Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Voorjaarsprogramma Tom Dumoulin

Gepost door lodjan 
lodjan 09 januari 2021 17:51
Wedstrijdprogramma Tom Dumoulin:

 Strade Bianche
 Tirreno-Adriatico
 Milaan-San Remo
 E3 Saxo Bank Classic
 Ronde van Vlaanderen
 Ronde van Romandië

Hij rijdt het Vlaamse werk ipv het Waalse. Ter ondersteuning van Wout neem ik aan.
Slimmerd 09 januari 2021 18:07
Ziet er ook uit als een eigen voorbereiding op Giro is mijn idee. Daarna door met de Spelen en dan zien of een Vuelta interessant is?
Kilometervreter 09 januari 2021 18:15
Waarom ziet dat er uit als een voorbereiding op een Giro? Persoonlijk zie ik namelijk geen verschil met een traject richting een TDF.
Nelis! 10 januari 2021 10:23
Ik vind de keuze voor het Vlaamse werk opvallend. Wat is daar het doel van? In de heuvelklassiekers heeft hij een (kleine) kans op de overwinning. In de Vlaamse koersen toch niet?
Bummetje 10 januari 2021 11:33
Hij heeft in het verleden prima over kasseien gereden in de binckbank tour. Ik weet het, dat is geen RVV, maar in principe heeft Tom best een bouw voor het Vlaamse werk en natuurlijk een grote motor. En het is nou niet zo alsof hij in LBL bij de favorieten zou horen ofzo, dus die kan hij best een jaartje skippen.
Curzio 10 januari 2021 13:12
Maar kan zijn bibs het wel aan?
Clavan 10 januari 2021 13:28
En de Ster Electrotoer dan?
Tinuz 10 januari 2021 22:04
Geen onbegrijpelijk keuze mijns inziens. In het Vlaamse en Italiaanse werk zal hij het hoogstwaarschijnlijk wel af moeten leggen tegen VDP. In het Waalse werk ditto, overigens.
Dumoulin is nu een renner uit de tweede lijn in elke grote koers. Maar wie weet zien we volgend seizoen wel de beste Dumoulin ooit.
Dat is het leuke aan sport.
Aerts 11 januari 2021 08:41
Ik zou dit jaar niet mijn programma afstemmen op de OS. Want dat wordt corona-technisch een hele grote uitdaging. Maar kopman in Giro en schaduwkopman in de Tour zie ik wel zitten. Roglic zal de Tour doen en proberen te combineren met OS. Kruijswijk en Kuss kunnen in de Vuelta worden uitgespeeld. Maargoed, het is geen pcm. Dus we zullen het vanzelf zien.
Ik vind wel leuk dat een toprenner als Tom aan het vlaamse werk wil meedoen. Dat geeft toch meer glans aan de overwinningen van vd Poel/van Aert.
Orakel 11 januari 2021 09:07
Dumoulin lijkt nog steeds tempura gevoelens te hebben voor Tokio, dus Giro, dan Tour, daarna OS lijkt mij wel wat veel hooi op de vork.
Luijt 11 januari 2021 10:27
Minder zeiken en meer fietsen Tom, volgend seizoen. En niet teveel "in dienst van".
Frederik D. 11 januari 2021 10:41
Ergens gelezen, zo'n tachtig procent van de Japanse bevolking wil geen OS in 2021.
DeZusVanJohan 11 januari 2021 10:53
Bovendien is de derde golf daar heviger dan de eerste twee bij elkaar en beginnen ze pas in mei met vaccineren.
Ik denk niet dat er nog OS in Tokyo georganiseerd gaan worden dit jaar. Ze kunnen hooguit het zonder publiek heel snel nog verplaatsen naar een land in een betere situatie.
Nieuw Zeeland zou kunnen bijvoorbeeld, als er toch geen/weinig publiek bij kan zijn dan zijn de faciliteiten daar ook wel voldoende.
Frederik D. 11 januari 2021 11:40
Of Jacinda Ardern dat wil?

Misschien meten we helemaal af van de OS. Ze zijn uit hun krachten gegroeid. En al dat gereis is slecht voor het klimaat. Hou het klein, hou het fijn. Zelfs de Tour is te groot geworden. Eigenlijk is veldrijden best wel mooi. Niet zo megalomaan. En verre van gepolijst.
Horsie is back 11 januari 2021 13:33
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ergens gelezen, zo'n tachtig procent van de
> Japanse bevolking wil geen OS in 2021.

Foei, Frederik D., je zit er maar 150% naast. Nablijven!

Op wielerflits lees ik: 32% wil een afgelasting, 27% heeft geen bezwaar tegen doorgang en 31% wil uitstel. Vorig jaar was daar overigens ook sprake van. De OS van 1964 waren eveneens in oktober. We zijn alweer vergeten, dat toen bekend werd dat de Spelen in juli/augustus zouden worden gehouden, de hittealarmbel afging.

Als je de cijfers optelt kom je niet aan 100%. Of de bevolking krimpt nog harder dan ze al dachten of dat deel kon het gewoon niet schelen.

In mei valt de beslissing. Uitwijken naar oktober kan ook nog altijd. Uitstel naar 2022 heeft grote bezwaren, want wat dan te doen met 2024?
De 28 kortste dagen sinds 1960 blijken allemaal in 2020 te zijn gevallen. Geloof U het? Aarde tolde in 2020 in recordvaart om haar as. Milliseconden weliswaar, allez.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/01/2021 13:58 door Horsie is back.
Horsie is back 11 januari 2021 13:51
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Of Jacinda Ardern dat wil?
>
> Misschien meten we helemaal af van de OS. Ze zijn
> uit hun krachten gegroeid. En al dat gereis is
> slecht voor het klimaat. Hou het klein, hou het
> fijn. Zelfs de Tour is te groot geworden.
> Eigenlijk is veldrijden best wel mooi. Niet zo
> megalomaan. En verre van gepolijst.

Pogingen om de OS echt fundamenteel kleiner te maken zijn nog niet echt geslaagd vanwege o.a. het adagium deelnemen is belangrijker dan winnen, dus worden er sporters uitgenodigd, die pas finishen als de winnaar de boel heeft verlaten. Bij het baanwielrennen is men echter toch vrij radicaal tewerk gegaan, door fors te limiteren en de focus te leggen op het sprintteam, vandaar de mammoetbattle aanstaande 28 januari 2021. Stay tuned, right back after this message.

Sommigen zien de oplossing in het permanent organiseren op één plaats of beter land of gewoon weer terug naar de bakermat, Griekenland, maar daar hebben ze niet zo'n diepe zakken. Bijna alle olympische accomodaties uit het verleden worden weer door de rechtmatige eigenaars, het wildgepeupel ingenomen.
Frederik D. 11 januari 2021 15:04
Mijn bron is:
Bron
Een steekproef weliswaar. Maar misschien geeft die steekproef toch een redelijke indicatie.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/01/2021 15:05 door Frederik D..
Horsie is back 11 januari 2021 15:21
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Mijn bron is:
> [url=https://www.nu.nl/sport-overig/6101124/japans
> -onderzoek-ruim-80-procent-van-bevolking-ziet-spel
> en-niet-meer-zitten.html]Bron[/url]
> Een steekproef weliswaar. Maar misschien geeft die
> steekproef toch een redelijke indicatie.

Er staat wel komende zomer. Uitstel is dan dus nog niet van de baan.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen