Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Keuzestress

Gepost door Clavan 
Clavan 09 april 2021 21:31
3 oktober 2021. Of Parijs-Roubaix of Profronde van Noord-Holland.

NH
Brieske 09 april 2021 22:37
Kilometervreter 10 april 2021 00:02
Roubaix in het najaar kan nog weleens verraderlijk uitpakken vanwege al het uitgroeiende onkruid tussen de stenen. Dat, in combinatie met wat druppels regen, veroorzaakt een ijsbaan waar ze in Heerenveen trots op zouden zijn. In het voorjaar is dat risico minder aanwezig aangezien het onkruid dan nog niet zo verwassen is.
Profiel op de bandjes is bittere noodzaak.
Anony 10 april 2021 00:26
Pff ... doe maar de Profronde van Noord-Holland dan.
Koppizoektwachtwoord 10 april 2021 00:29
Kijk aan, een bioloog in de club. ‘Verwassen onkruid’, weer wat geleerd.
Op 2 oktober vier ik een persoonlijke mijlpaal. Ik hoop eigenlijk dat ik daar op de derde nog niet van hersteld ben.
Clavan 10 april 2021 01:25
Nou. De wegen hier zijn ook niet al te best hoor. Hoe denk je dat het komt dat Ten Dam zo’n lelijke kop heeft. ( met alle respect natuurlijk)
Hoentie 10 april 2021 08:12
Hoe is dat respectvol? "Met alle respect" is gewoon een manier om te proberen weg te komen met een rotopmerking. Laffe retoriek.
Clavan 10 april 2021 08:41
Het enige waar ik beschuldigd van kan worden is het hebben van een slechte smaak.
Frederik D. 10 april 2021 10:54
En dat is erg zat. smiling smiley
Clavan 10 april 2021 12:16
Gelukkig ben ik positief getest en heb ik nu op dit moment last van geur- en smaakverlies drinking smiley
Kuiperberg 10 april 2021 12:21
Zo jammer, dat P&R niet doorgaat morgen. Was er eindelijk weer eens sprake geweest van een ouderwetse natte editie. Hoe lang is dat al geleden dat we een heroische natte P&R hebben gehad. Kan me de editie herinneren van Knaven ( maar volgens had het de dag ervoor veel geregend) en natuurlijk de editie met Museeuw en Tchmil ( ik dacht in 1994).
Sub Culture 10 april 2021 12:27
Wat was eigenlijk de laatste natte editie?
De laatste die ik mij kon herinneren was die ene van Museeuw in 2002, maar lijkt me sterk dat er de voorbije 20 jaar geen enkele keer regen is geweest in Roubaix tijdens de koers.
ton duk 10 april 2021 12:42
Ronde v Noord-Holland, veel mooiers dan deze waauerkoers is er eigelijk niet meer na het stoppen Ronde vd Groene Hart
Gr
Clavan 10 april 2021 13:03
Alhoewel de finishes op de troosteloze Peperstraat in Zaandam 'vroeger' wel ietwat treurig waren.
Clavan 10 april 2021 13:31
De race met de meeste uitvallers is 2001. Daarna 2002, 1998, 2003, 2010 en 2012. Totale uitvallers dus niet gecorrigeerd naar het aantal deelnemers.....

2001: The Race: Wet, muddy and windy. Domo-Farm Frites dominated the race, first by sending Wilfried Peeters up the road with 90 kilometers remaining. When he was caught with just 14 kilometers to go, other Domo riders started attacking and 4 kilometers later Servais Knaven was well and truly gone. Domo-Farm Frites took the top three places and top four out of five.



2002:The Race: With about 60 kilometers remaining Johan Museeuw left the front group with Frankie Andreu on his wheel. The pair passed the lone man in front, Max van Heeswijk. At the Ennetières sector of cobbles Museeuw went off alone and though he was tiring, entered the velodrome with enough of gap to win his second Paris-Roubaix.



1998: With about 65 kilometers to go, 8 riders broke away and Franco Ballerini left that group another 15 kilometers later. He soloed into the Roubaix velodrome with more than 4 minutes in hand.



2003: The weather: Dry and sunny with a tailwind.

The race: Van Petegem, Pieri amd Ekimov got away with a slim lead at about 14 km to go. Van Petegem is the first Tour of Flanders/Paris-Roubaix double winner since the great Roger De Vlaeminck did it in 1977. The cutoff time was 18min 35sec (+5% of winner's time).



2010: The Race: What an athlete! Fabian Cancellara won today's Paris-Roubaix and did both the 2010 Flanders-Roubaix double and also won his second Paris-Roubaix (he won in 2006 as well).

Cancellara left a select group 210 kilometers into the race, at the 3-kilometer long Mons-en-Pévèle cobbled sector. Boonen was at the back of the small group when Cancellara attacked, but I can't see how it would have mattered. Before easing up Cancellara had hammered out a 3-minute lead. The Swiss champion is having a period of grace that few sportsmen ever get to enjoy. Chapeau.



2012:The Race: What a ride! With 55 km to go Boonen rode away from a helpless field. He initially took along Alessandro Ballan and Filippo Pozzato and teammmate Niki Terpstra, but 2 km later he left the Italians behind and then Terpstra couldn't stay with Boonen. Boonen then-time trialed all the way to the Roubaix velodrome. He has now equaled Roger de Vlaeminck's record of 4 Paris-Roubaix wins and is the only rider to have done the Flanders-Roubaix double twice.



Bron: Bikeraceinfo.com



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/04/2021 13:33 door Clavan.
Clavan 10 april 2021 13:44
2001 was inderdaad de laatste editie gereden in de regen. In 2002 regende het in de dagen voor de koers. Ook in 2016. Maar deze edities werden in droog weer verreden.
El Chaba 10 april 2021 16:09
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen