Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Remco Evenepoel verlengt contract tot 2026

Gepost door Sub Culture 
Sub Culture 06 april 2021 14:48
‘Breaking news’ in het team van Patrick Lefevere. Remco Evenepoel (21) heeft er zijn contract met liefst vijf jaar verlengd. Ook Ronde van Vlaanderen-winnaar Kasper Asgreen zou inmiddels tot een akkoord zijn gekomen. Het geeft aan dat Lefevere wellicht rond is met zijn sponsordeals en de toekomst van zijn ploeg heeft verzekerd. Meer nieuws daarover wordt heel binnenkort verwacht.

Van een monstertermijn gesproken. Vijf jaar! Daarmee koppelt Evenepoel zijn lot al zeker tot eind 2026 aan zijn huidige team en biedt Lefevere hem rustig de kans om zijn grote doel — het winnen van een grote ronde — te verwezenlijken. Het contract is één van de langstlopende in het huidige WorldTourpeloton. Ook dat van Tadej Pogacar bij UAE werd onlangs opengebroken en verlengd tot eind 2026 maar de verbintenis van de Sloveense Tourwinnaar liep nog tot eind 2024. Chris Froome heeft bij Israel Start-Up Nation een contract van onbepaalde duur. Hij blijft renner zolang hij dat wil en kan nadien in een andere functie binnen het team aan de slag. Onder meer Wout van Aert (Jumbo-Visma), Giulio Ciccone (Trek-Segafredo), Rudy Molard (Groupama-FDJ) en Maximilian Schachmann (BORA-Hansgrohe) liggen slechts vast tot eind 2024.

Lefevere kon zich in de onderhandelingen met Evenepoel beroepen op het zogenaamde ‘right of first refusal’. Dat betekent dat de renner pas mocht vertrekken wanneer de ploeg zou stoppen of bij een bod van een concurrerend team dat dat van Lefevere overtrof. Meer dan eens werd de Belgische rondetroef in de maanden die aan de deal voorafgingen aan de mouw getrokken door andere WorldTour-ploegen. Zo liepen er concrete aanbiedingen binnen van Ineos Grenadiers (vorig jaar al) en BORA-Hansgrohe (recent). Ook Israel Start-Up Nation en Bahrain-Victorious informeerden naar zijn marktprijs. Hoe sluw de verleidingstechnieken soms ook waren, Evenepoel zwichtte niet. Hij liet duidelijk verstaan dat de hechte band met Lefevere en ‘The Wolfpack’ een cruciale rol zou spelen in zijn beslissing en het menselijke/structurele aspect zou primeren op het puur financiële.

Evenepoel vertoeft momenteel op hoogtestage in de Sierra Nevada, waar hij hard werkt aan zijn comeback na zijn zware crash in de Ronde van Lombardije van vorig jaar. Zijn terugkeer in competitie is voorzien voor 8 mei, startdatum van de Ronde van Italië. De intenties van Lefevere (met hem) zijn glashelder. Hij hoopt zijn ‘team van de toekomst’ grotendeels uit te bouwen op de bestaande fundamenten, rond een aantal van zijn boegbeelden en met behoud van zoveel mogelijk mensen uit de huidige staf. 26 van zijn 30 renners zijn eind 2021 einde contract.

Naast Evenepoel zou er naar verluidt ook al een akkoord zijn met Ronde van Vlaanderen-winnaar Kasper Asgreen. Wereldkampioen Julian Alaphilippe wordt één van de volgende prioriteiten in de besprekingen. Stuk voor stuk cruciale elementen in het publicitair sterke en aantrekkelijke pakket dat hij zijn sponsors wil aanbieden in het onderhandelen van de nieuwe deals, die Lefevere volgens onze bronnen inmiddels (zo goed als) heeft afgerond.
Anony 06 april 2021 15:06
Patje wil in schoonheid eindigen. Met een Belg uit zijn roede in het geel op de Champs-Elysées.
Museeuw 06 april 2021 15:20
Dit leest als een advertorial.
Wanny 06 april 2021 15:36
Wat doet Schachmann in dit artikel?
Heisenberg 06 april 2021 15:37
Of als een sprookje. "Hoe sluw de verleidingstechnieken soms ook waren, Evenepoel zwichtte niet."

Maar verder goed nieuws natuurlijk. De meeste WT-ploegen hebben zekerheid voor meer jaren.
Brieske 06 april 2021 15:58
Waarom circuleert de naam van Rob de Nijs op dit forum, vragen, vragen, vragen...

Groet
Sub Culture 06 april 2021 16:03
Het is raar dat ze Schachmann noemen tot 2024 en niet Uitdebroeks die vastligt tot 2025.
valse trage 06 april 2021 16:09
Remco komt uit de roede van een andere Patrick...
Slimmerd 06 april 2021 16:10
Ik ga de jaarlijkse klaagzang van Patje L. wel missen over het gebrek aan zekerheid en geld
Prikdude 06 april 2021 16:10
Rudy Molard ligt tot slechts 2024 vast...

"Eddy Merckx won maar liefst vijf keer de Tour. Een gigantisch aantal. Zo won Oscar Pereiro Sio slechts eenmaal."
Sub Culture 06 april 2021 16:13
'ik ben maar een simpele boekhouder'
Sub Culture 06 april 2021 16:29
Het wordt afwachten hoe Evenepoel terug zal keren na zijn blessure.
Hij zal de komende jaren sowieso een hele zware kluif hebben aan Pogacar die naast zijn fenomenale klimtalent ook gewoon heel sterk kan tijdrijden en een kapitaalkrachtigere ploeg rijdt.
Frederik D. 06 april 2021 18:36
Als je op een regenachtige dag op zolder zit, dan denk je vanzelf aan Belinda Meuldijk. Good morning, mrs Blues. Vandaar kom je op hamburgers. En tien stappen verder kom je op Rob de Nijs. smiling smiley
valse trage 06 april 2021 19:06
Wel vreemd dat dan nergens de woorden "Deceuninck", "Lidl" of "Quick-Step" voorkomen in het verhaal. Wel een heleboel sponsoren van andere wielerteams.
merijntje mortirolo 06 april 2021 19:31
"En François Bidard geenenenmaal."
Horsie is back 06 april 2021 19:47
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Als je op een regenachtige dag op zolder zit, dan
> denk je vanzelf aan Belinda Meuldijk. Good
> morning, mrs Blues. Vandaar kom je op hamburgers.
> En tien stappen verder kom je op Rob de Nijs. smiling smiley

Ho nou, Pipo! Je moet kiezen of je wilt luisteren naar het zachtjes tikken van de regen op het zolderraam of alvast een kaars zetten voor het zolderraam. En als je het niet neer weet, vraag het de wind of de veerman die nooit heeft gekozen. Boeie toch.

Just in Case. U hebt de aanhef van Horsie toch wel begrepen. grinning smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/04/2021 23:18 door Horsie is back.
Curzio 06 april 2021 20:46
Vijf jaar op een houtje bijten voor Evenepoel. Gezien het budget dat Levefere tot z'n beschikking heeft, zal het niet veel meer dan 35.000 euro netto per jaar betreffen vermoed ik. Misschien krijgt hij nog eens een geeltje extra als hij een dikke prijs wint. Maar ja, de menselijke/structurele aspecten primeren, zo is Remco.
Frederik D. 07 april 2021 10:04
Put a Candle in the Window. Long as I can see the Light.
El Chaba 07 april 2021 12:21
En niet te vergeten het gebrek aan waardering natuurlijk.
El Chaba 07 april 2021 13:43
Over zijn terugkeer aan de top heb ik weinig tot geen twijfels, maar die kapitaalkrachtige(r) sponsor gaat wel een dingetje worden, ja.
Met Pogacar, McNulty, Formolo, Majka, Hirschi, De La Cruz, Conti en Polanc kunnen ze nu al een gruwelijk sterke Tourploeg op de been brengen, laat staan de komende jaren als megatalent Ayuso er ook nog bij komt (heeft al op 18-jarige leeftijd een 5-jarig contract bij UAE getekend) en als ze met de buidel gaan rammelen om een nog sterkere omkadering voor Pogacar te gaan bewerkstelligen.

Daar gaat Lefevere nooit aan kunnen tippen, temeer ik me niet kan voorstellen, dat hij zijn handelsmerk 'De Vlaamse klassiekers' gaat laten schieten om alles in dienst van de Tour met Evenepoel te gaan stellen.
Wanny 07 april 2021 13:58
Als Evenepoel echt sterk genoeg is om Pogacar te verslaan, dan heeft ie aan een paar goeie mannen toch genoeg. Pogacar won zelf ook de Tour zonder de beste ploeg te hebben.
Halve Belg 07 april 2021 15:34
In de wandelgangen gaat al een paar jaar het gerucht dat Pat (En Bakala) het rustiger aan willen doen en een koper/investeerder zoeken voor de ploeg. Volgens mijn geheugen is Pat nog voor slechts 10% eigenaar van de structuur (Bakala 70 en Meneer de Cock 20)

Uit mijn dikke duim zou het zomaar een samensmelting/gedeeltelijke ovename kunnen worden met een bestaande ploeg. Dan lijkt Alpecin mij een kandidaat. Lefevre is wel gecharmeerd van de gebroeder Roodhooft volgens mij en de familie Van der Poel klikt ook wel met Lefevre volgens mij.
Daarnaast zou MvdP en RE een prima kopduo zijn.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/04/2021 15:35 door Halve Belg.
Curzio 07 april 2021 17:48
Prima inderdaad. Tamelijk oke.
merijntje mortirolo 07 april 2021 20:29
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen