Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

WK veldrijden Oostende in gevaar

Gepost door Anony 
Anony 24 januari 2021 11:27
COVID-19 komt weer een woordje meepraten. In het Afrikaners deze keer. Een uitbraak in Oostende met de Zuid-Afrikaanse variant brengt de organisatie van het wereldkampioenschap veldrijden volgende week zondag in gevaar.

"Ik ben in overleg met de verschillende organisatoren, Belgian Cycling, de UCI en minister van Sport Ben Weyts", zegt burgemeester van Oostende Bart Tommelein in De Zevende Dag.

"We hebben advies gevraagd aan de virologen en we bekijken of de maatregelen verder verstrengd moeten worden."

"Er zal niemand op het WK-parcours komen zonder negatieve coronatest. Als het WK doorgaat, moeten we het aantal mensen sowieso streng beperken."

"Het WK staat momenteel ter discussie. We zullen bekijken hoe het aantal besmettingen evolueert."
Tinuz 24 januari 2021 11:35
Een lockdown van het klootjesvolk voor het leven is de enige oplossing - een natte droom voor vele politici. En voor elke variant een spuitje.
Sub Culture 24 januari 2021 12:13
Even wat nuance brengen in dit verhaal.

Ik ben zelf werkzaam in de sportsector, meer bepaald in de sportsector in het betreffende betondorp dat sommigen ook wel eens Oostende noemen.

Er is een Ronde van Vlaanderen georganiseerd toen België qua besmettingsgraad een van de slechtere leerlingen was van de wereld (statistisch gezien) in oktober.

Uit een overleg van een paar dagen terug werd, in aanwezigheid van de gezondheidsafgevaardigden etc.. geopperd dat er, ondanks de Zuid-Afrikaanse uitbraak, geen risico is naar de organisatie toe.
Er werd toen met een knipoog aangegeven dat de burgemeester, die in de streek bekend staat als een nogal mediageile roeptoeter, er allicht wel alles aan zou doen om er toch uitgebreid de media mee te halen.

En ja hoor, Bartje 'ik heb mijn ex-vrouw in het ziekenhuis gemept' Tommelein bekomt wat hij wilde, wat onheil prediken in de media, zich manifesteren als bezorgde burgervader maar vooral héél véél aandacht genereren.

Dat WK in Oostende gaat volgende week gewoon door.
Clavan 24 januari 2021 12:54
Ik kan het mij ook niet voorstellen dat het gecanceld gaat worden.
Slimmerd 24 januari 2021 13:17
Mooi inkijkje Sub!

Nu nog beetje slecht weer volgende week en het wordt genieten
Carlos Danger 24 januari 2021 13:52
Het zou pas belachelijk zijn als doorgang van het WK niet ter discussie zou staan.
Sub Culture 25 januari 2021 14:19
Bart Tommelein stelde zondag nog de organisatie van het WK veldrijden in vraag, maar een dag later klinkt bij de burgemeester van Oostende een optimistischer geluid. "Ik ben gerustgesteld", vertelt hij aan Sporza.

Door de opflakkerende coronapandemie vroeg Bart Tommelein zich in De zevende dag af of het WK veldrijden in zijn Oostende nog wel zou kunnen doorgaan. Maar na overleg met onder meer Minister van Sport Ben Weyts is Tommelein nu een stuk optimistischer.

"We hebben alles goed besproken en we zullen sowieso nog nieuwe, verstrengde maatregelen voorstellen aan het expertenteam. Maar ik ben wel gerustgesteld omdat er geen uitbraak is van de Zuid-Afrikaanse variant van het coronavirus in Oostende", zegt Tommelein.

"Daarnaast ben ik ook overtuigd dat het parcours toch goed afgeschermd is, waar niemand hoeft te zijn die niet getest is. We dringen er ook op aan dat de mensen die daar zijn ook enkel de mensen zijn die daar écht nodig zijn. Ik heb er vertrouwen in dat het goed zal aflopen."


Zoooo voorspelbaar.
Clavan 25 januari 2021 15:31
Stybar gaat ook van start.
Eindhovuh 25 januari 2021 16:18
Pfff nog een belg.
El Chaba 25 januari 2021 19:01
Sub heeft (zoals hij verwachtte) gelijk: [www.wielerflits.nl]

BURGEMEESTER OOSTENDE OVER DOORGAAN WK: “IK BEN GERUSTGESTELD”

Een dag geleden uitte Bart Tommelein, de burgemeester van Oostende, in de media zijn zijn twijfels over het doorgaan van het wereldkampioenschap aankomend week. In De Zevende Dag liet hij doorschemeren dat het evenement naar aanleiding van een plaatselijke corona-uitbraak ter discussie stond. Daar komt hij nu van terug: “Ik ben gerustgesteld.”

De kentering komt niet uit de lucht vallen. Na meerdere overleggen met onder andere de Minister van Sport, Ben Weyts, klinkt de burgemeester nu een stuk optimistischer. “We hebben alles goed besproken en we zullen sowieso nog nieuwe, verstrengde maatregelen voorstellen aan het team. Maar ik ben wel gerustgesteld omdat er geen uitbraak is van de Zuid-Afrikaanse variant van het coronavirus in Oostende”, aldus Tommelein in gesprek met Sporza.

“Daarnaast ben ik ook overtuigd dat het parcours toch goed afgeschermd is, waar niemand hoeft te zijn die niet getest is. We dringen er ook op aan dat de mensen die daar zijn ook enkel de mensen zijn die daar écht nodig zijn. Ik heb er vertrouwen in dat het goed zal aflopen.”

Het betekent dat de burgemeester zelf zondag ook niet langs het parcours is te vinden. “De burgemeester en de Schepen van Sport zullen dus niet naar het WK veldrijden gaan. Wij nemen geen risico. Iedereen die daar niet noodzakelijk hoeft te zijn, blijft daar weg. Dat is een voorwaarde die de stad gesteld heeft.”

“Ik roep iedereen die toch een glimp wil opvangen dan ook op om weg te blijven van het parcours. Het heeft geen enkele zin, want we zullen het hermetisch afsluiten voor het publiek”, eindigt hij.
Horsie is back 25 januari 2021 19:18
Zou het nieuwe talent Maszlo van Modderpoel uit Polen ook meedoen?
Luijt 25 januari 2021 19:24
Sub, voor iemand wiens eerste taal naar verluidt het Frans is, druk je je uitstekend uit in het Nederlands.
Voor mij is het Vlaams al moeilijk, hoewel ik iedere keer als Van Echelpoel luister meer begin te verstaan.
Sub Culture 25 januari 2021 19:45
Thanks.
Mijn mama is Vlaamse dus ik heb altijd wel Nederlands gehoord, maar pas op latere leeftijd, toen wij verhuisd zijn naar Vlaanderen echt in het Nederlands school gaan volgen, dat was niet altijd makkelijk.
Te meer omdat we in een provincie gingen wonen waar het dialect echt compleet onverstaanbaar was alleen al omdat men geen medeklinkers leek te gebruiken.

De zware Franse tongval zal ik wel nooit kwijt raken.

Ik versta ook niet alle Vlaamse dialecten, er bestaan er nu eenmaal talloze.
Sub Culture 26 januari 2021 12:17
WK cyclocross in Oostende gaat door met verscherpte maatregelen

Na intens overleg tussen Stad Oostende, Vlaams minister van Sport Ben Weyts, UCI en Belgian Cycling zal Oostende op 30 en 31 januari de toppers in het veldrijden kunnen ontvangen. Er zullen extra maatregelen op en rond het parcours gelden, zodat het WK in de meest veilige omstandigheden zal verlopen.
Clavan 26 januari 2021 13:52
"Iedereen die daar niet noodzakelijk hoeft te zijn, blijft daar weg. Dat is een voorwaarde die de stad gesteld heeft.”

Dus alleen Mathieu en Wout mogen starten?winking smiley
Anony 26 januari 2021 19:31
Clavan Schreef:
-------------------------------------------------------
> "Iedereen die daar niet noodzakelijk hoeft te
> zijn, blijft daar weg. Dat is een voorwaarde die
> de stad gesteld heeft.”
>
> Dus alleen Mathieu en Wout mogen starten?winking smiley


Er is ook nog de strijd om brons, een bende hongerige (Nederlandse) dames alsook beloften dames en heren.
Koppizoektwachtwoord 28 januari 2021 11:01
Ik hoorde eens een Vlaming uitleggen hoe ze in zijn dialect het woord 'muggengeheugen' uitspraken. Dat werd een secondenlange golvende toon die varieerde van de uitspraak van het stopwoordje eh tot euh.
Ooit had ik een soort scharrel uit het Gentse. Nog steeds wanneer ik dat dialect hoor voel ik me zoals Wanda uit de film over de gelijknamige vis, als ze Russisch (of was het Italiaans?) hoort.
merijntje mortirolo 28 januari 2021 11:07
Sono italiano in spirito...

Volgens mij werd ze geil van beide talen en ook van John Cleese zelve...
lodjan 28 januari 2021 11:19
Het geluid van een mug?
Carlos Danger 28 januari 2021 23:10
Na de uitzending van Extra Time Koers - crosstalk, is het in ieder geval duidelijk;
Volgens Sven Nijs wint Wout van Aert, tenzij hij wordt geklopt door een sterke Mathieu van der Poel, maar
mocht beiden iets onverwachts overkomen kan zomaar een derde met de zege aan de haal gaan.

Hoe dan ook, het kan best eens spannend gaan worden.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen