Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Tenues 2021

Gepost door Anony 
Anony 18 december 2020 16:20
Wat mij betreft altijd een leuk wintertopic. Ondertussen zijn er alweer een aantal bekend, de rest volgt ongetwijfeld de komende dagen en weken. Vul gerust aan hieronder, ik zal een eerste overzicht plaatsen.
Anony 18 december 2020 16:36
Deceuninck-Quickstep:



Altijd een van de betere outfits, met het herkenbare blauw deze keer geflankeerd door een donkerder navy blue. De wolvenvacht rond de schouders is een leuk detail. PS: hoe scherp staat Remco?!


Team DSM (voormalig Sunweb):



Retro Sky. Gemiste kans om de racing stripe met de kleuren van het DSM-logo in te vullen.


Ag2r-Citroën:



Very bilboard'ish. You love it or you hate it. Van de bruine broek afscheid nemen bleek dan toch geen optie, dus de designers wisten blijkbaar niet al te creatief met de andere kleuren en logo's aan de slag te gaan. Mits succes misschien wat cult.


Groupama-FDJ:



Weinig veranderingen. De schuine strepen op de romp worden afgesneden tot iets als een kerstboom.


Trek-Segafredo:



Bij de heren mijns inziens geen wijzigingen. De vrouwen - wat een heerlijk shirt toch - krijgen wel een kleine opfrissing.


Bora-Hansgrohe:



De zomerkleuren lijken de nieuwe maatstaf te worden.
Eindhovuh 18 december 2020 20:52
Deceuninck en Bora wel mooi. Dsm onbegrijpelijk en Ag2r ongelooflijk lelijk, maar passend in de schreeuwerige tijd.
Vlaflip76 19 december 2020 17:08
Blijven de gemazelde eenden bij EF?
Slimmerd 19 december 2020 17:15
Die waren er in de Vuelta al niet meer natuurlijk, was een desing voor de Giro
Koppizoektwachtwoord 21 december 2020 11:28
Bij de Trekvrouwen is wat mij betreft niet alleen het shirt heerlijk, als ik dat mag zeggen.
Het zwart van DSM zal een verwijzing naar de staatsmijnen zijn. Jammer inderdaad.
Prikdude 21 december 2020 12:46


Presenting Arkéa-Victorious of Bahrein-Grenadiers.....
Kilometervreter 21 december 2020 14:48
Bijzonder uitnodigend landschapstafereel op de achtergrond,weer eens wat anders dan Leidschendam of Meppel, ik ga mijn koffers alvast pakken voor een midweek Bahrein.......
Anony 21 december 2020 15:17
Niet dat Bahrain lelijk is, maar inderdaad weinig origineel. De outfits van hun eerste drie seizoenen waren veel knapper.
Anony 21 december 2020 15:21
B&B Hotels:



Het patroon van de mouwen wat vrijer en over heel de romp verspreid. Opvallend en origineel.
Eindhovuh 22 december 2020 11:40
Curzio 22 december 2020 12:23
Midweekjes of lange weekenden buiten de grens zijn natuurlijk sowieso obsoleet, ongeacht het landschap en los van corona.

Horsie zou dit wellicht een stokstaartje noemen.
Kilometervreter 22 december 2020 12:58
Veel dank voor het gebruiken van het woord "obsoleet", lang niet gelezen, prachtig!
Prikdude 22 december 2020 14:59
Over smaak valt....lelijker dan dit kan toch bijna niet?

Lijkt alsof er een olietanker IKEA-patroontjes gelekt heeft op de Middelandse Zee.
Maradona 22 december 2020 15:08
Ik heb in het algemeen meer met voetbalshirtjes maar ik snap dat het in het wielrennen ook belangrijk is om duidelijk herkenbare shirts te hebben en wat dat betreft doen ze hier natuurlijk goede zaken.
Maar mooi? Sorry nee.
Frederik D. 22 december 2020 16:09
Ik vind het gewraakte tenue best wel iets hebben. Maar jouw omschrijving mag er ook zijn. "Lijkt alsof er een olietanker IKEA-patroontjes gelekt heeft op de Middel(plus extra L; FD)andse Zee." Misschien moeten er meer van dat soort tenues komen zodat ik kan genieten van jouw diskwalificaties. smiling smiley
Anony 22 december 2020 16:23
Ik vind het leuk, omwille van de herkenbaarheid in een profpeloton. Zou ik het zelf willen dragen noem ik het dus 'mooi'? Nee, dat niet.
De zwarte trui 22 december 2020 17:59
Opzienbarender dan het tenue (?), op de foto staat de eerste prof uit dit wielerland: Ahmed Madan 20 jaar oud. Hij komt over van de opleidingsploeg.

“Hij liet dit jaar zijn talent zien, onder meer tijdens een trainingskamp in Turkije”, aldus Shaikh Khalid bin Hamad Al Khalifa.
Aerts 23 december 2020 16:35
Al hadden ze het shirt laten doorlopen aan de zijkanten van de broek en iets minder zwarte patroontjes in het shirt, dan had ik het een schitterend tenue gevonden. Nu is het net de druk van boven en het contrast met alleen de zwarte broek te groot.

Maar wel lekker herkenbaar. Sunweb mist hierin gigantisch de boot.
Dames trek-(uit)shirt vind ik zo schitterend, dat ik deze voor mijn vrouw en mijzelf gaat kopen. Daadwerkelijk alles klopt aan dat shirt
Aerts 23 december 2020 16:42
Landschap van AG2R is misschien nog wel treuriger. Bij bahrein snap je het idee erachter.
Bij AG2R ziet het er wel erg amateuristisch uit. Maar ja, dat is de ploeg natuurlijk ook.
Maradona 23 december 2020 19:21
Als ik wielrenner was geweest en ik had moeten kiezen tussen een herkenbaar shirt dat ik niet mooi vond en een niet zo herkenbaar shirt dat ik wel mooi vond zou ik het wel weten hoor.
Carlos Danger 23 december 2020 21:42
Ik zou gaan voetballen.
Kilometervreter 23 december 2020 23:23
valse trage 24 december 2020 21:11
Aerts Schreef:
-------------------------------------------------------

> Dames trek-(uit)shirt vind ik zo schitterend, dat
> ik deze voor mijn vrouw en mijzelf gaat kopen.
> Daadwerkelijk alles klopt aan dat shirt


Werkelijk? Een paar vegen van een lekkende inktprinter? Een muffe kantoorlucht hangt er aan dat shirt.
In de jaren '80 en '90, toen hadden de shirts tenminste nog attitude...
toen was een wielrenner godnondedju nog een wandelende reclamezuil in schreeuwende merkkleuren.
Nu heb je een heel peloton in allemaal dezelfde voetbalclubtrainingspakken.
Anony 30 december 2020 16:23
Jumbo-Visma:



Wat meer zwart rond de schouders en op de armen, met een soort gaas erover. Cervélo vervangt uiteraard Bianchi. Goede update van een verder herkenbaar tenue.
lodjan 30 december 2020 16:57
Gaas = honingraat (Jumbo bees).
Carlos Danger 30 december 2020 16:58
Zijn de rits vergeten.
lodjan 30 december 2020 17:08
Rechts is de achterkant winking smiley
Carlos Danger 30 december 2020 22:28
Nog snel afspraak kunnen maken met de opticiën.cool smiley
Anony 31 december 2020 06:18
lodjan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Gaas = honingraat (Jumbo bees).

Juist! Had niet meteen de link gelegd, maar leuk gedaan. Vergelijkbaar met de wolvenvacht bij QuickStep.
Prikdude 31 december 2020 11:46
Richie Porte kleedt de olifantjes.
lodjan 31 december 2020 11:53
Het was dit jaar ook al, maar minder opvallend in het geel.
Anony 31 december 2020 14:36
Baloise-Trek Lions:



Geen grote wegploeg natuurlijk, maar in de lage landen toch nadrukkelijk in beeld. Het tenue van de jongste jaren vond ik ronduit schitterend, helaas verdwijnen die kleuren samen met Telenet. Aardig design rond de nieuwe hoofdsponsors, maar toch wat minder onderscheidend.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/12/2020 14:36 door Anony.
Anony 05 januari 2021 20:20
Israel Start-up Nation:



Ik vond het vorig jaar frisser met dat lichtere blauw. De Davidster is wat charmanter gebruikt dan tachtig jaar geleden.


Team Movistar:



'Superman' in zijn nieuwe kleuren. Iets meer patroon in het blauw met donkere stippen, verder weinig verschil.


EOLO-Kometa



CT-team dat naar PCT promoveert en het nieuwe fietsenmerk van Basso en Contador als leverancier wist te strikken. Gavazzi, Belletti en Wackermann zijn er de bekendste namen. Mooie outfit.


Androni Giocattoli-Sidermec:



Er zijn nog zekerheden. Love it or hate it, maar als er een ploeg mag rondrijden als een schreeuwerige billboard dan is het Team Savio wel.
Carlos Danger 05 januari 2021 21:13
Ik zie nog wel mogelijkheden voor een paar sub-sponsors.
Prikdude 05 januari 2021 23:45
Quote
Anoons
De Davidster is wat charmanter gebruikt dan tachtig jaar geleden.

Waar wordt dat blauwe raketje eigenlijk naartoe geschoten?
Eqquipo 06 januari 2021 08:25
Quote
Love it or hate it

Love it! Met zwarte broek ditmaal, maar die dan wel weer flink volgeplakt, nice.

Anony, ook bedankt voor dit topic en af en toe plaatsen van de nieuwe tenues, wordt zeer gewaardeerd.
valse trage 06 januari 2021 12:49
Love it 2!

Ik zie iemand met een vierkante bril naar zijn InDesign schermpje staren:... "Wat vind jij Giorgio? Moet "INDUMET" iets naar beneden of kunnen we beter wat meer ruimte laten voor de bergjes van "TRECOLLI"?" -"Hmm, ja kijk maar, maar "PiU" moet er ook nog op"

De broek is een waar kunststukje. Ook de zoom is nog volgestikt met sponsors!

Een mooie shoot-out pubquizvraag: hoeveel sponsors staan er op het tenue (shirt + broek) van Gianni Savio's wielerploeg van 2021?
Frederik D. 06 januari 2021 16:19
21 ! Het is tenslotte (20)21, een jaar dat beter wil zijn dan (20)20 en vooral dan (Covid)19. smiling smiley
Vlaflip76 06 januari 2021 20:28
Het nieuwe shirt van Bora:

Euh ...BikeExchange bedoel ik
Anony 06 januari 2021 20:41
Bizar dat ik BikeExchange (opvolger Mitchelton) over het hoofd heb gezien.
Eerder saaie outfit, maar de passende fiets zorgt wel voor wat extra glans.

Eqquipo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Anony, ook bedankt voor dit topic en af en toe
> plaatsen van de nieuwe tenues, wordt zeer
> gewaardeerd.

Met plezier! Anderen mogen uiteraard ook aanvullen, zoals Vlaflip.
Eqquipo 07 januari 2021 11:40
Bij QuickStep oogt het tenue toch wat alsof de broek per abuis over het shirt gedragen wordt. Wellicht dat het in koers bij daglicht anders uitpakt, maar ik vind het er niet fraai uitzien.
Prikdude 07 januari 2021 13:37


Incapabele smurfen met een seinslabbetje om.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/01/2021 09:38 door Prikdude.
Eqquipo 07 januari 2021 14:28
Anony 07 januari 2021 20:48
Ben ook niet echt fan. Die vorm van dat witte sponsorvak is heel ongebruikelijk en daarom vloekt het. Maar wat mij betreft mogen er veel positief in beeld komen.
Anony 08 januari 2021 16:24
Bardiani-CSF:



Weinig veranderingen. Misschien een iets feller paars, al kan dat aan de foto liggen. Eerste keer dat Visconti voor deze ploeg rijdt.
El Chaba 09 januari 2021 17:13
Inderdaad, hup cultheld Hilaire!!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/01/2021 17:13 door El Chaba.
valse trage 09 januari 2021 20:05
Gegokt of daadwerkelijk geteld?
valse trage 09 januari 2021 20:07
Precies! Lelijk. Wanty en Israel hebben ook al zo'n Castorama-drollenvanger.
Eindhovuh 11 januari 2021 16:30
Is dit nu een subtiele kwinkslag naar de bedenkelijke reputatie van Hilaire? grinning smiley
Anony 11 januari 2021 17:09
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Is dit nu een subtiele kwinkslag naar de
> bedenkelijke reputatie van Hilaire? grinning smiley


Nee eigenlijk niet. En bij Wanty heb ik volgens mij nooit bedenkelijke zaken gezien.
Anony 11 januari 2021 17:19
Astana-Premier Tech:



Herkenbare kleuren, wat extra donkere patronen. Aardige update.
De zwarte trui 11 januari 2021 17:59
Het geld is duidelijk op bij Astana. Zelfs op de belichting moet bezuinigd worden. Premier Tech is bijna niet te lezen door de rits. Had de grote P dan links van de rits gezet en de rest in zijn geheel rechts van de rits (was al zo, weet ik). Jammer dat het geel van de mouwtjes verdwijnt
Frederik D. 11 januari 2021 18:54
Blinde gok, ingegeven door irrationele numerologie.
betuweracer 11 januari 2021 21:14
Wat een inspiratieloze vodden tot dusver. Waar zou kuhbekkassos mee komen?
valse trage 11 januari 2021 22:37
Inderdaad, een berg inspiratieloze vodden. Goed gezegd. Deprimerend bovendien.
Ik verlang zo enorm terug naar de vrolijke kliederbende die me als mijn wielermoedermelk is ingegoten.
Histor-Sigma, Ariostea, Banesto, R.M.O., "Z", Castorama, Superconfex, PDM,... zucht. Waren de mensen toen niet gewoon beter?
Ik bedoel de mensheid in het algemeen? Kunnen ze nu echt niks beters meer verzinnen dan dit!?

Een beroepswielrenner hoort met trots, stijlvol en soigné voor AAP te lopen (fietsen) in het logo, het design en de kleuren van de sponsor!
Die 13 in een dozijn zakelijke voetbaltrainingspakken van tegenwoordig.
Ook allemaal die oud-pakkers die na hun carrière in "stijlvol" zwart de weg op gaan. Zum kotzen!
Tinuz 12 januari 2021 12:09
De Posttreinen hadden ook altijd mooie tenues.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/01/2021 18:19 door Tinuz.
Horsie is back 13 januari 2021 12:31
Arno Kantelberg zit ineens rechtop in bed. Buiten waait de wind. Tijd om de Afsluitdijk met 80 over te razen.
lodjan 13 januari 2021 17:42
Pyama 13 januari 2021 20:13
Dit is toch niet het nieuwe shirt maar een goed doel limited edition shirt?

Caja Rural is er trouwens ook al.
Prikdude 28 januari 2021 02:14


Qhubeka Assos meeting begin januari.
-Weet je wat, laten we de voorkant ontwerpen alsof de renner door enkele Afrikaanse kinderen betast wordt. Dan zie je tenminste dat het logo een hand voor moet stellen en geen dorre boom uit een Nijntje boek.
- En de achterkant dan? Zelfde? Of meer afgehakt en zwevend, als knipoog naar Leopold II?
-Gewaagd maar kunstzinnig en als mensen er vragen over stellen kaatsen we ze gewoon waarom ze dat zien in wat duidelijk dorre bomen uit een Nijntje boek zijn.
- Hoe was het logo van Mercedes ook alweer? Rond of ovaal?
- Duidelijk ovaal.
- Schijnt trouwens wel dat de kleuren in de printer bijna op zijn.
- Dat is niet zo erg, ik heb nog wel een gele marker liggen.

Fabio Aru ziet er in dit shirt uit als een aan lager wal geraakte pantomime speler, maar de positieve uitzondering is Nizzolo, bij wie de eurokleuren en NK-mouwtjes het een aardig shirt maken.

Enkel nog shirtvedetten EF nu, zondag startend in La Marseillaise.
merijntje mortirolo 28 januari 2021 10:15
lodjan 28 januari 2021 11:16
grinning smiley
Dan hadden ze beter een deelnemer van de prijsvraag kunnen belonen door voor zijn of haar ontwerp te kiezen.
Frederik D. 28 januari 2021 11:35
- Schijnt trouwens wel dat de kleuren in de printer bijna op zijn.
- Dat is niet zo erg, ik heb nog wel een gele marker liggen.

-----------------------------------

Daar geniet ik van. smiling smiley

Toch wel creatieve denkertjes op dit forum.
merijntje mortirolo 28 januari 2021 13:12
Quote
Opa F.
Toch wel creatieve denkertjes op dit forum.

Vanwaar dat meervoud? Iedereen is Prikdude en Prikdude is iedereen.

Enkel op Alex Turner ben ik verliefder dan op deze knuppel. (Als het om mannen gaat dan hè... Vrouwen zijn nou ja vrouwen. Weejjeweel?)

Op welk prikbord zit ik eigenlijk?

Oh, het wíeler...

HUP koers!
Frederik D. 28 januari 2021 14:44
Weet je, Merijntje, soms geniet ik zelfs van jouw uitspraken. smiling smiley
Clavan 28 januari 2021 15:52
I'm going back to 505
If it's a seven hour flight or a forty-five minute drive
Anony 28 januari 2021 23:18
Oprecht ontroerd dat er nog Alex-fans op dit forum zitten. Ik zag iemand (jij ook Merijn?) onlangs verwijzen naar Last Shadow Puppets en was ook al gecharmeerd.
merijntje mortirolo 29 januari 2021 19:33
Dat was ik. The Last Shadow Puppets, Arctic Monkeys en ook Alex solo (Miles solo is wat lastiger...) vind ik werkelijk geweldig, het plezier dat die gasten hebben (als ze een clip draaien, op de festivals, op bezoek bij obscure radiostations, bij Jonathan Ross, bij held Jools etc etc), maar toch zo fucking zuiver, strak en professioneel zingen/spelen: daar word zelfs ik (bijna) vrolijk van. (Edit: de tweede gitarist van Arctic Monkeys is soms wel wat slordig, trouwens).

Ik heb heel 2016-2019 gemist qua muziek, knuppel die ik ben. Dat wil zeggen: überhaupt van het bestaan van het tweede album van Alex en Miles en het zesde van Arctic Monkeys heb ik een paar weken geleden pas gehoord. Ook LP (waarvan ik me zeer goed kan voorstellen dat men het kutmuziek vindt, maar ik vind het tof) en Billie Eilish (love that child) heb ik pas net leren kennen.

Zo levert deze kutCorana gelukkig ook enkele goede dingen op.

On (leuk) topic heb ik enkel te melden dat Prikdude, Carlos Danger, De zwarte trui, betuweracer en valse trage mij aardig hebben doen lachen.

HUP koers!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/01/2021 19:34 door merijntje mortirolo.
Curzio 30 januari 2021 08:49
Billie is koning idd. thumbs up
lodjan 30 januari 2021 20:42
Andere Peter 01 februari 2021 11:26
Lijkt mij wel slim om in dat shirt van Jumbo-Visma in 2022 het rood nog wat dominanter te maken. Kan dan heel erg retro worden en de kleuren van TI-Raleigh benaderen.
Slimmerd 01 februari 2021 12:00
Seizoen is begonnen, het sticky zijn van dit modetopic kan er wel af toch?
merijntje mortirolo 01 februari 2021 18:28
[dukmodus]Is de Omloop al geweest dan?[/dukmodus]

Oh wacht.

[dukmodus]gr[/dukmodus]
lodjan 01 februari 2021 22:12
lodjan 02 februari 2021 21:47
Eindhovuh 04 februari 2021 10:52
Grappig wel hoe je dingen anders kan beoordelen.
Over DSM: het shirtje lijkt wel een beetje op dat van Sky van een paar jaar terug... Een beetje ja?
En dan EF het mooiste vinden, tja.
De zwarte trui 24 februari 2021 12:16
Bennett mag van NZL bond niet in deze NK trui rijden, jammer!
merijntje mortirolo 24 februari 2021 13:10
WTF?

Dat is echt superjammer.

Mastershirt.

#allblacks
De zwarte trui 24 februari 2021 13:20
Zou te veel op de trui van de nationale ploeg lijken, zie WF.
merijntje mortirolo 24 februari 2021 13:44
Wacht eens even: als nationale bonden dit beslissen, waarom is die foeilelijke van Nibali-Astana toentertijd niet afgekeurd door de Italiaanse bond?

(Even teruggezocht...) Ik lees hier [cyclinside.it] (het woord imbarazzante betekent heel simpel 'beschamend),' dat het shirt inderdaad is goedgekeurd door de Italiaanse bond, maar dat dat voornamelijk te maken had met de korte periode tussen NK en Tour.

Haast is een slechte raadgever.

Kortom: dat NK-NZ moet voortaan vlak voor een 'grote' koers plaatsvinden...

Jammer dat door corona alles veranderd is, anders was er vlak na dat NK waarschijnlijk een TDU geweest.
Slimmerd 24 februari 2021 15:36
En wat maakt het uit dat de trui op de nationale trui lijkt? Bang dat ze Bennett niet kunnen ontdekken in al die koersen die hij tegelijk rijdt met de nationale selectie?
Eqquipo 11 maart 2021 08:55
@spaak, kan dit item 'los gelaten' worden. Het heeft wel heeel lang bovenaan op de prik gestaan.
Anony 11 maart 2021 11:42
Eqquipo Schreef:
-------------------------------------------------------
> @spaak, kan dit item 'los gelaten' worden. Het
> heeft wel heeel lang bovenaan op de prik gestaan.


In orde.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen