Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Druivencross Overijse 2021

Gepost door Tinuz 
Tinuz 23 januari 2021 00:21
Dit weekend (zondag) de modder aller crossen. Dit veldritseizoen is er een wereldbekerwedstrijd van gemaakt.
Wout van Aert verdedigt in deze laatste manche voor de Wereldbeker de leiding in de WB stand.

Stand Wereldbeker mannen:
1. Wout van Aert 125 punten
2. Mathieu van der Poel (Ned) 110
3. Michael Vanthourenhout 106
4. Toon Aerts 87


Ik ben vooral benieuwd naar het duel VDP-Van Aert, een week voor het WK in Oostende.
Carlos Danger 23 januari 2021 00:28
Morgen al de Flandriencross in Hamme (Sporza live, 13.30U. op Eén)
Ook met MvdP en WvA aan de start.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/01/2021 00:43 door Carlos Danger.
Tinuz 23 januari 2021 00:30
Ik dacht dat VDP alleen zondag in Overijse rijdt?

Edit: VDP lijkt inderdaad ook in Hamme op de startlijst te staan. Was aanvankelijk niet de bedoeling volgens mij.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/01/2021 00:33 door Tinuz.
merijntje mortirolo 23 januari 2021 10:11
Dit is een wielerforum hoor.

HUP Wout!
Clavan 23 januari 2021 13:04
Hoe zal Wout staan in de discussie omtrent Bob Dylan?
El Chaba 23 januari 2021 13:59
lodjan 23 januari 2021 14:10
Gonzalez met hele happen Hamme. grinning smiley
Anony 23 januari 2021 14:25
lodjan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Gonzalez met hele happen Hamme. grinning smiley


Dat was inderdaad nog een flits van Wuyts op z'n best.
Clavan 23 januari 2021 14:55
1 ned.
2 ned.
3 ned.
4 ned.
5 ned.
6 Calimeroland
7 ned.
8 ned.
9 Cocq Au Vin
10 ned.
Curzio 23 januari 2021 15:17
Het zal al wel gedaan zijn? Aardig van Vantourenhout dat hij 10 minuten locomotief wil spelen telkens.
Carlos Danger 23 januari 2021 17:50
Ondertussen in Oostende; een forse uitbraak van de Zuid Afrikaanse Covid-variant.
Wellicht op zoek nar een alternatieve locatie voor de WK?
Anony 23 januari 2021 18:29
Carlos Danger Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ondertussen in Oostende; een forse uitbraak van de
> Zuid Afrikaanse Covid-variant.
> Wellicht op zoek nar een alternatieve locatie voor
> de WK?


Sabotage van de familie Van der Poel, omdat ze weten dat ze in de Koningin der Badsteden de regenboogtrui gaan verliezen aan Wout.
Clavan 23 januari 2021 18:59
Ulrich A. Boschwitz 24 januari 2021 08:24
Wout gaat vandaag een mentale dreun uitdelen aan Mathieu. En dat zal zijn uitwerking hebben op het WK veldrijden dat volgende week immers al plaatsvindt op een zwaar parcours waarop techniek niet de doorslag zal geven volgens de Belgische bondscoach. En dus zal Wout een 4-3 voorsprong nemen wat hem weer het nodige vertrouwen zal geven voor het wegseizoen. De dubbel RVV/PR zal daarom in 2021 voor Wout zijn. Ik had dat graag anders gezien omdat die dubbel nu nog steeds een exclusief Belgisch en Zwitsers feestje is. Als wat andere landen zich daarbij zouden aansluiten zou fijn zijn want hoe meer zielen hoe meer vreugd. Maar ja dat zit er dus niet in dit jaar dus dat wordt weer een seizoen antidepressivum slikken. Slikken jullie met mij mee?
merijntje mortirolo 24 januari 2021 08:33
Spuit me helemaal vol!

(Even sluikreclame maken voor mijn stadgenoot Duuk Roodbol).
Slimmerd 24 januari 2021 11:22
Carlos Danger 24 januari 2021 14:51
Alvarado voor Brand en Bakker.

WvA pakt vandaag de zege.
Clavan 24 januari 2021 15:24
Weer een perfect getimed reclameblok op Euroshopper.
El Chaba 24 januari 2021 15:55
Je lijkt gelijk te gaan krijgen.
Carlos Danger 24 januari 2021 16:34
Met een gelukje, maar toch ook wel beresterk;
1 Van Aert
2. Van der Poel
3. Pidcock

6 en de remonte van de dag; Van der haar
Tinuz 24 januari 2021 23:34
VDP duidelijk favoriet voor het komende WK in het zand. Van Aert alleen favoriet op zware baggerparkoersen met substantieel fiets op rug loopwerk.
Ulrich A. Boschwitz 25 januari 2021 18:30
Het is volbracht, de mentale dreun is met succes uitgedeeld. Nu staat er geen enkele obstakel meer tussen Wout en zijn 4de wereldtitel in het veld.
Tinuz 25 januari 2021 20:48
Neuh. De wet der logica blijft gewoon bepalen. VDP wint het komende WK, zonder pech.
Carlos Danger 25 januari 2021 21:56
5000Bfr. op Laurens Sweeck.
El Chaba 25 januari 2021 22:05
100 euro? Wat is zijn quote bij de bookmakers?

Maar het is zeker een gokje waard. Na Van Aert en Van der Poel is hij de grootste kanshebber volgens mij (zijn zand winking smiley).
En je weet het nooit als beiden pech hebben, zou het zomaar kunnen. En op een WK gebeuren er altijd rare dingen.
Carlos Danger 25 januari 2021 22:46
1:25.

Combinate zand en Sweeck is wel een gokje waard.
El Chaba 26 januari 2021 02:01
merijntje mortirolo 26 januari 2021 04:57
-
Ach, 'gratis' gokken is soms wel leuk. Ik kreeg een maand geleden weer eens een free sports bet van een pokersite (waarmee ik een aantal jaar geleden Meintjes en Chaves in de top tien van de Tour voorspellend best wat geld binnentikte (ze zijn inmiddels gestopt met top tien-renners-kunnen-voorspellen, helaas)), maar niets qua koers stond me aan. Volgens mij kon ik enkel de Tour- en Milaan-San Remowinnaar voorspellen.

Ik koos voor Anastasija Sergejevna Pavljoetsjenkova die de Australian Open wint. Gaat me € 500 opleveren, als dat gebeurt.

HUP dinges-Pavloetskjajanova-achtige! Lekker Russinnetje van me. (Zul je zien dat ze er in de eerste ronde uitflikkert, niet dat ik dat mee ga krijgen, wantuh, ik kijk natuurlijk geen veldrijden, geen snelwandelen, geen korfbal en geen tennis).

Is de avondklok (en zijn de bijbehorende rellen) al voorbij? Kan ik lekker wandelen.

kusjes!

HUP koers!
Carlos Danger 26 januari 2021 07:01
Neem je stoffer en blik mee.
merijntje mortirolo 26 januari 2021 09:11
Kutzooi.

kZat vannacht (zit vanochtend) in Vlaardingen (volgens mij echt rustig gebleven vannacht) en ga zo via goede kennis op Blokweg, Rotterdam-Zuid (daar heel vlakbij waar het écht mis ging vannacht) naar Gouda (mijn woonplaats waar het helaas ook redelijk mis ging vannacht).

Wat kunnen we doen? Hoe krijg je randdebielen zo ver dat ze fatsoen omarmen? (Nadenken is een onmogelijke opgaaf voor dat krapuul, dus dat woord gebruik ik niet).

Ik houd mijn hart vast voor dit kutland waarvan ik best veel houd.

HUP koers!
El Chaba 26 januari 2021 13:07
[www.wielerflits.nl]

BART WELLENS OVER WK VELDRIJDEN IN OOSTENDE: “WOUT VAN AERT IS DE FAVORIET”

Kustplaats Oostende is aankomend weekend het decor van het WK veldrijden. Zondag strijden de elitemannen om de felbegeerde regenboogtrui. Bart Wellens denkt dat Wout van Aert de beste papieren heeft. “Ik denk dat Wout nog net iets meer tegen de voorspelde weersomstandigheden kan”, zo citeert Sporza.

Volgens de laatste weerberichten krijgen de veldrijders zondag te maken met slecht weer. “Ze geven nog redelijk wat regen, er zal wind staan en het wordt koud. Ik denk dat Wout nog net iets meer tegen die weersomstandigheden kan. Ik denk dat Wout de favoriet is”, aldus Wellens, die zelf ook twee wereldtitels wist te veroveren bij de eliterenners.

“Het moet gewoon een spannende cross worden”
“Laat het ons spannend houden en zeggen dat hij Mathieu klopt met een half wiel. Ik zou heel graag een duel tussen die twee zien, maar Tom Pidcock mag er zich ook wel mee bemoeien. Het moet gewoon een spannende cross worden.” Wellens verplaatst zich ook nog even in Sven Vanthourenhout, de Belgische bondscoach.

“Het is aan de bondscoach om de jongens op een lijn te krijgen. Sven zal wel met de gepaste tactiek komen, maar met Mathieu van der Poel aan de start… Vorig jaar waren er ook plannetjes, maar toen is Van der Poel er gewoon bij de start vandoor gegaan”, aldus Wellens.

Mathieu van der Poel 62.67% (183 votes)
Wout van Aert 34.25% (100 votes)
Iemand anders, namelijk... 3.08% (9 votes)
_________________________________

Ik zie, net als Wellens, Van Aert toch ook als (licht) favoriet.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/01/2021 13:08 door El Chaba.
Clavan 26 januari 2021 14:02
Hier in Alkmaar (boven mijn dorpje) liep de harde kern van AZ met 50 man door de straat om relschoppers eventueel toe te 'spreken'. Ik weet niet of dit geholpen heeft. Maar het is toch rustig gebleven na de diverse oproepen op sociale media de hele middag.
Maar ja. Vanavond wordt er ook weer opgeroepen te rellen..
Horsie is back 26 januari 2021 14:41
merijntje mortirolo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Kutzooi.

Zolang het tapijt onder je zich maar rustig houdt kan het meevallen, Merijntje.
Hoor nu een mooie uitvoering I threw it all away uit 1969 al. U weet wel de coveraar aller coveraars!

De liefde van de renner voor het spinning wheel (pas op dat je je niet prikt want dan wordt het slapen) overwint misschien wel alles.
merijntje mortirolo 26 januari 2021 18:44
In Gouda vreest men deze avond ook... Vanaf 18:00 al een noodverordening voor bepaalde wijken.

(Er zit een knokploegje van wat (ex-)MMAvechters klaar in een pand op de Markt om in het ergste geval te vechten met de relschoppers, maar damn, het wordt wel een vicieuze cirkel zo...)

Ik heb mijn werkgeversverklaring straks wel uitgeprint en kan eventueel 'legaal' mijn kinderen en exen redden (alsof ik het 'illegaal' niet zou doen), die net als ik helaas alle drie wel in een 'risicogebiedje' wonen.

Kansloos kutland.

Ik ga wandelen tot tien voor negen en hoop er daarna niet meer uit te hoeven.

#kusjes!

HUP koers!
El Chaba 26 januari 2021 20:10
Niet kansloos.
De enige taal, die dit soort mensen begrijpen is keihard optreden met geweld groter en harder dan dat zij hebben. Hun eigen taal dus.
Met ééncelligen valt namelijk niet te onderhandelen, praten, of discussiëren. Het zou fijn zijn als de de bestuurlijke elite in Nederland, dat ook eens zou snappen.

"Militairen inzetten?"
"Welnee, militair geweld inzetten, is absuluut not done in onze maatschappij. Bovendien kunnen wij (de politie) dit allemaal prima zelf aan."

Waarvan akte.
Remko 26 januari 2021 22:18
Mijn gevoel zeg ook dat WVA nu dicht(er) bij VDP staat. Het verleden heeft ook bewezen dat Wout goed kan pieken naar een WK. Echter, in de afgelopen drie (3!) seizoenen heeft WVA slechts twee (2!) keer VDP echt verslagen (als we nederlaag VDP als gevolg lekke band niet meerekenen)

Edit: het is wel een ECHT WVA parkoers zie ik nu. Een beslissing in een sprint?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/01/2021 07:49 door Remko.
Clavan 27 januari 2021 13:10
Matthieu wint altijd de eerstvolgende wedstrijd na een (groot) verlies.
El Chaba 27 januari 2021 13:29
Precies.
En het wordt ook nog slecht weer en koud. Niet dat Van der Poel daar niet tegen kan, Maar Van Aert is in die omstandigheden - als één van de weinigen - zelfs wat procentjes beter dan in goede omstandigheden.
El Chaba 27 januari 2021 13:39
Dat is leuk voor de statistieken, maar (dit soort statistieken) zeggen natuurlijk heel weinig en lijken me minder relevant dan het soort parcours en de weersomstandigheden.

Maar ik hoop natuurlijk, dat ik zwaar ongelijk krijg.
Helaas zijn de statistieken wat betreft het aantal keren, dat ik ongelijk heb (zelden of nooit grinning smiley), ook niet bepaald het in voordeel Van der Poel, maar gelukkig zeggen statistieken weinig, zoals ik net al zei. smiling smiley
Clavan 27 januari 2021 13:46
Statistieken hebben altijd gelijk tot het moment dat het niet meer klopt.
El Chaba 27 januari 2021 13:48
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen