Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Fabio Aru heeft dan toch nieuwe ploeg waarschijnlijk

Gepost door Kilometervreter 
Kilometervreter 30 november 2020 14:25
Fabio Aru staat op het punt om een contract te tekenen bij Qhubeka ASSOS, de opvolger van NTT Pro Cycling in het peloton. Dat vertellen bronnen aan TuttoBICI.


Naar verluidt heeft de nieuwe naamsponsor van de Zuid-Afrikaanse ploeg van Douglas Ryder, het Zwitserse kledingmerk ASSOS, sterke interesse in Aru (30). Bij het team zou hij zijn landgenoot en voormalig wielerprof Luca Paolini als coach treffen, die na zijn carrière is gaan samenwerken met de kleermakerij.

Paolini is momenteel in de regio Lombardije coach van jonge renners en hoopt straks Aru, die in 2015 de Vuelta a España achter zijn naam zette, terug te brengen naar zijn oude niveau. Na drie seizoenen zonder overwinningen vertrekt de Italiaan bij UAE Emirates. Ook onder meer Vini Zabù en Circus-Wanty Gobert worden aan hem gelinkt.

In een eerder interview met Bici.PRO gaf Aru aan dat hij eind november zijn nieuwe ploeg zou bekendmaken. “Ik heb contact met verschillende ploegen, maar ik neem de tijd om zo een goede beslissing te nemen. Ik wil zonder druk de knoop doorhakken. Ik wil naar een ploeg waar ik het vertrouwen voel.”



[www.wielerflits.nl]
Eindhovuh 30 november 2020 15:53
Zijn er voorbeelden van renners die na enkele topjaren 3 jaar lang sukkelen en toch nog hun oude vorm hervinden?
Slimmerd 30 november 2020 15:56
Als die de lijntjes van Paolini volgt, komt het vast goed
Kilometervreter 30 november 2020 16:03
Horsie is back 30 november 2020 17:17
Kilometervreter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Lance?

Nee, want nauwelijks anderhalf jaar uit de running. Zesde en twaalfde op OS 1996, eind 1996 laatste thermochemische behandeling en tweemaal vierde op WK 1998.
Carlos Danger 30 november 2020 17:26
Fabio, De Herborene.
Sub Culture 30 november 2020 18:00
Niveau van die Vuelta eindzege haalt hij niet meer hoor.
De zwarte trui 01 december 2020 10:29
Wellicht bedoelt kmvreter zijn comeback. Dat was 3 jaar geen koers, maar niet echt sukkelen.
Horsie is back 01 december 2020 11:11
De zwarte trui Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wellicht bedoelt kmvreter zijn comeback. Dat was 3
> jaar geen koers, maar niet echt sukkelen.

Ik weet dat kilometervreter a new kid on the block is, maar daarom hoef je zijn hand nog niet vast te houden. smiling smiley
Lance Armstrong is alleen het kalender wielerseizoen 1997 uit de running geweest. In 1998 al weer vierde op het WK.
De zwarte trui 01 december 2020 16:07
Dus de woorden comeback en 3 jaar laten geen belletje rinkelen? Hint na 2005
Horsie is back 01 december 2020 19:27
De zwarte trui Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dus de woorden comeback en 3 jaar laten geen
> belletje rinkelen? Hint na 2005

Ik kan natuurlijk zeggen zeven blijft zeven, maar de Fugitive Epilog periode van Lance Armstrong was me gewoon even ontglipt, vanweg Coyle denk ik.
Eindhovuh 01 december 2020 21:31
Er is wel een verschil tussen 3 jaar niets doen en 3 jaar het wel proberen maar niet slagen.
Meneer 60% 02 december 2020 10:01
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zijn er voorbeelden van renners die na enkele
> topjaren 3 jaar lang sukkelen en toch nog hun oude
> vorm hervinden?

Zeker niet hetzelfde, maar ik denk aan Steven Kruijswijk.

Revelatie in de Giro van 2011. Daarna matig in 2012 en 2013 (had toen toch die rare blessure aan zijn liesslagader, zoals Oomen die ook had) en een licht teken van herstel in 2014. En vanaf Giro 2015 de goede ronderenner die het nu is.
Cecchini 02 december 2020 11:21
Die blessure had Aru overigens ook.
DeZusVanJohan 02 december 2020 19:34
Van Vleuten en Oomen ook.
Nomath 04 december 2020 11:44
Richie Porte zit, denk ik, na mindere jaren weer op het oude niveau.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen