Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Van Aert en Jumbo-Visma

Gepost door Meneer 60% 
Meneer 60% 06 april 2021 11:05
Krijgt Wout van Aert bij TJV de steun die hij verdient? Lijkt me toch wel een interessant onderwerp voor een discussie, zonder dat ik zelf meteen ja of nee wil zeggen.

Hoe je er ook naar kijkt: TJV heeft Wout van Aert in de finales van zijn koersen weinig steun kunnen geven. Zondag ook niet. In Vlaanderen is dat bij wielerliefhebbers en Wout-fans wel een thema, heb ik het idee. En dat snap ik wel. Eén van de beste renners ter wereld rijdt bij een ijzersterke en professionele ploeg, maar heeft vaak geen goed team om zich heen. Ondertussen doet de ploeg die Roglic ondersteunt het over het algemeen erg goed. De tijdrit van gisteren was heel bijzonder.

Interessante vragen:
- Is dit een probleem, of gewoon pech nu door het ontbreken van Teunissen en Dumoulin (die ook RVV zou rijden, toch?)
- Had TJV andere mensen op moeten stellen in de koersen waar Van Aert reed? In Vlaanderen was dat misschien moeilijk, want heel veel meer mensen voor dat werk heeft de ploeg volgens mij niet. Maar voor Strade en de Tirreno hadden ze de ploegen zeker wel anders kunnen verdelen.
- Moet TJV zijn klassiekerploeg versterken? En, zo ja, met wie dan?
- Of zou Van Aert misschien beter op zijn plek zijn bij een andere ploeg? En bij welke dan?
Slimmerd 06 april 2021 11:38
Het belangrijkste antwoord is Dylan van Baarle
Heisenberg 06 april 2021 12:45
- Teunissen wordt zeker gemist. Maar het is niet alleen pech. Van Emden is niet geschikt voor dit werk. Affini, Dekker en Kooij komen nog te kort. Martens en Wynants zijn over hun top (en stoppen ook dit jaar). Roosen viel me zwaar tegen, Eenkhoorn een beetje en Van Hooydonk was 1 wedstrijd heel goed.

- Er was niemand in de ploeg die het beter had kunnen doen dan deze ploeg. Ja, Roglic ongetwijfeld, maar die weigert consequent voor Van Aert te knechten.

- Ja. Wynants en Martens moeten goede vervangers krijgen. Het liefst Van Baarle, maar hij zal niet zomaar weg gaan bij Ineos. Zijn contract loopt ook tot 2022. Een paar namen die me wel geschikt lijken (en waar het contract afloopt): Aimé De Gendt, Max Walscheid, Sven Erik Bystrøm en Michael Gogl.

- Nee.
Wanny 06 april 2021 13:02
Denk niet dat het veel verschil heeft gemaakt. Feit is dat Wout er gewoon 3x (Strade, E3, RVV) afgereden is door Mathieu, hetgeen met Van Baarle in de ploeg ook niet anders was geweest.
Nomath 06 april 2021 13:09
Ik had het eerste jaar dat Van Aert bij Jumbo fietste het gevoel dat hij goed kon opschieten met Kruijswijk, beiden Brabanders. Kruijswijk is wel over zijn hoogtepunt heen en zou voor een knechtenrol in aanmerking komen, eerder dan Roglic die overal zelf voor de prijzen en de publiciteit voor JV kan gaan.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/04/2021 13:11 door Nomath.
Halve Belg 06 april 2021 13:18
Ik vermoed dat met de contractverlenging van Van Aert wel is afgesproken dat er geinvesteerd zal worden in de klassiekerploeg?
Ik neem aan dat er iemand bijkomt als schuduwkopman naast Teunissen. ( type Stuyven, Kung, Turgis etc). Dan heb je normaal 3 man die mee zijn bij de beste 30.
Die types heb je ook voor andere doelen echt wel wat aan.

Van Baarle lijkt me ideaal, maar heeft nog een contract tot eind 2022. Denk niet dat Ineos die eerder naar Jumbo laat gaan.

En dan wat minder prominent voorin rijden zou ook misschien helpen. ze zaten constant met 5 man op de eerste rij te laten zien hoe goed ze wel niet waren.
Eqquipo 06 april 2021 13:19
Alleen als je zeer verwant met Wuyts bent krijg je de begrippen Roglic en knechten aan elkaar gekoppeld, als je nog verdere afwijkingen geniet lukt het om dat dan ook nog uit te spreken en/of op te schrijven.
lodjan 06 april 2021 13:28
Kruijswijk in de Vlaamse klassiekers?
Aerts 06 april 2021 13:30
Huidige ploeg was wat magertjes. Ik weet ook niet welk budget jumbo-visma wil uitgeven aan 'voorjaarsknechten'. Als je de Belgische kant op wil, dan zijn de Belgen van '#zegeltrein' (declercq) een leuke optie. Voor Noren blijft het bij bystrom, hoelgaard en ev Hagen.
Senechal, Kragh Andersen, haller, polit zijn natuurlijk ook leuke opties. Maar ik weet niet hoe alle contracten lopen en wat het financiële plaatje is
Sub Culture 06 april 2021 13:37
van Aert een Brabander? Heb ik iets gemist?
Dat is een Antwerpenaar/Kempenaar.

Ik ben meer Brabander dan Wout.
Wanny 06 april 2021 13:38
Het heeft pas echt nut als je iemand bij je hebt, die ook de grote koersen kan winnen.
Bij Deceuninck hebben ze er daar wel een paar van in de Vlaamse wedstrijden.
Dan kun je ploegenspel spelen.

Met iemand als Declercq schiet je niet zoveel op ten opzichte van de huidige situatie.
Heisenberg 06 april 2021 13:41
Reageer je op mij? Ik zal er volgende keer een knipoog achter zetten.

Wuyts heeft dit toch eigenlijk ook alleen tijdens het WK (dus niet eens een wedstrijd in het geelzwart) echt nadrukkelijk gezegd?
Tinuz 06 april 2021 13:52
Van Aert is Noord-Brabander (NL), wel te verstaan.
Nomath 06 april 2021 14:07
OK, beiden Kempenaren was iets nauwkeuriger geweest.

Sub Culture 06 april 2021 14:21
Kan dat Noord-Brabant niet gewoon Zuid-Utrecht heten ofzo?
Brabant, het hertogdom.. ja dan droom je toch weg van het Brussels Hoofdstedelijk gewest, Pajottenland.. Brabantse provincies, niet van zo'n lap godvergeten land in NL.

Geef die naam terug.
Slimmerd 06 april 2021 15:29
Jullie mogen de naam, maar dan krijg je ook de complete inhoud van Noord-Brabant er bij...
Sub Culture 06 april 2021 16:16
Neen, geef gewoon Nederlands Limburg terug.
Die sloten zich toch al bij ons aan toen de Belgische revolutie (ja, die bestond) een kleine 200 jaar terug plaatsvond.
Nomath 06 april 2021 16:33
Het historische hertogdom Brabant was verdeeld in 4 kwartieren
- Kwartier van Antwerpen,
- Kwartier van Brussel
- Kwartier van Leuven
- Meierij 's Hertogenbosch
Grote rivieren zijn altijd een grote scheidslijn geweest. Daarom is Zuid-Utrecht een belachelijke benaming.
Eindhovuh 06 april 2021 17:30
Zeg ga jij je mond spoelen.
In Breda zijn wij cultureel veel meer verwant aan Antwerpen dan aan Rotterdam.
Eindhovuh 06 april 2021 17:30
Eindhovuh 06 april 2021 17:33
Ik had tijdens RVV gewoon medelijden met van Aert, helemaal alleen.
En van Aert is niet zomaar een goede renner, type Vanmarcke, nee hij is de absolute elite. Dan is deze ondersteuning belachelijk.
Er zijn hierboven al goede namen genoemd. Voor een renner zoals Turgis of Küng is dit ook een verbetering, die krijgen meer winstkansen.
Wanny 06 april 2021 17:41
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik had tijdens RVV gewoon medelijden met van Aert,
> helemaal alleen.
> En van Aert is niet zomaar een goede renner, type
> Vanmarcke, nee hij is de absolute elite. Dan is
> deze ondersteuning belachelijk.
> Er zijn hierboven al goede namen genoemd. Voor een
> renner zoals Turgis of Küng is dit ook een
> verbetering, die krijgen meer winstkansen.

Zoveel meer ondersteuning had MVDP toch ook niet? Vermeersch zat er wel steeds bij, maar ik geloof niet dat Mathieu daardoor heel veel krachten heeft kunnen sparen. Van Aert kwam gewoon tekort.
Slimmerd 06 april 2021 17:44
Wie was de ondersteuning van Van Avermaet, van Stuyven,etc, etc
Sub Culture 06 april 2021 17:45
Komt er nog eens bij dat Van der Poel doorgaans om een of andere reden niet altijd goed positie kiest waardoor hij niet zelden plaatsen moet goedmaken op de hellingen.
Nomath 06 april 2021 18:22
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> ....In Breda zijn wij cultureel veel meer verwant aan Antwerpen dan aan Rotterdam.

Dat zal wel, want Breda was in de tijd van het Hertogdom Brabant onderdeel van het Kwartier Antwerpen, evenals Bergen op Zoom en Steenbergen.
valse trage 06 april 2021 18:39
De renners die je noemt zijn net niet goed genoeg.
valse trage 06 april 2021 18:47
In algemene zin eens. Na 2e keer Kwaremont zat de 2e Jumborenner ergens op plek 60. Dat is inderdaad veel te mager.
Een of 2 renners met het niveau van een Küng of Turgis zijn nodig voor de toekomst.
Maar in deze specifieke koers had het niks uitgemaakt. Van Aert zat mee, en was zelf gewoon niet goed genoeg.
valse trage 06 april 2021 18:50
Rickaert was zondag net zo sterk als de sterkste Jumboknecht. Dillier en Riesebeek waren ook goed, maar door een valpartij uitgeschakeld.
De Belgisch kampioen hobbelt er altijd net achteraan, maar is altijd nog nuttig om zijn wiel af te staan smiling smiley
Alpecin-Fenix kwam echt wel beter voor de dag dan Jumbo-Visma.
Brieske 06 april 2021 20:00
Turgis was volgens mij na Aert, de Nijs, vd Poel en Asgreen de beste renner in koers.
Sowieso fokking goed ie tjap dit seizoen, rijdt volgens mij overal top 10 dit jaar.

Moeten we zo'n tjap als knecht willen? Juist niet toch, nivellering in ploegen.
Hoe leuk zou het zijn als (mits zelfde niveau als onder Patje) Stybar, Alaphilippe, Asgreen, Lampaert en Senechal wisselend bij een andere ploeg zouden rijden?

Groet
Nelis! 06 april 2021 20:21
Ik vind ook dat Van Aert te weinig ondersteuning heeft gehad. Hij zou meer moeten krijgen, vooral als hij tijdens de Tour ook wordt geacht te knechten, daar hoort wat tegenover te staan. Aan de andere kant, hij heeft geen enkele wedstrijd verloren door een gebrek aan ondersteuning. Elke wedstrijd die hij niet heeft gewonnen, was omdat er daadwerkelijk iemand beter was dan hij. En de Belgische klassieker die hij wel won, was mede dankzij zijn ploeggenoot.
Curzio 06 april 2021 20:37
Eqquipo 06 april 2021 21:15
Nou... Ik denk dat de TA spannender was geweest als Van Aert in etappe 4 en 5 een Kruijswijk/Kuss/Dumoulin in vorm bij zich had gehad. Beide koersdagen heeft ie (on)nodig veel werk op kop verzet. Dat kostte veel kracht en tijd. Had ie m gewonnen? Wie zal het zeggen, maar ondenkbaar is het niet dat het hem op dag 4 (hele klim op kop rijdend en aan het einde mannen die bij hem wegrijden) 20-30sec en evt boni's kost en op dag 5 had ie wellicht dan iets meer in de tank gehad om Pogacar wel te volgen, of iemand bij zich die het verschil korter kon houden. De marge is in het uiteindelijke AK was 1"03..

Ik denk enerzijds dat het niet was gelukt, anderzijds dat het speelbaar was geweest. Wout gaf zelf ook aan tijdens de koers dat hij overduidelijk een sterke ploeggenoot ontbeerde in die 2 etappes.
valse trage 06 april 2021 22:51
Ok, dat is wat JIJ graag wil zien. Niet wat in het belang is van Van Aert.
Meneer 60% 07 april 2021 17:49
Inderdaad, Van Aert is op waarde geklopt, zondag. Daar ging het mij niet om bij het aanmaken van dit topic.

Dat Alepcin vaak ook niemand in de finale meeheeft met MvdP doet ook niet echt terzake vind ik. Die laatste kiest bewust voor een kleinere ploeg, om allerlei redenen. Waarschijnlijk ook omdat alles op hem wordt afgestemd. Kiest zijn eigen programma en is altijd kopman.

TJV is natuurlijk een veel grotere ploeg, met meer budget. Je mag verwachten dat die betere ploegen op kunnen stellen. Als MvdP vindt dat hij te weinig steun krijgt, moet ie gewoon niet bij een continentale ploeg gaan rijden. Dat zal hij waarschijnlijk dus ook niet vinden. Van Aert heeft wel wat meer te eisen, lijkt mij. Ook in ruil voor zijn knechtwerk in de Tour. Ik denk wel dat het een prima match is, Van Aert en TJV, maar ik denk ook dat hij vroeg of laat wel ontevreden wordt als het zo blijft dat de klassiekers een beetje een ondergeschoven kindje blijven vergeleken met de rondes.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen