Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Mark Cavendish naar Deceuninck Quickstep

Gepost door Sub Culture 
Sub Culture 05 december 2020 10:47
Mark Cavendish neemt dan toch geen afscheid van het wielerpeloton. De Britse sprinter trekt volgend seizoen het truitje aan van Deceuninck-Quick Step, de ploeg waar hij grote successen mee boekte. "Ik kan niet wachten tot ik terug bij "the Wolfpack" ben", zegt Cavendish.
Na Gent-Wevelgem leek Mark Cavendish nog in tranen zijn afscheid van de wielersport aan te kondigen, maar de Britse sprinter komt ook volgend seizoen nog in actie. Met een foto van een groep wolven op Twitter was zijn bestemming snel duidelijk.

Cavendish keert na 5 jaar terug naar Deceuninck-Quick Step, waar hij maar liefst 44 overwinningen boekte tussen 2013 en 2015, waarvan 8 ritzeges in de grote rondes.

"Ik kan niet uitleggen hoe blij ik ben dat ik kan aansluiten bij Deceuninck-Quick Step", zegt Cavendish. "Ik heb mijn liefde voor het team nooit weggestopt en dit voelt als thuiskomen."

"Ik kan niet wachten om weer samen te werken met de ploeg, waarmee ik een van de meest succesvolle hoofdstukken uit mijn carrière heb geschreven. Zelf in een verstoord sezizoen hebben ze getoond hoe sterk ze zijn en ik hoop daar iets aan te kunnen bijdragen. Ik kan niet wachten om weer bij de "Wolfpack" te horen."

Lefevere: "Cavendish is toegewijde teamspeler"
Ook ceo Patrick Lefevere zwaait de deur graag weer open voor Cavendish. "We delen zo veel mooie herinneringen. Tijdens zijn drie seizoenen bij het team heeft hij ons niet alleen tientallen overwinningen bezorgd, maar heeft hij ook getoond dat hij een toegewijde teamspeler is."

"We zijn heel blij dat Cavendish terug is. Hij is een leider en brengt veel ervaring meer voor onze jonge renners. Tegelijkertijd hebben we er vertrouwen in dat hij nog iets kan bijdragen aan het team."

Cavendish kwam in zijn carrière uit voor 6 verschillende ploegen. Na zijn debuut bij Team Sparkasse (2005-2006) volgden avonturen bij T-Mobile Team (2006-2007), Team Columbia (2008-2011), Sky Pro Cycling (2012), Omega Pharma-Quick Step (2013-2015), Team Dimension Data (2016-2019) en Bahrain-McLaren (2020)



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/12/2020 10:48 door Sub Culture.
Remko 05 december 2020 10:49
Sympathiek van Patlef!
Benieuwd wat zijn plannen met Cav zijn.
Carlos Danger 05 december 2020 13:47
Laatste overwinning van Cavendish dateert van 2018 (Ronde van Dubai), dus ieder mooi resultaat
zal aan mij, Patrick Lefevere, kunnen worden toegeschreven.
Kilometervreter 05 december 2020 13:54
En zo niet, dan heb ik, de groothartige Patrick, hem een kans gegeven. Iets met narcisme......
Anony 05 december 2020 14:14
Jezus. Wat een reacties weer.

Ik vind het charmant. Nog een keertje winnen, al het is een ritje in een 2.1-koers, zou mooi zijn.
Horsie is back 05 december 2020 14:22
Ik proef een kerstreclame: Keffie keert na jaren omzwervingen weer terug bij de wolfpack. Hij kan wel de nieuwe sprintwetten à la Theo Bos in het AD implementeren.
El Chaba 05 december 2020 15:00
Inderdaad en als het ergens kan is het bij DQS.

Al moet ik eerlijk zeggen dat ik de kans niet heel groot acht. Hij is vier jaar kwijt door eerst veel (harde) valpartijen, daarna twee keer het Epstein-Barr virus en tenslotte ook nog een depressie. Dat is wel heel erg veel te verteren en heel erg lang zonder aansprekende resultaten voor een topsporter.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/12/2020 15:00 door El Chaba.
Curzio 05 december 2020 15:01
Nog een jaartje beelden van een lossende Cavendish die ook vast nog wel een paar traantjes zal wegpinken. Ik word er niet bepaald warm van. Dat de man van wielrennen houdt is allemaal heel fijn enzo, maar dat is als zodanig nog geen reden om een plekje in het profpeloton te kunnen claimen.
Maradona 05 december 2020 22:04
Spijker op zijn kop gezien dit bericht op WF:
“Als hij faalt, zal het mijn schuld niet zijn, want hij is al drie jaar nauwelijks boven water gekomen. Maar ik heb ook het hart op de juiste plaats, al zeg ik het zelf. Het is ook daarom dat ik het doe.” Cavendish kon het waarderen: “Hij hing wenend aan de lijn.”
Sub Culture 06 december 2020 11:46
Kilometervreter, Maradona...

De instroom van nieuwe leden en integratie op het prikbord verloopt wel erg vlot.
Museeuw 06 december 2020 11:58
Het is ook verstandig om als structureel misdragende sprinter voor Lefevere te rijden, veel minder kans op een proces.
DeZusVanJohan 06 december 2020 12:49
Eindhovuh 06 december 2020 21:05
Ik hoop dat hij nog 1x vlamt. Hup Cav.
Lucho Herrera 07 december 2020 09:20
Ik heb niks met Lefevere, maar ik vind het wel mooi dat Cavendish behouden blijft voor het profpeloton. De golden boy die massasprints won in de Tour met het grootste gemak van de wereld. Als kijker had je het idee dat die jongen nooit maar dan ook nooit te kloppen was door de concurrentie. Maar zo vanzelfsprekend is een succesvol topsportleven niet. Ook Cav kreeg tegenslagen. Blessures, valpartijen, ziekte, depressie. Maar dan toch komt die liefde voor de fiets weer bovendrijven. Dat vond ik afgelopen jaar mooi om te zien.
Zorro 07 december 2020 11:10
Lefevere over Cavendish: 'Hij verdient respect' (oktober 2020)
Lefevere verwijst naar de prestaties die Cavendish leverde voor zijn ploeg in de tijd dat die nog Omega Pharma en Etixx heette. 'Zijn verdienste voor het wielrennen – en voor onze ploeg in het bijzonder – is groot. Respect is wel het minste wat hij verdient.' Voor een definitieve keuze is het nog te vroeg, zegt Lefevere. 'Op dit moment zegt mijn hart ja, maar mijn verstand neen. bron: indeleiderstrui
==================================================
"Mark wil echt heel graag naar de ploeg komen, hij wil zelfs gratis rijden, zegt hij, maar wat is gratis?", eindigt Lefevere nog.
"Je moet altijd het minimumloon betalen in de WorldTour. In zijn geval is dat 70.000 euro.
Nu goed, ik ben een rationeel man en in principe heb ik dus renners genoeg, maar ik ben er nog niet helemaal uit."
bron: sporza.be
==================================

Nu is Levevere er dus wel uit.
Sub Culture 07 december 2020 11:23
Cav is de snelste weg naar Peta, Patje is niet van gisteren hé.
Eddy Veen 07 december 2020 13:31
Zou Jakobsen hier wakker van liggenconfused smiley
Horsie is back 07 december 2020 14:02
Voor Cavendish is de cirkel weer rond, Ooit te licht bevonden voor een carrière in het baanwielrennen en later voor een duuronderdeel ervan en nu dus weer te licht bevonden voor het wegwielrennen. Maar zijn wegsprintcarrière mag er absoluut wezen. Laten we hem nu dan een goede uittocht gunnen, alhoewel hij de Ritsie (ook aan inflatie onderhevig overigens) leeftijd nog niet heeft bereikt.

Disclaimer: Zou Eddy Merckx niet gedacht hebben: Gedulleme, gaat the Manx toch nog achter mijn TDF record aan?
nhou 07 december 2020 20:41
Cav neemt eigen sponsors mee, dus betaalt zichzelf in feite. Geknipt van Sporza:

Cavendish neemt eigen sponsors mee
"Mark zei dat als hij iemand zou vinden om zijn contract te betalen, hij nog kon blijven koersen. Ik geloofde misschien dat hij weer bij ons kon rijden, maar dat het moeilijk zou zijn om iemand te vinden die wou sponsoren."

"Maar een week later belde iemand en zei dat ze gesproken hadden met Mark en dat ze geïnteresseerd waren. We hebben erover gepraat en uiteindelijk gebeurde het dan toch."
Carlos Danger 07 december 2020 21:28
Zal makkelijk te herkennen zijn, in zijn eigen tricot.
Curzio 08 december 2020 09:13
Ongelofelijk. Het respect voor deze topsporter druipt er vanaf.
Vlaflip76 08 december 2020 09:55
In de vlagkleuren van zijn eigen eiland?
Luijt 08 december 2020 12:20
Wat is je eigen visie op dit nieuws Sub?
Sub Culture 08 december 2020 19:31
Sportief denk ik niet dat Cavendish een meerwaarde zal zijn.
Commercieel is het natuurlijk interessant, het blijft mss wel de beste sprinter ooit en hij kan de andere sprinters wel wat bijbrengen.
Het is een risicoloze investering.
Carlos Danger 08 december 2020 20:32
Kortom, een publiciteitsstuntje.
El Chaba 08 december 2020 20:52
Ik denk dat er bij Lefevere wel degelijk - ook - een persoonlijk tintje aan zit.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen