Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Slechts vier Nederlanders van start in Tour du Var

Gepost door El Chaba 
El Chaba 18 februari 2021 17:36
Speciaal voor UAB dit topic geopend. Kan hij zich ook weer lekker aftrekken op dit bericht.
Helaas wordt het aantal Belgen niet vermeld in dit bericht, maar dat gaat hij nu vast wel zelf uitrekenen.

En vooruit ook voor Ton Duk. Wellicht kan hij zijn licht laten schijnen over het waarom, dat er tegenwoordig maar weinig Nederlanders aan de start staan van veel koersen? (serieuze vraag)
Of iemand anders?

[www.wielerflits.nl]

SLECHTS VIER NEDERLANDERS VAN START IN TOUR DU VAR

Vier Nederlandse wielrenners beginnen vrijdag aan de 53ste editie van de Tour des Alpes Maritimes et du Var. Bauke Mollema, Martijn Tusveld, Dylan van Baarle en Jetse Bol prijken op de voorlopige deelnemerslijst van de organisatie.

Mollema start namens het Amerikaanse Trek-Segafredo, Tusveld komt uit voor Team DSM, Van Baarle maakt deel uit van een ware sterrenformatie van INEOS Grenadiers en Bol staat aan het vertrek namens Burgos-BH. Vorig jaar deden er overigens vijf Nederlanders mee aan de Franse rittenkoers.

Trek-Segafredo
Bauke Mollema

Team DSM
Martijn Tusveld

NEOS Grenadiers
Dylan van Baarle

Burgos-BH
Jetse Bol
Prikdude 18 februari 2021 18:06
In de UAE Tour (niveautje hoger) die zondag begint zijn er voorals toch nog 10-11 waar te nemen op de startlijst.

Dat het altijd als Nederlandse ploeg beschouwde DSM nog maar 5 kaaskoppen telt zal er iets mee te maken hebben. Jumbo had zich in deze periode voor de verkeerde koersen ingeschreven, Roompot is weg gevallen en met Jakobsen, Groenewegen, Dumoulin, Kelderman en Teunissen zijn er momenteel ook aardig wat kopstukken inactief.

Maar er lijken sowieso wel wat magerder jaren ophanden.
Eindhovuh 18 februari 2021 20:09
Precies.
Er is maar weinig echt talent op komt. Over een aantal jaar kijken we met weemoed terug op grote rondes waarin de zoveelste top10 notering ter kennisgeving werd aangenomen.
Gelukkig is MvdP nog jong.
Carlos Danger 18 februari 2021 20:20
Koers duurt maar drie dagen, dus ik ben benieuwd wie naast de prijzen grijpt.
Prikdude 18 februari 2021 20:39
Drie dagzeges en AK kan toch gewoon? Vind je wat mistroostig, Carlos.
lodjan 18 februari 2021 20:39
Drie etappes en het eindklassement. Ze kunnen het mooi verdelen.
lodjan 18 februari 2021 20:41
Twee zielen.
Heaven knows I'm miserable know, but what difference does it make?
Prikdude 18 februari 2021 20:49
Geen weemoed, kijk zelden koers op nationale gronden, laat staan dat ik een verre top 10 notering in een GR boeiend acht. Slechts een vermoeden.

Ter jouw gemoedsrust kan de nieuwe Pogacar ook zomaar een Nederlands joch van 16 zijn - die we nu nog niet kennen.
Prikdude 18 februari 2021 21:08
Love you. Linkje mag best Lodjan.

[youtu.be]

Ik speel het lachend af terwijl ik denk aan alle knechten van Willie Wortel.
lodjan 18 februari 2021 21:49
Eqquipo 18 februari 2021 22:53
Hoppa, weer Mollema aan de start. Mooie lelijke coureur. Hup Bauke!!
Carlos Danger 18 februari 2021 23:54
lodjan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Drie etappes en het eindklassement. Ze kunnen het
> mooi verdelen.


AK had ik al aan Xandro Meurisse toegekend.
Prikdude 19 februari 2021 02:01
Niet dat ik een notoire clubganger ben, maar ooit een club binnen lopen en dit dan kankerhard horen is wel een kleine wens: [youtu.be]
ton duk 19 februari 2021 09:50
Die HOL-telling had ik van de week idd zelf ook gemaakt (zoals bij elke koers)
Tusveld is in deze koers dan mijn renner om extra in de gaten te houden
En verder geeft Prikdude dit keer een goed antwoord : Het gemis van een 'Roompot" en de foute koers van Jumbo en DSM
gr
Wanny 19 februari 2021 11:29
Met het wegvallen van Groenewegen en nu ook Dumoulin, is Jumbo ook voornamelijk een internationale ploeg met wat Nederlandse knechten erbij.
Mollema en VDP zijn momenteel eigenlijk de enige 2 toppers die we hebben die altijd voor zichzelf mogen rijden en die er meestal ook wel bijzitten van voren.
Eddy Veen 19 februari 2021 11:47
Op de baan staan 'we' er beter voor dan ooit.
merijntje mortirolo 19 februari 2021 11:56
Ik mis een Bob Dylanreferentie in deze reactie...



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/02/2021 11:57 door merijntje mortirolo.
Horsie is back 19 februari 2021 12:15
merijntje mortirolo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik mis een Bob Dylanreferentie in deze reactie...

Blood on the Tracks (Blood on your saddle) is voor gevorderden.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/02/2021 12:16 door Horsie is back.
Tinuz 19 februari 2021 12:31
Ze taims zey arew u-tjeenzing.

Mollema geeft echter nooit op, ouwe strijder. En ik ook niet.
Nooit onderwerpen. Nooit.
Horsie is back 19 februari 2021 12:41
Tinuz Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ze taims zey arew u-tjeenzing.
>
> Mollema geeft echter nooit op, ouwe strijder. En
> ik ook niet.
> Nooit onderwerpen. Nooit.

Mollema Perseverance klinkt wel goed.
Eindhovuh 19 februari 2021 12:54
Het is maar goed dat hier op het prikbord vooral kosmopolieten actief zijn voor wie chauvinisme een vreemd, ietwat sneu element is.
Ik zelf ben helaas nog lang niet zo ver verheven. Dus ik vind het ontbreken van Dumoulin, Groenewegen en Jakobsen een gemis, uit zuiver chauvinstische overwegingen.
valse trage 19 februari 2021 13:02
Daar zeg je wat. De tijden die immer in het verschiet leken te liggen konden al wel eens gepasseerd zijn.
Hup Kelderman dan maar!
valse trage 19 februari 2021 13:03
Prikdude 19 februari 2021 13:29
Chauvinisme kan een prima leidraad zijn, zo lang je niet uit Senegal of Pakistan komt. Het bracht me ooit bij Boogie. En tegenwoordig richten wielerspellen of demarages de fankraam in en krijg je een bonte (/bezopen) verzameling oogappeltjes als Francois Bidard, Romain Bardet, Peter Sagan, Richie Porte, Robert Gesink, Simon Clarke, Niki Terpstra, Marco Brenner, Tim Declercq, Ben Gastauer (of eigenlijk z'n vriendin/vrouw), Ben Swift of een Enric Mas. Slechts voor pure sprinters mist dat stukje chauvinistische overtuiging om ze ook maar enigszins te kunnen waarderen.

Tijdens het WK maak ik graag een uitzondering en hoop ik op een oranje wereldkampioen. Tenzij hij Mathieu heet, of een sprinter is, maar dat is logisch. Ben Swift mag ook.
Eqquipo 19 februari 2021 13:54
Wanny Schreef:
-------------------------------------------------------
> Met het wegvallen van Groenewegen en nu ook
> Dumoulin, is Jumbo ook voornamelijk een
> internationale ploeg met wat Nederlandse knechten
> erbij.
> Mollema en VDP zijn momenteel eigenlijk de enige 2
> toppers die we hebben die altijd voor zichzelf
> mogen rijden en die er meestal ook wel bijzitten
> van voren.

Hopelijk voegt Kelderman zich hier weer snel bij. Vorig jaar natuurlijk ook overal van voren waar hij van voren moest zitten.
Wanny 19 februari 2021 14:30
Kelderman is ook wel een goeie renner, maar daarvan weet je al dat ie nooit wint. Net als Kruijswijk buiten die ene Giro.

Bij MVDP en in mindere mate Mollema zit je toch met spanning te kijken omdat ze zouden kunnen winnen.
shake 19 februari 2021 16:09
Eindhovuh 19 februari 2021 16:14
Sven Ake Nilsson 19 februari 2021 16:43
Zoals zo vaak gaat het niet om de kwantiteit, maar om de kwaliteit. Mooie overwinning Bauke!
DeZusVanJohan 19 februari 2021 18:40
Alleen jammer dat dit uitgerekend gebeurd als de OS niet door gaan.

Over 4 jaar weer een legertje Fransen die opeens zo goed zijn als de Britten waren rondom hun OS.

edit. 3 jaar



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/02/2021 18:40 door DeZusVanJohan.
El Chaba 19 februari 2021 19:46
Dat is reactie nummer 1 van de voorspelde 57.. winking smiley grinning smiley
El Chaba 19 februari 2021 19:58
Gezond cauvinisme in mindere of meerdere mate vind ik prima, dat zal ik nooit sneu vinden. Sterker nog, dat is mijns inziens juist heel menselijk en natuurlijk. Ik ben het het persoonlijk lichtjes met wielrennen, in andere sporten, zoals voetbal een stuk meer, maar het blijft altijd met een bepaalde redelijkheid, zoals bij verreweg het overgrote deel van de prikkers hier, waaronder jij.

Wordt het echt eng chauvinistish, bijna nationalistisch dus, dan haak ik af. Dat je in een bepaalde sport echt ALLEEN maar gefocust bent op de Nederlanders en dat de prestaties van sporters van andere nationaliteiten je nul interesseren of zelfs kwaad maken, als ze een Nederlander verslaan, dat begrijp ik simpelweg niet. Dat wil ik ook niet begrijpen en die denkwijze vind ik zelfs verwerpelijk en eng.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/02/2021 19:59 door El Chaba.
Horsie is back 19 februari 2021 20:04
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dat is reactie nummer 1 van de voorspelde 57.. winking smiley
> grinning smiley

99,100,101,102, your ma won't even recognize you. smiling smiley
El Chaba 19 februari 2021 20:33
Van Mollema weten we ook dat hij maar zelden wint en zo zie je maar weer vandaag.. winking smiley
Dit was een koers, waarin hij normaal gesproken vrijwel zeker tussen plek 4 en 10 was geëindigd, maar podium en zelfs winnen in een sprint van een grote groep bergop in dit toch wel behoorlijk sterke veld? Dat had van tevoren nauwelijks iemand durven voorspellen.
El Chaba 19 februari 2021 20:37
Don't underestimate me, my dear Horsie.. winking smiley
Brieske 19 februari 2021 21:36
Schitterend natuurlijk. Hup Bauke!

Maar volgens mij zou deze man veel meer kunnen winnen, al zijn overwinningen die ik me kan heugen zijn behaald door aan te vallen op een tactisch moment (Lombardije, vandaag, Vuelta massaspurt, TDF etappe, Lombardije, San Sebastian).

En volgens mij valt hij best weinig aan. Idd altijd maar aanklampen en dan tussen de 4 en 10 te eindigen, te weinig gepoker en durf m.i..

Groet
Andere Peter 20 februari 2021 12:27
Intensief sport volgen, dat is personificatie. Je verplaatst je in zekere zin in degene die je volgt. Ieder doet dat op zijn eigen manier. Chauvinisme kan een prima onderdeel daarvan zijn. Het is logisch dat sommige mensen zich gemakkelijker verplaatsen in iemand uit eigen streek.
JW 20 februari 2021 12:30
Kilometervreter 20 februari 2021 13:02
Dat je in een bepaalde sport echt ALLEEN maar gefocust bent op de Nederlanders en dat de prestaties van sporters van andere nationaliteiten je nul interesseren of zelfs kwaad maken, als ze een Nederlander verslaan, dat begrijp ik simpelweg niet. Dat wil ik ook niet begrijpen en die denkwijze vind ik zelfs verwerpelijk en eng.


Tuurlijk is dat verwerpelijk, echter ik heb het werkelijk waar nog nooit zo extreem (zoals jij het beschrijft) bij iemand gezien. Sterker nog: volgens mij bestaat dat door jou gestelde uiterste ook niet.
El Chaba 20 februari 2021 14:40
Dat kan natuurlijk, dat je dat nog nooit heb meegemaakt, maar ik wél, meerdere malen zelfs. Zowel met voetbal als met wielrennen, zelfs hier op het prikbord. Dat zijn er wel slechts enkelen gelukkig, maar ze bestaan dus absoluut. Dat jij - gelukkig maar - nog nooit dergelijke mensen hebt ontmoet of meegemaakt, wil natuurlijk niet zeggen dat die mensen niet bestaan.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/02/2021 14:40 door El Chaba.
lodjan 21 februari 2021 19:51
Mollema en Tusveld op het podium met respectievelijk de punten- en bergtrui.
lodjan 21 februari 2021 20:42
Het zat Bauke niet mee vandaag: [www.instagram.com]
Eqquipo 21 februari 2021 21:38
Echte bijters, die Noorderlingen
De zwarte trui 21 februari 2021 23:31
Hehe die blik!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen