Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Van Astarloa tot Zubeldia: kies je (10 tot) 15 favoriete renners

Gepost door Prikdude 
Prikdude 19 december 2020 10:55
Procyclingstats is met een wel heel origineel idee gekomen. Het tegen oudjaar samenstellen van een lijst van 500 favoriete renners na aanleiding van opgestelde lijstjes van bezoekers. De top 10 zal waarschijnlijk voor weinig verrassingen zorgen. P. Sagan, Van Aert, Boonen, Contador, Nibali, M. van der Poel, Merckx, Pantani, Alaphilippe en Valverde. Zoiets. Daar kunnen wij natuurlijk een stokje voor proberen te steken. Vul hem in en zet François Bidard er bij.

Stemmen kan hier

Voor hen die nog wat andere outsiders willen noemen volgen hier enkele tips: Clovis Kamzong, Maximilian Sciandri, Blel Kadri, Ricardo Ricco, Thorwald Veneberg, Marcel Wüst, Bart Voskamp, Rodolfo Massi, Grzedorz Gwiazdowski, Ben Dyball, Richie Porte, Haimar Zubeldia, Jacky Durand, Johnny De Nul, Gianbattista Baronchelli, Abdel Kader Zaaf, Bert Dietz.

Wielernerds klaar? Invullen maar!



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/12/2020 10:59 door Prikdude.
merijntje mortirolo 19 december 2020 11:17
na aanleiding van

Hey Boris.
Prikdude 19 december 2020 11:49
Potato, peleton.
Brieske 19 december 2020 12:09
Zo'n lijst, op lijstduwer, kan ik niet serieus nemen aangezien Boogerd nergens vermeld wordt.
Naar he? Of is het 'Na he?'

Groet
lodjan 19 december 2020 14:00
Je vergeet een paar tips:

Rwandees Adrien Niyonshuti,
Oegandees Charles Kagimu,
Indonesiër Ryan Ariehaan,
Rwandese Jeanne d'Arc Girubuntu.
merijntje mortirolo 19 december 2020 14:35
Als vrouwen mee mogen doen, neem ik die laatste zeker in mijn lijstje op.

Jeanne d'Arc heb ik altijd al willen nemen.

Ariehaan had er zéker tussen gemoeten, Prikdude. Dat je daar niet aan dacht. Loser.

Mooi topic ook.

HUP koers!
lodjan 19 december 2020 16:33
Ja, op vrouwen mag je zeker ook stemmen.
Ik ben met geen enkele renn(st)er closer geweest dan met Jeanne d' Arc. Ze besprong me van blijdschap nadat ik een sponsor voor haar geregeld had.
lodjan 19 december 2020 16:43
PS Als iemand nog geld over heeft: Suleiman Kangani is bezig met een fietstocht van 1000 km in 2 dagen (Nairobi-Mombassa-Nairobi om geld in te zamelen voor een goed doel.

[gogetfunding.com]

[www.facebook.com]
valse trage 19 december 2020 17:43
Hela vriend, Ricardo broertje van Delano? 't is Riccardo!!!
Remko 19 december 2020 18:23
Suggestie: Jef Lieckens.
El Chaba 19 december 2020 18:39
Kilometervreter 19 december 2020 18:52
Waarom dat nou weer? Ik heb het met veel plezier gelezen
merijntje mortirolo 20 december 2020 09:54
En je bent godverdomme Juraj Sagan vergeten.
merijntje mortirolo 20 december 2020 10:00
Tof.

kLas net een klein artikeltje dat ter harer introductie best aardig is. (Jij staat al jaren een stap hoger qua Afrika-(wieler)kennis).

[africhroyale.com]



Ik ben fan.
merijntje mortirolo 20 december 2020 10:55
Mijn lijst. Beetje groot plaatje. Sorry.

Eindhovuh 20 december 2020 10:56
Westra toch een dissonant in dit lijstje.
merijntje mortirolo 20 december 2020 11:05
Hee hee hee, brommende Bredanaar, Lieuwe zit in mijn wielerDNA.

Ik hypte Lieuwe al, voordat iemand hem kende. Zelfs Jan Hendrik had nog nooit van hem gehoord.

(En nog één keer, godverdomme, IK gaf hem die bijnaam).

HUP Lieuwe!

(Waar hangt die gast eigenlijk uit?)
El Chaba 20 december 2020 11:18
Gaat zo te lezen goed met hem, hij heeft met zijn vrouw een wielerhotel in Calpe: [www.indeleiderstrui.nl]
merijntje mortirolo 20 december 2020 11:29
Clavan 20 december 2020 12:46
Ik heb een lijstje gemaakt zonder Belgen en met Thijs Zonneveld op 15.
Eindhovuh 20 december 2020 12:52
Bedoelde dat ik hem een betere renner vind dan de rest winking smiley
merijntje mortirolo 20 december 2020 13:16
GVD, blijf je bezig?

Bidard staat ertussen hoor.
lodjan 20 december 2020 13:25
Ze is helaas al een paar jaar geleden moeten stoppen door een hardnekkige beenblessure. Vorig jaar december heb ik nog met haar gefietst. Dit jaar helaas geen Afrika-reis voor mij. Dat scheelt me zo'n 1000 zonnige kilometers sad smiley (en vele Corona-kilo's).
lodjan 20 december 2020 13:30
Mooi lijstje, vooral 1, 3, 14 en ODT.
Opvallend genoeg geen allitererende namen zoals Marc de Maar.
merijntje mortirolo 20 december 2020 13:31
Ik zeg een welgemeend "Jammer" op al je info, behalve dan (op) dat je een jaar geleden nog met haar gefietst hebt.

2020 is kut.

Het nadeel van jaren die je het liefst zou vergeten is dat je ze juist nooit meer vergeet. (And other clichés...)

Niet dat ik verwacht dat 2021 zo geweldig gaat worden...

HUP koers!
El Chaba 20 december 2020 13:39
Mortirolo heeft een breed scala aan favorieten, met (bijna altijd) slechts één gemene deler: het zijn (bijna) allemaal klapmongolen.
El Chaba 20 december 2020 13:40
Opvallende afwezige ook: Robert Gesink
lodjan 20 december 2020 13:52
Dat is dan ook geen klapmongool.
Eindhovuh 20 december 2020 14:11
Ik herken daar wel iets in
Eindhovuh 20 december 2020 14:13
Ik merkte tot mijn schrik dat ik wel Tommeke Tommeke opschreef maar niet Cancellara.
Gewoon omdat Boonen buiten de koers om ook een geschikte gast is.
Eindhovuh 20 december 2020 14:16
Overigens kan ik een lijstje zonder Gianni Bugno niet serieus nemen.
DeZusVanJohan 20 december 2020 16:16
Als je van cokesnuivende pedofiele dronken automobilisten houdt is hij best wel ok ja.
El Chaba 20 december 2020 16:23
Eindhovuh 20 december 2020 18:11
Makkelijk scoren.
El Chaba 20 december 2020 19:53
Makkelijk antwoord.
Ik heb het natuurlijk al vaker betoogd, maar nog nooit een voor mij bevredigend antwoord gekregen, dus misschien kan jij het mij uitleggen. winking smiley

Waarom worden beroemde/bekende mensen (in het algemeen), die misstappen begaan als mens anders (veel milder en vergevingsgezind) beoordeeld dan Jan/Klaas/Piet, die op de hoek woont?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/12/2020 19:54 door El Chaba.
Horsie is back 20 december 2020 22:05
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Makkelijk antwoord.
> Ik heb het natuurlijk al vaker betoogd, maar nog
> nooit een voor mij bevredigend antwoord gekregen,
> dus misschien kan jij het mij uitleggen. winking smiley
>
> Waarom worden beroemde/bekende mensen (in het
> algemeen), die misstappen begaan als mens anders
> (veel milder en vergevingsgezind) beoordeeld dan
> Jan/Klaas/Piet, die op de hoek woont?

"Steal a little and they throw you in jail, steal a lot (niet het oudejaars) and they will make you King", is uiteraard ook een makkelijk antwoord.
Kilometervreter 20 december 2020 23:16
Nu heb ik er een uur over nagedacht en ik kan geen enkel voorbeeld aandragen waarin een publiek figuur milder en vergevingsgezinder is beoordeeld wanneer het gaat om drugsgebruik, rijden onder invloed of zedendelicten. Graag hoor ik voorbeelden. Vrees echter dat deze er niet zijn. Sterker nog: het omgekeerde is waar aangezien publieke figuren naast "juridische schade" vaak ook imagoschade oplopen en/of hun carierre ten einde zien gaan.
DeZusVanJohan 20 december 2020 23:28
Helemaal niet, jij zegt dat hij buiten de koers een geschikte gast is. Ik kan mij weinig mensen voorstellen die ik nog minder geschikte gast zou vinden dan Tom B. die juist bewezen meerdere keren in de fout is gegaan.

Maar ik begrijp dat jij hem persoonlijk kent.
DeZusVanJohan 20 december 2020 23:31
Tom B. dus, verder hoef je maar de top 40 er bij te pakken. JayZ ken je? Veroordeeld voor iemand neer te steken. Of naar Ajax te kijken waar meneer Promes gewoon kon invallen vandaag. Of wat dacht je van Kobe Bryant, bewezen verkrachter, waar het hele land om rouwde.

En zo zijn er nog duizenden voorbeelden te noemen. Dan zullen we drugsgebruik in de entertainment industrie nog maar buiten beschouwing laten, anders is het eerder de regel dan de uitzondering.



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/12/2020 23:51 door DeZusVanJohan.
Kilometervreter 20 december 2020 23:50
Deze door jou aangedragen personen zijn volgens mij op precies dezelfde wijze gerechterlijk behandeld als buurman Joop die eenzelfde deed. Buurman Joop had dan weer de mazzel dat hij geen celebrity is en derhalve zelfs het lokale sufferdje niet haalde met zijn strapatsen.
DeZusVanJohan 20 december 2020 23:53
Als buurman Joop allemaal had uitgevreten wat Tom of Kobe B. hebben gedaan, dan had hij ofwel in de gevangenis ofwel in de goot gelegen en was hij nooit meer aan een fatsoenlijke baan gekomen.

Dit soort mensen komen er vrijwel ongeschonden door, sterker nog ze verdienen er vaak geld aan met een boek want ze hebben zo'n "indrukwekkend" verhaal.
Kilometervreter 21 december 2020 00:14
We hebben het over de strafmaat en niet over de buitengerechterlijke gevolgen van een overtreding van de wet. Oftewel: de diefstal van een telefoon door een publiek bekend persoon is net zo strafbaar als de diefstal van dezelfde telefoon gepleegd door buurman Joop. Of beiden dezelfde straf zullen krijgen is afhankelijk van andere factoren, de uitgangspositie is echter dezelfde. Eenieder is namelijk voor de wet gelijk, daar kan geen onderbuik iets aan veranderen.

Tevens staat het eenieder vrij om een boek te gaan schrijven over de begane misdaad, logischerwijs zal het boek van het publiek bekend figuur veel beter verkopen dan die van buurman Joop.
Carlos Danger 21 december 2020 01:47
Die Joop lijkt me geen aardige snuiter.
Curzio 21 december 2020 07:28
Belastingontduiking door Messi.
Eindhovuh 21 december 2020 07:57
Hij is in 2008 in een korte periode in de fout gegaan met alcohol en drugs. Kon niet omgaan met de roem op dat moment.
Om hem dan af te schilderen als den enorme crimineel is gewoon te kort door de bocht.
In ongeveer diezelfde periode had hij openlijk een (legale) relatie met een 16 jarige, die er flink ouder uit zag. Om hem dan pedo te noemen is tamelijk krankzinnig. Lees bv de reactie van papa van Vliet na.
Ik beoordeel hem niet op die korte periode, maar op de lange periode dat hij ondanks de enorme aandacht een benaderbaar en sociaal mens was. Ook naar andere renners in het peloton, in tegenstelling tot veel andere “toppers”.
Dat jij dat anders ziet, prima.
Duh 21 december 2020 10:16
Leuk!
Even mijn renners pluggen.

ABDUZHAPAROV Djamolidine
OTXOA Javier
TCHMIL Andrei
ESCARTIN Fernando
ZÜLLE Alex
EKIMOV Viatcheslav
PÜTSEP Erki
BIDARD Francois
REBELLIN Davide
CONTADOR Alberto
RUJANO José Humberto
GESINK Robert
KNETEMANN Gerrie
WOODS Michael
OBREE Graeme
DeZusVanJohan 21 december 2020 10:37
Het ging helemaal niet om de juridische strafmaat -al is ontkennen dat er zoiets als klassenjustitie bestaat nogal dubieus, denk alleen al aan de financiële middelen om te schikken-, maar waarom beroemdheden als mens anders beoordeeld worden.

In de publieke opinie dus, zoals Boonen die de Vlaamse held bleef en door Eindhovuh boven Cancellara wordt gekozen omdat hij hem "ook een geschikte gast buiten de koers" vindt (en Cancellara schijnbaar niet of minder???). Dáár was mijn 1e reactie op, niet over de strafmaat. Ik heb geen idee of Boonen gestraft is, ik vermoed niet of nauwelijks, maar dat was het punt niet.

Jij gooit daar nog even bovenop dat mensen als Boonen door imagoschade zelfs méér gestraft worden door buurman Joop.
Daar reageer ik met de 2e post is op, dat is echt klinkklare onzin op een uitzondering na (bv metoo-mannen als Spacey en Cosby). De Bryants en JayZ's van deze wereld worden voor vrijwel alles vergeven en maken het dikwijls zelfs juist ter gelde, hoezo imagoschade?
Als buurman Joop iemand neersteekt of verkracht dan heeft hij er levenslang last van, niet in de media maar de imagoschade in zijn eigen sociale kring (familie, vrienden, werk) zal enorm zijn. Wellicht zelfs groter, Bryants vrouw bleef gewoon bij hem (want $$$), ik weet niet of de vrouw van Joop net zo vergevingsgezind is.
DeZusVanJohan 21 december 2020 10:40
Papa Van Vliet was óf "starstruck" dat de grote Boonen zijn dochter wilde penetreren, óf bang voor de fallout die hij in België over zich heen zou krijgen als hij de grote Boonen openlijk zou bekritiseren, óf een slechte vader. Waarschijnlijk alle drie tegelijk.

Ik denk niet dat hij net zo begripvol zou zijn als onbekende buurman Joop van 30 met zijn dochter zou aanpappen.

Dat ze er ouder uit zag is de klassieke verdediging die dit soort mannen hanteren. Dat je het niet weet of een meisje tegen je liegt en je dan voor één nacht een fout maakt valt nog wel te begrijpen, maar volledig bewust en openlijk een relatie aan gaan? Dat vind ik nogal wat.

En ik zeg niet dat hij de gevangenis in moet, maar om hem er uit te pikken boven Cancellara en alle anderen als een geschikte gast buiten de koers? Wat moet iemand in godsnaam doen bij jou om géén geschikte gast te zijn?



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/12/2020 10:44 door DeZusVanJohan.
El Chaba 21 december 2020 11:19
Dat was dus precies mijn punt en dat stond ook letterlijk in mijn reactie: “als mens anders beoordeeld”. Waarom hij er vervolgens een heel andere discussie van maakt over wel of niet dezelfde strafmaat is mij echt een compleet raadsel, maar goed, sinds een jaar of twee heeft dit heerschap wel meer problemen. Dit is nog maar zijn minste.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/12/2020 11:26 door El Chaba.
Prikdude 21 december 2020 11:38
Quote
Duh
BIDARD Francois

Goed bezig. Heb het gevoel dat Francois hiermee virtueel van positie 189 naar 178 is gestegen. De top 100 komt in zicht. Djamolidine heb ik op een van m'n devices er ook ingezet.


Francois in een SciFi-film? Of gewoon op de boerderij?
Eindhovuh 21 december 2020 11:52
Francois zou nooit in een SciFi-film meedoen. Een romcom of blaxploitation wellicht, maar SciFi, nee.
Eqquipo 21 december 2020 12:03
El Chaba 21 december 2020 13:37
Een enorme crimineel is het natuurlijk niet, maar om in paar maanden drie keer betrapt te worden met meer dan 100 km per uur op een weg waar je maar 50 km per uur mag, tja, hij had makkelijk iemand dood kunnen rijden. En één keer oké, maar drie keer? Dan heb je toch schijt aan anderen?

Maar dan nog, mag jij hem een toffe gast vinden hoor, ik vraag me alleen af jij dat ook zou vinden van iemand, die dat in jouw straat voor jouw deur drie keer had gedaan en die toevallig niet fantastisch kon wielrennen. Ik kan dat niet of moeilijk scheiden, jij wel kennelijk.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/12/2020 14:06 door El Chaba.
Kilometervreter 21 december 2020 13:45
Vanzelfsprekend zal ik net als eenieder mijn problemen hebben, wat deze van doen hebben met mijn puur inhoudelijke reactie is me een volkomen raadsel. Lijkt me wijzer voor u om iets minder "op de man te spelen" en iets meer inhoudelijk.
Eindhovuh 21 december 2020 14:05
Man wat een discussie zeg.

Ik stel alleen dat Boonen een sociaal iemand is die oog heeft voor anderen, in tegenstelling tot veel andere wielrenners, zeker op zijn niveau. En niet omdat ik hem persoonlijk ken o.i.d. Ik hoor dit van meerdere wielrenners/staf die hem wel persoonlijk kennen/meemaakten.

En ja ik vind ook dat hij zich toen schandalig heeft gedragen, daar is hij ook terecht voor gestraft.
El Chaba 21 december 2020 14:19
Ja hoor, Massimo, neem er nog eentje.. smileys with beer
Kilometervreter 21 december 2020 14:32
Blijkbaar is een inhoudelijke reactie geen optie. Jammer. De naam is overigens Kilometervreter, u mag ook gewoon meneer Vreter zeggen, maar dat heb ik geloof ik reeds kenbaar gemaakt. Een privebericht van iemand anders leerde me vorige week al dat u mij aanziet voor een zekere Massimo. Vind dat prima hoor, grappige naam wel, ik ken hem of haar echter niet, denk echter vooral wat u niet laten kan, het zal mij worst wezen.
Koppizoektwachtwoord 21 december 2020 14:48
Hup Jeanne d'Arc! Ik sluit me aan bij de fanclub.
Andere criteria: welluidende naam (sorry Laudelino Cubino, geen plek meer), levensloop, eetpatroon, de duknorm (plaats-/streekgenoot), rijstijl en nog wat. En Tackaert ook omdat ik van hem een Fangio-Marc-Ecoturbo-Mavic-ravitailleringszakje kreeg met in balpen T.W. erop. Het was jarenlang mijn kussensloop tijdens fietsvakanties. Nooit lekkerder geslapen dan toen.

GIRUBUNTU Jeanne d'Arc
COPPI Fausto
ALBAN Robert
MILLAR Robert
BERNAUDEAU Jean-René
DE LAS CUEVAS Armand
JIMÉNEZ José María
CLAVEYROLAT Thierry
TACKAERT William
DE WOLF Fons
BREUKINK Erik
JOOP
ZÜLLE Alex
BOUWMAN Koen
GESINK Robert
merijntje mortirolo 21 december 2020 16:03
Je bent Bidard vergeten, dekselse dwarsligger.

(Ik vind Jeanne d'Arc óók toffer, maar dat was niet de opdracht).

Wacht maar op de hoon (en wie weet de toorn) van Prikdude. Die zal niet mild voor je wezen, denk ik zo...

En volkomen terecht.

Hoe/waar zie ik die tussenstand in godsnaam?

HUP Koers!

Suppie Sub, heb jijjum al ingevuld?
merijntje mortirolo 21 december 2020 16:26
Met dank aan mijn matties van Cyclear heb ik een andere leuke suggestie:

Stalin Wladimir Puentestar Vasquez

HUP koers!
Frederik D. 21 december 2020 18:01
Ik wil toch een lans breken voor Lance. Een dopingzondaar van heb ik jou, een brutale bully haast zonder weerga, een minne vrouwenversierder (hij wel met dat lekker, kraaiend zangeresje, ik niet; jaloezie moet kunnen). Maar toch een bezeten wielrenner die koste wat het kostte, wilde winnen en ook won en tenslotte verloor. Een Griekse held, die streefde, leefde en sneefde. Een bijna perfect hoofdpersonage voor een Shakespeareaans koningsdrama. Met het nodige Gooi- en Smeets-werk.
Koppizoektwachtwoord 21 december 2020 18:06
Sorry, maar op die Bidard krijg ik 'm echt niet hard.
Koppizoektwachtwoord 21 december 2020 18:18
Zoals het hoort zal er geen tussenstand te zien zijn.
Wel qua decennium en land: [www.procyclingstats.com]. Daar dubbelt Nederland bijna het wielergekke België. Ook opvallend: 36 stemmers uit Japan. En renners uit de recente jaren'10 krijgen meer stemmen dan de rest bij elkaar. Hup oudjes!
El Chaba 21 december 2020 19:14
Prima Massimo, dan houden we het inhoudelijk.

Heb jij al inhoudelijk gereageerd op de laatste reactie VanDeZusVanJohan? Of op mijn reactie, dat ik bevestig, dat het vreemd is dat jij het over iets totaal anders hebt, dan waarover de discussie oorspronkelijk was begonnen?

Ik ben benieuwd, maar ik weet het antwoord al.
Frederik D. 21 december 2020 19:17
Wat zou Arie Boomsma vinden van zo'n melige grap? Gauw maar scheermesjes kopen voordat jij geweerd wordt in de scheermesjeswinkeltjes. En koop meteen kroontjespennetjes. Kun je je memoires schrijven: Herinneringen van een klapmongool. Titel kan niet meer. Dan maar: Mijn leven in de Jostiband. smiling smiley
Kilometervreter 21 december 2020 19:51
Tweemaal reeds, wellicht was het u ontgaan omdat u drukker bent met het achterhalen van hersenschimmen. Zullen we anders, enigzins therapeutisch, afspreken dat u mij Massimo blijft noemen en dat ik gewoon doe alsof mij dat niets kan schelen? Doen we dat tot u wat gekalmeerd bent en gaan we daarna over in een volgend acceptatieproces. Nieuwe zaken zijn immers niet altijd eenvoudig te "hendelen", alle begrip en geduld daarvoor.
Lucho Herrera 21 december 2020 21:34
Mijn lijst die ik paar dagen geleden op Twitter plaatste:

Luis Herrera
Eric Vanderaerden
Erik Breukink
Peter Winnen
Eddy Bouwmans
Robert Millar
Michael Boogerd
José Maria Jimenez
Marco Pantani
Robert Gesink
Sebastian Langeveld
Marc Lotz
Sep Vanmarcke
Leon van Bon
Tom Dumoulin
Prikdude 21 december 2020 22:04
Ik heb de berichten van Koppigzoektwachtwoord en Lutser Herrera gerapporteerd. De eigen keus belangrijker vinden dan het gemeenschappelijk Bidard-belang en dat ook nog narcistisch ventileren. Shame on you!

Als Jimenez, Breukink en/of Gesink boven Bidard eindigen kom ik op nieuwjaarsdag gezellig wat goede wensen uitdelen met Rui Costa, Carlos Barredo, Bobby Julich, Jeroen Blijlevens, Gianluca Brambilla, Ivan Rovny, Leonardo Sierra en Ramón González Arrieta.
Koppizoektwachtwoord 21 december 2020 22:46
Spatjes hè? Als je ook Tom Steels en een kratje bidons meeneemt ben je van harte welkom. Zal ik zorgen dat mijn familie er is.
Prikdude 21 december 2020 23:08
Heb je zulke gezellige familie? Als ze nou allemaal nog even op Bidard stemmen regel ik dat jullie op Nieuwjaarsdag bidonnen op Tom Steels mogen gooien.
Carlos Danger 22 december 2020 00:40
Mijn shortlist is klaar:

Bruno Cenghialta
Djamolidin Abdoezjaparov
Vjetsjeslav Jekimov
Vicente Lopez Carril
Jean-Pierre Danguillaume
Nicolas Dlamini
Gert Steegmans
Raúl Alcalá
Ronan Pensec
Cees Haast
Jos de Schoenmaecker
Francisco Galdos
Benoni Beheyt
Rudy Dhaenens
Jaan Kirsipuu
Dario Frigo
Mikel Astarloza
Mathieu Hermans
Gerben Karstens
Michel Pollentier
Rudy Altig
Zenon Jaskula
Bo Hamburger
Raymond Poulidor
Paolo Savoldelli
Vicente Belda
Vittorio Adorni
Guido Bontempi
Fedor den Hertog
Franco Chioccioli
en natuurlijk,
Igor en Alvaro González de Galdeano Aranzabal

Nu nog door-selecteren naar een top-15.
Dat wordt nachtwerk.
Andere Peter 22 december 2020 04:22
Ryan Ariehaan. Misschien is zijn verhaal allang bekend bij de kenners hier. Maar niet bij mij. Hoe hij aan zijn achternaam komt weet ik niet, maar Ryan Ariehaan is van 4 maart 1979 en moet zijn verwerkt tijdens het WK van 1978, toen Arie Haan met deze twee afstandsschoten tegen West-Duitsland en Italië Nederland zo ongeveer de finale inschoot:

Arie Haan
merijntje mortirolo 22 december 2020 06:10
Je bent toch nog niet klaar?
Anders vergat je echt zowaar
tis raar, tis raar, maar waar
ons aller mattie François Bidard
Curzio 22 december 2020 07:22
Prikdude 22 december 2020 12:24
Excuus, ik heb mijn emoties lastig onder controle wat betreft François.
valse trage 22 december 2020 17:41
Ik heb een zwak voor:

- domme renners
- renners die altijd zonder helm koersten (edit: of, nog beter, met een worstenhelmpje met petje eronder terwijl pothelmen al gemeengoed waren)
- renners die pas op hun best zijn in oktober (WK, Lombardije)
- last but not least: renners met lange manivellen (zoals Wuyts dat zo mannenlijfgeil placht te zeggen), die met hun achterste boven het achterwiel de pedalen naar voren in plaats van omlaag lijken te duwen en zelfs met de handen bovenop het stuur een aerodynamische positie kunnen handhaven.

Ik kan alleen maar renners selecteren die ik ooit op d'n televisie gezien heb + Freddy Maertens.

Jan Ullrich
Freddy Maertens
Gianni Bugno
Andrea Tafi
Ludo Dierckxsens
Iban Mayo
Dmitri Konysjev
Alexandre Moos
Pavel Tonkov
Heinz Imboden
Roberto Laiseka
Jacky Durand
Gilbert Duclos-Lassalle
Attila Valter

en

GOD



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/12/2020 17:53 door valse trage.
valse trage 22 december 2020 17:44
valse trage 22 december 2020 17:47
Koppizoektwachtwoord Schreef:
-------------------------------------------------------
> een Fangio-Marc-Ecoturbo-Mavic-ravitailleringszakje
> kreeg met in balpen T.W. erop.

smiling bouncing smiley onbetaalbaar.
Koppizoektwachtwoord 22 december 2020 20:17
Stalin is blijkbaar een populaire naam in die contreien. Stalin Quiterio werd in de Independencia Nacional Rep. Dom. van vorig jaar 84ste, op ruim een half uur van jouw Stalin en bijna een uur achter Oscarchen die alleen de ongenaakbare Robinson Chalapud voor zich moest dulden.
Kilometervreter 22 december 2020 22:13
Het beeld dat mensen in die landen hebben van het voormalig communistisch bolwerk de Sovjet Unie, en dientengevolge haar leiders, is om pragmatische motieven een stuk positiever dan dat "wij" hier hebben. Middels zakken "ontwikkelingsgeld" werd de glimlach naar Moskou gekocht. Dat er dan zo nu en dan eens een zoon vernoemd wordt naar de besnorde grote kleine leider is daar een gevolg van. Zeer waarschijnlijk werd die zoon ook nog eens geboren in een ziekenhuis gebouwd met CCCP-roebels.
Prikdude 23 december 2020 07:36
Dit rijtje schreeuwt om Tchmil.
valse trage 24 december 2020 10:22
thumbs up klopt! Dat was warempel de laatste onterechte afvaller. Ghehehe, hoe de Belgen zich geen raad wisten met hun nieuwe landgenoot:
"Tja, moeten we hier nu blij mee zijn?" Mijn excuses voor het vergeten te selecteren van Bidard...
El Chaba 24 december 2020 14:21
Ik weet niet of je op 'dom' doelt, maar als er iemand uitgenast was, dan was het Tchmil wel. De verpersoonlijking van Knetemann's uitdrukking "eerst het bordje van de ander leeg eten" (samen met Rebellin natuurlijk).
Kilometervreter 24 december 2020 14:33
Roberto Laiseka, lang niet meer aan gedacht, die zag er tijdens zijn sportieve carriere al uit als iemand die zich vrijwillig had gemeld voor de Eerste Wereldoorlog en toen al vanwege ouderdom werd geweigerd.
valse trage 24 december 2020 20:51
thumbs up Inderdaad een van de meest uitgekookte klassiekerrenners van zijn generatie.
En dan te bedenken dat Tchmil het hele 'Vlaamse' koersgedrag (dringen, van voren zitten) pas op late leeftijd (Alfa-Lum) heeft leren kennen.
Curzio 25 december 2020 09:10
Enric Mas heeft dan weer meer de uiterlijke verschijning die past bij de wereldoorlog erna, met zo'n gestreepte pyama.
lodjan 29 december 2020 07:13
Bidard heeft de fav 500 gehaald.
merijntje mortirolo 29 december 2020 10:37
Koppizoektwachtwoord 30 december 2020 23:39
Ver achter Puck Moonen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen