Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Veldrijder Justin Laevens komt uit de kast

Gepost door El Chaba 
El Chaba 07 januari 2021 13:49
[www.wielerflits.nl]

VELDRIJDER JUSTIN LAEVENS KOMT UIT DE KAST: “HOOP EEN VOORBEELD TE ZIJN”

Veldrijder Justin Laevens is uit de kast gekomen. De Belgische belofte is nu 19 jaar en zegt lang gewacht te hebben met zijn coming out als homo. “Ik zat er al een goede twee jaar mee in mijn hoofd. Ik vond het niet moeilijk om mij te outen, maar wel in de sport”, zegt hij in gesprek met Sportnu.be.

Laevens vindt het lastig om als sporter uit de kast te komen, omdat hij geen andere renner kent die ook uit de kast is gekomen. “Dus dat is wel een grote stap”, vertelt de West-Vlaming. “Ik hoop dat ik een voorbeeld kan zijn voor andere sporters. Voor renners of voor crossers die misschien nog in hun schelp verborgen zitten.”

“Mijn ouders waren er heel positief over, daar was ik heel blij mee. Ik was zelf vooral bang voor de reacties van de grotere renners of de grotere ploegen, dat ze mij anders zouden bekijken. Ik denk niet dat dat het geval is”, aldus Laevens, die komend weekend meedoet aan het BK veldrijden in Meulebeke.

Dit seizoen reed Laevens (uitkomend voor Proximus-AlphaMotorhomes-Doltcini) als belofte al diverse crossen mee bij de elites. Dit mede vanwege de coronamaatregel dat jeugdwedstrijden niet verreden mogen worden. Zijn beste uitslag dit seizoen in eigen land is een 34ste plaats in Gullegem.
______________________________________________________________________________________________

Goede zaak natuurlijk, wie volgt?

El Chaba..? Bij deze!
Sub Culture..? Oh, nee, die is al uit de kast.
Mortirolo..?
Horsie..?
Luijt..?
Ulrich A. B...?
Massimo..?
Prikdude..?
Lucho..?

Andere kandidaten..?



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/01/2021 13:51 door El Chaba.
Carlos Danger 07 januari 2021 14:00
A mudwrestling homo. What else is new?
Clavan 07 januari 2021 14:17
Brieske 07 januari 2021 14:24
Als mannen aantrekkelijker zouden zijn dan vrouwen werd ik ook homo...

Groet
Brieske 07 januari 2021 14:24
Weten jullie trouwens ook waarom Laevens uit de kast kwam?

Groet
Horsie is back 07 januari 2021 14:25
Clavan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Proud Boy

Uitgevoerd door de groep CCC, nIet te verwarren met de groep COC.
Frederik D. 07 januari 2021 14:32
Proud Justin, keep on running,
Frederik D. 07 januari 2021 14:32
Het was er te vol?
Brieske 07 januari 2021 14:35
Hij zag geen flikker in de kast...

Groet
Horsie is back 07 januari 2021 14:53
Als de OESO ooit heeft bepaald, dat 2,7% van de bevolking zich als homo identificeert, dan is hiero dat percentage nu, lijkt me, snel bereikt. Maar deze prik kun je uiteraard moeilijk beschouwen als een relevante steekproef. El Chaba acht ik niettemin wel in staat te bepalen hoeveel serieuze prikkers hier alleen lezen of ook nog regelmatig prikken (hihi). Had wel verwacht, dat ie on topic zou blijven door de vraag van toepassing te willen verklaren op het wielerpeloton. Bijvoorbeeld hoeveel van de Favourite Top500.

Zou El Chaba vanmorgen toen hij opstond gedacht hebben: Als ik ooit gevraagd zal worden, waar was je op 6 januari 2021 en wat deed je, dan antwoord ik simpel uit de kast en bezig met het voorbereiden van de topic aller topics. grinning smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/01/2021 14:56 door Horsie is back.
Eindhovuh 07 januari 2021 15:23
Goed voor die jongen.
Iedereen die hem hierom onheus zou bejegenen mogen ze wat mij betreft opsluiten.
De zwarte trui 07 januari 2021 15:24
De primeur had cyclingsite.be 14 maanden geleden blijkbaar al... Ach WF moet iets in deze maanden om de site te vullen.
Frederik D. 07 januari 2021 16:18
Van mij ook. Laat die jongen lekker fietsen.
El Chaba 07 januari 2021 16:25
merijntje mortirolo 07 januari 2021 16:56
Mooier is BIJ DEZEN, mofo.

Ennuh mortirolootje: tsjek. (Alleen bij Prikdude en Sub).
merijntje mortirolo 07 januari 2021 16:57
En daarbij: als je ouders je Justin noemen...
Curzio 07 januari 2021 19:13
Carlos Danger 07 januari 2021 20:01
Justuit bekt niet zo lekker.
Vlaflip76 07 januari 2021 21:24
Is dit nieuws?
In de categorie "merijntjemortirolo is een man"
Aerts 08 januari 2021 06:55
Ik vind het ook geen nieuws en dat zou het ook niet moeten zijn.
Maar omdat hij een voorbeeld wilt zijn voor andere, moet het wel in het nieuws komen. Anders is hij een voorbeeld voor niemand....
merijntje mortirolo 08 januari 2021 08:43
Daar werd/wordt overigens ook geregeld aan getwijfeld hoor. In eerste instantie qua naam, ik krijg zo heel af en toe nog wel eens mails die beginnen met Geachte mevrouw B. In tweede instantie qua uiterlijk, al moet je me tegenwoordig dan wel verwarren met Tom Neuwirth.

Voor de rest met jou en Aerts eens: dit zou geen nieuws moeten/hoeven zijn.

Waarom is het bij de dames (zie bijvoorbeeld voetbal en schaatsen (niet dat schaatsen zélf gaan kijken hè?! Het gaat om de acceptatie van de geaardheid)) op het oog nauwelijks een probleem en blijven mannen in alle sporten achter? Iets met misplaatst machismo (pleonasme), waarschijnlijk.

Hoe lang nog tot de Omloop?

HUP koers!
Erik S. 08 januari 2021 09:48
merijntje mortirolo Schreef:
-------------------------------------------------------

> Hoe lang nog tot de Omloop?
>
> HUP koers!


414, ben ik bang...
Horsie is back 08 januari 2021 13:55
Brieske Schreef:
-------------------------------------------------------
> Als mannen aantrekkelijker zouden zijn dan vrouwen
> werd ik ook homo...
>
> Groet

Nou, Brieske, als je de foto van Justin Laevens op Cycling Weekly bekijkt, kom je erg in de verleiding (tenminste ik wel) er een vrouw in te zien.
Maar uit de mal van het Leven komt niet elk schepsel er volledig mannelijk of vrouwelijk uit. Just saying.
Frederik D. 08 januari 2021 17:29
Nooit eraan gedacht wie hier homoseksueel is en wie pimpelpaars, wie mens is en wie paard, wie rechtshandig typt en wie linkshandig, wie van spruitjes houdt en wie niet, wie op zijn linkerzij slaapt en wie niet. Of je nou een Italiaanse linksslaper bent of een IJslandse rechtsslaper, die al of niet van spruiten houdt, zolang je maar een tikkeltje interessant schrijft over het wielrennen, pruim ik iedereen, ook als je van Abba houdt, ja, zelfs dan. smiling smiley Leve iedereen.
Horsie is back 08 januari 2021 18:34
@Frederik D. Ook niet aan een rechtshandig paard, verliefd op een linkshandige lady Godiva, een Engels Broodmeisje, een praatgrage Cecile, ga zo maar door?
Frederik D. 08 januari 2021 19:19
Zelfs jij, ezeltje, bent om te pruimen. Jammer voor je maar je zult het toch met me moeten doen. smiling smiley En ezels, prachtige beesten. Welke politieke partij heeft de ezel als symbool? En een beetje schilder heeft liever een ezel dan een paard.
merijntje mortirolo 08 januari 2021 19:26
Ik neuk ezels bij voorkeur in hun reet,
net als mijn lieve oom Gerard dat deed.
Frederik D. 08 januari 2021 20:23
Heeroom heet het in goed katholieke contreien, kont-rijen. Maar holgepraat is hol gepraat. Genoeg dus.
bakfiets 09 januari 2021 16:04
oom gerard was liefhebber van het onaneren in groepsverband, maar ieder zijn hobbysmiling smiley
Kilometervreter 09 januari 2021 16:16
Waarom is dit uberhaupt nieuws? De seksuele voorkeur van wielrenners of wie dan ook is toch van geen enkel belang zolang er niemand schade door lijdt? Blijkbaar is het in Belgie nog wel noemenswaardig. En blijkbaar vindt de topicplaatser het ook dusdanig spannend dat hij of zij het noodzakelijk acht er allerlei "grapjes" aan te verbinden in het openingsbericht.

Boeiend.
Luijt 11 januari 2021 10:29
Goed gedaan Justin! Verder treurig bijgaand verhaal van Chabaab.
De zwarte trui 11 januari 2021 18:06
Als hij het op de weg wil gaan proberen is deze ploeg wel wat voor hem



Of mag dit ook niet Luijt?
merijntje mortirolo 11 januari 2021 18:10
Of hij moet gaan schaatsen, dan maakt de ploeg niet uit.

Wat jij, El Chaba?
Luijt 11 januari 2021 19:05
Ja, dat mag wel. Jij wel!
Luijt 14 januari 2021 17:53
hahaha, drie keer achter elkaar langdurig in zijn geheime opening bezitten....



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/01/2021 17:56 door Luijt.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen