Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Uitdaging voor Mathieu?

Gepost door lodjan 
lodjan 01 maart 2021 21:55
Wat wordt de volgende uitdaging voor Mathieu om plezier in het fietsen te houden? Om zich te kunnen blijven amuseren?

Hier een suggestie: [twitter.com]
Eindhovuh 01 maart 2021 21:57
Hij is niet black
Carlos Danger 01 maart 2021 22:14
All bike lives matter.
De zwarte trui 02 maart 2021 14:41
Meer iets voor Pidcock, die rent naar het schijnt harder dan ie fietst. En Sagan weet ook wat hem te doen staat nu spinning smiley sticking its tongue out handje aan de grond!
Horsie is back 02 maart 2021 19:38
Vooruitziende blik. Hoe kom ik met een gebroken stuur aan de finish? Gelukkig viel het mee en was alleen de rechtervleugel lam, maar hoefde hij ook niet de kasseien of het asfalt te kussen, maar bruut doorrijden was ook niet aan de orde. Zelden overigens iemand zo gemakkelijk een sprint zien winnen. Als je de commentaren door de Google crawler verzameld mag geloven zou je toch gaan denken, dat Mathieu van de Poel bovennatuurlijke gaven bezit.
De zwarte trui 02 maart 2021 20:42
Mooie reclame voor Canyon met hun stuur dat instelbaar is in de breedte (aerocockpit)... en dus afbreekt / los komt.
Nomath 04 maart 2021 21:45
Wat MvdP dit jaar boven alles wil, is de gouden medaille op de Olympische Spelen in Tokio in de MTB-XC discipline. Dat is op maandag 27 juli. Om daarvoor kans te maken zal hij zich zeker moeten meten met zijn belangrijkste concurrenten. Dat kan op de World Cup XC wedstrijden van dit voorjaar op 8-9 mei in Albstadt (Duitsland), op 15-16 mei on Nove Mesto (Tsjechië) en op 3-4 juli in Le Gets (Frankrijk). Daarvoor zitten de RVV op 4 april, Parijs-Roubaix op 11 april en LBL op 25 april. De Tour begint op 26 juni en eindigt 18 juli..

De belangrijkste uitdaging is zeker om vóór die serie World Cups niet geblesseerd te raken. De uitslagen van Albstadt en Nove Mesto zullen vooral bepalen of hij in de Tour zal starten. Tenzij hij die twee WC's met overmacht wint, zal hij ook Les Gets niet laten schieten.
De zwarte trui 05 maart 2021 12:28
Ik kan me voorstellen dat het niemand iets interesseert, maar ik zal mijn eigen voorbarige conclusie corrigeren. Het (breedte) instelmechanisme van het stuur treft geen enkele blaam (blijft onzinnig zwaar/complex ontwerp), het stuur is afgebroken daar waar de remhendel er is op geklemd. Op youtube wijt men dit aan de speciale klem die Canyon zelf heeft ontworpen ipv de standaard Shimano klem (maar wie gelooft youtuber "Peak Torque"?). Tijdens het Extra Time gewauwel zei A3 dat Mathieu in KBK met dat stuur tegen een auto is gebotst dus mogelijk is daar de schade ontstaan.

Canyon statement: "Laat je mooie nieuwe Aeroad voorlopig maar even staan". Benieuwd of Matje (en andere teams) daar gevolg aan geeft in de Strade...

Clavan 05 maart 2021 13:53
Blijft toch apart dat ze dan gelijk de hele fiets voor even aan de kant zetten. Is de cockpit zo ontworpen dat er niet even een ander stuur en pen in balhoofd past?
De zwarte trui 05 maart 2021 17:58
Met de zadelpen zetten ze de consument al klem (jaja), want die kan je alleen nog maar passend kopen bij de leverancier van de fiets/frame. Wellicht geldt dit ook voor balhoofd/stuurpen bij Canyon Aeroad, dat weet ik niet (interne kabeldoorvoer aero weet je wel?) Anders zou je idd een andere stuurpen+stuur kunnen monteren. Maar het zou wel binnen dit verdienmodel passen. Vroeguh bouwde je zelf een frame op met een mooie Syncros, Ritchey, 3T etc stuur, stuur- / zadelpen. De Canyons van deze wereld willen die koek graag voor zichzelf houden. Idem Cannondale met hun eigen (crap) onderdelen.
De zwarte trui 06 maart 2021 23:13
In Strade reed Mathieu dus 'gewoon' met zijn nieuwe Aeroad. Wel moest het frame aangepast worden (gat voor kabel doorvoer!!) en zoals Wuyts en Nijs al zeiden een andere vork en een andere cockpit. Zie CN waarin Canyon 'toegeeft' wat voor goodies ze uit de hoge hoed hebben gehaald.

Vooral bizar dat ze dus het bestaande Aeroad CFR frame hebben aangepast en niet zijn teruggegaan naar of het 'oude' Aeroad CF SL frame (hier zit standaard het gat voor de kabeldoorvoer in) of naar de 'klimfiets' de Ultimate. De Ultimate is ook nog eens een stuk lichter dan de Aeroad, maar Mathieu kan blijkbaar zonder deze marginal gains en torst vrolijk de extra halve kilo mee. Voordeel van vasthouden aan de nieuwe fiets is natuurlijk dat er niks verandert aan de houding en het '(stuur)gevoel'.



Ter vergelijk. Zo ziet een Aeroad CFR er normaal uit (alle kabels intern) tijdens zijn winst in de UAE:
Horsie is back 07 maart 2021 01:25
De zwarte trui Schreef:
-------------------------------------------------------
> In Strade reed Mathieu dus 'gewoon' met zijn
> nieuwe Aeroad. Wel moest het frame aangepast
> worden (gat voor kabel doorvoer!!) en zoals Wuyts
> en Nijs al zeiden een andere vork en een andere
> cockpit. Zie
> [url=https://www.cyclingnews.com/news/mathieu-van-
> der-poel-uses-budget-spec-aeroad-cf-sl-for-strade-
> bianche-win/]CN[/url] waarin Canyon 'toegeeft' wat
> voor goodies ze uit de hoge hoed hebben gehaald.
>
> Vooral bizar dat ze dus het bestaande Aeroad CFR
> frame hebben aangepast en niet zijn teruggegaan
> naar of het 'oude' Aeroad CF SL frame (hier zit
> standaard het gat voor de kabeldoorvoer in) of
> naar de 'klimfiets' de Ultimate. [b]De Ultimate is
> ook nog eens een stuk lichter dan de Aeroad, maar
> Mathieu kan blijkbaar zonder deze marginal gains
> en torst vrolijk de extra halve kilo mee.[/b] Voordeel
> van vasthouden aan de nieuwe fiets is natuurlijk
> dat er niks verandert aan de houding en het
> '(stuur)gevoel'.

De vraag blijft natuurlijk boven de tafel hangen of de aerodynamische kwaliteiten van het Aeroroad frame het nadelige effect van dit kleine gewichtsverschil niet ruimschoots compenseerden. Ik hoef me om niemand zorgen te maken, maar zou Wout van Aert niet het viervoudige aan marginal loss hebben moeten verstouwen? In de eindsprint had Mathieu van der Poel een flink overschot ten aanzien van Julian Alaphilippe. Dus materiaaltechnisch is het state-of-the-art bij Mathieu van der Poel.

Bijna vergeten je te bedanken voor de verwijzing.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/03/2021 01:27 door Horsie is back.
De zwarte trui 08 maart 2021 11:56
De ruwe cijfers:
[twitter.com]
[www.strava.com]

1000W haalt ie nog (20 sec avg) in eindsprint, daarvoor laatste 1.5 uur aan 439W!

Mogelijk is de Aeroad van Mathieu sowieso al een 'special one' die wel de 6.8kg haalt (met pedalen) iv de 7.3kg die Canyon opgeeft (zonder pedalen)
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen