Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Extra Time Koers - Canvas - 21u20

Gepost door veluweracer 
veluweracer 03 maart 2021 20:02
Met den Ruben, den José, den Seppe en den Brammetje en den Adrie klappen over den koers.
De zwarte trui 03 maart 2021 20:40
Koen de Koker 70x12! Voer voor Horsie, een mooi verhaal op de Sporza site.

Na een maand of 7 afzien
komt oktober in het zicht.
Ik heb al moeite met mijn 13
en krijg geen enkel gat meer dicht.

47.076 per uur uiteindelijk. 5 uur per week trainen en positief denken bleek niet voldoende om de 55 per uur van Rominger te breken.
42.315 voor RvG (wist je dat?)

3e update. Bespaar je het gewauwel van Extra Time en verdiep je in Koen. Heerlijk verhaal van deze zingende coureur.

Luik Bastenaken Luik, Luik Bastenaken Luik, Luik Bastenaken Luik!



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/03/2021 21:08 door De zwarte trui.
Horsie is back 03 maart 2021 22:27
De zwarte trui Schreef:
-------------------------------------------------------
> Koen de Koker 70x12! Voer voor Horsie, een mooi
> verhaal op de [url=https://sporza.be/nl/2021/02/24/de-koker-ik-had-alles-om-de-nieuwe-eddy-merckx-te-worden~161416
> 9214433/]Sporza site[/url].
>
> 47.076 per uur uiteindelijk. 5 uur per week trainen en positief denken bleek niet voldoende om de 55 per uur van Rominger te breken.
> 42.315 voor RvG (wist je dat?)l

[b]Weet jij hoeveel hardlopers/-loopsters Usain Bolt tot op 2,5 seconden zijn genaderd en hoeveel hiervan huisvrouw, Fanny?[/b]

Ach, 70x12, mijn gedachten gaan weer uit naar de man zonder zadel, die ook altijd heel groots uitpakte en ooit een 600w halfuursgemiddelde claimde. Koen de Koker claimt hier dan lukraak 550w, maar weet daarbij niet te vermelden, waar dit dan betrekking op heeft. Claimt haast een "WR" Vo2 Max, maar heeft kennelijk nog niet geleerd, hoe je een Vo2 Max uitdrukt.

Het verzet is uitgevonden om voor elke snelheid van de fiets een zo optimaal mogelijke cadans te kunnen hebben. Bij het WUR gaat het erom om een zo groot mogelijke afstand in 3600 seconden af te leggen, niet om het genereren van een zo laag mogelijk energiegebruik. De kans om met een verzet van 70x12 het WUR te kunnen verbeteren is gelijk 0.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/03/2021 22:28 door Horsie is back.
Tinuz 03 maart 2021 22:38
Vond het een mooie aflevering. Ik ben blij dat ik het doosje heb aangeslingerd. Goeie tip, racer.
Hoogtepunt vond ik de cameo van Lars Boom. Van brokje ongelukkigheid op de fiets naar, zo lijkt, blij en tevreden in de ploegleiderswagen.

Adrie en José weer louter zinnige dingen gemeld, daarbij.
tvm 04 maart 2021 11:27
Wat vonden jullie van de uithaal van Adrie richting Sep?
Sep heeft zich veel jaren te veel gefocust op de monumenten, terwijl je al vanaf februari goed kunt zijn en toch ook top presteren in de Ronde/Roubaix.

Sep verweerde zich goed overigens door te zeggen dat hij vaak top is geweest in de Omloop. En Adrie nuanceerde zijn verwijt later ook voor een deel door dit te erkennen. Jammer dat De Cauwer zich niet in deze discussie mengde.

Verder mag van mij elke uitzending Extra Time Koers bestaan uit Sep, De Cauwer en Adrie. Liever 1x per jaar naar deze gasten luisteren dan 10x naar Bakelants.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/03/2021 11:27 door tvm.
veluweracer 04 maart 2021 12:09
Fijne tafel inderdaad. Brammetje weinig aan het woord, en dat is altijd aangenaam. Want iets zinnigs zeggen doet hij toch nooit. Waarom die gribus toch zo vaak de stoelen bezet bij de Vlaamse wielerprogramma's is voor mij nog steeds een raadsel.
Adrie durfde Sep nog aan te spreken op zijn matige palmares voor iemand met zulke kwaliteiten. Daar heeft Adrie natuurlijk wel gelijk in. Altijd maar die focus van hem op de grote koersen en alles in voorbereiding daarop heeft hem tot nu toe praktisch niets opgeleverd.
Sep begint een mythe te worden. Een tragische welteverstaan. Ik geloof dat hij ook stronteigenwijs is als je Adrie gaat tegenspreken. Natuurlijk is een kleinere voorjaarskoers winnen een opmaat naar een klassieker op je naam schrijven.
Hou daarom Bollema ook maar in de gaten in de Ardennen straks. Die weet wel wat Adrie bedoelde.
José zag dat alles goed was en noemde het leven.
Halve Belg 04 maart 2021 13:20
Gelukkig is Adrie niet eigenwijs winking smiley
Horsie is back 04 maart 2021 13:30
Tinuz Schreef:
-------------------------------------------------------
> Vond het een mooie aflevering. Ik ben blij dat ik
> het doosje heb aangeslingerd. Goeie tip, racer.
> Hoogtepunt vond ik de cameo van Lars Boom. Van
> brokje ongelukkigheid op de fiets naar, zo lijkt,
> blij en tevreden in de ploegleiderswagen.
>
> Adrie en José weer louter zinnige dingen gemeld,
> daarbij.

HaHa, van Dale wacht nog steeds op antwoord.
Als ik het goed begrijp had Lars Boom eindelijk eens een glimprol. Dacht daarbij ook meteen aan gelukkig op de fiets, hoe in de ploegleiderswagen volgend jaar.
veluweracer 04 maart 2021 13:42
Halve Belg Schreef:
-------------------------------------------------------
> Gelukkig is Adrie niet eigenwijs winking smiley

Nee, die lijkt me heel snel te overtuigen van een andere zienswijze.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/03/2021 13:43 door veluweracer.
Carlos Danger 04 maart 2021 14:26
Foei, Sep! Adrie van der Poel tegenspreken.
Prikdude 04 maart 2021 14:52
Paar maandjes op de IC gelegen? Welkom terug.

Dacht Adrie wellicht dat Hoste aan tafel zat (al reed zelfs die 2 keer podium in het openingsweekend). Vanmarcke heeft de Omloop nota bene gewonnen en daarnaast ook de Bretagne Classic als ultiem bewijs dat hij niet kasseiblind is.

Het zou wel heel geil zijn als Vanmarcke straks de maat neemt van Mathieu op het Velodrome.

Hup WattSep.
Eqquipo 04 maart 2021 15:58
Er werd ook gesproken over de situatie wanneer bijvoorbeeld een renner als Van Avermaet (Of Teuns, bijv.) mee was gegaan met Van der Poel en Narváez, ze zeker niet teruggehaald waren afgelopen zondag. Daar zat ik ook aan te denken zondag, het verbaast mij zeer dat renners dat niet deden. Ja het was ver, maar je weet als Mathieu gaat dat hij door gaat rijden. Maar al die mannen blijven zitten. Het was niet dat Mathieu's aanval niet getelefoneerd was, hij vertrekt vanaf plek 15 oid.

Ik vraag mij dan af wat een Greg, met ruim voldoende vorm, kracht in inhoud (met hem enkele anderen) van zo'n koers denkt te maken. Nadien veel werk verzet in de achtervolgende groep, voor wat? Goed dat Adrie dat punt aanstipte.
veluweracer 05 maart 2021 10:56
Prikdude Schreef:
-------------------------------------------------------
> Paar maandjes op de IC gelegen? Welkom terug.
>
> Dacht Adrie wellicht dat Hoste aan tafel zat (al
> reed zelfs die 2 keer podium in het
> openingsweekend). Vanmarcke heeft de Omloop nota
> bene gewonnen en daarnaast ook de Bretagne Classic
> als ultiem bewijs dat hij niet kasseiblind is.
>
> Het zou wel heel geil zijn als Vanmarcke straks de
> maat neemt van Mathieu op het Velodrome.
>
> Hup WattSep.

Drie begrafenissen nam de lust in zo'n beetje alles weg. Was een grote fan van Leif trouwens. Onbegrijpelijk dat die ook nooit Vlaanderen heeft gewonnen.
Sep in '12 moet in topvorm geweest zijn toen hij zelfs Boonen in de sprint kon kloppen. Toen is waarschijnlijk ook de indruk gewekt dat hij nog grootsere dingen ging laten zien.
Ik verwacht dat hij dit jaar eindelijk de oppergaai in de Ronde afschiet.
Tinuz 05 maart 2021 14:25
Anony 05 maart 2021 14:26
Eqquipo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Er werd ook gesproken over de situatie wanneer
> bijvoorbeeld een renner als Van Avermaet (Of
> Teuns, bijv.) mee was gegaan met Van der Poel en
> Narváez, ze zeker niet teruggehaald waren
> afgelopen zondag. Daar zat ik ook aan te denken
> zondag, het verbaast mij zeer dat renners dat niet
> deden. Ja het was ver, maar je weet als Mathieu
> gaat dat hij door gaat rijden. Maar al die mannen
> blijven zitten. Het was niet dat Mathieu's aanval
> niet getelefoneerd was, hij vertrekt vanaf plek 15
> oid.
>
> Ik vraag mij dan af wat een Greg, met ruim
> voldoende vorm, kracht in inhoud (met hem enkele
> anderen) van zo'n koers denkt te maken. Nadien
> veel werk verzet in de achtervolgende groep, voor
> wat? Goed dat Adrie dat punt aanstipte.


Ik - ongetwijfeld de grootste Greg-fan hier - ben het met je eens.
Clavan 05 maart 2021 15:07
Greg Lemond reed nooit Kuurne Brussel Kuurne trouwens. Wel vaak Gent Wevelgem, Ronde van Vlaanderen en de Omloop. Werd ooit eens 4e geloof ik in de Omloop
veluweracer 05 maart 2021 17:09
Tinuz Schreef:
-------------------------------------------------------
> Sterkte.

Dank u. Wel allen niet-corona gerelateerd. (Ter informatie)
valse trage 05 maart 2021 21:29
Adrie "ik heb altijd al gezegd dat..." van der Poel smiling smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen