Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Tweestrijd VDP-WVA veldrijden

Gepost door Remko 
Remko 24 november 2020 11:37
Kijk naar veldrijden en er wordt gesproken over de tweestrijd tussen Van der Poel en Van Aert. En toegegeven, in de beginfase van hun carrières (seizoenen 13/14 t/m 16/17) was het ook een gelijkopgaande strijd met allebei ongeveer 50 overwinningen en twee WK titels voor WVA en een voor VDP. Maar de laatste drie seizoenen is de stand qua overwinningen 88-14 in het voordeel van VDP. Van een strijd tussen de 'grote twee' is wat mij betreft, puur naar de feiten kijkend, dan ook geen sprake meer. Wat vindt u?
Zorro 24 november 2020 12:04
Het zijn allebei enorme publieks trekkers. De afgelopen jaren altijd flinke strijd tussen deze twee. Ik ben heel nieuwsgierig hoe ze er nu voor staan ten opzichte van de andere veldrijders. Ik hoop en vermoed dat ze, de vier wedstrijden waar ze beide starten, nu ook op het podium eindigen. VdP is in het het veld de betere dan WvA. Maar Woud zal het Matje niet kado geven.
Meneer 60% 24 november 2020 12:41
Van Aert heeft op de weg een enorm grote sprong gemaakt de laatste twee jaar. Afgelopen winter kon hij niet normaal crossen. Nu wel. Normaal gesproken is hij in het veld beter dan twee jaar terug. Maar mijn gevoel zegt dat Van der Poel vanwege zijn techniek nog altijd de betere zal zijn. Bovendien heeft Van Aert nadrukkelijker voor het wegwielrennen gekozen. Zit bijvoorbeeld in een echte wegploeg. Veldrijden is voor hem iets meer een bijgerecht, voor VDP nog steeds één van de drie gelijkwaardige hoofdgerechten.

Ik zet in op een verhouding van 80%-20% in onderlinge duels, deze winter, in het voordeel van VDP. Gemiddeld tijdsverschil 1:34.
Horsie is back 24 november 2020 12:48
Bovendien, moet Wout van Aert, op basis van de rangschikking niet achteraan starten? Wie brengt klaarheid?
Wanny 24 november 2020 13:20
MVDP is een echte veldrijder. WVA is een hardfietser die handig genoeg is om zijn kracht te gebruiker in het veld.
Remko 24 november 2020 13:53
Kan me haast niet voorstellen dat MVDP weer zo dominant gaat zijn (in die paar wedstrijdjes die hij rijdt). Zou mooi zijn als Aerts et al hem het vuur aan de schenen zouden kunnen leggen.

A propos, de kleine Nys valt me, ondanks zijn zeer jonge leeftijd, toch wat tegen. Had al meer van hem verwacht. Uitslagen bij de profs tot nu toe 13e, 18e, 5e, 15e, 23e, 23e, 28e. VDP won zijn eerste grote wedstrijd bij de profs toen hij precies een jaar ouder was (net 19) dan Nys junior nu (net 18). WVA was 19 jaar en een paar maanden. Thibau moet opschieten wil hij dit evenaren of verbeteren. Van de andere kant, de stappen die dit soort jongens kunnen maken kunnen in een keer heel groot zijn.
Eddy Veen 24 november 2020 17:28
Remko Schreef:
-------------------------------------------------------
> Kan me haast niet voorstellen dat MVDP weer zo
> dominant gaat zijn (in die paar wedstrijdjes die
> hij rijdt). Zou mooi zijn als Aerts et al hem het
> vuur aan de schenen zouden kunnen leggen.
>
> A propos, de kleine Nys valt me, ondanks zijn zeer
> jonge leeftijd, toch wat tegen. Had al meer van
> hem verwacht. Uitslagen bij de profs tot nu toe
> 13e, 18e, 5e, 15e, 23e, 23e, 28e. VDP won zijn
> eerste grote wedstrijd bij de profs toen hij
> precies een jaar ouder was (net 19) dan Nys junior
> nu (net 18). WVA was 19 jaar en een paar maanden.
> Thibau moet opschieten wil hij dit evenaren of
> verbeteren. Van de andere kant, de stappen die dit
> soort jongens kunnen maken kunnen in een keer heel
> groot zijn.

Dit schiep vooral (voorlopig te) hoge verwachtingen, bij mij althans: [www.wielerflits.nl]
Anony 24 november 2020 17:46
Thibau Nys was een week geleden nog 17 jaar. Toen de twee fenomenen echt om de knikkers begonnen mee te doen bij de profs hadden ze al een dosis ervaring bij de beloften en gingen ze richting de 20. Dat is, zeker op deze leeftijden, een wereld van verschil. Bovendien moet de kleine Nys nog wat meer ervaring opdoen op de weg om zijn motor te vergroten. Het talent om ook daar wat te laten zien heeft hij denk ik wel, maar - geloof het of niet - qua competitie en trainingsarbeid heeft zijn entourage hem eigenlijk nog heel hard afgeremd. Het zou kunnen dat hij nu een kleine prijs betaalt voor een verhoogde arbeidsintensiteit. Onderschat ook niet hoe moeilijk het is om helemaal achteraan te starten tegen een bende losgeslagen volgroeide concurrenten.

Tijd zat. Hij wordt zeker meer dan zomaar een meeloper.
Carlos Danger 24 november 2020 17:52
Moet wel snel ander milieu zoeken, zijn papa zal hem nog verstikken.
El Chaba 25 november 2020 20:23
Eens, ik denk dat je aardig in de buurt zit. thumbs up
El Chaba 25 november 2020 20:27
Eens. Sterker nog, ik denk dat hij in de toekomst minimaal tegen het niveau van de huidige veldrijden top aan zal zitten. Maar het of het van het niveau van WVA of MvdP betwijfel ik, maar ik sluit het ook niet uit.
El Chaba 25 november 2020 20:28
Welnee, Nys zit zo niet in elkaar. Waarom denk je dat?
Erger is de Belgische pers, maar ook daar zal hij wel tegen kunnen, vermoed ik.
Carlos Danger 27 november 2020 01:43
Fietsles van papa. Rijles van mama.
ik zie een FVDB-scenario aan de horizon.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen