Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Wielergala vandaag 18.30 uur

Gepost door Eddy Veen 
Eddy Veen 17 december 2020 16:49
Tinuz 17 december 2020 20:26
THIEU VAN DER POEL verkozen tot wielrenner van het jaar 2020.

Anna van der Breggen wint Keetie van Oosten-Hage Trofee 2020.
Gerrie Knetemann Trofee 2020 gaat naar Maria del Carmen.

Proficiat aan allen. Geen verrassingen mijns inziens.
Eddy Veen 17 december 2020 21:33
Harrie was er in elk geval, en Adrie natuurlijk.
merijntje mortirolo 18 december 2020 07:58
Quote

Maria del Carmen

In Tinuz heb ik nog net wel zoveel vertrouwen dattie het semi-expres doet, maar, daar ik bijna niemand zie die de naam correct schrijft, vraag ik me af: hoe moeilijk is dit: Ceylin del Carmen Alvarado?

Voornaam: Ceylin
Achternaam: Del Carmen Alvarado

Ze is wel gelovig, althans, haar ouders, zíj heeft hopelijk nog wat te ontdekken, maar Maria heppur niets mee te maken.
betuweracer 18 december 2020 10:45
Twee dubbele punten in één zin: knap.
lodjan 18 december 2020 10:48
Waarom heet haar broer dan Salvador Alvarado?
Dat doet toch vermoeden dat haar achternaam Alvarado is en haar voornamen Ceylin del Carmen.
merijntje mortirolo 18 december 2020 11:03
Ceylin del Carmen kan grammaticaal nooit kloppen. Niet dat spanjolen en aanverwanten (oh kut, Nederlanders ook niet) enige kennis van grammatica hebben. Zo hebben we ook een Mikel die Michael schijn te heten...

Zou echt een heel stomme naam zijn, maar goed, misschien heb je gelijk.

Ik had aanvankelijk het idee dat Carmen Alvarado een plaats/stad/regio zou zijn.

Wat nog kan is dat haar vader Del Carmen (edit: blijft grammaticaal raar) heet en haar moeder Alvarado (of andersom), maar dan moet er een streepie tussen. Kinderen mogen volgens mij kiezen.

Ik vind het een interessante kwestie. Wie belt/appt haar even?

Alsnog heeft Maria er volgens mij in dezen niets mee te maken. Hoe jammer ook voor duk en friends.

Mijn vader én moeder hebben trouwens beiden Maria tussen de voornamen staan. Stakkers.

Ik heet gewoon Merijn Sebastiaan Mortirolo. Lekker makkelijk.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/12/2020 11:10 door merijntje mortirolo.
Curzio 18 december 2020 12:04
Hoeft geen streepje tussen hoor. Zie Gabriel García Márquez. De eerste achternaam is de vadersnaam en de tweede achternaam is de moedersnaam. In het Nederlands zou je de grote Gabriel dus in je boekenkast bij de G moeten rubriceren (maar dat doet natuurlijk niemand, gewoon bij de M).



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/12/2020 12:04 door Curzio.
merijntje mortirolo 18 december 2020 12:11
Nu je het zegt. Leve de duidelijkheid. Dat streepje leek mij in Nederland 'verplicht' (mijn half-schoonzus (moeilijk verhaal) komt uit Spanje (en heet dus in Nederland officieel Mortirolo-Sánchez, bij wijze van)), in Spanje zelf is dat inderdaad/uiteraard niet zo.

Dat weten wij wielerliefhebbers wel.

Ik denk zelfs dat wij hier meer 'tweede' achternamen van Spaanse wielrenners uit ons hoofd kennen dan menig Spaans wielerliefhebber.

En GGM hoort inderdaad bij de G. Niet dat ik ooit nog in een bibliotheek kom (zijn die tegenwoordig nu wél of níet open) of García-Márquez lees. (Ik vind het streepje toch wel kinky).

HUP koers!
Frederik D. 18 december 2020 13:15
Vandaar dat jouw lievelingsactrice mevrouw Streep is. Streepjes overbodig want ze is één en al streep. Maar hopelijk zijn jouw streekgerechten geen streepgerechten zoals soep waarin alle ingrediënten weggestreept zijn zodat je slechts water overhoudt, nee, zulke soep houdt niet over.
Curzio 18 december 2020 13:51
Bibliotheken zijn niet open, maar je kan wel boeken reserveren en op afspraak afhalen. Of je kan e-booken ontlenen. Het is allemaal een aanrader. En zeker als je dan iets van GGM kiest (heel wat beter dan galspuwers als Céline of Reve).
Horsie is back 18 december 2020 14:26
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Vandaar dat jouw lievelingsactrice mevrouw Streep
> is. Streepjes overbodig want ze is één en al
> streep. Maar hopelijk zijn jouw streekgerechten
> geen streepgerechten zoals soep waarin alle
> ingrediënten weggestreept zijn zodat je slechts
> water overhoudt, nee, zulke soep houdt niet over.

Merel Streep is a Big Girl Now, een middelgrote zangvogel, die aan de einder op een schutting gezeten haar lied zingt.
Maar wie zingt er voor jou, Frederik D. ?
merijntje mortirolo 18 december 2020 16:24
Reve is niet echt een galspuwer.

En lees Mordecai Richler eens. Je zult erom lachen.

En2: Frederik en Horsie deden me beiden best even grinniken (nee, das geen hin)

Mijn kinderhand...
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen