Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Crossprogramma's: Dit zijn de wedstrijden met Van Aert en Van der Poel

Gepost door Zorro 
Zorro 19 december 2020 10:59
Programma Van der Poel (veldrijden)
Let op: dit is een voorlopig programma.

2020
12/12: Scheldecross Antwerpen (X20-trofee)
13/12: Gavere (Superprestige)
20/12: Citadelcross Namen (wereldbeker)
22/12: Essen (Ethias Cross)
23/12: Herentals (X20-trofee)
26/12: Heusden-Zolder (Superprestige)
30/12: Bredene (Ethias Cross)

2021
01/01: GP Sven Nys/Baal (X20-trofee)
09/01: NK veldrijden in Zaltbommel
23/01: Flandriencross Hamme (X20-trofee)
31/01: WK veldrijden in Oostende

Programma Van Aert (veldrijden)
Let op: dit is een voorlopig programma.

2020
20/12: Citadelcross Namen (Wereldbeker)
23/12: Herentals (X20-trofee)

2021
01/01: GP Sven Nys/Baal (X20-trofee)
09/01: BK veldrijden in Meulebeke
23/01: Flandriencross Hamme (X20-trofee)
31/01: WK veldrijden in Oostende
Eddy Veen 19 december 2020 11:29
Het lijkt geen tweestrijd zoals in de RVV te worden.
De zwarte trui 19 december 2020 14:12
Morgen alle grote Namen!
Kilometervreter 19 december 2020 15:50
Veldrijden is tot wegwielrennen als je vriendin gaat een avondje weg en jij gaat lekker filmkijken <> jij gaat vier weken naar de Amalfikust en je vriendin blijft thuis strijken. Beide opties zijn aantrekkelijk, de laatste ietsje meer
Remko 19 december 2020 15:53
Vorige week leed VDP een zeldzame nederlaag (in het veldrijden). Maar twee keer achter elkaar verliezen (niet winnen)? Dat is vanzelfsprekend nóg veel langer geleden, januari 2017 als ik het goed heb. Maar eens kijken wat er morgen gebeurt, met Pidcock, Iserbyt en (van) Aert(s).....
Eddy Veen 19 december 2020 19:39
Kilometervreter Schreef:
-------------------------------------------------------
> <> jij gaat vier weken naar de Amalfikust en je
> vriendin blijft thuis strijken.

Ik moet er niet aan denken!
Ulrich A. Boschwitz 20 december 2020 07:23


De strijd der giganten vandaag in het pittoreske Namen. Ja Namen dat immers de troste bezitter is van een imposante citadel. Een citadel waarover ik het volgende las:
Quote

Het waren uiteindelijk de Nederlanders die aan het begin van de 19de eeuw het fort hebben herbouwd en voor het uiteindelijke ontwerp tekenden.

[www.top10bezienswaardigheden.nl]

Slim van de Belgen destijds om het werk aan de Nederlanders over te laten om er later zelf van te kunnen profiteren. Vinden jullie dat ook erg slim van dat kleine volkje?
Anony 20 december 2020 08:13
Kilometervreter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Veldrijden is tot wegwielrennen als je vriendin
> gaat een avondje weg en jij gaat lekker filmkijken
> <> jij gaat vier weken naar de Amalfikust en je
> vriendin blijft thuis strijken. Beide opties zijn
> aantrekkelijk, de laatste ietsje meer


Veldrijden is tot wegwielrennen als een aflevering van Friends tot een film van Quentin Tarantino. Een kort doch fijn stuk entertainment waarin af en toe een superster een gastoptreden geeft, maar je ziet hem toch liever aan het werk in the real deal.
Frederik D. 20 december 2020 10:32
Wat denk je zelf, Ulrich? Dat de Nederlanders gratis werkten voor de Belgen? Wel eens gehoord van het woord prijskaartje? Wees er maar gerust op dat de Belgen flink hebben gedokt en zelfs veel te veel. Vind je dat nou slim van dat volkje dat noch honderd procent Keltisch is noch honderd procent Germaans? Daarom pleit ik voor een muur tussen België en Nederland. Maar gaat de wedstrijd door? Er is een nieuwe variant corona. Met nieuwe maatregelen.
Frederik D. 20 december 2020 10:35
Veldrijden staat tot wegwielrennen als Bavaria tot Medoc. STAAT. Niet IS.
lodjan 20 december 2020 13:39
merijntje mortirolo 20 december 2020 13:51
Quote
lodjan
Worst past

Was het zo erg?

Wil je erover praten?

Was het je moeder? De kerk? Je vader? De boeken die je te vroeg las? 'Gewoon' algehele malaise?

Vertel mij over je verleden, vriend. (Met je wens naar alliteratie).
lodjan 20 december 2020 13:56
Ik probeer op een NL forum zoveel mogelijk Nederlands te schrijven. grinning smiley
Curzio 20 december 2020 15:15
Mathieu lijkt steeds vaker te vallen?

Bizar parcours. Heb deze cross eigenlijk nooit eerder gekeken, maar het gaat hier nog wel erg weinig om trappen.
Clavan 20 december 2020 15:21
Schrijf Pidcock maar op voor Tokio2021
Horsie is back 20 december 2020 16:09
Fenix herrees uit de modder. Je verwacht het niet.
Curzio 20 december 2020 16:11
Heeft 'ie kaartjes gekocht?
Curzio 20 december 2020 16:12
Toch wel genieten moet ik zeggen. Van alle drie de kleppers vooraan overigens.
Clavan 20 december 2020 16:16
Clavan 20 december 2020 16:17
Maar het is natuurlijk wel een deceptie voor de sport dat 1 wegrenner en 2 mountainbikers huizenhoog de besten zijnsmileys with beer
El Chaba 20 december 2020 16:25
Inderdaad, was een geweldig kijkspektakel!
Ik snap echt weinig tot niets van mensen, die veldrijden helemaal niks vinden. Mijn voorkeur gaat zeker uit naar wielrennen op de weg, maar dit is toch ook prachtige wielersport?
El Chaba 20 december 2020 16:32
Een hele aardige vergelijking thumbs up, maar voor beide opties heb je natuurlijk wel een vrouw nodig. grinning smiley
Een baan en zelfstandig wonen is dan wel een conditie, die dat een stuk makkelijker maakt.
Horsie is back 20 december 2020 17:10
Clavan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Maar het is natuurlijk wel een deceptie voor de
> sport dat 1 wegrenner en 2 mountainbikers
> huizenhoog de besten zijnsmileys with beer

Ik misgun je het Erdinger bier niet, maar je opmerking is niet doordacht. Heb jij wel eens een pelotonsprint in een veldrit gezien? De gemiddelde snelheid is doorgaans zo laag, dat er geen voordeel te halen valt uit verminderde luchtweerstand door aan iemand's rokken te willen blijven hangen. En er is ook bijzonder weinig plaats om te kunnen rijden, allemaal in hetzelfde spoor. Dus het veldrijden is in hoge mate een puur fysieke inspanning van een vol uur, vergeef me, maar dit doet iemand natuurlijk denken aan het WUR. Wie waren die twee mountainbikers eigenlijk?
ton duk 20 december 2020 17:11
Een magnifiek uurtje Topsport
Ik verheug me zelfs op de Sporza samenvatting met Wuyts
Gr
El Chaba 20 december 2020 17:35
Haha, ik ook! Geen Belg gewonnen, altijd leuk om Wuyts dan commentaar te horen geven. winking smiley
Horsie is back 20 december 2020 18:08
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Haha, ik ook! Geen Belg gewonnen, altijd leuk om
> Wuyts dan commentaar te horen geven. winking smiley

Bij de naam Wuyts komen bij mij altijd drie woorden naar boven. "Ook dat nog!".

Hint 2010.
Clavan 20 december 2020 19:02
Ik wil er best op reageren maar heb geen flauw idee wat je eigenlijk beoogt te zeggen.
Horsie is back 20 december 2020 19:37
Clavan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik wil er best op reageren maar heb geen flauw
> idee wat je eigenlijk beoogt te zeggen.

Niet bekend met het merk? Een veldrit van een uur is net als een tijdrit van een uur. Iedereen wordt daar intrinsiek afgerekend op voornamelijk het puur fysieke vermogen en techniek speelt ook een rol, afhankelijk van het parkoers. Het sparen van energie en kracht is daar niet zo veel aan de orde. In een groot peloton kun je zelfs een reductie tot 90% minder luchtweerstand hebben. In een bergetappe naar de Angliru zul je toch ook nooit een heel of zelfs maar een half peloton de etappezege in een eindsprint zien betwisten. Met deze wetenschap zal dus altijd maar een handjevol rijders kunnen domineren.
Eddy Veen 20 december 2020 20:46
De slotconclusie is dat Pidcock en van Aert dik in orde zijn en dat Mathieu met hangen en wurgen de winst heeft gegrepen en op zijn tellen moet blijven passen.
lodjan 21 december 2020 09:25
21 is-ie, Pidcock. Een kolos in een kabouterlijf van 1 meter 57. Zijn talent is uitzinnig. Volgend seizoen is hij prof bij Ineos, waar ze een nieuwe Chris Froome uit hem zullen kneden, al wil hij zelf vooral graag Parijs-Roubaix winnen. Zijn zelfvertrouwen is enorm, en als het wind mee heeft, waait het zo het domein van de arrogantie binnen. In Rouleur vertelde hij al eens nooit te trainen op zijn crossfiets, en beweerde daarbij dat hij geen idee had wie zijn tegenstanders precies waren. Het is het soort lenige nonchalance dat Dave Brailsford er meestal wel uitgeramd krijgt – wat spijtig is, want het is enorm fijn om naar iemand te kijken wiens uitgekooktheid vooralsnog volledig door de lichte waanzin van zeldzaam talent aan het gezicht onttrokken wordt. Pidcock kan alles, en mogelijk nog meer. Het is een beangstigende gedachte, want datzelfde geldt voor Van Aert, Van der Poel, Alaphilippe, Evenepoel en hoogstwaarschijnlijk nog vijftien krankzinnige talenten die ergens op de wereld ieder moment kunnen ontbolsteren. Wie de making of Tom Pidcock, David en Goliath in een bemodderd persoon, wil meemaken, kan vanaf nu geen cross meer overslaan.

Frank Heinen.

Meer op: [www.hpdetijd.nl]
Eqquipo 21 december 2020 12:01
Dank! Mooi leesvoer weer van Frank Heinen.
ton duk 21 december 2020 12:24
MvdP zei dat ie niet tactisch koerste toen v Aert overnam en het gat dicht reed op Pidcock.........

Ik heb nog extra opgelet tijdens de samenvatting en op dat moment stapte MvdP wel erg vroeg af voor de klauterhelling ...veel vroeger dan in andere rondes ook
Denk dat vAert gelijk had...ik was de domste en had beter moeten weten... hoewel ie dan 3e was geworden ...
gr
Remko 21 december 2020 12:58
WVA is altijd erg met VDP bezig, lijkt het. Dat heeft zo'n jongen toch niet nodig.
Curzio 21 december 2020 19:10
Van der Poel zat al minstens een ronde op hetzelfde gaatje, als het niet langer was. Volgens mij was het een voorbeeld van zijn herstelvermogen in koers, wat we ook eerder al gezien hebben. Zoals hij zelf zei had hij nergens tijdens de koers overschot en zo zag het er ook uit.
El Chaba 22 december 2020 14:47
Eens, dat idee had ik ook ja.
Ik denk dat ook bij Van Aert meespeelt wat er afgelopen maanden tussen hen is gebeurd en dat hij daarom een sneer wilde geven.
Wij zagen het al, dat MvdP echt op zijn tandvlees zat, dus Van Aert moet dat in koers ook zeker gezien hebben. Ik denk dat hij gewoon gehoopt dat hij MvdP erop dat moment af had kunnen rijden, maar dat dat simpelweg niet gelukt is.
Frederik D. 22 december 2020 16:44
Van der Poel boekt derde veldritzege:
Nu.nl
Vos eerste veldritzege



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/12/2020 16:46 door Frederik D..
Horsie is back 22 december 2020 17:15
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Van der Poel boekt derde veldritzege:
> [url=https://www.nu.nl/wielrennen/6098198/van-der-
> poel-domineert-in-essen-vos-wint-haar-eerste-veldr
> it-van-seizoen.html]Nu.nl[/url]
> Vos eerste veldritzege

Horsie: Maak de reeks af 3, 3, 3, .
That's simple: 3, 3, 3, 3 oftewel het gironummer om splinter Frederik D. door de winter heen te helpen.
Frederik D. 22 december 2020 18:49
Dacht ik altijd, één Chabot is meer dan zat. Maar nee, vader Bart heeft een zoon Splinter. How dares he???!!! Op zijn Greta's. Maar er is ook een meer aangename associatie. De groep Splinter met Peter Green. Green is op zijn retour, helaas. Maar de groep heeft hem liefdevol omarmd. En ja, Peter Green is niet meer. Oh well.
Carlos Danger 22 december 2020 20:43
Remko Schreef:
-------------------------------------------------------
> WVA is altijd erg met VDP bezig, lijkt het. Dat
> heeft zo'n jongen toch niet nodig.


Als dat waar zou zijn, zat Wout al jaren in een gesloten inrichting. die twee rijden al
een jaar of vijftien tegen (en met) elkaar).
Tinuz 22 december 2020 22:24
TV kijk ik vrijwel alleen nog voor sport. Knapt een mens van op. Bijvoorbeeld zo'n veldrit is leuk om te kijken. Dat gevoel van onschuld en authenticiteit, de kneuterigheid, pretentieloos afzien met de poten in de modder, familiaire warmte.
Kookzender Njam vind ik ook wel te pruimen op z'n tijd.
Remko 23 december 2020 16:56
Laatste keer dat Van Aert in onderling duel VDP versloeg was bijna drie jaar geleden. Vandaag weer dus.
Maradona 23 december 2020 18:31
Mooi word het veldrijden tenminste weer een beetje spannend.
Carlos Danger 23 december 2020 21:42
Mwah, spannend. Zonder lekke band was er ook vandaag niet veel twijfel over wie
de sterkste was.
Slimmerd 23 december 2020 23:11
Die 5" was natuurlijk zo duidelijk...
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen