Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Marc Hirschi per direct weg bij Team DSM

Gepost door DeZusVanJohan 
DeZusVanJohan 05 januari 2021 17:19
Marc Hirschi vertrekt per direct bij Team DSM. De 22-jarige Zwitser, die vorig jaar zijn definitieve doorbraak beleefde op het allerhoogste niveau, reed twee seizoenen voor de WorldTour-ploeg van manager Iwan Spekenbrink.


Het contract van Hirschi bij Team DSM (de opvolger van Team Sunweb) liep nog door tot eind 2021, maar is in onderling overleg vroegtijdig beëindigd. Na het voorbije seizoen vertrok ook Michael Matthews al vroegtijdig bij het Duitse team.

Hirschi brak in 2020 door met onder meer een ritzege in de Tour de France en winst in de Waalse Pijl. Daarnaast werd hij tweede in Luik-Bastenaken-Luik en derde op het WK op de weg.

[www.wielerflits.nl]


Nou, nu nog wachten op Kragh Andersen en ze kunnen weer een blik neo's opentrekken.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/01/2021 17:37 door DeZusVanJohan.
knutje 05 januari 2021 17:29
Waarom in hoofdletters? Oké, interessant nieuws maar ook niet meer dan dat
knutje 05 januari 2021 17:31
Waarschijnlijk ging Hirschi meer eisen en ging de ploeg hier niet in mee
DeZusVanJohan 05 januari 2021 17:37
Copy+paste van de bron
Slimmerd 05 januari 2021 17:39
Deze ploeg lijkt wel echt problemen te hebben met kopmannen
Carlos Danger 05 januari 2021 18:07
Wout Poels kan nog wel een knechtje gebruiken.
Clavan 05 januari 2021 18:10
Hmmmm vervuild supplement? [ wappie modus]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/01/2021 18:12 door Clavan.
Anony 05 januari 2021 18:10
Clavan 05 januari 2021 18:12
Ineos schijnt al wat gepost te hebben?
valse trage 05 januari 2021 18:20
Huh? Wat is dit nu weer? Het blijft een vreemde ploeg.

"Bij Team Sunweb gebeurt er weinig zonder plan", lachte Tiesj Benoot als een boer met kiespijn.
Halve Belg 05 januari 2021 18:26
Hypocriet van Sunweb dat ze hem niet al voor de Tour hebben weggestuurd...

Van wat ik heb begrepen was men al in juli/augustus volledig op de hoogte van de reden waarom ze nu van hem af willen.
Lucho Herrera 05 januari 2021 18:57
Hypocriet om die reden niet met ons te delen smiling bouncing smiley
Halve Belg 05 januari 2021 19:17
Lucho Herrera Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hypocriet om die reden niet met ons te delen smiling bouncing smiley

Verstoppertje
Eindhovuh 05 januari 2021 19:46
Toch 1 van de allergrootsten in het peloton op dit moment.
Dus of een dikke zak met geld van een andere ploeg, of rook en vuur.
Anony 05 januari 2021 20:02
Ag2r (BMC) of Qhubeka (Assos) denk ik.
Clavan 05 januari 2021 20:08
UAE......Gianetti heeft er weer 1 bij.
El Chaba 05 januari 2021 21:13
[www.wielerflits.nl]

Marc Hirschi komt dit wielerseizoen uit voor UAE Emirates. Dit heeft WielerFlits begrepen van bronnen dichtbij de ploeg. Via de Zwitserse connectie met teammanager Mauro Gianetti zijn de eerste contacten gelegd. De afgelopen weken werd een overgang van Team DSM bespreekbaar en heeft UAE Emirates heel snel gehandeld.

De ploeg van Tour de France-winnaar Tadej Pogacar had tot dusver nauwelijks versterkingen voor 2021 aangetrokken. Alleen Rafal Majka en Matteo Trentin zijn nieuwe grote namen. Financieel staat de ploeg uit de Verenigde Arabische Emiraten er sterk voor. De salariseisen van Hirschi waren dan ook geen probleem zijn. De connectie tussen de drie Zwitsers Marc Hirschi, zijn zaakwaarnemer Fabian Cancellara en UAE Emirates teambaas Mauro Gianetti hebben een belangrijke rol gespeeld in de onderhandelingen.

Klassiek blok
In de klassiekers kan Hirschi in het Ardennen-werk een sterk blok vormen met Diego Ulissi, Davide Formolo, Rui Costa en eventueel Tadej Pogacar die op het WK aantoonde ook een goede eendagswedstrijd in zijn benen te hebben. In het Vlaamse werk kan de Zwitser van start gaan met Matteo Trentin, Fernando Gaviria en o.a. Alexander Kristoff.

Eerder vandaag werd bekend dat de 22-jarige Zwitser per direct vertrekt bij Team DSM, de ploeg van manager Iwan Spekenbrink. Waarom beide partijen hun contract voortijdig beëindigen is niet duidelijk. Na Marcel Kittel, John Degenkolb, Warren Barguil, Tom Dumoulin en Michael Matthews is Hirschi de zesde topper die zijn contract voortijdig met Spekenbrink ontbindt. Hij had nog een contract tot eind 2021 bij Team DSM.

Breitling
Waar de afgelopen periode al duidelijk werd dat INEOS Grenadiers, Trek-Segafredo, Deceuninck-QuickStep en Jumbo-Visma dit seizoen geen plek meer voor Hirschi hadden, was ook Qhubeka ASSOS een serieuze kandidaat om Hirschi in te lijven. Het salaris van Hirschi zou dan een extra bijdrage zijn die de Zwitserse sponsors van het team ASSOS, BMC en Breitling leveren. ASSOS is een groot Zwitsers sportkledingmerk. Zijn zaakwaarnemer Fabian Cancellara is ambassadeur van het fietsmerk BMC. Hirschi wordt persoonlijk gesponsord door het horlogemerk Breitling. En Hirschi is ook een vriend van Breitling CEO George Kern. Breitling maakte in november bekend dat het een samenwerking met Qhubeka start.

Hirschi maakte afgelopen jaar indruk door een etappe te winnen in de Tour de France en de Waalse Pijl op zijn naam te schrijven. Daarnaast werd hij tweede in Luik-Bastenaken-Luik en derde op het WK op de weg.

Tijdens de Tour de France wist WielerFlits al te melden dat Hirschi in 2019 reeds door Cancellara bij diverse andere WorldTour-teams was aangeboden, wat aangeeft dat hij zich destijds al niet meer helemaal thuis voelde bij het toenmalige Team Sunweb.

‘Ik beschouw mezelf als eendagscoureur’
In een onlangs verschenen eindejaarsinterview met WielerFlits blikte Hirschi vooruit op 2021. Nu de rasaanvaller zich in de wereldtop genesteld heeft in de heuvelkoersen, zal hij niet meer alle ruimte krijgen. “Dat maakt er de opdracht niet eenvoudiger op. Het zal een stuk moeilijker zijn om dezelfde resultaten te behalen. Andere jongens zullen sneller naar mij kijken”, voorspelde hij.

“Ik beschouw mezelf nu als eendagscoureur”, aldus Hirschi. “Daar blijf ik op focussen. De rest komt dan vanzelf. Met de jaren rijd je meerdere grote rondes, waardoor je ook groeit op dat vlak. Hoe zich dat ontwikkelt, zullen we dan wel zien. Maar ik zal mezelf absoluut niet dwingen om mij in het keurslijf van een ronderenner te duwen.”



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/01/2021 21:14 door El Chaba.
Horsie is back 05 januari 2021 22:02
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------

> "Maar ik zal mezelf absoluut niet dwingen om mij in het keurslijf van een ronderenner te duwen.”

Zit het venijn ook hier weer in de staart?
Tinuz 06 januari 2021 00:05
Voorlopig is er volgens mij nog geen renner beter geworden na het verlaten van het Spekenbrink regime.
Hirschi neemt hier een risico.
Carlos Danger 06 januari 2021 00:32
Leuke primeur voor R.K.
Wel nog nergens een bevestiging van deze overstap kunnen vinden, alleen verwijzingen naar dit
WF-bericht.
Heisenberg 06 januari 2021 09:29
Mooie tekst van Wielerflits: UAE had nauwelijks versterkingen aangetrokken. Om vervolgens te melden dat Majka en Trentin erbij komen.
Eindhovuh 06 januari 2021 09:42
Haha ik las dat ook zo ja. Vreemd.
Nu met Hirshi, Majka en Trentin erbij hebben ze zich waarschijnlijk het meeste versterkt van alle teams.
valse trage 06 januari 2021 12:58
thumbs up grinning smiley

Ach, alleen al de schijn van iemand die geïnformeerd lijkt te zijn in het wielermilieu is een grote eer voor dit prikbord.
MartSmeets 06 januari 2021 19:04
Volgens DSM zelf is hij niet weggekocht, maar wilden ze zelf van Hirschi af.

Via In de Leiderstrui

Waarom zou je van een renner als Hirschi afwillen? Ik snap dat niet zo goed.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/01/2021 19:05 door MartSmeets.
Koppizoektwachtwoord 06 januari 2021 19:27
Misschien omdat hij graag ketonen lust? Vreemde zaak in ieder geval.
Vlaflip76 06 januari 2021 19:51
Omdat-ie niet in dienst van Romain Bardet wilde fietsen?
Halve Belg 06 januari 2021 20:13
MartSmeets Schreef:
-------------------------------------------------------
> Volgens DSM zelf is hij niet weggekocht, maar
> wilden ze zelf van Hirschi af.
>
> [url=https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/upd
> ate-hirschi-verlaat-team-dsm-zwitser-naar-uae-team
> -emirates]Via In de Leiderstrui[/url]
>
> Waarom zou je van een renner als Hirschi afwillen?
> Ik snap dat niet zo goed.

Omdat hij niet altijd even vindbaar was...
Carlos Danger 06 januari 2021 23:12
Omdat hij iets té explosief groeide?
El Chaba 07 januari 2021 13:24
Dat vermoed ik ook, ja. En bij Emirates hebben ze daar geen problemen mee..
Horsie is back 07 januari 2021 13:29
Halve Belg Schreef:
-------------------------------------------------------
> MartSmeets Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Volgens DSM zelf is hij niet weggekocht, maar
> > wilden ze zelf van Hirschi af.
> >
> >
> [url=https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/upd
>
> >
> ate-hirschi-verlaat-team-dsm-zwitser-naar-uae-team
>
> > -emirates]Via In de Leiderstrui[/url]
> >
> > Waarom zou je van een renner als Hirschi
> afwillen?
> > Ik snap dat niet zo goed.
>
> Omdat hij niet altijd even vindbaar was...

Dat was toch Ras Mus. Vanochtend zag ik toch echt Mussen in Lockdown op terrasmeubilair zitten van een café in Frankfurt.
Horsie is back 11 januari 2021 02:50
Staat DSM dan toch voor Duiventil SM? Althans als ik CW (zoals bekend mijn lijfblad) mag geloven. Homework, punishments and llimited massages? M.a.w. is de befaamde Markies weer uit de doden opgestaan? Wie oh wie kan hier raad verschaffen?
Luijt 11 januari 2021 23:57
Je kon er op wachten. Een renner die zich snel ontwikkelt wordt meteen als pakhaas neergezet.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen