Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Het Monster van de Ardennen

Gepost door Prikdude 
Prikdude 12 april 2021 20:22
Peiling
Er zijn 109 stemmen ontvangen.
Alle bezoekers mogen stemmen.
Wie wordt de grote man van de heuvelklassiekers?




De koersen der omhoog gevallen veldrijders zijn gedaan (uit piëteit met de pluviusparels weg pinkenden pavéconnaisseurs speciaal tot deze maandag gewacht) en de weken der mislukte klimmers zijn aangebroken. Ofwel van BEPPU BEPPU BEPPU BEPPU naar PHIL PHIL PHIL PHIL. Al zijn vooral de Brabantse Pijl en Amstel Gold Race koersen van lichte zeden die voor renners van allerlei pluimage hun benen spreiden. Wie gaat dit jaar regeren? Wie wordt dit jaar het Monster van de 'Ardennen'?



Wout Van Aert is naast omhoog gevallen strontklosser ook een nóg niet mislukt klimmer, maar zal enkel de eerste helft van het klassieke slotstuk Brabantse Pijl ~ Amstel Gold Race ~ Waalse Pijl ~ Luik-Bastenaken-Luik beslechten.

In de Brabantse Pijl is Van Aert op de voorlopige startlijst de topfavoriet, al zal het niet van zijn meegestuurde kinder(-kop)klas moeten komen. In de Gold Race heeft Jumbo (Rablankin Lobotisma) met ook Roglic en Vingegaard nog betere papieren en kan het voor het eerst in 20 jaar nog eens Nederlands belangrijkste koers winnen.




De telemarketeer rijdt ook Huy en Luik en lijkt de belangrijkste gegadigde voor monstertitel met de in Baskenland geëtaleerde, blakende vorm. De concurrentie is echter niet onbehoorlijk met o.a. Pogacar, Alaphilippe, Fuglsang, de zijn 41e jeugd gevonden hebbende Valverde, Kwiatkowski en Woods. Heeft Fuglsang precies goed geprikt gepiekt, duurt het voorseizoen van Flipje te lang? En zal Hirschi zijn vorm op tijd te vinden? Of gaan we weer een radicale doorbraak beleven van een (relatieve) verrasing? Zegt iemand daar Simon Carr?



Laat naast de poll hieronder weten wie jij denkt dat het Monster van de Ardennen wordt (objectief te bepalen door welke renner op de CQ-ranking de meeste punten in deze 4 koersen scoort). De winnaar krijgt (eventueel na loting) het album Hartslag van Rob de Nijs thuis gestuurd.

Kilometervreter 12 april 2021 20:31
Ik verwacht dat Fourniret het peloton vlot zal uitdunnen
Clavan 12 april 2021 21:32
Poeh, ik was even bang dat je Jaqueline uit Theux bedoelde.
Nelis! 12 april 2021 21:36
Kilometervreter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik verwacht dat Fourniret het peloton vlot zal
> uitdunnen


In prikdude style moet dit peleton zijn.
Curzio 12 april 2021 21:43
Simon Carr. Ik weet niet, die naam komt zo in me op.
merijntje mortirolo 12 april 2021 21:50
Ik zet mijn geld op Stan Dewulf.

Staat bij cyclingfever mooi bovenaan.
Frederik D. 13 april 2021 10:40
Met stijl gebracht, Dude. Complimenten.
MarcoV 13 april 2021 11:06
Michael Matthews gaat vier maal derde tot vijfde worden en zo nipt de CQ punten prijs pakken doordat de koersen vier totaal verschillende podia kennen (met als winnaars: Laporte, Van Aert, Roglipogacar (onbesliste fotofinish), Formolo). Ik weet daarom niet of ik op Matthews', 'er steekt niemand bovenuit' of Rob de Nijs moet stemmen.
Verder een stijlvolle voorbeschouwing.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen