Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Van Aert lijkt ambitie voor groen uit te stellen.

Gepost door El Chaba 
El Chaba 14 februari 2021 13:52
Speciaal voor Mortirolo nog maar weer eens een topic over Van Aert.
Happy? Of baal je á la Wuyts dat hij in de Tour weer vol voor Roglic gaat knechten?

[www.indeleiderstrui.nl]

Van Aert lijkt ambitie voor groen uit te stellen: 'Volgend jaar ook een kans'



Wout van Aert heeft laten doorschemeren dat hij mogelijk eerder mikt op een olympische tijdritmedaille dan de groene trui in de Tour de France: 'De Olympische Spelen zijn uniek. Volgend jaar is er ook nog een groene trui.'

In een uitgebreid interview met RTBF blikt Van Aert alvast vooruit op het aankomende wielerseizoen, wat hij zal hervatten in de Strade Bianche. Na een uitstapje naar het veldrijden mikt hij op drie periodes waar hij goed wil zijn: 'Maar als ik één doel zou moeten uitkiezen, is dat het WK in Leuven. Daar liggen mogelijkheden voor mij.'

Van Aert: 'Volgend jaar is er ook weer een kans op de groene trui'
Het klassiekerseizoen is uiteraard één van de andere doelen, maar ook deze zomer staat Van Aert een hoop te wachten met de Tour de France en de Olympische Spelen in Tokio. Bij de ploegpresentatie werd verteld dat op termijn de groene trui een doel is, maar het is de vraag of dat voor dit jaar zal zijn. Uit de woorden van Van Aert blijkt dat hij zichzelf een vergelijkbare rol als afgelopen jaar in de Tour de France ziet vervullen. Daarin stond hij de kopmannen van de ploeg bij, maar greep hij ook zijn kansen om te gaan voor ritzeges.

'Ik zie mezelf eerder deelnemen in de olympische tijdrit dan in de wegrit. Het parcours is erg zwaar, dus ik denk dat mijn beste kans ligt in de tijdrit. De Spelen zijn iets unieks', zegt hij over de wedstrijd die kort na de Franse grote ronde gepland staat. 'De groene trui is dat natuurlijk ook, maar volgend jaar is daar ook weer een kans op.'

'Een wedstrijd vijf keer winnen, interesseert me niet zo'

Van Aert wil juist dingen doen die uniek zijn, zo gaat hij verder. 'Dat is altijd mijn motivatie geweest. Dat was ook al zo toen ik drie keer wereldkampioen in het veldrijden werd. Het was mogelijk dat ik daar mijn hele carrière zou zijn gebleven, maar ik wilde ook gaan voor doelen op de weg. Ik denk dat het een goede beslissing was, want ik wil altijd nieuwe dingen winnen. Een wedstrijd vijf keer winnen, interesseert me niet zo.'



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/02/2021 13:53 door El Chaba.
merijntje mortirolo 14 februari 2021 14:17
Het seizoen wat...

Tuurlijk. Hadden ze daar bij indeloserstrui niet ooit wél een goede schrijver (die ik altijd schilder/regisseur noem) in dienst? Mijn Mathi.

Aan Wout: allebei kan ook hoor. Oh wacht: alledrie: groen, goud, goud. Afgezien van het feit dat ik nog altijd die OS niet zie doorgaan...

HUP Wout!
De zwarte trui 14 februari 2021 18:00
Mooi de strijd met MvdP gaat zelfs in dit interview gewoon door! Wout hoeft niet zo nodig 5x WK te worden, maar wil wel weer Strade winnen. Waar legt hij de grens, na 2 a 3x vindt ie het wel mooi geweest?

Verder natuurlijk terecht dat hij die groene trui voorlopig niet najaagt. Ritten en titels (wereld / olympisch) dat telt. Die groene trui komt wel een keer als het zo uitkomt en anders jammer.
Frederik D. 14 februari 2021 18:48
De zwarte trui, oké, zeer relevant. smiling smiley Maar de groene trui? Een troostprijs voor kneusjes. Laat Van Aert zijn klassiekers winnen en schitteren als topknecht. Vorig jaar heb ik genoten van Van Aert in de Tour, veel meer dan als hij voor de groene trui had gereden. Aan hem lag het niet dat Roglic op het eind naast het geel greep.
Carlos Danger 15 februari 2021 00:49
Nou ja, hij had hem toch wel zijn helm kunnen lenen.
Curzio 15 februari 2021 09:23
Roglic ging ten onder aan de druk van de Belgische wielerpers, wat weer ontstond doordat Van Aert in zijn dienst reed. Dus het lag wel degelijk aan Wout. Wel degelijk!
valse trage 15 februari 2021 09:55
De druk wat...

Ouwehoer, kom jij ook al uit Heerlen of wat? Of doe je dit soms extra?
Beter Parksjtads is trouwens de druk die wat ontstond...



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/02/2021 09:57 door valse trage.
Frederik D. 15 februari 2021 10:07
Jaaa, Carlos en Curzio hebben gelijk. Overduidelijk. Maar dat maakt Van Aert alleen maar groter.
Curzio 15 februari 2021 11:33
Je wil beweren dat er 'dat' ipv 'wat' hoort te staan? Ik wil graag de hulp inroepen van een Neerlandici.
Frederik D. 15 februari 2021 12:06
Horsie is back 15 februari 2021 12:55
Curzio Schreef:
-------------------------------------------------------
> Roglic ging ten onder aan de druk van de Belgische
> wielerpers, wat weer ontstond doordat Van Aert in
> zijn dienst reed. Dus het lag wel degelijk aan
> Wout. Wel degelijk!

Incedible analysis, rochelt Rogla. grinning smiley
Horsie is back 15 februari 2021 12:59
Curzio Schreef:
-------------------------------------------------------
> Je wil beweren dat er 'dat' ipv 'wat' hoort te
> staan? Ik wil graag de hulp inroepen van een
> Neerlandici.

Ooit kreeg ik een volle klas aan de bulder met mijn circi. Nu is one-Horse-only circus mijn handelsmerk geworden.
Frederik D. 15 februari 2021 13:30
Met wat gerania erbij heb je een leuk circus. Ahum, aha.
Horsie is back 15 februari 2021 13:53
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Met wat gerania erbij heb je een leuk circus.
> Ahum, aha.

U zult wel geraniums bedoelen (maar kan ik hier bij deze prikker wel zo zeker van zijn?), want creaturen uit een kevergeslacht uit de familie van de boktorens matchen niet zo goed met een one-horse-only circus in biketown.
Eindhovuh 15 februari 2021 15:59
Ik zit me soms voor te stellen hoe een nieuwe prikker, enthousiaste wielervolger, op zoek naar leuke nieuwe wielerdiscussies, die voor het eerst op deze pagina komt dit soort topics leest.
Zou zo iemand nog terugkeren?
Horsie is back 15 februari 2021 16:20
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik zit me soms voor te stellen hoe een nieuwe
> prikker, enthousiaste wielervolger, op zoek naar
> leuke nieuwe wielerdiscussies, die voor het eerst
> op deze pagina komt dit soort topics leest.
> Zou zo iemand nog terugkeren?

Ik moet zo onbedaarlijjk om deze excellente post lachen, dat het verstandiger lijkt eerst tot 3600 te tellen en dan misschien terug te komen met de dooddoener: Don't ask me about nothing, I might tell you the truth.

Disclaimer: Haak jij ook altijd af als je een man of vrouw ziet en als eerste een pukkel ontwaart? En zei de grote wielerfilosoof De Mart al niet: Niets is wat het lijkt.
Carlos Danger 15 februari 2021 16:35
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik zit me soms voor te stellen hoe een nieuwe
> prikker, enthousiaste wielervolger, op zoek naar
> leuke nieuwe wielerdiscussies, die voor het eerst
> op deze pagina komt dit soort topics leest.
> Zou zo iemand nog terugkeren?


Hoeveel nieuwe, enthousiaste wielervolgers hebben zich hier recent aangemeld?
Kilometervreter 15 februari 2021 16:42
Speciaal voor Mortirolo nog maar weer eens een topic over Van Aert

PM-en is ook een optie, of nog beter: geen topic beginnen gericht op één specifieke forumdeelnemer.
Curzio 15 februari 2021 17:56
Frederik D. 15 februari 2021 18:26
Misschien keert hij wel terug. Wielrennen is pas leuk als je het ziet in een breder perspectief. En dat bredere perspectief wordt door dit forum geboden, ook door jou. Ik hou van je commentaren, ook als ze kritisch zijn op Horsie en mij. Dus ga zo door. smiling smiley
Frederik D. 15 februari 2021 18:28
En ik weet dat jij het weet. smiling smiley
Eindhovuh 15 februari 2021 19:06
Van mij mag een ieder hier prikken wat hij/zij wilt hoor, binnen het enigzins betamelijke.
Alleen valt het mij op dat er nog maar weinig echt over koers wordt geprikt.
En dat vind ik wel jammer. Iemand die een goede tip geeft over een onbekend talent, een analyse over een te vroege aanval, lyrisch betoog over een Italiaanse berg, discussie over de tijdritfiets van Mollema, etc.
En wat nieuw bloed is ook welkom.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/02/2021 19:08 door Eindhovuh.
Tjappie2 15 februari 2021 19:44
Zonde dat het niet op NOS-Teletekst stond...
Carlos Danger 16 februari 2021 00:06
Van Aert zal in ieder geval de steun van Mike Teunissen dit (wellicht gehele)voorjaar moeten missen. Mike is
op training op Tenerife flink ten van gekomen en zal nader behandeld moeten worden aan zijn, niet met name
genoemde, blessures.
Remko 16 februari 2021 07:27
Gênant weer op Sporza. De blessure van Teunissen wordt in de titel gepresenteerd als ‘tegenslag voor Van Aert’ :-)
Je zou er bijna Roglic grapjes van gaan maken.



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/02/2021 08:10 door Remko.
Curzio 16 februari 2021 08:51
Zuur. Het zit Teunissen niet erg mee sinds z'n gele trui.
Frederik D. 16 februari 2021 09:26
Zeg dat wel. Rotpech voor die jongen.
El Chaba 16 februari 2021 14:56
El Chaba 16 februari 2021 14:57
El Chaba 16 februari 2021 14:58
Clavan 16 februari 2021 15:41
Geldt afgetapt bloed ook als nieuw?

Ben wel benieuwd hoe Brenner en Vandenabeele het gaan doen in de VAR. Sowieso het gehele DSM team wat daar opgesteld staat. Hup Tusveld...
Carlos Danger 17 februari 2021 01:17
Naar het schijnt heeft Roglic er een gewoonte van gemaakt de restjes op zijn bord ongezien door te schuiven naar Wout, die
heeft geleerd netjes zijn bordje leeg te eten.
Resultaat, Wout staat 2 kilo te zwaar en volgens trainer Lamberts gaat hij zo zeker niet winnen in de Strade of Tirreno.
merijntje mortirolo 17 februari 2021 08:44
Nou nou, dat laatste zegtie niet hoor. Hij gelooft niet in eindwinst in Tirreno, wel in een of meer etappezeges. Over Strade Bianche wordt door hem niet specifiek iets gezegd.

Wout mag even geen extra schepje kwark. Arme jongen.

Die gaat dit jaar nóg mooiere dingen laten zien dan vorig jaar. Maar das logisch.

HUP Wout!

HUP koers!
Clavan 17 februari 2021 09:22
Ik heb het niet gelezen maar als Wout te zwaar staat kan hij toch per ongeluk een pilletje van z'n vrouw nemen?
Horsie is back 17 februari 2021 12:41
Clavan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik heb het niet gelezen maar als Wout te zwaar
> staat kan hij toch per ongeluk een pilletje van
> z'n vrouw nemen?

Deze grap kan niet meer, Clavan. smiling smiley Furosemide is vooral bedoeld om (extra) vocht af te voeren en niet (extra) vet. Dus jojo. Bovendien zou Furosemide bij Wout van Aert ook kunnen leiden tot "moeheid" en "spierkrampen" door het eveneens onevenredig afvoeren van zouten, kalium en natrium. Wout van Aert moet warempel toch incredible blijven. Jarenlang noodgedwongen (naar eigen dunk volstrekt onzinnig, maar dat terzijde) Furosemide moeten slikken, terwijl al die tijd gewoon straf door kunnen trainen. Als duursporter zou dit tot echte problemen hebben geleid. Als sprinter blijft dat beperkt. Sporters, die met gewichtscategorieën te maken hebben, kunnen/zullen als het hen uitkomt deze vochtafdrijvende middelen gebruiken om tijdelijk een lager gewicht te hebben. Vanwege de snelle werking (binnen uren) is het ook favoriet als maskeringsmiddel bij dopinggebruik.

Disclaimer: Natuurlijjk weet ik, dat je altijd serieus grappig bent, maar bij jou zeg ik nu in plaats van o na na toch maar oh la la.
Carlos Danger 17 februari 2021 14:44
merijntje mortirolo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Nou nou, dat laatste zegtie niet hoor. Hij gelooft
> niet in eindwinst in Tirreno, wel in een of meer
> etappezeges. Over Strade Bianche wordt door hem
> niet specifiek iets gezegd.
>
> Wout mag even geen extra schepje kwark. Arme
> jongen.
>
> Die gaat dit jaar nóg mooiere dingen laten zien
> dan vorig jaar. Maar das logisch.
>
> HUP Wout!
>
> HUP koers!

Uit het artikel: Volgens Lambert is het dan ook niet realistisch te verwachten, dat Van Aert zijn winst in de Strade prolongeert
en T-A winnen hoeven we ook niet te verwachten. Pas in M - SR en de Vlaamse klassiekers, die daarna volgen zal hij top zijn.
merijntje mortirolo 17 februari 2021 16:57
Die Lamberts probeert 'gewoon' Van Aert een beetje te prikkelen.
Carlos Danger 17 februari 2021 17:05
Het is me der eentje.
Clavan 17 februari 2021 17:56
Bedoel je nu dat ik serieus grappig ben. Of grappig met een serieuze kwinkslag? Ik ben niet zo ingevoerd als jij in het hedendaagse straat jargon.
Horsie is back 17 februari 2021 19:34
Clavan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Bedoel je nu dat ik serieus grappig ben. Of
> grappig met een serieuze kwinkslag? Ik ben niet
> zo ingevoerd als jij in het hedendaagse straat
> jargon.

Serieus, je bent (vaak) grappig, maar nu was dat even niet.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen