Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Combi Tour - Spelen niet mogelijk?

Gepost door lodjan 
lodjan 30 december 2020 09:29
Het IOC heeft besloten dat deelnemers twee weken in quarantaine moeten. [www.wielerflits.nl]

Een halve Tour voor Mathieu. Dumoulin naar de Giro en Kruijswijk naar de Tour?
El Chaba 30 december 2020 11:40
Evenepoel kiest voor de OS en Pogacar voor de Tour.
En ik ben benieuwd wat Roglic gaat doen. Dit is misschien wel zijn laatste kans op Tourwinst?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/12/2020 11:42 door El Chaba.
Eddy Veen 30 december 2020 11:48
Ik denk denk dat deze beslissing nog wel teruggedraaid wordt als Corona onder controle is. Het zou zelfs ondenkbaar zijn toeschouwers te weren volgens de organisatie.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/12/2020 11:48 door Eddy Veen.
lodjan 30 december 2020 12:31
Ik zou daar niet vanuitgaan Eddy, zeker niet bij de seizoensplanning.

Kelderman en Mollema zouden ook de Tour doen. Poels ook? Oomen? Schelling, Arensman?
El Chaba 30 december 2020 12:51
Mikel Landa (Bahrain Victorious), Julian Alaphilippe (Deceuninck-Quick-Step), Chris Froome (Israel Start-Up Nation), Miguel Ángel López (Movistar), Enric Mas (Movistar)
en Egan Bernal (INEOS Grenadiers) zouden ook de Tour gaan rijden, maar het zijn ook allemaal kanshebbers voor het goud op de weg.

Benieuwd wie van hen de Tour gaat laten liggen voor de OS. Het zou wel eens een heel mager bezette Tour kunnen worden!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/12/2020 12:52 door El Chaba.
Prikdude 30 december 2020 12:54
Mikel Landa (Bahrain Victorious), Julian Alaphilippe (Deceuninck-Quick-Step), Chris Froome (Israel Start-Up Nation), Miguel Ángel López (Movistar), Enric Mas (Movistar)
en Egan Bernal (INEOS Grenadiers) zouden ook de Tour gaan rijden, maar het zijn ook allemaalbij kanshebbers voor het goud op de weg.
El Chaba 30 december 2020 13:01
lodjan 30 december 2020 13:20
Ja, maar (volgens Dude) kansloos voor Goud.
merijntje mortirolo 30 december 2020 13:20
tGaat voornamelijk om dat kanshebbers, denk ik. Niet om participanten.
Carlos Danger 30 december 2020 13:25
Zelf verwacht ik, dat Japan de Spelen opnieuw zal uitstellen (naar 2022). Zeker nu driekwart van de bevolking
OS2021 niet ondersteunt, en Japan toch ook niet de geschiedenis in wil gaan als organisator van de 'Dood en Spelen'.
Horsie is back 30 december 2020 13:29
Laten we vooropstellen, dat een combinatie altijd moeilijk zal worden. Korte recuperatie zinderende Tour de Yellow, Jetlag, klimaatzone's, waarschijnlijk wordt het in Tokyo ultiem richting 40 graden Celsius. Maar niet geschoten komt altijd naast Bull's eye terecht. Voor een handvol kanshebbers voor beide evenementen zou het zuur zijn als dit uiteindelijk zo doorgaat. Zo is de starttijd voor de crosscountry (vierbenig) ook al met een uur vervroegd.

Maar de combi Columbiaan en Tour gaat zeker lukken.
El Chaba 30 december 2020 13:33
Het zijn geen topfavorieten nee, maar waar het mij om gaat is, dat ze best voor de OS kunnen kiezen omdat de OS nou eenmaal een belangrijk evenement is - want maar één keer in de vier jaar - en ze natuurlijk ook zeker niet kansloos zijn op dat parcours. Wie Van Avermaet als winnaar in Rio zou hebben voorspeld, was ook niet echt serieus genomen en als je de wedstrijd achteraf bekijkt, heeft hij natuurlijk veel geluk gehad door de valpartijen. Anders gezegd, niets is onmogelijk.
En topfavorieten voor Tourwinst zijn ze bovendien ook niet.
merijntje mortirolo 30 december 2020 13:34
Interessant. En best aannemelijk.

Is dat van dat draagvlak zo? Waar lees je dat? Oh, even geNOS.nld. Op 15 december was ik zowaar druk, dus item gemist.

Ik verwacht ook zoiets. 2021 wordt ook een lastig (sport)jaar. Een zogenaamd kutjaar. Net als 2020 (al was koers dit jaar vaak zeer tof).

HUP 2022!

HUP koers!
merijntje mortirolo 30 december 2020 13:37
Dat laatste zei je al niet. (Je bent gelukkig niet helemáál debiel).
El Chaba 30 december 2020 14:05
Als je begrijpend kunt lezen wel (je bent helaas helemáál debiel). grinning smiley
Kilometervreter 30 december 2020 15:07
Het zal nochthans niet heel veel schelen. Geheel terzijde overigens.
El Chaba 30 december 2020 15:44
Je hebt vrienden gemaakt zie, ik.. grinning smiley
lodjan 30 december 2020 20:20
Update 19.10u: ‘Nog geen beslissing over quarantaineplicht voor olympische atleten’

Diverse partijen laten aan WielerFlits weten dat het bericht dat Het Laatste Nieuws vanochtend naar buiten bracht, dat sporters die in actie komen tijdens de Olympische Spelen in Tokio 2021 eerst twee weken in quarantaine moeten, voorbarig is. In Japan moeten vanaf 1 januari 2021 alle buitenlanders die het land bezoeken twee weken in quarantaine. Daar is verwarring over ontstaan. Of dit ook in juli/augustus geldt tijdens de Olympische Spelen is nog niet duidelijk. De Japanse autoriteiten hebben hier ook nog niet met het IOC over gesproken.
Vlaflip76 30 december 2020 20:31
Er komt ongetwijfeld een uitzondering voor tourdeelnemers. Die zitten toch al in een bubbel.
En de Aso's willen natuurlijk niet dat halverwege het halve peloton vertrekt. Da's nl slecht voor hun inkomsten.
Koppizoektwachtwoord 30 december 2020 23:30
allemaalbijbei
Orakel 31 december 2020 11:50
Wielerflits is geen journalistiek. Om te weten hoe de vork in de steel zit zou ik niet te veel naar dat clickbaitplatform verwijzen...
Horsie is back 31 december 2020 12:29
Orakel Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wielerflits is geen journalistiek. Om te weten hoe
> de vork in de steel zit zou ik niet te veel naar
> dat clickbaitplatform verwijzen...

Het Laatste Nieuws zelf meldt, dat de vork nog niet in de steel zit. Er zou sprake zijn van cutting the fork.
lodjan 02 januari 2021 21:22
‘TOCH GEEN QUARANTAINEPLICHT VOOR ATLETEN OP OLYMPISCHE SPELEN’

De wielerwereld werd vorige week even opgeschud met het nieuws dat wielrenners verplicht twee weken in quarantaine moeten voor de Olympische Spelen. Een combinatie Tour-Spelen werd daarmee uitgesloten. Volgens TuttoBiciWeb steekt de vork net iets anders in de steel: er zou geen sprake zijn van een quarantaineplicht.

Atleten zouden op de Olympische Spelen pas vijf dagen voor de wedstrijd welkom zijn in het Olympisch dorp, mits zij een negatieve PCR-test kunnen voorschotelen. Eenmaal in het dorp worden zij dan om de twee tot drie dagen getest. Na hun wedstrijden moeten ze binnen 48 uur zijn vertrokken.

Het zou betekenen dat een combinatie Tour-Spelen wel mogelijk is. Na de Tour de France, die eindigt op 18 juli, zijn er nog zes dagen tot de Olympische wegwedstrijd op 24 juli. De coureurs hebben dan 24 uur de tijd om te arriveren in Japan. Mogelijk moet de slotetappe van de Tour de France dan wel worden vervroegd om het peloton meer speling te geven.

Eerder gaf Mathieu van der Poel al aan waarschijnlijk te kiezen voor de Olympische Spelen als er een quarantaineplicht zou komen.

[www.wielerflits.nl]
ton duk 02 januari 2021 22:48
Nu gaat het bij MvdP niet om de wegwedstrijd maar om de MTB-wedstrijd...
gr
lodjan 02 januari 2021 23:19
Die is, dacht ik, op 26 juli. Dus twee dagen extra.
Slimmerd 03 januari 2021 10:34
Ik adviseer de ASO de slotetappe nog iets later te plannen!!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen