Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

VSS Klassiek: eindstand

Gepost door Anony 
Anony 11 november 2020 13:36
Aangezien anderen het jammer genoeg niet zullen posten, hier de eindafrekening van de klassieke VSS seizoen 2020.

Enkel met Vueltawinst voor Gaudu of G. Martin had Cyclinfo zich nog naast of voorbij ondergetekende gehesen. We speelden echter beiden vijf sterren voor Roglic en dus mag ik mij eindlaureaat van deze competitie noemen. Ook Robobas doet nog een goeie zaak met de volle buit voor de Sloveen en deelt de derde podiumtrede met Heisenberg.

Finale rangschikking VSS Klassiek 2020:

1. Anony: 83 (78 + 5)
2. Cyclinfo: 82 (77 + 5)
3. Robobas: 76 (71 + 5)
3. Heisenberg: 76 (72 + 4)

5. Nelis!: 72 (69 + 3)
6. Jippie: 71 (67 + 4)
7. Pyama: 71 (70 + 1)
8. Cyclad58: 67 (62 + 5)
9. Prikdude: 67 (63 + 4)
10. shake: 47
11. Koppizoektwachtwoord: 40 (35 + 5)
12. Surplace op souplesse: 33
13. Lucho Herrera: 20
14. El Chaba: 18
15. Eindhovuh: 8
16. Yannick: 7
17. Blueprint: 5
18. Bob: 5
19. Hangmat: 5
20. Sven Ake Nilsson: 5
21. Leon: 5
22. knutje: 4
23. Eazster: 4
24. opoeepo: 3
25. Luijt: 1
Anony 11 november 2020 13:44
De VSS is een van de redenen waarom ik ooit een account heb aangemaakt op het originele prikbord. Ik was er al een aantal keer vrij dicht bij, dus ik ben blij dat het mij ook eindelijk eens gelukt is om te winnen. Natuurlijk is het enthousiasme voor dit spel, samen met het aantal (gemotiveerde) deelnemers, wat weggezakt. Ik hoop van harte dat dat terug mag keren. Ik geloof nog altijd in de opzet van de klassieke VSS, en het is denk ik bewezen dat een ander format niet meteen veel beter of succesvoller is.
Heisenberg 11 november 2020 14:26
Gefeliciteerd met de overwinning.

De Vuelta geeft echter wel aan dat dit spel geen dynamiek meer heeft. 10 deelnemers (ik kan me niet voorstellen dat iemand meedeed zonder Roglic te spelen) en 8 daarvan halen 4 of 5 punten. Het was te makkelijk om Roglic en Carapaz bovenaan te zetten en vervolgens de outsiders ook genoeg punten te geven.
El Chaba 11 november 2020 16:03
Gefeliciteerd, Anony, verdiend gewonnen en leuk dat het nu eindelijk eens gelukt is! smiling smiley
Ook Cyclinfo en Robobas gefeliciteerd met jullie podiumplek.

Ik ga volgend jaar toch weer proberen serieus mee te spelen, maar voorwaarde is toch wel dat er meer deelnemers blijven meespelen tot het einde.
Een leuke (kleine) aanpassing van de regels zou wellicht zijn dat het beste en het slechtste resultaat aan het einde bij iedereen wordt weggestreept



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/11/2020 16:05 door El Chaba.
Nelis! 11 november 2020 16:13
Gefeliciteerd en ook voor jou eeuwige roem!

Ik kijk al uit naar de voorspellingen van volgend seizoen... zullen we dan beperken tot 3 of 6 namen? Dat maakt het misschien wat toegankelijker.
Cyclinfo 11 november 2020 19:14
Gefeliciteerd Anony, mooi dat het jou nu ook een keer gelukt is.

Hopelijk is er volgend seizoen weer wat meer animo.
Robobas 12 november 2020 09:42
Gefeliciteerd Anony! Mooie overwinning en samen met Cyclinfo redelijk afgetekend. Ik ben tevreden met het podium en ga volgend jaar opnieuw proberen te winnen, dat is nog steeds niet gelukt.

Ik blijf dit ook de leukste vorm van het spel vinden, alhoewel ik ook wel iets zie in het verdelen van sterren zoals in het 'nieuwe stijl' spel. Maar dan met een maximum per renner, anders wordt het teveel all in zoals dit jaar. En als er volgend jaar weer een normaal seizoen wordt verreden doen er hopelijk weer wat meer mensen serieus mee.
Heisenberg 12 november 2020 11:01
Beste resultaat wegstrepen lijkt me niet nodig. Maar inderdaad: stel er zijn 30 wedstrijden, dan tellen de 25 beste resultaten. Dan is het ook minder erg als je een keer een wedstrijd mist.

Qua verdeling van de punten zou ook een vaste opzet gekozen kunnen worden waar je meer verschil mee kan maken.

Bijvoorbeeld:
10
7 7
5 5 5
2 2 2 2

De impact van een keuze tussen Van der Poel en Van Aert of Carapaz en Roglic is dan een stuk groter. Je speelt wel nog steeds tien namen waardoor je nog wel ruimte hebt om een gokje als Geoghegan Hart of D.F. Martinez toe te voegen.
Surplace op souplesse 12 november 2020 11:28
Klinkt niet zo verkeerd, al lijkt een vrijer model toch leuker. 35 sterren en dan max 5 tot 10. Dubbele punten voor renners die minder dan door 10% gekozen zijn, driedubbele punten voor eenmaligen. Op een forum vol wielernerds mogen we wel streven naar een model dat niet ook door die sloerie uit Tiel ingevuld kan worden.

Edoch, blij met de 12e plaats en Anony toch van harte met de vervulling van zijn jongensdroom.
El Chaba 12 november 2020 15:32
Op zich heel leuke die dubbele punten regel, ik ben helemaal voor!!
Op één voorwaarde: dat jij dan de stand bijhoudt.
Prikdude 12 november 2020 19:52
Veel werk zal dat niet zijn.
Luijt 13 november 2020 15:56
Mooi, nog nooit eerder (zo hoog) geëindigd.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen