Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Ex-renster Tara Gins geweigerd als ploegleidster na ‘ongepaste’ foto: “Ik ben zelf aangerand geweest, maar blijkbaar mag je als man meer”

Gepost door Ulrich A. Boschwitz 
Ulrich A. Boschwitz 24 januari 2021 07:26
Quote



Ex-renster Tara Gins geweigerd als ploegleidster na ‘ongepaste’ foto: “Ik ben zelf aangerand geweest, maar blijkbaar mag je als man meer”

WIELRENNEN Opmerkelijk verhaal uit het vrouwenwielrennen. Tara Gins (30) zou dit seizoen normaal aan de slag gaan als ploegleidster bij een niet nader genoemd mannelijk beloften- en eliteteam. Door een fotoshoot uit het verleden werd de functie haar evenwel geweigerd.

Redactie 24-01-21, 07:00


Profrenster van 2016 tot 2018, ploegleidster bij S-Bikes AGU, koersdirectrice van de vrouwelijke versie van de Driedaagse Brugge-De Panne. Tara Gins uit Erpe-Mere heeft door de jaren haar strepen verdiend in de koerswereld. De ex-vriendin van huidig Belgisch kampioen Dries De Bondt zette eind vorig jaar een punt achter haar actieve wegcarrière en was al een tijdje aan de slag als ploegleidster.

Gins wou 2021 aangrijpen om door te groeien. In die zin had ze een deal beet om aan de slag te gaan bij een niet nader genoemd mannelijk beloften- en eliteteam. De overeenkomst werd onlangs evenwel afgeblazen. “Ik had een mondelinge afspraak om bij een ploeg te beginnen. Ik keek daar enorm naar uit. Het is wat ik graag doe. Ik wil bijleren en in de volgwagen zitten”, doet Gins haar verhaal op Instagram.

“Maar nu heeft blijkbaar iemand een probleem gemaakt van een foto in een boekje van mij. Ik vind het nu niet erg meer dat de overeenkomst werd afgeblazen. Het is beter zo. Ik wil niet samenwerken met mensen die mijn capaciteiten niet zien en enkel met de kudde meelopen. In het wielrennen wordt nog te veel in hokjes gedacht op alle vlakken. Dat is jammer”, klinkt het.




Gins gaat daarna verder met een ferme getuigenis. “Ik heb in al die jaren dat ik gekoerst heb zoveel negatieve zaken meegemaakt met teams, ploegleiders en soigneurs. Ik ben letterlijk aangerand geweest. Een mecanieker kroop ooit bij mij in de douche na training. Ik ben gekust door stafleden zonder dat ik dat wou. Ik moest die mensen van mij weg duwen. Ik kreeg ongepaste opmerkingen van een ploegleider die zei dat ik er geil uitzag.”

“Ik ben tegen al die zaken ingegaan en heb alles van mij afgeduwd. Ik heb alles op mijn eigen manier proberen oplossen. Net dat maakt dat ik het nu nog frustrerender vind dat mijn kansen nu worden ontnomen door - sorry om het zo te zeggen - eikels die dubbele standaarden hanteren. Ik ben gestopt met koersen en wil verder mijn ding doen en kansen krijgen. Helaas kan je als man iets meer in het wereldje.”

Aan het slot van haar getuigenis komt Gins nog eens terug op de fotoshoot die haar een functie als ploegleidster kostte. “Dat waren foto’s waar ik niemand iets mee aandoe. Blijkbaar zijn die nu te ongepast om met renners te mogen werken. Blijkbaar is een foto belangrijker dan capaciteiten of ervaring. Ik wil iedereen bedanken voor de steunbetuigingen en dit nu zo snel mogelijk achter me laten.”


[www.hln.be]

Voor de "ongepaste" foto's zie daarvoor de originele tekst via de link.
D.R.E. 24 januari 2021 07:48
Ze is wel lekkerthe finger smiley
merijntje mortirolo 24 januari 2021 07:49
Ik wilde ergens een flauwe opmerking maken over Belgen en hun seksisme, maar dit is een veel te serieuze zaak en vind je helaas in bijna elk land.

HUP Tara!

Als ik haar was zou ik dus mooi wel even de naam van het team noemen...
Remko 24 januari 2021 07:59
Curzio 24 januari 2021 08:09
Belachelijk. Laatst ook al een psychologe (toevallig ook in Belgie volgens mij) die voor zoiets op de vingers getikt werd en zich heeft laten uitschrijven uit het register. Ik geloof niet dat het iets met het wielerwereldje persé te maken heeft, maar meer het totaal niet kunnen omgaan met verschillen en met (online) gedrag dat niet de goedkeuring van de goegemeente kan wegdragen.

Hup Tara!
merijntje mortirolo 24 januari 2021 08:26
Klopt.

Daar refereert Tara ook aan: Kaat Bollen, heet de dame. (Nee, geen grappen over die achternaam. Stóp eens met seksisme en racisme, lieve mensen).
merijntje mortirolo 24 januari 2021 08:27
Kon iets langer...
Orakel 24 januari 2021 08:56
Is deze dame niet zelf van de dubbele standaarden?

Wat ze allemaal op een hoop gooit en met elkaar in verband brengt is lichtelijk paranoïde. Echter sluit het niet uit dat ze alsnog een punt heeft. Ik zou wel van meer kanten willen weten hoe de vork in de steel zit alvorens ook maar een beetje mee te gaan in de ophef.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/01/2021 08:56 door Orakel.
Clavan 24 januari 2021 09:59
Ik zou d’r wel doen. Zij mij niet denk ik.
Anony 24 januari 2021 10:21
Een ex-Tindermatch van me! Maar ik vond ze knapper met onbewerkte lippen.

De fotoshoot waarover het gaat is er trouwens een voor Playboy. Maar dat verandert niets aan de triestige zaak.
El Chaba 24 januari 2021 11:04
Ik zou haar dan weer niet doen (dat zou seksistisch zijn), maar zij mij wel denk ik..
Eindhovuh 24 januari 2021 11:10
Wat een treurigheid allemaal he. Ik hoop altijd dat we seksisme, racisme, homofoob gedoe, etc achter ons hebben gelaten, maar steeds duikt het weer op de meest sneue manieren op.
merijntje mortirolo 24 januari 2021 12:03
Frederik D. 24 januari 2021 12:39
Je zou het ook anders kunnen uitleggen. Namelijk als vrouwen beschermen tegen al te begerige mannen. Mevrouw heeft zichzelf neergezet als lustobject en de ploeg wil niet dat de jongens haar als lustobject zien. Sorry, jongens, maar soms moet je de advocaat van de duivel spelen. Maar wat mij betreft, laat dat mens ploegleidster zijn. Waar gaat het over?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/01/2021 12:40 door Frederik D..
Carlos Danger 24 januari 2021 13:02
Wanneer stoppen al die vrouwen nu eindelijk eens met het kopen van dit soort ranzige boekjes?
Horsie is back 24 januari 2021 13:27
Ik geef toe, dat als ze op een mooie zomerdag zo op de renfiets zou zitten, dit toch tot carambolages in het peloton zou leiden. Maar verder, waar gaat het over. Heb zonet het hoofdredactioneel commentaar van Sub gelezen, dus moet ik wel op mijn woorden letten: There is no sucksess like failure, but failure is no sucksess at all.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/01/2021 16:15 door Horsie is back.
Curzio 24 januari 2021 13:32
Vind je dit geen voorbeeld van cancel-culture, mijn waarde?
Vlaflip76 24 januari 2021 14:39
Jutta Leerdam heeft nu ook geen toekomst meer in het schaatsen.
Preutse Belgen
Horsie is back 24 januari 2021 15:03
Vlaflip76 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Jutta Leerdam heeft nu ook geen toekomst meer in
> het schaatsen.
> Preutse Belgen

Allemaal de schuld van Franz Krienbühl.
Frederik D. 24 januari 2021 16:06
???

Waarom dat Engels trouwens?
Eindhovuh 24 januari 2021 16:07
Dit is echt een hele erge omkering. Eng.
Misschien kunnen vrouwen beter binnen blijven, om ze te beschermen. Niqaabje aan bij het eventueel naar buiten gaan.
Frederik D. 24 januari 2021 16:11
Ook bloot? Of in een strak pak dat haar vormen laat zien? Hoe het zij, laat die dames hun vrijheid zich te presenteren als vrouwen. En blijf met je klauwen van ze af als je niet door hen expliciet gevraagd wordt eraan te zitten.

Stond mevrouw De Vries ook niet bloot, zij het decent, op een kalender? Gun haar zo'n uitstapje en laat het daarbij.

Nog even en men valt erover dat Pietje een vreemde muts draagt.
Frederik D. 24 januari 2021 16:16
O, zit dat zo. Ik probeer echter slechts de "logica" achter dat ontslag te begrijpen. Advocaat van de duivel, weet je wel. Maar als je verder had gelezen en als je mij kent, dan weet je dat ik zelf zo'n reden belachelijke nonsense vind.
El Chaba 24 januari 2021 16:18
Omdat het uit het Engels komt. winking smiley
In het Nederlands: [nl.wikipedia.org]

Ik zie overigens het verband niet.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/01/2021 16:18 door El Chaba.
Kilometervreter 24 januari 2021 16:20
Plaatjes van pietjes met een muts vermijd ik liever
Frederik D. 24 januari 2021 16:20
De cancel culture met betrekking tot Johan Derksen bijvoorbeeld. smiling smiley Ik krijg er een baard van. smiling smiley
Frederik D. 24 januari 2021 16:21
Cancel culture? smiling smiley
Kilometervreter 24 januari 2021 16:23
Iets met eetlust
Horsie is back 24 januari 2021 16:25
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Omdat het uit het Engels komt. winking smiley
> In het Nederlands:
> [nl.wikipedia.org]
>
> Ik zie overigens het verband niet.

Wat zei die Jezus, die volgens jou niet bestaat ook al weer. Aan de vruchten herken je de boom.
Curzio 24 januari 2021 16:57
Haar wordt toch een baan ontzegt vanwege gedrag dat daar niet rechtstreeks aan gerelateerd is. Ze zegt dat iemand daar een probleem van heeft gemaakt. Is het zo raar om dat cancel culture te noemen?
Frederik D. 24 januari 2021 16:57
Wat de bekrompen boer niet lust, wil die niet zien?
Frederik D. 24 januari 2021 17:02
Nu snap ik je. En inderdaad, het mens deed niets misdadigs, op zijn hoogst iets buitenissigs maar dat mag geen punt zijn. En wordt van die jochies de doopceel gelicht? Ik hoop van niet, hoor. Laat ze lekker fietsen volgens de regels en geef ze een frisse ploegleider (m/v/nvt).
El Chaba 24 januari 2021 18:56
Wat mij betreft begrijp ik je niet.
Hij zegt toch duidelijk dat zijn opmerking er één is van de advocaat van de duivel? Dat is niet zíjn mening, maar (waarschijnlijk) de mening van degenen die achter het ontslag zitten.
Doe ik ook wel eens in discussies, puur om de reden enigszins te kunnen 'begrijpen' waarom mensen een bepaalde mening hebben, die niet de mijne is. Ieder mens doet dingen met een bepaalde reden. Pas als je die reden weet, kun je pas echt oordelen en eventueel verder in gesprek gaan.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/01/2021 18:57 door El Chaba.
Eindhovuh 24 januari 2021 21:18
Je hebt denk ik gelijk. Ik las dat advocaat van de duivel anders. Excuus Frederik.
El Chaba 24 januari 2021 21:39
Frederik D. 24 januari 2021 23:14
Uiteraard aanvaard. smiling smiley En eigenlijk was ik verbaasd dat je me eventjes niet goed begreep. Maar ik erken dat ik anderen ook niet altijd goed begrijp.
El Chaba 25 januari 2021 01:00
Hup negerzoenen!
Andere Peter 25 januari 2021 09:13
Euh ja, belachelijk natuurlijk. Die foto's kun je je oma tonen.

Maarre... Klopt het wel? Ik mis wederhoor van de potentiële werkgever.
Frederik D. 25 januari 2021 11:11
Ik zou me vereerd voelen als een gebakje naar mij zou worden vernoemd. Frederikbiscuitjes. Een beetje zuinig maar wel gedegen. Zouden die dunne staafjes van velg naar as in mijn wielen naar Spaak zijn vernoemd? Hij wel, ik niet, dat is niet eerlijk. smiling smiley
Frederik D. 25 januari 2021 11:12
Clavan 25 januari 2021 11:30
Alleen al voor die volgespoten collageen lippen had ik haar ontslagen. Je moet toch ook een beetje serieus overkomen als ploeg. Of is dat ook sexistisch?
Carlos Danger 25 januari 2021 12:04
Volgespoten zou in het wielrennen toch geen al te groot probleem moeten zijn.
Frederik D. 25 januari 2021 13:21
Van mij hoeft ze er ook niet plastic uit te zien. Plastic people, schijnt ooit een band te zijn geweest. Maar laat dat mens plastic zijn als ze dat wil. Zo lang ze naar behoren haar werk doet, mag ze bij mij stofzuigen of als ik een wielerploegje heb, dat ploegje begeleiden. En ik vrees dat je het met me eens bent. Dus een pittig gesprek zit er helaas niet in. smiling smiley Alleen wat gegrol.
El Chaba 25 januari 2021 13:44
Over ontslag laat ik me wijselijk niet uit, maar spuuglelijk is het wel, ja, zo'n duckface. Ik ook snap niet niet dat die vrouwen dat zelf niet zien.
Horsie is back 25 januari 2021 13:44
Ex-renster, terwijl ik geen idee had dat ze bestond. How come? Even gegluurd op PCS. Deze week, die nog altijd net gedaan is, waren me er al 229 voorafgegaan. Toch wel veel aandacht voor iemand, die nooit gewonnen heeft en toch al meer dan een decennium meedeed. Zo kreeg onlangs ook een ex-turnster pas op haar eenendertigste coverage op het wereldberoemde CNN.

Misschien ben ik wel wereldvreemd, maar ik zag op de foto alleen maar een vrolijk lachende blondine.
Luijt 25 januari 2021 13:44
Ik zat een beetje te wachten op een draai aan het verhaal die zou uitmonden in een lofzang op de Belgische suprematie in deze wielerwereld, maar die bleef helaas uit.
Horsie is back 25 januari 2021 13:44
Carlos Danger Schreef:
-------------------------------------------------------
> Volgespoten zou in het wielrennen toch geen al te
> groot probleem moeten zijn.

Dat kan haar nooit overkomen zijn, want ze stond volgens PCS nooit op een podium.
Carlos Danger 25 januari 2021 14:35
Behalve dan tijdens haar photoshoot.winking smiley
Clavan 25 januari 2021 15:27
Ze kan altijd nog bij Videoland een real-life serie gaan maken ofzo.
El Chaba 25 januari 2021 15:36
Je hebt de foto's gezien, dus? winking smiley
Eindhovuh 25 januari 2021 16:19
Tijdens het lezen van de interviews, per ongeluk.
Frederik D. 25 januari 2021 18:44
Het enige wat mij opviel was haar mooie, goedstaande jas. Wellicht is ze mooier als ze aangekleed is, dan uitgekleed. Maar ach, wat maakt het uit? Ik hoop echter terecht dart ze bij mij wil stofzuigen. Ik heb nu wel recht op een mantelverzorgster, uh, jasverzorgster. En uiteraard blijf ik van haar af. Het is corona !!! Je zult maar doodgaan door een fraaie dame. Wat zingt Dy;an smiling smiley daarover? I 've Got the Cleaning Blues, please, little Woman, help me trough the Night.
Frederik D. 25 januari 2021 19:00
De superieure Belgische genen brengen fraaie dames ter wereld. Maar volgens mij zijn er elders ook wel fraaie dames te vinden. Ook in het kut-Mongolië van kutmerijntje met als kuthoofdstad kut-Ulaanbaatar. Kut. Hoe noemen we die kutkutkutziekte? Gilles de La Tourette? Zou Ulrich hier ook niet een beetje aan lijden. Kut, kut, kut. Da's zoiets als Belgische superieure genen, Belgische superieure genen, Belgische superieure genen en nog eens Belgische superieure genen. Maar die Gilles, was ie nou een Belg of toch niet? Kut, kut, kut. Belgische superieure genen, Belgische superieure genen, Belgische superieure genen en nog eens Belgische superieure genen. Kut, kut, kut. Maar ook Gilles-lijders tellen mee.
Luijt 25 januari 2021 19:09
Lastig te volgen voor mij dit. Dat kan komen doordat ik een Dry January-weddenschap gerommeld ben. Heel vervelend.
Jij overduidelijk niet. Proost man!
El Chaba 25 januari 2021 19:10
Horsie is back 25 januari 2021 19:15
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> De superieure Belgische genen brengen fraaie dames
> ter wereld. Maar volgens mij zijn er elders ook
> wel fraaie dames te vinden. Ook in het
> kut-Mongolië van kutmerijntje met als
> kuthoofdstad kut-Ulaanbaatar. Kut. Hoe noemen we
> die kutkutkutziekte? Gilles de La Tourette? Zou
> Ulrich hier ook niet een beetje aan lijden. Kut,
> kut, kut. Da's zoiets als Belgische superieure
> genen, Belgische superieure genen, Belgische
> superieure genen en nog eens Belgische superieure
> genen. Maar die Gilles, was ie nou een Belg of
> toch niet? Kut, kut, kut. Belgische superieure
> genen, Belgische superieure genen, Belgische
> superieure genen en nog eens Belgische superieure
> genen. Kut, kut, kut. Maar ook Gilles-lijders
> tellen mee.

Dit doet me denken aan de amateurclubtrainer, die à la Andy Warhol in een docu nationale bekendheid verwierf met zijn visie op de keeper.
Analoog dus: wat hebben wij aan Frederik D. een kutprikker! grinning smiley. Een zonnetje? Ik ben belazerd.
Frederik D. 25 januari 2021 19:23
Frederik D? Een zeikerd die overal zijn pisje op deponeert. Maar alle kutmongooltjes bij elkaar, wat een superieure pis. smiling smiley Pils in de mond van Luijt.
Clavan 28 januari 2021 13:06
Ondertussen is ze wereldnieuws geworden.

AD



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/01/2021 13:30 door Clavan.
Horsie is back 28 januari 2021 13:40
Clavan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ondertussen is ze wereldnieuws geworden.
>

Nu begrijp ik de uitdrukking pas van een kale reis thuiskomen.
Frederik D. 29 januari 2021 13:32
En zo komt alles nog goed. Ze is nu een beetje beroemd en kan ze haar roem uitmelken. Desalniettemin, men behoort niet over pikante afbeeldingen te vallen, dunkt me. En aanrandingen, absoluut nooit.
Horsie is back 29 januari 2021 13:59
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> En zo komt alles nog goed. Ze is nu een beetje
> beroemd en kan ze haar roem uitmelken.
> Desalniettemin, men behoort niet over pikante
> afbeeldingen te vallen, dunkt me. En aanrandingen,
> absoluut nooit.

Liefelijk van Frederik D.
Maar pas op: "I've sucked the milk of a thousand cows".
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen