Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Home of Cycling

Gepost door Carlos Danger 
Carlos Danger 15 januari 2021 17:17
HoC Eurosport heeft voor het nieuwe wielerseizoen een verrassing;
José Leg gaat het commentaar leveren.
El Chaba 15 januari 2021 17:55
Had ik reeds gelezen, ja. Op zich geen problemen mee.
Maar gaat er ook iemand weg dan? En zo ja, wie dan?
Carlos Danger 15 januari 2021 18:14
Vorig seizoen was er een (kijkers-)petitie voor het ontslag van Carlton Kirby.
Misschien is daar gehoor aan gegeven.
Nelis! 15 januari 2021 20:20
Karsten Kroon vind ik prettig om naar te luisteren. Ook met de Babbelbelg ja. En ik hoop dat Michael Boogerd weer mag aanschuiven.
Horsie is back 15 januari 2021 20:51
Carlos Danger Schreef:
-------------------------------------------------------
> HoC Eurosport heeft voor het nieuwe wielerseizoen
> een verrassing;
> José Leg gaat het commentaar leveren.

Piaffe Zag er daarna wel een been in, maar dacht ook aan José leg Horsie (kennelijk op het verkeerde spoor) nog eens uit, hoe het wielrennen in elkaar zit.

Home of Track Cycling.
El Chaba 15 januari 2021 22:55
Eqquipo 16 januari 2021 06:47
Verschrikking. Niet om aan te horen. Kan zo een deel van je Giro vergallen.
Slimmerd 16 januari 2021 08:58
Volgens mij gaat ze naar de Engelstalige tak..
Aerts 16 januari 2021 08:58
En ik maar denken dat het Engelse commentaar niet slechter kon.
Overigens is Jose Been misschien wel hartstikke aardig en kan ze heel goed het weer voorlezen oid.
Maar commentaar geven bij wielrenwedstrijden kan ze minstens net zo slecht als ik. Dus ik hoop voor haar dat ze slaagt bij haar nieuwe werkgever, maar dat lijkt mij een onmogelijke taak ivm haar talenten.
Noot 16 januari 2021 09:49
Och heden. Is dit een policor-move? Vrouw, dat akkefietje met die Amerikaan...
Dat GCN krijgt er ook een handje van. Steeds meer gelul over diversity, klimaat en vegan shit.
Curzio 16 januari 2021 09:55
Zo, heb je je darmperistaltiek van vandaag weer achter de rug?
Noot 16 januari 2021 11:47
Zit ik hier niet op twitter?
Clavan 16 januari 2021 12:57
Ze gaat het engelse taalgebied bedienen. Samen met Daniel Lloyd. 't lijkt erop dat GCN een grotere vinger in de pak krijgt bij Eurosport.
Geen idee of Carlton en Sean ook nog bij Eurosport blijven.
Jose B. spreekt Cambridge engels. Totaal ongeschikt om commentaar te geven met enige emotie. En daarnaast is het een vrouw en moet ze gewoon pantoffels en bier aangeven aan de man des huizes.
El Chaba 16 januari 2021 13:02
Remko 16 januari 2021 15:08
Was geen fan van haar, maar dat is persoonlijk. Wat mij stoort is dat ze een kwalijke rol heeft gespeeld in de zaak rond Quinn Simmons. Dat ze het stom vind dat deze renner Trump steunt moet ze lekker voor zich houden.
De ophef ontstond na een tweet van Been, waarin zij Trump-aanhangers opriep haar te ontvolgen. Benieuwd of ze nu ook kijkers die de verkeerde politieke opvattingen hebben gaat oproepen om niet naar haar commentaar te luisteren.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/01/2021 15:13 door Remko.
El Chaba 16 januari 2021 15:10
Eens, dat was wel een beetje erover, ja.
Maar dat zie je wel vaker bij mensen die in een bepaalde bubble leven. Alles wat afwijkt van die mening daarbinnen, is per definitie fout. Verdraagzaamheid preken, maar ondertussen zelf totaal niet verdraagzaam zijn.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/01/2021 15:13 door El Chaba.
Frederik D. 16 januari 2021 15:49
Misbruik je journalistieke baan niet om je eigen meningen te ventileren. En om zo, geheel onbedoeld, de zogeheten main stream media in een kwaad daglicht te stellen.
Curzio 16 januari 2021 17:38
Journalistieke baan? Mainstream media? Jose Been? Persoonlijk twitter account?

Dikke onzin?
Nelis! 16 januari 2021 19:58
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Eens, dat was wel een beetje erover, ja.
> Maar dat zie je wel vaker bij mensen die in een
> bepaalde bubble leven. Alles wat afwijkt van die
> mening daarbinnen, is per definitie fout.
> Verdraagzaamheid preken, maar ondertussen zelf
> totaal niet verdraagzaam zijn.

Ik predik ook verdraagzaamheid. Behalve jegens onverdraagzaamheid, daarin ben ik niet verdraagzaam.
El Chaba 16 januari 2021 20:53
Hangt er natuurlijk af van wat je onder 'onverdraagzaam' verstaat. winking smiley
Wat mij betreft ben ik heel verdraagzaam ten aanzien van mensen met een totaal andere mening dan ik. De grens is bij mij als die mening tegen de wet ingaat. Anders gezegd, als mensen (bewezen door een rechterlijke uitspraak) racistisch, fascistisch, crimineel (moorden), etc. zijn.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/01/2021 20:54 door El Chaba.
Eindhovuh 17 januari 2021 10:10
Noem je haar nou dik?
Meneer 60% 18 januari 2021 09:39
Jose Been werkt wel echt als een rode lap op een stier voor velen hier, hè. Alsof je de naam Sylvana Simons (geen familie van Quinn) laat vallen in een groepsapp met boze witte mannen van 50 tot 75 jaar.

Laat mij duidelijk zijn, ik vind haar ook geen geweldige commentator. Wat er nu bij Eurosport zit is stuk voor stuk beter. Zelfs die Belg. Dus prima dat ze alleen Engelstalig gaat doen. Ze spreekt trouwens vreselijk goed Engels voor een niet-native-speaker, maar dat terzijde. Maar haar naam hoeft hier maar te vallen of bijna iedereen gaat los. Joris van den Berg is ook een zeer matige commentator, die al meerdere mooie sportmomenten heeft verpest, maar hem valt zoiets nooit ten deel.

En dat we die Quinn Simmons-zaak erbij gaan halen. Daar kan ze werkelijk niets aan doen. Ze heeft alleen in een boze bui getweet dat Trump-aanhangers haar niet hoeven te volgen. Als freelance journalist, op dat moment zonder vaste baan, met een persoonlijk twitteraccount, is dat haar goed recht. Daar mag je wat van vinden, maar dat mag ze gewoon doen. Ik zie hier op het prikbord dagelijks genoeg bedenkelijkere dingen langskomen.

Simmons heeft daar heel dom op gereageerd. Met een zwart handje, wat bij ons onschuldig is, maar in de VS blijkbaar niet. Jose Been heeft dat bij mijn weten niet geretweet of op geantwoord, heeft er niets mee gedaan. Ze heeft het na zijn ontslag zelfs nog min of meer voor hem opgenomen. Been kan er toch ook niets aan doen wat Simmons zegt? Ze heeft die reactie ook niet uitgelokt. Als Ullrich A. Boschwits hier met weer een topic over België komt en daar reageert een Nederlandse profrenner op met een heel verhaal over achterlijke Belgen, kelders met kinderen, enzovoorts en die renner wordt vervolgens ontslagen door zijn ploeg, is dat ontslag dan de schuld van onze prikker? Je kunt maar twee partijen de schuld geven van dat ontslag van Simmons. Hem zelf, of zijn ploeg. Of misschien allebei.
Slimmerd 18 januari 2021 10:24
Volgens mij krijgt Joris van den Berg bij tijd en wijle ook zeker het nodige commentaar voor zijn onkundige commentaar
Curzio 18 januari 2021 11:54
Uitstekend betoog.
Remko 18 januari 2021 12:33
Ben geen fan van haar qua commentaar maar er zijn inderdaad nog wel wat slechtere commentatoren te vinden in het Nederlandse taalgebied. Wat mij stoort is dat ze met haar tweet insinueert dat alle mensen die Trump steunen slechte mensen zijn. Ik vind Trump ook een gevaarlijke narcistische megalomane gek maar om nu alle personen die hem steunen (daar zitten wellicht ook wel wat normale mensen bij) te cancelen gaat mij te ver. Zekere als je een publieke rol hebt. Ben oprecht benieuwd of ze dadelijk ook echt wil dat mensen met de, volgens haar, verkeerde politieke opvattingen maar op een andere zender naar het wielrennen moeten gaan kijken. Of geldt dat dan opeens niet meer?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/01/2021 14:28 door Remko.
El Chaba 18 januari 2021 12:50
Dat is precies wat ik bedoel. thumbs up
Horsie is back 18 januari 2021 12:52
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dat is precies wat ik bedoel. thumbs up

Je kunt het ook maar beter vagelijk goed hebben dan precies verkeerd. grinning smiley
Meneer 60% 18 januari 2021 21:42
Remko Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ben geen fan van haar qua commentaar maar er zijn
> inderdaad nog wel wat slechtere commentatoren te
> vinden in het Nederlandse taalgebied. Wat mij
> stoort is dat ze met haar tweet insinueert dat
> alle mensen die Trump steunen slechte mensen zijn.
> Ik vind Trump ook een gevaarlijke narcistische
> megalomane gek maar om nu alle personen die hem
> steunen (daar zitten wellicht ook wel wat normale
> mensen bij) te cancelen gaat mij te ver. Zekere
> als je een publieke rol hebt. Ben oprecht benieuwd
> of ze dadelijk ook echt wil dat mensen met de,
> volgens haar, verkeerde politieke opvattingen maar
> op een andere zender naar het wielrennen moeten
> gaan kijken. Of geldt dat dan opeens niet meer?

Deels mee eens. Het was een rare, domme tweet. Misschien een beetje uit emotie geplaatst. Ik vind het woord cancelen wat overdreven. Het is ook niet zo dat zij op haar twitteraccount informatie plaatst die onmisbaar is. Je kunt op verschillende manieren naar zo'n account kijken. Zij ziet het misschien als een feestje dat ze geeft, waarvoor ze alleen mensen uit wil nodigen die ze leuk vindt. Dat is haar goed recht. Op het moment dat ze uit naam van Eurosport of GCN werkt, is de situatie heel anders. Elke freelancer snapt dat verschil, of zou het moeten snappen.

Daarnaast blijk ik erbij dat ze, ondanks die rare tweet, geen enkele schuld heeft aan het ontslag van Simmons. Daar ging het me vooral om.
Meneer 60% 18 januari 2021 21:42
Remko Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ben geen fan van haar qua commentaar maar er zijn
> inderdaad nog wel wat slechtere commentatoren te
> vinden in het Nederlandse taalgebied. Wat mij
> stoort is dat ze met haar tweet insinueert dat
> alle mensen die Trump steunen slechte mensen zijn.
> Ik vind Trump ook een gevaarlijke narcistische
> megalomane gek maar om nu alle personen die hem
> steunen (daar zitten wellicht ook wel wat normale
> mensen bij) te cancelen gaat mij te ver. Zekere
> als je een publieke rol hebt. Ben oprecht benieuwd
> of ze dadelijk ook echt wil dat mensen met de,
> volgens haar, verkeerde politieke opvattingen maar
> op een andere zender naar het wielrennen moeten
> gaan kijken. Of geldt dat dan opeens niet meer?

Deels mee eens. Het was een rare, domme tweet. Misschien een beetje uit emotie geplaatst. Ik vind het woord cancelen wat overdreven. Het is ook niet zo dat zij op haar twitteraccount informatie plaatst die onmisbaar is. Je kunt op verschillende manieren naar zo'n account kijken. Zij ziet het misschien als een feestje dat ze geeft, waarvoor ze alleen mensen uit wil nodigen die ze leuk vindt. Dat is haar goed recht. Op het moment dat ze uit naam van Eurosport of GCN werkt, is de situatie heel anders. Elke freelancer snapt dat verschil, of zou het moeten snappen.

Daarnaast blijk ik erbij dat ze, ondanks die rare tweet, geen enkele schuld heeft aan het ontslag van Simmons. Daar ging het me vooral om.
lodjan 18 januari 2021 22:33
Hij is toch niet ontslagen?
Nelis! 19 januari 2021 09:25
Remko Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ben geen fan van haar qua commentaar maar er zijn
> inderdaad nog wel wat slechtere commentatoren te
> vinden in het Nederlandse taalgebied. Wat mij
> stoort is dat ze met haar tweet insinueert dat
> alle mensen die Trump steunen slechte mensen zijn.
> Ik vind Trump ook een gevaarlijke narcistische
> megalomane gek maar om nu alle personen die hem
> steunen (daar zitten wellicht ook wel wat normale
> mensen bij) te cancelen gaat mij te ver. Zekere
> als je een publieke rol hebt. Ben oprecht benieuwd
> of ze dadelijk ook echt wil dat mensen met de,
> volgens haar, verkeerde politieke opvattingen maar
> op een andere zender naar het wielrennen moeten
> gaan kijken. Of geldt dat dan opeens niet meer?


Het lijkt me netjes om mensen verantwoordelijk te houden voor hun eigen gedrag en voor de door hun gemaakte keuzes. Op zijn minst hierop aan te spreken en te confronteren. Als je massaal op zo'n gestoorde vent stemt, dan heb ik daar ook een mening over. Ik reken het niet alleen de gestoorde vent aan dat hij gestoord verdrag vertoont, maar ook de mensen die op een gestoorde vent stemmen.

Je bent als maatschappij altijd samen verantwoordelijk voor de dingen die goed gaan, en voor de dingen die niet goed gaan. Op het moment dat we die verantwoordelijkheid gaan ontkennen, gaat het mis.

Of het stoppen van het gesprek of het ontlopen van mensen die een mening hebben die jou niet bevalt, de beste oplossing is, dat betwijfel ik overigens.
betuweracer 19 januari 2021 10:28
Quote
Bjarne Riis
Wat er nu bij Eurosport zit is stuk voor stuk beter. Zelfs die Belg.

Je weet dat ene Bobbie Traksel nog altijd rondtettert op de Euro-ether? Tussen die Engelsen past ze prima, allemaal wielergeestelijk gehandicapten. Niet om aan te horen, tenzij je zelf ook een koerschromosoom te veel hebt.
El Chaba 19 januari 2021 12:50
Hoewel ik het op zich met je eens ben - Trump is naar mijn mening gestoord - blijft het natuurlijk een subjectieve mening. Een hoop Trump aanhangers zullen ook van ons vinden dat wíj gestoord, of weet ik wat allemaal, zijn. Wie bepaalt wie er gestoord is? Volgens mij alleen een arts en/of een rechter, niet wij aan de zijlijn. Een andere grens is als iemand crimineel gedrag vertoont, maar ook dan pas alleen na veroordeling door een onafhankelijke rechter in een democratische rechtsstaat. Wel is duidelijk dat Trump (waarschijnlijk) een grens heeft overschreden met zijn ophitsend optreden naar de Capitoolbestorming toe, maar dat heeft hij waarschijnlijk net op tijd ook beseft - al dan niet ingefluisterd door zijn adviseurs - dus af dat gedrag ooit tot een veroordeling zal komen (strafrechtelijk of via impeachment), moet ik eerst nog maar zien.

Dat kun je Trump en een (deel van) zijn aanhangers overigens wel verwijten: zij hebben geen of weinig vertrouwen in de democratische instituties en de wetenschap en já, dan houdt het bij mij ook wel een beetje op met begrip voor de andere mening, want op die manier kun je natuurlijk nooit meningsverschillen beslechten.
Maar goed, zoals Remko terecht opmerkte: lang niet alle Trump aanhangers of stemmers zijn vergelijkbaar met die veelal rechts extremisten, die het Capitool bestormden. Ik heb reportages en interviews op TV en in de krant gezien van Trump aanhangers, die zijn optreden daar sterk afkeurden, maar wel achter zijn ideeën bleven staan. En dat is niet alleen de bekende rechtse thema's, maar ook de standpunten ten aanzien van levensvraagstukken zoals abortus, euthanasie en het homohuwelijk. Niet bepaald mijn cup of tea, maar het is een mening die ik respecteer, aangezien het niet ingaat tegen de wet.

En als José Been dan zo'n opmerking maakt op een publiek forum dan doet zij eigenlijk een beetje hetzelfde als wat ze Trump verwijt: mensen uitsluiten of diskwalificeren om hun mening. Doe je dat met je vriendenkring, dan wordt het een anders verhaal, want aan je vrienden kan en mag je wat mij betreft meer eisen stellen. Maar zij diskwalificeert een groep mensen als publiek persoon op een publiek forum en dat vind ik heel hypocriet. Ook zij is overtuigd van haar eigen gelijk, maar respecteert een andermans mening niet, maar iets dergelijks geef jij in je laatste zin ook al terecht aan.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/01/2021 12:59 door El Chaba.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen