Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

56th Tirreno-Adriatico (2.UWT) 10-16 maart

Gepost door Clavan 
Clavan 09 maart 2021 10:18
Ik start alvast. Ik heb deze week weinig tijd dus vul gaarne aan met info c.q. foto's en/of een topic-start, heren.

Tirreno-Adriatico (10-16 maart)






Voorbeschouwing: WF
Officiele site: tirrenoadriatico.it
Startlijst: PCS

De wedstrijd is ook dit jaar weer live te volgen via Eurosport en GCN Racing. De uitzendingen beginnen dagelijks rond 13.30 uur.

Stage 1»Lido di Camaiore›Lido di Camaiore(156k)

De 1e etappe van de Tirreno-Adriatico start en finisht in Lido di Camaiore. De route lijkt als twee druppels water op de opener van vorig jaar en toen won Ackermann in de sprint. Een slotakkoord van de snelle mannen zit er ook nu dik in.

Cecchini 09 maart 2021 10:19
Ik voel me verantwoordelijk Clavan
Sub Culture 09 maart 2021 11:35
Los van alle onzin die Roger tegenwoordig uitkraamt..

Wat een prachtige stylist op de fiets moet dat zijn geweest.
Zijn jaloersmakende zuiderse looks leverden hem terecht de roepnaam 'gitan' op.
Haartjes dansend in de wind, die lekker volle bakkebaarden en dat fantastische brooklyntricot.
Zich toen al eeuwig tekort gedaan voelend.

Massasprints, tijdritten, klimmen, kasseien, veldrijden, piste.. hij kon het allemaal.
Wat een palmares ook, deels in volle Merckxperiode bijeengefietst.

Een zoen op je mannenmond, Roger.
Al was het mijn laatste.
merijntje mortirolo 09 maart 2021 12:22
Quote
Sub
Al was het mijn laatste.

Ja? Eindelijk definitief hetero?

Groot gemis voor de gay community.

Roger is af en toe flink van het padje af, maar geldt voor eeuwig als held.

Gedane zaken nemen geen keer.

Blij met Cecchini en Clavan trouwens. En Eindhovuh.

HUP koerstopics!

Best lekker parcours ook: wordt paar keer 'leuk' met Alaphilippe, VDP, VA, maar wie weet zitten daar Pogacar, Bernal, Almeida en zelfs Ganna af en toe tussen. Ik verwacht een geweldige Tirreno. Koers koers koers.

Pogacar toch overoveroverduidelijk topfavoriet, dunkt mij. In dit rare jaar zal iedereen wel proberen te pakken wattie kan.
Eqquipo 09 maart 2021 15:58
DNS Woods, ziek.
Sub Culture 09 maart 2021 19:50
Bakkes, gefermenteerde druivensaphoer!

Hey, weet je nog die keer dat ik je een gefermenteerde druivensaphoer noemde?
Bedoelde dat niet zo.

Aller ja, niet helemaal toch.
De zwarte trui 09 maart 2021 23:29
Clavan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik start alvast. Ik heb deze week weinig tijd dus
> vul gaarne aan met info c.q. foto's en/of een
> topic-start, heren.
>

Zijn er weleens vrouwen gesignaleerd hier?
Clavan 10 maart 2021 08:01
Vroeger op het oude prikbord waren er 1 of 2.
Sub Culture 10 maart 2021 08:04
Ik tel er hier nog makkelijk een stuk of 10 actieve hoor.
Clavan 10 maart 2021 08:50
Vrouwen of 'ouwe wijven' ?
Eqquipo 10 maart 2021 12:24
Zijstraatje: Met de weersvoorspelling voor deze dagen, véel wind, is het wel extra jammer dat de Olympia's Tour niet verreden wordt!

De dames mogen, zeker morgen, hun borst natmaken, tijdens de vandaag gestarte healthy aging tour. (what a name..) Overigens nu het laatste kleine uurtje van de dames te zien via website van dagblad van het Noorden.
Gesloten koers op het circuit van Assen.
Eqquipo 10 maart 2021 14:00
Korte interviews van vanmorgen met oa. Greg, Mathieu, Peter, Wout
[sporza.be]
Eqquipo 10 maart 2021 15:27
Nog kleine 40km. De kopgroep heeft een ruimte minuut voorsprong.
Slimmerd 10 maart 2021 15:59
Nog 15km, 20'' voor een kopgroepje
Slimmerd 10 maart 2021 16:06
8.5km alles samen
Slimmerd 10 maart 2021 16:14
1. Van Aert

Haha gewoon oppermachtig
Slimmerd 10 maart 2021 16:14
2. Ewan
3. Gaviria
4. Vendrama
5. Mezgec
6. Merlier
7. Hodeg
8. Ballerini
9. Garcia Cortina
10. Hofstetter



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/03/2021 16:18 door Slimmerd.
Eindhovuh 10 maart 2021 16:18
Die was gewoon de sterkste ja, knap
Anony 10 maart 2021 16:20
Wow, sterk. En stel u voor dat-ie bergop ook bij de beteren is...
Eqquipo 10 maart 2021 16:21
Van Aert sprint totaal niet earo. Hoofd flink omhoog en dan nog de snelste van kop af. Indrukwekkend.
Slimmerd 10 maart 2021 16:21
Met goed boniwerk onderweg en een tijdrit mag ie zelfs iets achter de beteren eindigen bergop
merijntje mortirolo 10 maart 2021 16:22
Wat zal ik eens zeggen?

Best een aardige coureur, niet?

Wat een grapjas.

Je zou hem bijna concurrentie gunnen.
Eqquipo 10 maart 2021 16:25
Alpecin zeer onhandig rijdend. Eerst Van der Poel die vol 2 ploegmaats waaronder Merlier, naar voren rijdt, maar dan zonder die 2 in het wiel.
In de laatste kilometer rijdt die ploegmaat Merlier naar voren, wederom zonder Merlier in het wiel.
Heisenberg 10 maart 2021 16:26
Sagan 11e. Leuk dat hij ook weer op de fiets zit!
Slimmerd 10 maart 2021 16:35
Das een net begin inderdaad, benieuwd wanneer hij zich weer vooraan kan mengen
Carlos Danger 10 maart 2021 16:36
Als die Roglic hem niet in de weg zit, kan Wout overal winnen.
Clavan 10 maart 2021 16:40
Stealing his thunder
Eindhovuh 10 maart 2021 17:17
Met welke coureur is van Aert eigenlijk te vergelijken? Kan massasprints winnen, kasseienklassiekers, tijdrijden als de beste en in de bergen ook nog eens heel lang mee. Wat een coureur.
Slimmerd 10 maart 2021 17:17
Weet niet of het al genoemd was, maar naast de zieke Woods kon bij ISN ook D. Martin wegens ziekte niet starten
Clavan 10 maart 2021 17:37
valse trage 10 maart 2021 17:52
Een betere versie van Sean Kelly? Al moet WvA natuurlijk nog maar zien het palmares van Kelly bijeen te fietsen.
valse trage 10 maart 2021 17:56
Maertens, Moser, Kelly, Jalabert, Cancellara, Van Aert... zoiets?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/03/2021 17:57 door valse trage.
valse trage 10 maart 2021 17:57
Prachtige machtssprint. Ewan kroop nog dichterbij, maar eenmaal met de neus in de wind bleef ook hij hangen.
Merlier leek trouwens ook weer heel sterk, maar zat helaas veel te ver. Gaviria lijkt zijn beste tijd wel gehad te hebben...
De zwarte trui 10 maart 2021 18:00
Net als landgenoot Hodeg. DQS op de Wanty Tour 8e en 9e, lekker.
Sub Culture 10 maart 2021 18:26
Wat sprint hij prachtig.
Doet me denken aan Petacchi.
Horsie is back 10 maart 2021 18:48
Eqquipo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Van Aert sprint totaal niet earo. Hoofd flink
> omhoog en dan nog de snelste van kop af.
> Indrukwekkend.

In zo'n pelotonsprint moet je wel het overzicht houden, dus al te veel op de aero houding letten is veelal niet aan de orde. Doorgaans begint de eindsprint ook in staande houding. Baansprinters sprinten veel meer vanuit de rug en dat gaat des te gemakkelijker naarmate de aanloopsnelheid hoger is. Caleb Ewan heeft min of meer wel het patent op de aero sprint en je ziet hem in de laatste 10 meters ook erg dichtbij komen. Zijn aerowinst tikt wel aan. De crux was ditmaal echter, dat Wout van Aert bezig was het "record" van zijn grote tegenstrever te verbreken. Max van 1445 Watt is goed, maar zijn 13 seconden gemiddelde van 1215 Watt veel beter.
Eindhovuh 10 maart 2021 18:50
Kelly vind ik wel een goede ja.
Of hij beter is/wordt moet nog maar blijken.
Jalabert heeft ook dat profiel, maar was niet van het Vlaamse voorjaar?
En Cancellara won geen echte massasprints en was bergop iets minder denk ik. Maar in Roubaix natuurlijk een pak dominanter.
Maertens en Moser ken ik minder goed.
merijntje mortirolo 10 maart 2021 18:52
Ik snap niet alles van wattages (ook niet van vrachtwagens of turbo's. Of koers), maar Wout is een soort Scania met turbo?

Lees ik tussen de regels.

Horsiepowers makend van de wattages.
Horsie is back 10 maart 2021 20:32
merijntje mortirolo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik snap niet alles van wattages (ook niet van
> vrachtwagens of turbo's. Of koers), maar Wout is
> een soort Scania met turbo?
>
> Lees ik tussen de regels.
>
> Horsiepowers makend van de wattages.

Springveer Caleb Ewan is geen krachtpatser, maar buit zijn onder de radar sprintpositie optimaal uit (kan tot honderden watts schelen). Ditmaal begon hij praktisch al in verloren positie met een achterstand van ongeveer 5 meter, bij die snelheden toch gauw goed voor 0,3 seconde. Nu Wout van Aert's sprintprestatie in de tijd bemeten niet noemenswaardig inzakte kwam Caleb Ewan te laat ondanks het toenemende extra voordeel in minder luchtweerstand door de beschuting. Sprinten op de weg is veel meer dan op de baan een kwestie van timing. Op de baan wint iemand, die een paar tienden van seconden in pure snelheid tekort komt, feitelijk alleen als de ander een fout maakt.

Marcel Kittel was in zijn glorietijd vrijwel onklopbaar omdat hij een surplus aan puur vermogen bezat. Kracht x snelheid = vermogen.
Prikdude 10 maart 2021 20:49
> Op de baan wint iemand, die een paar
> tienden van seconden in pure snelheid tekort komt,
> feitelijk alleen als de ander een fout maakt.

Wijsheid komt met de verdwijnende wilde manen.
Horsie is back 10 maart 2021 21:21
Prikdude Schreef niet en schreef wel:
-------------------------------------------------------
> > Op de baan wint iemand, die een paar tienden van seconden in pure snelheid tekort komt, feitelijk alleen als de ander een fout maakt.

> Wijsheid komt met de verdwijnende wilde manen.

Je snapt toch wel dat hier bedoeld wordt, dat als twee baanrenners tegen elkaar sprinten, degene die een beduidend zwakkere qualificatietijd (in zijn uppie) heeft gereden, doorgaans een schijn van knas heeft, one way or another.

Theo Bos wint nu dus nooit meer een 200m sprint van Harrie Lavreysen, terwijl Theo toch nog altijd bekend staat als een bijzonder kekke strateeg op de racefiets.

Disclaimer: Geef toe dat het slordig is opgeschreven, maar één vraagje nog: Wat zijn wilde manen? Ik ken wel de uitdrukking wilde haren.
valse trage 10 maart 2021 21:23
Ja, klopt het is eigenlijk niet te zeggen dat hij beter is dan Kelly. Prestaties van het moment lijken altijd indrukwekkender dan die uit het verleden.
Jalabert heeft het wel eens geprobeerd in Vlaanderen maar plafonneerde legendarisch (op de Paterberg (?)).

Ligt er ook een beetje aan hoe WvA zich verder ontwikkelt. Misschien wordt hij nog omgeturnd tot tijdrijder/klimmer en gaat hij in de grote rondes meedoen?
Alhoewel ik dat niet verwacht.
Anony 10 maart 2021 22:40
valse trage Schreef:
-------------------------------------------------------
> Jalabert heeft het wel eens geprobeerd in
> Vlaanderen maar plafonneerde legendarisch (op de
> Paterberg (?)).


Berendries geloof ik. In 1997, het jaar van Sörensen voor Rabobank. Ik moest toen 7 worden smiling bouncing smiley

De eerlijkheid gebiedt mij wel te zeggen dat dat kennis is die achteraf bijgevijld is door beelden opnieuw te bekijken.
Horsie is back 10 maart 2021 22:52
Eqquipo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zijstraatje: Met de weersvoorspelling voor deze
> dagen, véel wind, is het wel extra jammer dat de
> Olympia's Tour niet verreden wordt!
>
> De dames mogen, zeker morgen, hun borst natmaken,
> tijdens de vandaag gestarte healthy aging tour.
> (what a name..) Overigens nu het laatste kleine
> uurtje van de dames te zien via website van
> dagblad van het Noorden.
> Gesloten koers op het circuit van Assen.

Volgens mij, José Been, schrok zich (vul zelf maar in), toen ze Lorena Wiebes in de eindsprint zag vallen. Op twitter werd al gesproken van een Neymar val en dan weet je het wel. Maar gelukkig liep alles goed af.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/03/2021 22:52 door Horsie is back.
Prikdude 11 maart 2021 00:48
De meest complete renner van 'afgelopen' generatie, Vincenzo Nibali (want hoeveel renners gaan überhaupt ooit nog MSR winnen én een grote ronde - laat staan alle drie) werd ook door Niki Terpstra als een zak vulnis aan de kant gezet in diens zege in Vlaanderen. Op een omhoog lopend stuk nonkassei nog wel. Het heeft wel iets met pieken te maken, ondanks dat lieden als Bernal en Pogacar ons nu het tegenovergestelde doen lijken te geloven.

Jumbo heeft uitgesproken dat ze Van Aert deze Tirreno eens gaan testen als klassementsman. Hij kan (op de 4e rit na) ook alle ritten winnen, dus waarom niet. Als hij dan nog 1 of 2 kilo kwijt speelt is een Tourzege ala Geraint Thomas toch verre van ondenkbaar.

Vooralsnog vergelijk ik hem het meest met (een ranke) Cancellara. Iemand die itt Van Aert z'n eigen sprint nooit ontdekt heeft (en stiekem altijd een van de rapsten was), maar wel tijdritten, heuvelklassiekers, het Vlaamse werk en op een goede dag slopen voor kopmannen in de bergen aan kon. In een tijdperk dat nog enigszins vergelijkbaar is.
Prikdude 11 maart 2021 00:54
NB wat ook overeenkomt is dat ze beiden veelal datzelfde verbeten stoïcijnse, niet op of om kijken aan de dag leggen, alsof het bij welke afloop dan ook, geen tactische harakiri is geweest. 'Ik rij, dus jullie bestaan.'
Andere Peter 11 maart 2021 02:32
Roger de Vlaeminck nog het dichtste bij?

Ik zou voorlopig nog even stellen dat van Aert een mindere uitgave is van deze legendes.
merijntje mortirolo 11 maart 2021 09:23
Very nice.

(Beide posts).

Nu ga ik hieronder op AP reageren.
merijntje mortirolo 11 maart 2021 09:25
Dat komt omdat jij veel te nuchter naar de koers kijkt. Alsof het niet het belangrijkste in je leven is.

Op zich mag dat, maar het haalt wel de charme uit het genieten. Is jouw vrouw leuker dan koers? Je werk? Je huis? Je andere hobby? (Waarom zou je überhaupt andere hobby's hebben?)

Ik zou derhalve zeggen, als ik u was: "Van Aert wordt groter dan Merckxs. Kelly, De Vlaeminck, Sagan, Zoetemelk, Nibali en Maertens verdwijnen langzaamaan steeds iets verder de geschiedenisboekjes in dankzij deze grootheid. Mensen die nu al beweren dat hij nóóit de Tour kan winnen, zoals El Chaba gisteravond nog in appjes aan mortirtolootje, snappen echt geen hol van koers." En als je zin hebt, laat je dat volgen door een welgemeend, afsluitend "Ugh."

Groetjes en kusjes!

Merijn
Eqquipo 11 maart 2021 09:41
Prikdude Schreef:
-------------------------------------------------------
> De meest complete renner van 'afgelopen'
> generatie,

Valverde
Clavan 11 maart 2021 09:44
1997...toen was ik al 22eye popping smiley
merijntje mortirolo 11 maart 2021 09:48
Ouwe lul. (Ik was 21).
valse trage 11 maart 2021 10:09
Bedankt voor de correctie, Anony. Berendries ja! 7 jaar, keek je toen al koers?

Het ontploffen van Jaja is een snippet (wat een kutwoord dat de laatste jaren steeds vaker de kop op steekt), dat ik altijd onthouden heb.

(Jaloers op uw jeugdigheid, maar gelukkig zijn er ook nog een hoop oudere rukkers op dit forum)
valse trage 11 maart 2021 10:13
thumbs up de beste vergelijking. Kelly had die "devil may care-attitude" trouwens ook.

De enige echte Frans Maassen zei tijdens de laatste (of was het alweer de voorlaatste?) Tour nog nadat Van Aert kilometers op kop had gereden in de sprintvoorbereiding: "dit heb ik maar één andere renner zien doen: Cancellara."

Hoe kon ik Nibali vergeten? Inderdaad de meest complete, maar te weinig tijdrijder/sprinter om met Van Aert vergeleken te worden.
valse trage 11 maart 2021 10:16
smiling bouncing smiley

En het met die 1% van zijn aandacht af en toe even langskomen en gelijk hebben. Gotta love that guy! smiling smiley
Ron de Renner 11 maart 2021 11:55
Kelly won naast massasprints en kasseienklassiekers ook nog bij elkaar 5 keer LBL en Lombardije, en een grote ronde. Nu wil ik die heuvelklassiekers bij Van Aert nog niet helemaal uitsluiten maar een Vueltawinst zou me wel heel sterk lijken.
Koppizoektwachtwoord 11 maart 2021 14:33
Daar ging bij Kelly een paar jaar overheen, voor hij die Vuelta won (op z'n 32ste). En wellicht was het niet zo'n superzware Vuelta, in ieder geval zonder de geitenpaadjesklimmen van tegenwoordig. LBL is voor de huidige Van Aert een makkie.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen