Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Fabio Jakobsen gaat winnen!

Gepost door Sub Culture 
Sub Culture 02 april 2021 18:52
Fabio Jakobsen zal in de Ronde van Turkije (11/04- tot 18/04) zijn comeback maken, vertelt ploegdokter Yvan Vanmol. De Nederlandse wielrenner keert na een revalidatie van 7 maanden - na zijn zware valparij in de Ronde van Polen - terug in het peloton.

"Fabio is koersklaar. Ik denk niet dat hij bang zal zijn om zich te mengen in een massasprint. Fabio gaat meesprinten en nog winnen ook", vertelt Yvan Vanmol, de ploegdokter van Deceuninck Quick-Step.

"Van de val zelf herinnert hij zich niets meer. Hij wist enkel wat er gebeurd was nadat hij de beelden had gezien."

Vanmol was zelf aanwezig toen Jakobsen zwaar ten val kwam in de Ronde van Polen: "Het was één van de meest emotionele momenten die ik ooit meegemaakt heb. Ik dacht echt dat hij aan het sterven was op die straat in Polen."

"Ik heb een goede band met Fabio en zou er heel graag bij zijn in Turkije", gaat hij verder. "Dat Fabio zijn 1e koers weer gaat rijden is zelfs op mijn leeftijd nog iets zeer emotioneels."


Iets om naar uit te kijken!
Frederik D. 02 april 2021 19:42
Al wordt hij laatste, het is heel mooi dat hij weer op de fietst zit en zich goed voelt om deel te nemen aan een echte koers.
Horsie is back 02 april 2021 20:03
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Al wordt hij laatste, het is heel mooi dat hij
> weer op de fietst zit en zich goed voelt om deel
> te nemen aan een echte koers.

Laatste? Ik hoorde vandaag, dat Tom Dumoulin al weer hard aan het trainen is, al houd ik een slag om de arm: de woorden werden op 1 april uitgesproken.
Frederik D. 02 april 2021 21:06
Door wie? Door Rutte? smiling smiley
Nelis! 02 april 2021 21:06
Als Jakobsen op zijn niveau kan terugkeren, zou dat de mooiste wielerprestatie van het jaar zijn. Een van de meest vreselijke valpartijen die ik heb gezien, met velen vreesde ik voor zijn leven. Toen had ik niet verwacht dat er nu al een rentree aanstaande zou zijn, en dat er zelfs over "winnen" wordt gedroomd...
Frederik D. 02 april 2021 21:08
Had ik ook niet verwacht. Gewoon dat hij start, is al heel mooi.
merijntje mortirolo 03 april 2021 07:02
Zal ik jullie iets bekennen?

Ik heb de beelden van zijn valpartij al die tijd kunnen mijden en dus gelukkig nog nooit gezien.

-

Dit is wel geweldig nieuws.

HUP Fabio!
Frederik D. 03 april 2021 09:19
Ik dus ook. Andermans doodsmakken hoef ik niet te zien.
Eindhovuh 03 april 2021 11:33
Mooi nieuws, snel stappen gemaakt zeg! Is zijn stem weer helemaal tetuggekomen?
Gewoon lekker meerijden is al fantastisch.
Horsie is back 03 april 2021 13:08
merijntje mortirolo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zal ik jullie iets bekennen?
>
> Ik heb de beelden van zijn valpartij al die tijd
> kunnen mijden en dus gelukkig nog nooit gezien.
>
> -
>
> Dit is wel geweldig nieuws.
>
> HUP Fabio!


Dus Merijntje, je hebt dan het gapende gat in het been van Chloé Dygert opgelopen na de buiteling over de vangrails tijdens het WK tijdrijden zeker ook niet gezien. Nog even gecheckt op haar twitteraccount. Oorlogswond. Geen actuele berichten over haar herstel. Zag gelukkig wel weer hoe Lindsey Vonn's derde hond de twee andere honden en Lindsey zelf natuurlijk filmde bij hun downhill skiën (de honden liepen) in de sneeuw.
Horsie is back 03 april 2021 13:11
Mooii nieuws en ooit klinkt (wellicht) "De Verzoening" van Frank Boeijen.
merijntje mortirolo 03 april 2021 14:26
Tsja, die heb ik live gezien en kon ik op zich wel redelijk handlen. Edoch, als het niet hoeft, zie ik zoiets liever niet.
Tjappie2 03 april 2021 16:00
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------

>
> Dus Merijntje, je hebt dan het gapende gat in het
> been van Chloé Dygert opgelopen na de buiteling
> over de vangrails tijdens het WK tijdrijden zeker
> ook niet gezien. Nog even gecheckt op haar
> twitteraccount. Oorlogswond.

grinning smiley grinning smiley

Ik moest hier hardop om lachen, vergeef het me (het is bijna Pasen).
Oorlogswond? Dat Dygert een behoorlijke jaap in haar pootje had, akkoord. Maar ik ben er zeker van dat jij tijdens de periode dat er Nederlandse militairen in Uruzgan zaten nooit een kijkje hebt genomen in het Centraal Militair Hospitaal in Utrecht.

(maar ik neem maar aan dat je het zo formuleert omdat je nu eenmaal een beetje fan bent van je lieve kleine Chloétje)
Horsie is back 03 april 2021 19:48
Tjappie2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Horsie is back Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
>
> >
> > Dus Merijntje, je hebt dan het gapende gat in
> het
> > been van Chloé Dygert opgelopen na de
> buiteling
> > over de vangrails tijdens het WK tijdrijden
> zeker
> > ook niet gezien. Nog even gecheckt op haar
> > twitteraccount. Oorlogswond.
>
> grinning smiley grinning smiley
>
> Ik moest hier hardop om lachen, vergeef het me
> (het is bijna Pasen).
> Oorlogswond? Dat Dygert een behoorlijke jaap in
> haar pootje had, akkoord. Maar ik ben er zeker van
> dat jij tijdens de periode dat er Nederlandse
> militairen in Uruzgan zaten nooit een kijkje hebt
> genomen in het Centraal Militair Hospitaal in
> Utrecht.
>
> (maar ik neem maar aan dat je het zo formuleert
> omdat je nu eenmaal een beetje fan bent van je
> lieve kleine Chloétje)

Was blij je naam te zien, maar na de boodschap werd dat gevoel toch wel wat minder. smiling smiley
Het is een flink gat, waarvan eenieder, die dit overkomt danig in paniek zou kunnen geraken. Ik herinner me nog levendig het gevalletje Ewald Lienen. Am I done, said Chloe to Jim Miller? Then she looked down and saw her leg. Dat er in oorlogen of in welk soort abominabele posities er bij leven veel verschrikkelijkere verwondingen mogelijk zijn staat buiten kijf. Maar je moet niet proberen met Horsie armpje te drukken over defnities. Hardop om lachen, how dare you.

Ik ben als baanfreak zeker ook fan van Chloé Dygert vanwege haar fantastische prestaties op de baan, maar ga mij verder niets aanpraten.

Disclaimer: je gaat toch niet proberen een soort Godwin te scheppen bij het begrip oorlogswond.
merijntje mortirolo 03 april 2021 20:51
Die semi-Godwin is masterlijk gevonden.

Tjappie zal echter niet snel een 'echte' scheppen.
Tjappie2 04 april 2021 00:55
merijntje mortirolo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Die semi-Godwin is masterlijk gevonden.
>
> Tjappie zal echter niet snel een 'echte' scheppen.

It takes one to know one thumbs up
Tjappie2 04 april 2021 01:03
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------

> Disclaimer: je gaat toch niet proberen een soort
> Godwin te scheppen bij het begrip oorlogswond.

Zeker niet. En ik wens ook geen armpje te drukken. Maar je vergelijking (hoewel je het misschien niet zo meende) is volstrekt ongepast. Een meisje met een schrammetje in haar been vergelijken met de verwondingen die men in een oorlogsgebied oploopt... Ik zou bijna zeggen: How dare you.
Horsie is back 04 april 2021 02:50
Tjappie2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Horsie is back Schreef:
> --------------------------------------------------

> > Disclaimer: je gaat toch niet proberen eensoort
> > Godwin te scheppen bij het begrip oorlogswond.
>
> Zeker niet. En ik wens ook geen armpje te drukken.
> Maar je vergelijking (hoewel je het misschien niet zo meende) is volstrekt ongepast. Een meisje met een schrammetje in haar been vergelijken met de verwondingen die men in een oorlogsgebied oploopt... Ik zou bijna zeggen: How dare you.

Ik maakte alleen in alle impulsitiviteit een vergelijking tussen een enorm gat in haar been (ze is al meer dan een half jaar uit roulatie en is er misschien wel slechter aan toe dan Fabio, alhoewel ik daar geen actuele informatie over heb) en hoe er volgens mij een oorlogswond uit zou kunnen zien. En wat ik feitelijk bedoelde liet ik ook al doorschemeren door te verwiijzen naar het opengereten bovenbeen van Ewald Lienen, die daarna in grote paniek naar de zijlijn rende. En laten we wel wezen niet alle oorlogswonden leveren afgehakte benen of armen of hoofden (dan is er uiteraard geen leven meer) of dwarslaesies op.

Dadelijk ga je nog zeggen, dat ik niet mag verhalen over een oorlogswond, omdat ik nooit in een daadwerkelijke oorlog ben geweest, laat staan meegevochten heb. In dat geval sta ik tenminste nog op gelijke voet met de Paus (Danke für die Blume), want die mag voilgens sommigen ook niets zeggen over een activiteit, die hij niet geacht is te beoefenen.

Het is te hopen, dat één van de drie hot shots morgen niet alleen niet neergemaaid worden, maar ook niet zelf even een bommetje in de wedstrijd gooien. Want dan wordt de Hoogmis onmiddellijk gecancelled.
Brieske 04 april 2021 22:14
Mwah, ik ken betere artiesten...

Groet
Horsie is back 04 april 2021 22:53
Brieske Schreef:
-------------------------------------------------------
> Mwah, ik ken betere artiesten...
>
> Groet

De "Verzoening" was uiteraard bedoeld voor Fabio vs Dylan.

Kunnen we hier ook over discussiëren, want dat was ooit toch jouw motto? Horsie vergeet niks. hot smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/04/2021 22:54 door Horsie is back.
De zwarte trui 09 april 2021 14:30
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen