Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Is Cav echt terug?

Gepost door Bummetje 
Bummetje 13 april 2021 14:49
Peiling
Er zijn 102 stemmen ontvangen.
Alle bezoekers mogen stemmen.
Hoe gaat Cav's wielerseizoen verder?




Hij wint 2 etappes op rij in de Ronde van Turkije, maar wat mogen we nog meer verwachten van Cavendish?
Horsie is back 13 april 2021 14:55
Bummetje Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hij wint 2 etappes op rij in de Ronde van Turkije,
> maar wat mogen we nog meer verwachten van
> Cavendish?

Je had toch nog een vijfde optie moeten toevoegen: .. en wint daar vier etappes ..



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/04/2021 14:57 door Horsie is back.
veluweracer 13 april 2021 14:58
Voor de meesten zal de ploeg van Don Lefevere nu vooral weer een beetje meer verdacht zijn. Verdacht van dopinggebruik dan wel te verstaan hè.
Anony 13 april 2021 15:10
Hoezo 'de meesten'? Spreek voor jezelf.

Ik denk dat hij ook wel een ritje in een niet spectaculair bezette rittenkoers op WorldTourniveau kan winnen. Dus optie 3.
Brieske 13 april 2021 15:41
Ik hoop vooral op veel emotie, positief of negatief. Dat is wat hem voor mij zo geliefd maakt.

Groet
Heisenberg 13 april 2021 15:54
Jakobsen werd vandaag 39e. Ik hoop dat het beter blijft gaan en hij de tweede sprinter van de ploeg wordt na Bennett. Cavendish mag dan knechten in de wedstrijden bij optie 3.
Sub Culture 13 april 2021 16:15
Pff Cav rijdt bij Quickstep en is beste sprinter ter wereld, hij gaat weg en dan komt Kittel, die is opeens beste sprinter ter wereld, die gaat weg (presteert niks meer en stopt vroegtijdig) en dan komt Viviani, die is opeens beste sprinter ter wereld, die gaat weg (wint slechts 1 koersje tot nu toe) en dan komt Bennett, die is opeens beste sprinter ter wereld.
Nu komt Cav terug, 3 jaar geen koers gewonnen en wint hij 2 dagen op een rij.

Ik moet er geen tekeningetje bij maken zeker?
Vuile dopingploeg.
Tinuz 13 april 2021 16:18
Kefke die 2 koersjes wint in Turkije is mijns inziens ongeveer als Messi die 2 doelpuntjes scoort in de serie B na 2 jaar van beslommeringen.
Je zou er voor kunnen juichen, zoals nonkel Patrick ostentatief doet, maar erg groots is het niet.
Eindhovuh 13 april 2021 16:52
Zal ik even happen Sub, puur voor jou?
Toen Cavendish nog hij nog bij een fatsoenlijke ploeg reed won hij normaal gesproken een etappe of 5 a 6 in de tour, pakt op zijn gemakje een wereldtitel mee, MSR etc. Toen kwam hij bij Quickstep en begon het verval en haalde hij nooit meer dat niveau, doodzonde, niet meer dan terecht dat Patje hem, uit schuldbewustheid, nu een plekje geeft.
Marcel Kittel, nóg zoiets, die jongen won al 14 etappes in grote rondes. Toen stond Patje op de stoep met veel geld en Kittel trapte erin. Hij kon nog 1 jaartje teren op wat hij bij andere ploegen had opgebouwd maar ook hij stortte in.
Olympische kampioen Viviani stapte over naar Quickstep en nu hij kon afgelopen jaar zelfs zijn titel in Tokyo niet meer verdedigen!

Nee Patrick Levere is een zwart gat dat alle energie opslurpt om er zelf groter van te worden.
Anony 13 april 2021 18:05
Tinuz Schreef:
-------------------------------------------------------
> Kefke die 2 koersjes wint in Turkije is mijns
> inziens ongeveer als Messi die 2 doelpuntjes
> scoort in de serie B na 2 jaar van
> beslommeringen.
> Je zou er voor kunnen juichen, zoals nonkel
> Patrick ostentatief doet, maar erg groots is het
> niet.


Met dat verschil dat wielrennen een volkomen andere sport is dan voetbal, en elke profzege op 2 wielen meer bewondering verdient dan een doelpunt in de Serie B.
El Chaba 13 april 2021 19:59
Lees je even mee, Sub? winking smiley

[www.wielerflits.nl]

LEFEVERE: “HET IS MIJN VERDIENSTE, WIE ANDERS HEEFT CAVENDISH EEN KANS GEGEVEN?”

Lefevere: “Het is mijn verdienste, wie anders heeft Cavendish een kans gegeven?”foto: Cor Vos
Patrick Lefevere was meer dan blij met de overwinning van Mark Cavendish in de Ronde van Turkije. De Britse sprinter, ruim drie jaar zonder zege en vorig jaar bijna gestopt, bloeit bij Deceuninck-Quick-Step helemaal op onder de vleugels van Lefevere. “Het doet me heel veel plezier. Ik werd er haast emotioneel van”, aldus de ploegbaas in Het Laatste Nieuws en Het Nieuwsblad.

“Als ik had gedacht dat het gedaan was met hem, dan had ik hem niet teruggenomen”, stelt Lefevere. “Ik heb het van bij het begin gezegd: ik had met Cavendish niets te verliezen. Als hij mislukte, was het zijn schuld. Lukte het, dan is het mijn verdienste. Ik dacht: we zien het wel. Het is dus gelukt. En ik meen dat, hé, dat het mijn verdienste is. Wie anders heeft hem een kans gegeven?”

Deceuninck-Quick-Step maakte dit voorjaar al veel gebruik van Cavendish. Hij begon in Almería, waarna hij enkele Belgische eendagskoersen, de Settimana Internazionale Coppi e Bartali en de Scheldeprijs reed.

“We hebben hem zo’n beetje overal ingezet. Eigenlijk reed hij het derde programma van de ploeg. In de Scheldeprijs had hij een heel specifieke opdracht. Sam Bennett moest voor de overwinning sprinten. Cavendish moest bij hem in het wiel zitten, opdat niemand anders die plek zou kunnen innemen”, legt Lefevere uit.

“Zondag in de Ronde van Turkije was het al nipt. In de laatste bocht verloor hij wat plaatsen door een renner die bijna viel. Vandaag heeft hij gesprint zoals hij dat het beste kan“, geeft de manager van Deceuninck-Quick-Step aan. En ondanks het redelijk ‘goedkope’ contract van Cav, heeft hij nu toch zijn waarde. “De Commonwealth bestaat nog, en nu krijgt hij ook weer een bladzijde in de krant. Misschien zelfs de frontpagina?”, vraagt Lefevere zich af.
Sub Culture 13 april 2021 20:13
Ik geef toe, je had gelijkgrinning smileythumbs up
El Chaba 13 april 2021 20:18
winking smiley thumbs up
Overigens ben ik het wel met hem eens. Niemand anders dan Lefevere zou dit gelukt zijn. Samen met zijn 'omkadering' natuurlijk..
lodjan 13 april 2021 20:26
Wat dit betreft had je geen gelijk:

In de Scheldeprijs had hij een heel specifieke opdracht. Sam Bennett moest voor de overwinning sprinten. Cavendish moest bij hem in het wiel zitten, opdat niemand anders die plek zou kunnen innemen”, legt Lefevere uit.
El Chaba 13 april 2021 20:32
Haha, ik wist dat iemand dat zou zeggen.. thumbs up

Maar toch blijf ik bij mijn gelijk, mede door het karakter van Lefevere.
Stel nou, dat het klopt wat ik beweerde, denk je nou echt dat Lefevere dat toe zou geven? Natuurlijk niet, dan zou hij toegeven, dat hij geblunderd had en dat doet hij nooit.

Mijn extra bewijs voor mijn bewering: ooit meegemaakt dat er bij de voorbereiding van een massasprint de afgelopen jaren iemand achter Bennet zat om ervoor te zorgen dat er niemand in zijn wiel kon post vatten?
Ik dachutnie.. winking smiley
Horsie is back 13 april 2021 20:34
Ik begrijp het dédain niet dat volgens mij bij sommige prikkers doorsijpelt in hun commentaar. Het gaat er toch helemaal niet om of hij ineens weer tot de absolute wereldtop zou behoren. Hoe lang is het nou geleden, dat ie bijna huilend zijn "afscheid" afkondigde. Hij heeft zich daarna als een Baron van Münchhausen aan zijn eigen haren weer omhoog getrokken (boze tongen beweren, dat er iemand aan de kant een pruik aanreikte) en ineens wint ie dan twee opeenvolgende keren tegen o.a. een André Greipel, die zeker ook nog eens gaat winnen voordat hij afscheid neemt. Deze Greipel kwam vandaag ondanks een vijfde plaats weer met een max van 1713 Watt en een gemiddelde van 1477 Watt over de laatste 200m in ca. 11 seconden. Maar power is niet alles in een massasprint (op de baan ligt dat wel wat anders), het is positioneren, op het juiste moment de handle opendoen of zelfs even dichtlaten. Zoals Greipel dichter staat bij Kittel, zo staat Cavendish dichter bij Caleb Ewan.

Cavendish is wel begonnen als mislukte baansprinter.
lodjan 13 april 2021 21:32
1. Ze hebben sowieso geblunderd of Bennett nu 1e sprinter was of Cavendish.
2. Een mannetje achter je sprinter zetten is een toch wel vaker beproefde tactiek. Je kan er alle kanten mee op: niemand anders kan uit je wiel, uit je slipstream komen, als het beide goede sprinters zijn zet je de tegenstanders op een dwaalspoor (wie gaat het doen?) en mocht er iets voorvallen, kun je altijd nog je tweede man uitspelen. Je moet wel genoeg mannen hebben voor je trein.
Ik weet niet of ze dit met Bennett vaker doen, maar het was natuurlijk geen massasprint en met vijf man in een kopgroep van 30 hadden ze genoeg 'overtal' om het zo aan te pakken.
Dat het anders uitpakte dan gepland kan gebeuren. Het was meer te danken aan een slimme Rickaert dan aan eigen falen.
veluweracer 14 april 2021 20:42
Anony Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hoezo 'de meesten'? Spreek voor jezelf.
>
> Ik denk dat hij ook wel een ritje in een niet
> spectaculair bezette rittenkoers op
> WorldTourniveau kan winnen. Dus optie 3.

De meesten min jou uiteraard.
veluweracer 14 april 2021 20:46
Ik geniet toch wel van de manier waarop Cav zijn sprints wint. Daar gaat wel een zekere klasse vanuit. Daarvoor vergeet ik graag even dat hij in de Boevenploeg rijdt.
veluweracer 14 april 2021 20:50
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zal ik even happen Sub, puur voor jou?
> Toen Cavendish nog hij nog bij een fatsoenlijke
> ploeg reed won hij normaal gesproken een etappe of
> 5 a 6 in de tour, pakt op zijn gemakje een
> wereldtitel mee, MSR etc. Toen kwam hij bij
> Quickstep en begon het verval en haalde hij nooit
> meer dat niveau, doodzonde, niet meer dan terecht
> dat Patje hem, uit schuldbewustheid, nu een plekje
> geeft.
> Marcel Kittel, nóg zoiets, die jongen won al 14
> etappes in grote rondes. Toen stond Patje op de
> stoep met veel geld en Kittel trapte erin. Hij kon
> nog 1 jaartje teren op wat hij bij andere ploegen
> had opgebouwd maar ook hij stortte in.
> Olympische kampioen Viviani stapte over naar
> Quickstep en nu hij kon afgelopen jaar zelfs zijn
> titel in Tokyo niet meer verdedigen!
>
> Nee Patrick Levere is een zwart gat dat alle
> energie opslurpt om er zelf groter van te worden.

Dus Don Lefevere knijpt er het laatste beetje uit voordat ze bij het grofvuil gaan. Interessante zienswijze.
Andere Peter 15 april 2021 14:57
Dat bericht van WF lijkt wel van De Speld. Ach, Lefevere is een narcist uit de buiten-categorie. Ik vind het nog een graadje erger dan Van Gaal, een soortgelijke type die menselijke trekjes heeft. Dit gaat zelfs richting Trump.

Quote
Capo Patricio
Als hij mislukte, was het zijn schuld. Lukte het, dan is het mijn verdienste

Een béétje moderne leidinggevende zou precies andersom denken. En dit is een patroon, hè. Vertrekkende renners hebben altijd persoonlijk gefaald. Succesvolle renners hebben het allemaal aan Patje te danken, vindt Patje.

Eens met Chaba dat dit waarschijnlijk alleen in die ploeg kan, met die omkadering. Maar daar hoort ook bij: alleen in die ploeg kan als 30e renner iemand worden aangetrokken met als enige motief een egotrip van de manager en kan een plannetje wordt uitgestippeld waarbij het kloppen van Arvid de Kleijn in fucking Erdogans rondje tot een orgastische climax leidt.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/04/2021 14:58 door Andere Peter.
El Chaba 17 april 2021 17:59
1. Nee, juist omdat - naar mijn mening - Cavendish de eerste man was om de sprint te winnen hebben ze geblunderd. Je ziet duidelijk op de beelden dat Bennet een paar keer omkijkt of Cavendish nog wel in zijn wiel zit. Dat zegt alles, dat zou hij noot doen, als de bedoeling was die jij in punt 2 noemt.

2. Ik ken die tactiek natuurlijk ook, maar die heb ik DQS nog nooit zien uitvoeren de laatste jaren, zeker niet in de laatste kilometer.
En juist omdat er daardoor voortdurend op twee paarden werd gewed (in principe als eerste Cavendish en als dat niet zou lukken dan als tweede Bennet) ging het mis en kon Rickaert die slimme move doen. Als vanaf het begin Bennet als eerste man uitgespeeld zou worden, was de eindsprint natuurlijk heel anders verlopen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/04/2021 18:00 door El Chaba.
lodjan 17 april 2021 20:27
We worden het niet eens. De betrokkenen en insiders gaven ook aan dat Bennett de man was die het moest doen. Dat omkijken kan om vele redenen.
El Chaba 18 april 2021 00:55
Prima, let us agree to agree. winking smiley thumbs up
Sub Culture 18 april 2021 10:42
Deels akkoord dat Lefevere bedenkelijke uitspraken doet, deels moet je ook gewoon vaststellen dat ik zelden of nooit een (ex)-renner met wrok over Lefevere heb horen praten.

Je zou toch het tegendeel verwachten van een totalitaire dictator met extreme narcistische neigingen..

@el chaba, die hele theorie over Cavendish laten winnen in de Scheldeprijs slaat nergens op.
Andere Peter 18 april 2021 15:36
Dat is voor een deel het Stockholm-syndroom. Tevens komt het bij de mafia wel vaker voor dat oud-medewerkers weinig kritiek hebben op hun baas. Plus: die ploeg is een machtsfactor. Je kunt er maar beter geen ruzie mee hebben.
Carlos Danger 18 april 2021 17:48
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen