Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Ulissi een tijd uit koers.

Gepost door Cecchini 
Cecchini 16 december 2020 13:18
Toch wel opvallend nieuws, wat al een dag bekend is, maar het prikbord nog niet heeft gehaald, voorzover ik dat kan zien.

Uit de Gelderlander

Ulissi heeft hartproblemen: ‘Het leven eindigt niet bij het wielrennen’

Diego Ulissi staat door hartproblemen geruime tijd aan de kant. De 31-jarige Italiaanse coureur van UAE Team Emirates kampt met een ontsteking aan de hartspier. Hij zal enkele maanden absolute rust in acht moeten nemen.

Ulissi, in oktober nog twee keer ritwinnaar in de Giro, reageerde aangeslagen. ,,Ik kan niet verbergen dat ik bezorgd en boos ben. Ik heb hier nooit een signaal van gekregen, voelde mij steeds goed. Gelukkig heeft de medische staf van de ploeg deze afwijking snel ontdekt. Ik las nu een pauze in en hopelijk is die tijdelijk. Tegelijk weet ik dat gezondheid het belangrijkste is en het leven niet eindigt bij het wielrennen.”
Horsie is back 16 december 2020 14:34
Wat het prikbord ook nog niet heeft gehaald is de sprintrace van het jaar, tussen 'n Greyhound, 'n Cheetah en 'n Horse with No Name. De video is al meer dan driekwart miljoen keer bekeken, voor deze categorie van Taylor Swift Evermore achtige proporties. Het is een sprintduel tussen Jeffrey Hoogland (jawel), Justin Kimmann (de broer van) en Jeroen van Eck gehouden op vrijdagmiddag, 27 november 2020 op een Telegraph Road, nearby Soesterberg. Zij vertegenwoordigden daarmee het baanwielrennen, de BMX en de MTB (eigenlijk hier de XC Eliminator). Come see, what's written on the wall. Ik ga de uitslagen van deze ontmoeting in 6 delen niet verklappen.
Sven Ake Nilsson 17 december 2020 12:24
Ulissi is één van betere renners van het peloton. Terecht dat aan dit trieste feit aandacht wordt gegeven. Hoop dat deze attractieve renner snel weer gezond terugkomt.
Horsie is back 17 december 2020 12:36
Sven Ake Nilsson Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ulissi is één van betere renners van het
> peloton. Terecht dat aan dit trieste feit aandacht
> wordt gegeven. Hoop dat deze attractieve renner
> snel weer gezond terugkomt.

Positief is daarentegen dan weer, dat tegenwoordig door betere cardiale screening steeds vaker preventiever kan wordfen gehandeld.
Luijt 17 december 2020 14:00
Gelderlander??!! Ja Egbert van der Weerd heeft z'n bronnen....
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen