Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Remco fietst al een tijdje niet meer...

Gepost door Clavan 
Clavan 13 januari 2021 16:17
Sporza

Zijn er bij die val ook de superieure genen gebroken?
Anony 13 januari 2021 16:34
Ik hoop echt dat het goed komt met Remco. Zo'n onwaarschijnlijk boeiend talent. Het zou doodzonde zijn als brute pech ervoor gaat zorgen dat we nooit zullen weten tot welke exploten hij in staat had kunnen zijn.
Eqquipo 13 januari 2021 16:42
Oei, wat een vervelend bericht. Hup Remco, herstelze!
Wanny 13 januari 2021 16:56
Het zal helaas de eerste niet zijn waar de volledige potentie er nooit uit komt ivm een zware val.

Kai Reus was ook zo'n supertalent en het was zomaar ineens voorbij. Zelfs Joop Zoetemelk is nooit meer de oude geweest na zijn zware val in de Midi-Libre.
Frederik D. 13 januari 2021 17:03
Hoop ik ook. Een prachttalent, waarvan ook ik wil zien waartoe hij in staat is. Sport is wreed. Talenten die voortijdig geknakt worden. Moge Evenepoel dit niet gebeuren.
merijntje mortirolo 13 januari 2021 17:27
Als hij zich zelf geen zorgen maakt, moet het goed komen.

HUP Remco!
Carlos Danger 13 januari 2021 18:29
Er is altijd nog Anderlecht.
Frederik D. 13 januari 2021 18:54
Bron

Maar hoe zeer hij zijn best ook doet, it's a long way to Tipperary. Beiden, Jacobsen en Evenepoel, zijn brute helden om een cliché van stal te halen. Hup koers, hup Fabio, hup Remco. Forza. Vort sik.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/01/2021 18:56 door Frederik D..
Horsie is back 13 januari 2021 19:26
Frederik D. fietst in elk geval tussen alles door.
Horsie is back 13 januari 2021 20:07
Ik begrijp dat Remco een paar weken niet op de fiets heeft gezeten, Chloe ook nog niet vaak met wattages, die onder par liggen, vaak nog geen 50% van wat ze kan. Chris kijkt ook nog wat bleekjes al traint hij nu wat vaker in de zon (ik zag hem bergop met het mooiste uitzicht achter zijn rug) om op temperatuur en kleur te komen. Tom zat ook niet zo lelkker op zijn fiets.

In topsport gaat het om percentjes en het spreekt vanzelf dat bij geompliceerde blessure's (zeker wanneer biomechanica in het spel is) terugkeer naar topvorm niet altijd zo gemakkelijk zal gaan en veel tijd kan vergen. En soms lukt het ook nooit meer optimaal, in topsport termen welteverstaan. Voorbeelden genoeg in het verleden. Zoals het nu gaat met Remco en zelfs Chloe en wellicht ook Chris, alhoewel oom Antoine zich altijd al afvroeg hoe goed Chris nu werkelijk was, maar dat terzijde, het ziet er qua perspectief voor allen in meerdere of mindere mate nog steeds goed uit.

Maar denken, dat je "zomaar" weer aan kunt sluiten, is ook wel over de top. Niet, dat ik daar iemand van beschuldig, hoor.
Eindhovuh 13 januari 2021 22:49
Beetje gek verhaal, ik zit niet op de fiets, in februari wilde ik 100% zijn maar ik loop niet achter?
Horsie is back 13 januari 2021 23:25
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Beetje gek verhaal, ik zit niet op de fiets, in
> februari wilde ik 100% zijn maar ik loop niet
> achter?

Hij zegt met zoveel woorden. Het ging heel goed met me qua training, maar nu ondervind ik reëlere problemen dan zelfs Dumoulin. Want ik kan niet zo heel lang op de fiets zitten als ik ook echt moet presteren. Niet comfortabel genoeg en weer klachten ondervindend, die te maken hebben met de breuken. Fysiek herstel op dit vlak is per definitie tijdrovend. Dus aan de ene kant ging het voorspoedig (dat zei Froome in het begin ook), maar nu is er weer sprake van een terugval. Time will tell.

De vergelijking met Dumoulin hinkt omdat de problematiek van Evenepoel bepaald is door een buitengewoon ernstige blessure.
Aerts 14 januari 2021 09:50
Ik vind het heel raar dat hij nog steeds de Giro wilt rijden. Ik zou hem rustig naar zijn topniveau laten groeien en dan (misschien OS) de vuelta een klassement laten rijden. Hij is nog zo jong. Met de vuelta de winter in en dan je voorbereiden op giro/tour. Maar goed de 'godfather' zal het wel beter weten dan ik.
Snorfietser 14 januari 2021 12:47
Bij die 2 voorbeelden ging het om hoofdletsel. Ook bij de blessure van Evenepoel is het afwachten, maar lijkt me wel heel iets anders.
Luijt 14 januari 2021 14:18
Klote voor Remco dat ie twee weken niet heeft gefietst, maar de vrees voor einde carrière van enkele fans hier lijkt me nu weer wat overdreven.
Het is trouwens toch niet zo'n fijn fietsweer.
El Chaba 17 januari 2021 14:04
Hier wat meer duiding m.b.t. de situatie van Remco Evenepoel: [www.telegraaf.nl]

Mijn karakter heeft zich tegen mij gekeerd’
Hapering in revalidatie voor onfortuinlijke Remco Evenepoel

Schrikken. Plots rinkelden deze week alle alarmbellen. Remco Evenepoel (20) zit al een poos niet meer op de fiets. Een hapering in de revalidatie. Wat is er aan de hand met de man die in 2021 de Giro, de Spelen en – vooruit dan maar – ook het WK zou winnen? Vanop zijn hotelbed in Spanje kijkt hij schuldbewust. „In februari zou ik pas weer deftig op de fiets zitten, zeiden de dokters. Gevolg: ik ging voor januari. Dat is mijn fout geweest.”

Noem het een cynische speling van het lot. Net deze week bracht Remco Evenepoel voor de derde keer zijn eigen kledinglijn uit, samen met modeketen ZEB. Hij heeft er de afgelopen maanden de tijd voor gehad, zegt hij fijntjes tijdens het interview. „De grote lijnen van het design worden door anderen uitgetekend. Ik laat ze dan zien aan mijn ouders en mijn vriendin, maar vervolgens doe ik er echt wel mijn zeg over. Zo heb ik de quotes die erop staan helemaal zelf verzonnen.”

Dus dwarrelen er foto’s binnen van een stralend poserende Evenepoel, minder dan 24 uur nadat hij op de jaarlijkse ploegvoorstelling van Deceuninck – Quick-Step iedereen heeft verrast met het nieuws dat hij al een tijd niet meer traint. Op de T-shirts en sweaters lezen we wijsheden als Free to ride en Ride more, worry less.

(lacht) „Daaraan merk je dat ik die slogans niet zomaar verzin. Het is hoe ik er echt over denk. Maar mijn favoriete quote is het niet. Dan kies ik voor Life is a time trial. Het leven is een tijdrit. Aan de ene kant zoekt iedereen naar structuur, aan de andere kant blijkt het leven toch vooral chaotisch. Zo is het ook in een tijdrit. Je bereidt je er heel gestructureerd op voor, maar bij de minste pech draait het in soep en eindigt het allemaal in chaos. Ik heb er vrij lang over moeten nadenken, maar dat vind ik wel een leuke. Plus: net als in een tijdrit leven we allemaal onder tijdsdruk, toch?”

Spreek je nu over jezelf en je haperende revalidatie?
„Ja. Dit is gewoon een moeilijke situatie. Ook ik zit midden in die combinatie van chaos en planning. Chaos omdat ik momenteel niet goed weet wat en hoe allemaal. Ik weet bijvoorbeeld totaal niet wanneer ik mijn eerste koers zal rijden. Maar anderzijds moet ik wel een strikte planning volgen en dit-en-dat doen om de blessure goed te laten genezen.”

Voor een goed begrip: fietsen zit al even niet meer in die planning. Dat mag pas volgende week weer, aldus de ploegdokter.

(knikt) „Dan zal het vijf weken geleden zijn dat ik nog op de fiets zat. Ik ben in november op stage vertrokken naar Calpe. Dat was drie maanden na mijn val in Lombardije. Uiteraard voelde ik dat nog. Ik had acht weken in een ziekenhuisbed gelegen en had nadien nog weken op een geforceerde manier moeten stappen. Maar ik had groen licht gekregen om opnieuw te fietsen. Op een simpele manier: uren maken, kilometers doen. In het begin lukte dat perfect.”

Maar…?
„Zodra we met specifieke oefeningen begonnen, voelde ik dat het niet helemaal goed zat. Dan trainde ik in blokjes, moest ik bepaalde wattages aanhouden en kreeg ik kleine pijntjes. Wellicht zette ik te veel kracht en kwam er stress op die fractuur. Dat was een eerste signaal. Dat was mij vooraf heel duidelijk gemaakt: voel je iets van rare pijn, dan moet dat meteen weer onderzocht worden. Alleen: wat is rare pijn? Waarschijnlijk heb ik dat niet snel genoeg aan de dokter gemeld. Die fout ga ik nooit meer maken.”

Uiteindelijk trok de ploegleiding op de eerste ploegstage aan de alarmbel.
„In december trokken we op stage met de ploeg. Maar uiteindelijk heb ik daar maar één of twee trainingen met de andere jongens afgewerkt. Zoals ik zeg: ik kwam bij wijze van spreken recht uit het ziekenhuis, terwijl zij na vorig seizoen nog steeds in een heel goede vorm zaten. En hoe gaat dat als het iets te rap voor je gaat? Dan forceer je je een beetje. Zeker ik. Stond deze week bij jullie niet in de krant dat ik soms te gretig ben? Ik vrees dat dat klopt. Vooral de eerste weken nadat ik uit mijn bed mocht, ben ik er te fel tegenaan gegaan. Ik wilde al ergens staan voor de decemberstage. Terwijl de dokters altijd gezegd hadden dat ik pas in februari weer deftig op een fiets zou kunnen zitten. Maar zo ben ik: als zij februari zeggen, ga ik voor januari. Dat was mijn fout. Het is goed om gedreven en gemotiveerd te zijn, maar met dit soort blessures is dat het slechtste wat er is. Je moet geduld hebben. Mijn karakter heeft deze keer niet in mijn voordeel gespeeld. Daar heb ik uit geleerd.”

Is er een moment geweest dat je besefte: dit is écht niet goed?
„Op een trainingsrit met de jongens sloegen we een weg in die er iets minder goed bij lag, een gravelpad bijna. Door die slechtere ondergrond voelde ik plots een paar kloppen op het bot dat ik in Lombardije gebroken had. Nadien kon ik nog met moeite op mijn zadel zitten. Ik moest mijn hand onder mijn zitvlak leggen om het te ondersteunen en de pijn draaglijk te maken. Dat zag de ploegleiding in de auto achter ons ook. Nog meer toen ik vervolgens nog met moeite een halfuur op een gewone stoel kon zitten. Dan zijn er nieuwe controles gevolgd, nieuwe onderzoeken, een nieuwe scan in het ziekenhuis van Herentals. Waarna de onvermijdelijke beslissing is genomen: even niet meer op de fiets.”

Alles heeft te maken met de breuk in het schaambeen die je opliep bij je val in Lombardije.
„In mensentaal: je hebt twee schaamtakken en op zich zitten die weer mooi tegen mekaar. Alleen zit het allemaal nog niet vast. De barst is nog niet helemaal genezen, zeg maar. Het gaat om millimeters. Mocht ik een bureaujob hebben, ik zou er geen last van hebben. Ook als ik wandel, voel ik er niets van. Maar als je fietst, vanuit je zadel druk zet, honderd toeren per minuut maakt en dat vijf uur lang, dan zorgt dat voor irritatie.”

Intussen zie je op Strava hoe al je collega’s en concurrenten volop de training hervat hebben. Terwijl jij je fiets niet mag aanraken. Om je kas op te vreten?
„Dat is vervelend, ja. Maar ik probeer de gedachte dat zij wel op de fiets zitten en ik niet, weg te houden. Op een bepaald moment moet je de situatie aanvaarden en enkel aan je herstel denken. Dat hebben de dokters mij heel duidelijk gemaakt. Dit is een blessure die delicaat is voor een fietser. Het gaat om een bot waar je vijf tot zeven uur per dag op steunt. Als dat niet tweehonderd procent genezen is, kan je simpelweg niet presteren. Het belangrijkste nu is dat alles heelt en dat ik mijn carrière niet in het gedrang breng. (kijkt schuldbewust) Als de dokter je dat op die manier zegt, geloof mij, dat maakt het net wat makkelijker om te accepteren dat je even niet mag fietsen.”

Toch stond je erop om opnieuw met de ploeg op stage te gaan in januari.
„Omdat ik bij de jongens wilde zijn. Dat ritme, die rituelen van een stage, ik hou daarvan. Thuis is ook maar thuis. De feestdagen was een week die snel voorbijging. Ik zat heel veel in het water voor aquarevalidatie. Maar hier slaap ik op de kamer bij Iljo (Keisse, nvdr.), sta ik mee op met hem, we ontbijten samen, als hij zijn corestabilitytraining doet, doe ik al wat stretchoefeningen… En als de jongens op training vertrekken, trek ik naar de kine, de fysio of het zwembad. Daarna is het wachten tot ze terug zijn van training. Ik wil dat ritme niet verleren. Soms is het ook gewoon plezant. Straks kijk ik met Iljo naar De zonen van Van As. Een topprogramma. We noemen onszelf al Jempie en Frakke, omdat we er zo geweldig om moeten lachen.”

Zelfs in het zwembad zou je je van je meest competitieve kant laten zien, horen we.
(lacht) „Als ik iets doe, wil ik het goed doen. Als we lengtes zwemmen, hoeft dat niet superrap te zijn, maar dan probeer ik die techniek wel onder de knie te hebben. Dat verzet ook je gedachten. In het begin was het vooral crawl, tegenwoordig werk ik meer aan mijn schoolslag. Nu, ik denk niet dat er een topzwemmer aan mij verloren is gegaan. (wijst grijnzend naar zijn schouders) Mijn kas is daar niet breed genoeg voor.”

Wat opviel bij de ploegpresentatie: hoewel hij nog vier maanden weg is, hoefde je geen seconde na te denken over de startdatum van de Giro.
„8 mei! Dat weet ik uit mijn hoofd, ja. Omdat het momenteel de enige datum is die ik wil en durf uitspreken. Dan wil ik er staan. Alles daarvoor zal afhankelijk zijn van hoe goed of hoe slecht mijn blessure geneest en wanneer ik weer écht aan fietsen zal toekomen. Het gevoel en de tijd zullen uitwijzen welke koersen ik als voorbereiding op die Giro kan rijden. De Ardennenklassiekers lijken een logische combinatie. Maar ook daar: het is momenteel allemaal afwachten.”

Maar je trekt wel naar de Giro om hem te winnen?
„Momenteel is mijn vorm weg. En uiteraard zal ik na acht weken ziekenhuisbed en vijf weken zonder fiets tijd nodig hebben om opnieuw een basis te leggen. Maar net daarom blijf ik herhalen dat we nog altijd op schema zitten. Er ís nog tijd. Uit de vorm die ik vorig jaar in augustus had, heb ik bovendien geleerd dat we toen qua training en verzorging op de goede weg zaten. Ik zat perfect op schema om te gaan voor de eindzege in de Giro in oktober. Richting mei gaan we die lijn opnieuw oppakken. Dat wordt copy-paste. En dan zullen we zien waartoe ik in staat ben.”

Hoewel de Tour binnen je eigen ploeg wel als plan-B wordt geopperd, lijk je dat zelf uit te sluiten.
„Voor mij is dat geen plan-B, neen. Mijn hoofddoelen zijn de Giro en de Spelen. Er zijn wel ooit andere plannen uitgetekend, zoals een combinatie met de Tour. Maar als we mijn resultaten van de voorbije jaren analyseren, zie je gewoon dat ik beter presteer als ik kort voordien geen zware koers heb gereden. Tour-Spelen zou voor mij momenteel echt niet ideaal zijn.”

Tot slot: denk je ook al verder, aan doel nummer drie dit jaar, het WK in eigen land?
„Toch wel. De tijdrit wordt daar mijn hoofddoel. Maar zelfs tegen de wegrit op zo’n typisch Vlaams parcours zeg ik niet per definitie neen. Het zou een extreem mooie ervaring zijn. Welke Belg droomt er niet van om België te vertegenwoordigen op een WK in eigen land? Maar laat me eerst maar weer eens op de fiets zitten. Ik weet nu al: als ik straks zelfs maar anderhalf uurtje op de weg mag fietsen, zou ik door een muur kunnen rijden, gewoon omdat ik het zo graag doe.”



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/01/2021 14:28 door El Chaba.
Horsie is back 17 januari 2021 15:10
Life reveals truth about losing fitness is een betere slogan dan het foeilijke Life is a Time trial.
El Chaba 17 januari 2021 15:16
Verfoeilijke of foeilelijke, maar 'foeilijke'?
Foei, Horsie! winking smiley
Horsie is back 17 januari 2021 17:32
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Verfoeilijke of foeilelijke, maar 'foeilijke'?
> Foei, Horsie! winking smiley

Ik vergoelijk maar, dat El Chaba het cadeautje nog niet heeft uitgepakt en is blijven steken bij het etiket op de doos. Een gegeven paard...
Mijn slogan was trouwens geïnspireerd op het artikel in mijn lijfblad CW, The Truth about losing Fitness, dat beschrijft hoe inactiviteit (8 weken bedlegerigheid is uiteraard nog aanzienlijk negatiever) op het niveau van allerlei lichaamsprocessen uitwerkt.
Frederik D. 17 januari 2021 18:36
Al krijg ik die kleding van Evenepoel cadeau van Evenepoel zelf, hups, de vuilbak in. Geen kretologieën op mijn kleding.
El Chaba 17 januari 2021 18:53
Ik zeker ook niet, maar de gemiddelde fan zal het vast prachtig vinden en daar gaat het om.
Frederik D. 17 januari 2021 23:13
Van mij mogen ze. Zolang ik het maar niet hoef te moeten. smiling smiley
Curzio 18 januari 2021 08:58
Het is in dit geval ook nog eens de soort kretologie:

Free to ride
Ride more, worry less
Life is a time trial

Toch wel de meest ongeinspireerde nikszeggerij die je je kan voorstellen in dit genre.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/01/2021 21:14 door Curzio.
Horsie is back 18 januari 2021 20:53
De Fin is vaak als eerste. Stel voor, dat niemand hier komt voordat hij de Fin een blik heeft gegund. grinning smiley

Remco Evenepoel nog minstens drie weken off the bike. Bij de pijn, die Remco eerder had gevoeld, had ie beter in de remmen kunnen knijpen in plaats van te denken, dat dit nu eenmaal bij de revalidatie hoorde. Sporza.
Remko 18 januari 2021 23:38
Volgende week wordt hij 21. Dan is hij officieel niet superjong meer.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/01/2021 10:35 door Remko.
merijntje mortirolo 19 januari 2021 07:18
Ik word op dezelfde dag 45. De tering, dat mag inmiddels wel oude typhusmongool heten.

Nou ja, alles beter dan superjong. Als het mezelf aangaat dan...

HUP Remco!

HUP Remko!
Marc 19 januari 2021 11:23
Welaan: ben bepaald geen Remco liefhebber, maar wel anti-supporter. Dus lees me wel in.
Dat anti-supporteren hou ik overigens altijd binnenskamers. Wel vloeken en tieren voor de tv, en lachen bij fouten en erger, maar dat slechte gedrag werk ik weer weg met een extra gebedje op m’n knietjes voor het slapen gaan. En ik spui dat gevloek en getier dus zeker niet op de sociale media. Dubbele moraal waar niemand last van heeft.
Dat allemaal gezegd hebbende (denk dat men dit riedeltje nu wel van mij kent):
Het heeft er gewoon meer dan alle schijn van dat er vóór en na de de val zaken ernstig mis zijn gegaan. En dat die fouten bij dhr. Evenepoel liggen, maar óók bij het team, de verdere omkadering (artsen??, maar mijns inziens ook de pr-afdelingen), toch bepaald zeker ook wel de media en niet te vergeten de (Vlaamse/Belgische) fans/wielervolgers zelf.
Elkaar helemaal gek maken, en tegelijk doen voorkomen alsof ze tegenovergesteld, dus wijs, handelen.
En dat is voor een loopbaan van zo’n jonge knul zonde.
Of hij dit jaar nog in actie zal komen moet nog maar blijken. Heb ik het niet eens over de Giro.
Je zou hopen dat men daar allemaal lering uit zal gaan trekken. Maar ook dat moet nog blijken (durf ik te betwijfelen).

Kortom: mijn conclusie nu is dat de zaak ernstiger is dan men doet voorkomen. En men met z’n allen gewoon oerstom bezig is.

Dit had je verdikke toch allemaal kunnen zien aankomen ook!
Carlos Danger 19 januari 2021 11:41
Had dit dan even op sociale media gegooid en het had allemaal voorkomen kunnen worden.
Je mag blij zijn als Patrick je niet gerechtelijk laat vervolgen.
merijntje mortirolo 19 januari 2021 11:42
Ratelde (riedelde) ik met een oude emmer?

Enniewee: dat eerste heb ik met Faajenoordt.

Gister weer een topdag gehad op de zaak, daar mijn twee lievelingsgroepsleiders voor die kutclub zijn.

"Hee, Arthur, leuk je te zien vandaag. Hoe was je zondag?" cool smiley

Voetbal interesseert me eigenlijk geen ene flikker meer, maar áls je dan van voetbal houdt hè, dan houd je van Ajax. Maar das logisch.
Clavan 19 januari 2021 13:55
Ik ben in deze periode blij dat ik volgende week al 46 wordt. Je zal maar jong, jeugdig, vol plannen en met stuiterende hormonen door het leven moeten in Corona tijd met gesloten horeca en wellicht een avondklok.
Clavan 19 januari 2021 13:58
"Zo heb ik de quotes die erop staan helemaal zelf verzonnen.”
"Op de T-shirts en sweaters lezen we wijsheden als Free to ride en Ride more, worry less"

Als Bob Dylan een Nobelprijs kan krijgen. Dan mag deze jongen niet ontbreken op de shortlist
Horsie is back 19 januari 2021 15:36
Clavan Schreef:
-------------------------------------------------------
> "Zo heb ik de quotes die erop staan helemaal zelf verzonnen.”
> "Op de T-shirts en sweaters lezen we wijsheden als Free to ride en Ride more, worry less"
>
> Als Bob Dylan een Nobelprijs kan krijgen. Dan mag deze jongen niet ontbreken op de shortlist

Get your mind of wintertime
You ain't goin' nowhere
Marc 19 januari 2021 20:45
Andere suggesties (maar niet van Bob zelf):
Already a legend
The unwashed phenomenon
The original vagabond
Voorgedrukte kleding is voor sneue mensen toch.


En als ik nu jong zou zijn zou ik evenzogoed weer gaan rollebollen in de duinen.

(Merijntje denkt eerst dat hij een typhusmongool is en in ‘n reactie later spreekt hij al over ‘m’n lievelingsgroepsleiders’: veel gebeurd in de tussentijd, opname zou’k zou zeggen)
merijntje mortirolo 19 januari 2021 22:20
Rijp voor opname. Je moest eens weten...

Edoch, deze groepsleiders zijn 'managers' in een productiehal.

HUP GGZ!

HUP koers!
valse trage 20 januari 2021 10:10
merijntje mortirolo Schreef:
-------------------------------------------------------
> maar áls je dan van voetbal houdt hè, dan
> houd je van Ajax. Maar das logisch.


(meteen gevolgd door het geluid van teruggetrokken speeksel uit de wangzakken: "slsssj"winking smiley
Kilometervreter 23 januari 2021 12:41
Is er tijdens die opname ook nog tijd om het weinig-latent aanwezige narcisme te beteugelen?
merijntje mortirolo 24 januari 2021 05:58
Het duurde even, maar nu heb je naast El Chaba ook mij (weer) op de korrel?

Leuk daar in Sodom, of woon je alweer ergens anders?
Kilometervreter 24 januari 2021 13:38
Uw nogal aanwezige eigendunk viel me gewoon op in uw berichten, u mag ogenschijnlijk graag over uzelf praten/schrijven, vandaar de verwijzing naar narcisme. Sodom is me iets te ver fietsen op een januaridag, buiten dat voel ik er weinig voor om per tweewieler door Syrie te karren.
merijntje mortirolo 24 januari 2021 14:59
(Made my point).



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/01/2021 19:24 door merijntje mortirolo.
Kilometervreter 24 januari 2021 15:15
Lieve woordjes, ik vrees echter dat u mij aanziet, dan wel verwart, met iemand anders. Iemand die ik niet ken in ieder geval. Waar dat "misverstand" vandaan komt mag Joost weten. Onderhand ben ik het wel enigzins beu. De dreigberichten via PB van meneer Chaba ook trouwens. Zeer waarschijnlijk staat er in zijn Van Dale een andere defnitie van "negeren".
merijntje mortirolo 24 januari 2021 15:17
Oh. Sorry dan.
Kilometervreter 24 januari 2021 15:31
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen