Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Mike Teunissen mist mogelijk het hele voorjaar

Gepost door El Chaba 
El Chaba 16 februari 2021 15:03
Speciaal voor Ton Duk maar eens een topic over een Nederlander: [www.wielerflits.nl]
(al is het helaas geen goed nieuws)

MIKE TEUNISSEN MIST MOGELIJK HET COMPLETE VOORJAAR



Slecht nieuws voor Mike Teunissen. De 28-jarige renner van Jumbo-Visma moet mogelijk het complete voorjaar missen na een valpartij op het trainingskamp op Tenerife. Dat maakt de Nederlandse WorldTour-ploeg bekend.

Wat de exacte schade is, meldt Jumbo-Visma niet. Wel laat het team weten dat Teunissen in een afdaling over een steen heen reed en daardoor ten val kwam. Hij werd geholpen door de eerste hulp en zondag naar Nederland gevlogen. Daar bleek in het AMC dat verdere behandeling noodzakelijk is, waardoor de kans bestaat dat Teunissen het complete voorjaar moet laten schieten.

“Eerst hoop je nog dat het meevalt, maar dit is zwaar waardeloos”, zegt Teunissen, die vorig jaar ook al een groot deel van het seizoen miste door een valpartij op een trainingskamp. “Je wilt het seizoen graag goed beginnen, zeker als het vorige, zoals in mijn geval, al goeddeels door een blessure in het water is gevallen. Maar goed, de gifbeker moet kennelijk helemaal leeg.”

“In plaats van een stap vooruit te zetten met een hoogtestage, zet ik er nu twee achteruit. Ik ga er alles aan doen om er zo snel mogelijk weer te staan”, houdt de Limburgse geletruidrager de moed erin.

‘Renners zullen een plekje doorschuiven’
Ploegleider Grischa Niermann noemt het een flinke domper voor Teunissen, maar Jumbo-Visma zal geen vervanger aantrekken. “Voor ons als team is het ook balen, want het is natuurlijk geen geheim dat we in de klassiekers ambities hebben”, verwijst Niermann naar kopman Wout van Aert.

“Mike is daarvoor een sterke renner, maar gelukkig hebben we ook andere goede mannen om zijn gemis op te vangen. In de klassieke kern zullen renners een plekje doorschuiven en we hebben er vertrouwen in dat ze dat goed zullen doen.” (15 februari, 20.06 uur)

Update (16 februari 13.00 uur)
Zeker is dat Mike Teunissen met een blessure kampt aan zijn linkerbovenbeen. Het gaat niet om een breuk, maar men is nog aan het onderzoeken wat het probleem (pees, spier of vlees) daadwerkelijk kan zijn. De renner van Jumbo-Visma mist wellicht het complete voorjaar, maar hoopt er zo snel mogelijk weer te staan.
Remko 16 februari 2021 15:27
Zo erg voor Van Aert dit. De klappen vallen wel altijd in dezelfde hoek.
ton duk 16 februari 2021 15:48
Tis over een Limburger hè
Toch dank
gr
merijntje mortirolo 16 februari 2021 16:12
Open je nu een topic gericht aan één enkele andere forumbezoeker?

Kun je niet PM'en ofzoiets?
Eqquipo 16 februari 2021 16:27
Toch wat laveren tussen de koppen

"Heimelijk geplaatste steen saboteert voorjaarscampagne Van Aert" of

"Superknecht Teunissen behoedt über-kopman Van Aert in extremis van zware blessure door losliggende steen met een ultieme inspanning voor de aanstormende Van Aert weg te tikken. Mike zelf heeft deze heldenactie moeten bekopen met een bovenbeen kwetsuur."


Is trouwens al bekend of er hypergeconcentreerd gesupertuckt werd?


Hup Teunissen! Dat het mag meevallen en je er gewoon bij bent vanaf half maart!
Heisenberg 16 februari 2021 16:43
AFFINI Edoardo
EENKHOORN Pascal
ROOSEN Timo
VAN AERT Wout
VAN HOOYDONCK Nathan
WYNANTS Maarten

De basis voor de Vlaamse klassiekers is wel erg smal. Hopen dat Roosen wel een keer pechvrij blijft.

Zou het wat zijn om Guillaume Van Keirsbulck een contract te geven? Met het wegvallen van Dumoulin is er, neem ik aan, nog wel wat budget over. Ik zie geen (contractloze) Nederlander die de rol van Teunissen over kan nemen.
Carlos Danger 16 februari 2021 16:59
Jumbo gaf al aan geen vervanger te zoeken, maar mochten ze zich bedenken, dan zou ik kiezen voor Julien Vermote.
Tenzij Pieter Weening nog eens het grote mes boven wil halen.
El Chaba 16 februari 2021 17:27
Van Keirsbulck is niet geschikt om te knechten. Daarom moest hij (mede) ook weg bij DQS.
Frederik D. 16 februari 2021 18:33
Weening moet terug. Geef hem nog een kans om de Tour te winnen. Yes, he can !!!
Horsie is back 16 februari 2021 19:17
merijntje mortirolo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Open je nu een topic gericht aan één enkele
> andere forumbezoeker?
>
> Kun je niet PM'en ofzoiets?

Geldt het openen van een topic met de aanmoediging Hup Horsie Hup ook als bovenbedoeld?
Ik ben bereid merijntje voortaan met een grote M te schrijven. grinning smiley
Tinuz 16 februari 2021 20:10
Olav Kooij komt de gelederen nog versterken, maar pas vanaf juni geloof ik. David Dekker kan dat Vlaamse werk ook aan.
Curzio 16 februari 2021 20:56
Kunnen ze Stybie niet oppikken? Heb al langer het idee dat het tussen DQS en hem is uitgewerkt. Brengt direct ervaring.
ton duk 17 februari 2021 12:31
We praten over steunen in wedstrijden 250 km +...
Gr
El Chaba 17 februari 2021 12:46
DeZusVanJohan 17 februari 2021 13:01
Iemand die van Aert in de finale van dienst kan zijn kun je toch niet meer halen in deze fase en voor de fase daarvoor moeten de renners die ze nu hebben het ook wel kunnen. Bovendien rijden van Aert en van der Poel toch overal ver van de streep weg dus dan maakt het ook niet meer uit of je daarachter iemand hebt rijden die 41e of 79e wordt.

Iemand als Stybar nu nog halen is niet realistisch. Vermote en Van Keirsbuck figuren who cares. Dan kun je beter talenten een kans geven als je al iemand haalt.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/02/2021 13:04 door DeZusVanJohan.
Tinuz 17 februari 2021 13:51
Eigen kweek heeft de voorkeur, wat mij betreft.
Lars Boven bijvoorbeeld.
Koppizoektwachtwoord 18 februari 2021 10:06
ton duk 18 februari 2021 11:24
Dank je, Allangzoekende
gr
Tinuz 18 februari 2021 12:10
Koppizoektwachtwoord Schreef:
-------------------------------------------------------
> Kooij komt:
> [www.teamjumbovisma.nl]
> ooij-stapt-vervroegd-over-binnen-team-jumbo-visma/

Eindelijk wordt er eens naar mij geluisterd. thumbs up
Curzio 18 februari 2021 12:37
"Binnen alle geledingen van Team Jumbo-Visma leefde de overtuiging dat het wijselijk is om dat proces met enkele maanden te versnellen"

Moeilijke manier om te zeggen dat ze wanhopig op zoek waren naar een extra pion.
De zwarte trui 18 februari 2021 23:11
Grappige page not found pagina!

(arme Taco)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/02/2021 23:11 door De zwarte trui.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen