Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

GP La Marseillaise

Gepost door Eindhovuh 
Eindhovuh 26 januari 2021 10:27
De eerst volgende koers verdient alvast een topic vind ik. Al duurt het nog wel even. spinning smiley sticking its tongue out

De Grand Prix d'Ouverture La Marseillaise is de traditionele opening van het Franse voorjaar. Vooralsnog gaat deze wedstrijd gewoon door.
Het parcours is dit jaar met 26km uitgebreid tot 171 km. Het doel is om er een iets pittigere wedstrijd van te maken die kan doorgroeien naar de status van een semi-klassieker. Het is de opening van de Coup de France, voor Franse ploegen en renners altijd wel een belangrijk klassement. (Coup de France


twitter.com/gplmarseillaise

Kan weleens een leuke wedstrijd worden met een prima deelnemersveld met o.a.: Gilbert, Trentin, Degenkolb, Wellens, Gallopin, Boasson Hage en Jesus Herrada. Nederlanders: van den Berg(2x), Hofland, Lammertink, van der Tuuk(wie?) en Paaschens(wie?).

Vanaf 16:30 op Eurosport1



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/01/2021 10:33 door Eindhovuh.
Carlos Danger 26 januari 2021 17:20
GP Denain inmiddels wel afgelast, evenals Ronde van Murcia (hoewel men daar nog hoopt op een herkansing later
in het seizoen).
El Chaba 26 januari 2021 17:42
Afgezien van de directe corona maatregelen, die het vanwege overheidsregels onmogelijk maken om een koers te organiseren, zijn er natuurlijk ook nog de indirecte gevolgen van die corona maatregelen, waardoor je een koers moet organiseren zonder publiek, VIP ruimtes, etc.
Ergo met minder sponsoren, en dus inkomsten, zodat het voor veel koersen financieel gezien niet mogelijk is om te overleven.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/01/2021 17:43 door El Chaba.
ton duk 26 januari 2021 17:45
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
>winking smiley en
> Paaschens(wie?).
>

Dat ligt dan aan uwes en zeker niet aan Paaschens
gr
Eindhovuh 26 januari 2021 19:22
Daar ben ik me van bewust hoor.
Al zie ik weinig aansprekende resultaten.
El Chaba 26 januari 2021 19:55
[www.wielerflits.nl]

Maar leuk dat je een koerstopic opent voor de eerste voor de eerste echte profwedstrijd van het seizoen opent! thumbs up
Ik ga dat het komende seizoen wellicht ook weer eens proberen te doen. winking smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/01/2021 19:58 door El Chaba.
Eqquipo 26 januari 2021 21:31
[www.cyclingnews.com]

Nog geen definitieve go
ton duk 27 januari 2021 16:42
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Daar ben ik me van bewust hoor.
> Al zie ik weinig aansprekende resultaten.

Eens maar qua tv-tijd zal de sponsor zeer tevreden zijn geweest .Hij zat nogal vaak in de vlucht van de dag
gr
Carlos Danger 28 januari 2021 17:19
Ronde van Valencia sluit aan in de rij afgelastingen.
Slimmerd 29 januari 2021 17:45
Deze koers gaat dus door, dat wordt genieten zondag na het WK zandbak
Ulrich A. Boschwitz 30 januari 2021 20:07
Quote

20 Belgen beginnen zondagmiddag in de Grand Prix La Marseillaise

Vandaag om 16:43 door hc - Print - Corrigeer



Zaterdagmiddag komen twintig Belgen aan de start van de Grand Prix La Marseillaise in het zuidwesten van Frankrijk. Voor Amaury Capiot, zondag ook al derde in de Gran Premio Valencia, is het zelfs al zijn tweede koersdag. De wedstrijd begint en eindigt in Marseille na een lus van 171,6 kilometer.

De aanwezige Belgen zijn Philippe Gilbert, Tim Wellens, Gerben Thijssen, Brent Van Moer (Lotto-Soudal), Tom Devriendt (Intermarché – Wanty Gobert), Amaury Capiot (Arkéa-Samsic), Eliot Lietaer (B&B Hotels/KTM), Kenneth Van Rooy, Lindsay De Vylder, Rune Herregodts, Jens Reynders, Fabio Van Den Bossche, Sasha Weemaes, Thimo Willems (Sport Vlaanderen-Baloise), Arjen Livyns, Milan Menten, Kenny Molly, Laurens Huys, Dimitri Peyskens (Bingoal – Wallonie-Bruxelles) en Mathias De Witte (Xellis -Roubaix Lille Métropole).


[www.nieuwsblad.be]
Lucho Herrera 30 januari 2021 21:22
Morgen begint Sebastian Langeveld aan zijn 16e jaar bij de beroepsrenners. 1 jaar bij Skil op procontinentaal niveau en vanaf 2007 dus op World Tour niveau.
Heeft iemand een lijstje van renners die het langst op World Tour niveau fietsen? Valverde zal wel bovenaan staan. Maar wie komen daarna? Gilbert misschien. En dan?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/01/2021 21:23 door Lucho Herrera.
Maradona 30 januari 2021 22:35
Ik weet er in ieder geval twee die gelijk staan met Langeveld. Marcel Sieberg en Robert Gesink.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/01/2021 22:38 door Maradona.
Maradona 30 januari 2021 22:40
Heinrich Haussler op gelijke hoogte als Valverde en Gilbert. Net als Jose Rojas. ook van 2006 tot en met 2021.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/01/2021 22:57 door Maradona.
Maradona 30 januari 2021 22:59
Ook André Greipel van 2006 tot en met 2021. Vast nog wel meer. meer dan je dacht vermoed ik.
Lucho Herrera 31 januari 2021 00:06
Sieberg zeker niet zo lang in de World Tour! Die heeft ook bij kleinere ploegen gereden
Lucho Herrera 31 januari 2021 00:08
Haussler reed ook niet al jaren op hoogste niveau. Cervelo en Iam reden niet altijd op hoogste niveau.
Carlos Danger 31 januari 2021 00:43
Welgeteld twee aansprekende uitslagen in zestien jaar.
Maradona 31 januari 2021 03:25
Maradona 31 januari 2021 03:25
U heeft gelijk.
lodjan 31 januari 2021 08:04
betuweracer 31 januari 2021 08:18
Hi hi. Het is die arme Lucho niet gegund. Langeveld is op weinig vlakken een bijzonderheid.

Heeft wel een plekje veroverd in de wielerhistorie: we vergeten nooit hoe de oersterke en geboren winnaar Boogerd hem er toen op het NK 2006 keihard afreed. Die arme Sebas kreeg er kramp van. Wel een knappe tweede plaats.

Anders word je fan van Van der Poel. Mij bevalt dat wel. (En nee, ik kijk vanmiddag niet naar dat debiele modder- en/of zandklossen. Daar was Langeveld trouwens ook redelijk goed in, toch? In mijn beleving werd hij bij de U23 altijd tweede tussen Boom en IJzendoorn in).
Lucho Herrera 31 januari 2021 08:29
Aub geen medelijden hebben met mij. Ik supporter voor Langeveld sinds zijn 2e plaats in Kuurne in 2008. Bij het Breuk vraagt of het goed is NK in Maastricht (waar ik nota bene aanwezig was had ik de Langeveld vibe nog niet te pakken, die dag was ik meer bezig met het bericht dat Thomas Dekker door Rabobank niet mee werd genomen naar de Tour van 2006). Na de ronde van Vlaanderen 2008 wist ik zeker dat de toen 23 jarige Langeveld ooit de Ronde zou winnen. Dat is niet gebeurd, maar als fan heb ik van vele grote en kleine momenten in zijn carrière genoten. Fan zijn van van der Poel of van Aert snap ik volkomen maar is natuurlijk ook een lekker makkelijke keuze. En makkelijk is nu niet de term die goed bij mij past.
merijntje mortirolo 31 januari 2021 08:36
You go, Lucho! Je bent een echte die hard kneus fan.

Parijs-Roubaix zie ik net als jij ergens nog als mogelijk voor Langeveld, waar zei jij dat nou laatst? Niet in dit topic toch?

(Damn, wat gunde ik die koers toch aan Van Bon!)

Medelijden heb ik dan weer wel met je, maar dat heeft te maken met waar je vandaan komt en zeker ook met waar je woont. grinning smiley

#kusjes!
lodjan 31 januari 2021 08:44
Greipel reed niet al die tijd op het hoogste niveau.
Lucho Herrera 31 januari 2021 08:47
Dag lieve generale gek Merijn.

In de podcast van de grote plaat zat Martijn Berkhout (van SEG). Vanaf dag 1 zijn hij en broer Eelco de managers van Langeveld. Hij vertelde dat Langeveld nog niet aan het afbouwen was. Die traint nog altijd iedere dag met plezier. Sowieso omdat hij het mooi vindt, maar vooral voor zijn geliefde koersen Vlaanderen en Roubaix. De semi klassiekers zijn voor diesel Langeveld eigenlijk al te kort. Het moet lang en zwaar zijn (en niet te explosief). In Vlaanderen kan hij dan in dienst van Bettiol en Valgren rijden en in Roubaix voor eigen kans. Winnen zal bijna onmogelijk zijn, maar Haymann bewees daar dat soms niets onmogelijk is.

Leon van Bon! Goed dat je zijn naam noemt. Ik was ook een echte van Bon fan en nadat van Bon stopte bij Rabobank zocht ik naar nieuw Nederlands talent op Vlaamse wegen. Langeveld deed me wel ergens aan Leon denken. Mooie stijl, tactisch goed, liefde voor kasseien, grillig en sympathiek. Maar qua erelijst heeft Langeveld van Bon niet kunnen benaderen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/01/2021 08:51 door Lucho Herrera.
Lucho Herrera 31 januari 2021 08:54
Over welgeteld gesproken. Als je nu aan je 16e seizoen begint is het 15 jaar geleden dat je begon.
merijntje mortirolo 31 januari 2021 09:00
Ik ben nog altijd geen 'podcastman.' Krijg het niet voor elkaar zoiets uit te horen.

Ben natuurlijk wel een fan van Bikelife Bram, maar dat zeg ik eigenlijk enkel om stiekem reclame voor hem te maken. Mathijs' stem doet het trouwens belachelijk goed on air. Kan die jongen toch íets.

(Nu ik Brams twitter bekijk zie ik ineens een artikel over 'iemand uit Helmond.' Leuk!).

HUP (lullen over) koers!

(Edit: ik luister Mia nog wel eens en denk dan ook altijd even een nanoseconde aan jou).

:hartje:



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/01/2021 09:02 door merijntje mortirolo.
betuweracer 31 januari 2021 10:58
Ik plaagde je maar een beetje, Lucho. Langeveld is ook in mijn ogen een 'mooie' renner, met helaas een minder mooi palmares dan je hem van tevoren zou hebben willen doen toedichten.

Wist je trouwens wel dat Julien El Fares (bijna) het omgekeerde doet? Bij Langeveld in de ploeg, nota bene.

Na negen seizoenen op lager niveau, dit seizoen weer op het hoogste.

In 2006-2009 zat hij wél op het hoogste niveau, al kun je daar bij Cofidis nauwelijks van spreken sinds Lance en God daar zijn weggegaan.

Ik mis God zo enorm in mijn leven, hebben jullie dat ook?

Big it up voor El Fares! Die wint vanmiddag op zijn sidisloffen. Hij heeft dan ook best een aardige knecht in Sebas.
merijntje mortirolo 31 januari 2021 11:22
kDacht eigenlijk dat jij net zo een klapidioot als Prikdude zou zijn, maar dit is wel een leuk weetje.

Ik mis God trouwens niet, al woon ik tegenwoordig in zijn schaduw, 'hiero' in Gouda. Een coureur als VDB mis ik wel, maar goed, we hebben Van Aert en Van der EvnePoel. En... wat gaat die toffe Pidcock doen? (Op de weg hè?!)

Worden prachtjaren...

HUP Julien!
Carlos Danger 31 januari 2021 13:28
Lucho Herrera Schreef:
-------------------------------------------------------
> Over welgeteld gesproken. Als je nu aan je 16e
> seizoen begint is het 15 jaar geleden dat je
> begon.


Vanzelfsprekend heb ik komend seizoen al ingecalculeerd.
Eqquipo 31 januari 2021 13:29
Foto's en liveticker bij :
[www.directvelo.com]


Kopgrope van de dag:
Morne VAN NIEKERK (St-Michel-Auber 93), Jon BARRENETXEA (Caja Rural-Seguros RGA), Kenny MOLLY (Bingoal-WB ), Jens REYNDERS (Sport Vlaanderen-Baloise), Eliot LIETAER (B&B Hôtels p/b KTM) et Vojtech REPA (Equipo Kern Pharma).
Slimmerd 31 januari 2021 16:36
We beginnen het seizoen met een fotofinish
Slimmerd 31 januari 2021 16:38
1. Paret-Peintre
2. Boudat
3. Coquard
4. Galvan
5. Livyns
6. Wellens
7. Trentin



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/01/2021 16:42 door Slimmerd.
Lucho Herrera 31 januari 2021 18:02
Vanzelfsprekend heb je een hoop aansprekende resultaten niet meegeteld. Ik vind 4 keer top 10 in Roubaix (waarvan 1 keer podium), 3x top 10Vlaanderen, 8x top 10 op NK (1 keer winst), 3 keer top 10 in E3, winst in de Omloop (plus zekere podiumplek verspeeld door ploegleider Erik Dekker), 3 keer beste Nederlander in San Remo, podium in Kuurne, winst in GP Leuven, winst in Pino Cerami, winst in 2ploegentijdritten in Tirreno, eindwinst in Ster Elektro Tour wel aansprekend. Plus meerderde mooie WK’s gereden in dienst van de ploeg, Bettiol aan zege in Vlaanderen geholpen. Uiteraard is hij geen wereldtopper, maar hij is meer dan jij in je bericht aangeeft.
Carlos Danger 31 januari 2021 21:54
Derde in P.R. en winst in de Omloop, is waar ik op doelde.
De rest is bijzaak en natuurlijk ook wel logisch, als je er vijftien jaar over mag doen.
ik vind het heel leuk voor Langeveld, dat hij zijn goed betaalde hobby zolang heeft mogen uitoefenen en ik
hoop voor hem, dat hij dit seizoen nog een aansprekend resultaat kan toevoegen aan zijn kleine lijstje.
Zelf heb ik het altijd een sierlijke, maar zeer overschatte renner gevonden.
Lucho Herrera 31 januari 2021 22:29
Wat een dedain! Als je er 15 jaar over mag doen......hoe krijg je het uit je toetsenbord......de rest is bijzaak? Voor Langeveld was die NK titel een absoluut hoogtepunt. Net zoals deelnemen aan de Olympische Spelen in 2012. 3e worden op WK ploegentijdrit ook iets waar hij trots op is. De ronde van Vlaanderen winnen met Bettiol, waarbij hij zelf ook meestreed tot het einde, ook bijzaak zeker? En 7x top 10 in Roubaix/Vlaanderen. Denk dat alleen Terpstra van zijn generatie beter doet qua top 10 plaatsen in monumenten (van de NLse renners)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/02/2021 09:32 door Lucho Herrera.
Lucho Herrera 01 februari 2021 09:33
Paret-Peintre. Ik wist dat het een talent was, maar niet dat hij ook snel was.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen