Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Hansen flink aan het klussen

Gepost door Eqquipo 
Eqquipo 15 februari 2021 20:39
Eindhovuh 15 februari 2021 22:04
Mooie ondernemende kerel!
Benieuwd of het gaat werken.
Horsie is back 15 februari 2021 22:53
Doet me denken aan de Bruce Bursford Ultimate Bike, de Lotus 108 en 110 van Chris Boardman natuurlijk en dan aan The return of the Lotus (Hope)Track Bike. Maar ik vrees vooralsnog, dat de Koga Kinsei alles op een hoop gaat rijden. Maar Adam Hansen, de renner van de regelmaat, mag natuurlijk op de triathlon zijn engineering talenten botvieren. Daar heb je natuurlijk geen dronken in-de-weg-staande UCI lieden. We wachten af.
ton duk 16 februari 2021 10:43
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------
> Doet me denken aan de Bruce Bursford Ultimate
> Bike, de Lotus 108 en 110 van Chris Boardman
> natuurlijk en dan aan The return of the Lotus
> (Hope)Track Bike.

Mij niet
gr
Horsie is back 16 februari 2021 12:24
In de geest van, niet of het heel erg gelijkend is. Zoals bij de (Extended) Superman Position, waarmee Chris Boardman het nog steeds onaantastbare WUR met 56,375 km bezit, op zeeniveau notabene, dus geëxtrapoleerd bijna 58 kilometer in Aguascalientes (1900m). In Cochabamba (2600m) waar het richting kantelpunt gaat, waarboven de aerodynamische winst door de sterk verminderde luchtweerstand niet meer opweegt tegen het verlies aan snelheid door een lager Vo2 max, alhoewel dat praktisch bezien nog niet is uitgeprobeerd, kan het verschil nog groter uitvallen. Het zou uiteraard een langdurige acclimatisatie vergen en kan daarom absoluut niet meer als een "tussendoortje", zoals Eddy Merckx dat nog deed in Mexico Stad in 1972.

Het is een vrijzinnig prototype van Adam Hansen en het lijkt erop, dat hij verlengde handlebars gebruikt. Chris Boardman, zat weliswaar met zijn armen extreem ver naar voren gestrekt, maar wel aan beide kanten van het stuur. Ik neem aan, dat hij na de finish nog geen kopje thee meer kon vasthouden. Het wachten is dus op een Adam Hansen, die de 180 km in de triathlon als Mr. Toad afraast in nauwelijks 3 uur.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen