Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

85th La Flèche Wallonne (1.UWT) One day race»Charleroi›Mur de Huy(193.6k)

Gepost door Clavan 
Clavan 19 april 2021 13:04
Beetje vroeg maar ik heb vandaag wat tijd....


Winnaar 1e editie..

Winaar laatste editie

Is dit de race met de meest verschillende start- en finishplaatsen?

Voorbeschouwing: WF

Startlijst: Heren PCS en Dames PCS










Weer en TV

De dag begint bewolkt, maar ’s middag neemt de kans op een regenbui toe. De temperatuur loopt op tot ongeveer 14℃ à 16℃. De wind is zwak tot matig, windkracht 2 à 3.

De Waalse Pijl is woensdag op zowel Eurosport 1 als Sporza te volgen. De uitzendingen beginnen om respectievelijk 14.15 uur en 14.00 uur. Ook is de koers, vanaf 13.00 uur al, te zien via de Eurosport Player en GCN+.



Bron: Letour, WF, PCS en Bikeraceinfo
ton duk 19 april 2021 13:28
Clavan Schreef:
-------------------------------------------------------
>
>
> [url=https://www.bikeraceinfo.com/classics/Fleche%
> 20Wallonne/flecheindex.html]Is dit de race met de
> meest verschillende start- en
> finishplaatsen?[/url]

en met de minste HOL-winnaars ...
gr
Sub Culture 19 april 2021 13:31
Saaie strontkoers.
Gewoon meteen starten aan de muur van Huy om klokslag 16u30

Hopelijk zijn die zeehonden op de Mont Mosan in dat derdewereldgebied eindelijk dood.

****************************
Jimmy fucking Janssens
Heisenberg 19 april 2021 13:40
Laatste overwinning 1976 (Zoetemelk)
Laatste tweede plaats 1999 (Den Bakker)
Laatste derde plaats 2006 (Kroon)

Het ziet er niet naar uit dat hier snel verandering in komt.
Sub Culture 19 april 2021 13:51
Wanny 19 april 2021 13:55
In theorie een leuke koers, In de praktijk geen reet aan omdat je weet dat het uiteindelijk altijd in de laatste 300 meter op een sprintje uitdraait.
Spaak 19 april 2021 14:16
Volledig eens met de kanttekening dat het zeeleeuwen zijn
MarcoV 19 april 2021 14:18
Heisenberg Schreef:
-------------------------------------------------------
> Laatste overwinning 1976 (Zoetemelk)
> Laatste tweede plaats 1999 (Den Bakker)
> Laatste derde plaats 2006 (Kroon)
>
> Het ziet er niet naar uit dat hier snel
> verandering in komt.

Je zou toch denken dat Wout Poels de capaciteiten heeft om hier ooit eens op het podium te rijden / gereden te hebben. Hoewel hij de vaardigheid wringen onder de rode vod wellicht mist. Hij is in elk geval al een keer tot de 4e plek gekomen. Al wijst niets er op dat hij nu de juiste topvorm heeft ...

Verder is dit de Scheldeprijs onder de klimklassiekers, de Scheldeprijs werd in 2005 onder Thorwald 'Flexwet' Veneberg voor het laatst geen massasprint, voor de Waalse Pijl moeten we zelfs naar het begin van deze eeuw met illustere namen als Astarloa, Aerts en Verbrugghe ..
Cecchini 19 april 2021 16:35
Toen ze nog niet op de Muur aankwamen en Joop bijna genaaid werd.

[nos.nl]
Kilometervreter 19 april 2021 16:43
Zo geredeneerd (en ik snap je punt heus wel) zou je kunnen stellen dat, pak 'm beet, 70% van de koersen "geen reet aan is" omdat je het verloop wel kan uittekenen. Persoonlijk blijf ik toch graag kijken omdat er toch altijd de kans is op een onvoorspelbare wending. En die wil ik niet gemist hebben. Daarnaast vind ik wielerkoersen in Wallonië (en in Italië en Baskenland) toch altijd iets positief elitairs hebben, zo van: je bent pas echt eentje voor de geschiedenisboeken als je daar kan winnen.
Curzio 19 april 2021 17:41
Zonder pech had Vansevenant vorig jaar gewonnen (uit de vlucht). Zegt hij zelf.
Sub Culture 19 april 2021 18:09
Dat lijkt zeer sterk.
Het was mss nipter geweest dan je zou vermoeden, maar ik denk echt niet dat hij had gewonnen.
Curzio 19 april 2021 18:54
Ik ben het met je eens.
Eqquipo 19 april 2021 22:38
Eqquipo 19 april 2021 22:40
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> 2022 MVDP?


in zijn Strade Bianchi 2021-vorm aan de start komen dan lukt dat.
De zwarte trui 19 april 2021 23:28
Retirado? No! Wat een (pak)baas onze pitti. Ga hem bijna dat verjaardagskado gunnen. De muur gaat niet meer lukken.
De zwarte trui 20 april 2021 23:41
Er is weer een nieuwe Merckx! Het verlangen naar een nieuwe Eddy zit blijkbaar diep bij de Belgen, zo diep dat dit label nu ook op een Brit wordt geplakt. Bedankt trainer. [sporza.be]

En die Brit vertrouwt de (positie van de) AGR fotofinish voor geen micrometer. Hij is getergd. Morgen op de muur zal er geen foto nodig zijn. [sporza.be]
Horsie is back 20 april 2021 23:59
De zwarte trui Schreef:
-------------------------------------------------------
> Er is weer een nieuwe Merckx! Het verlangen naar
> een nieuwe Eddy zit blijkbaar diep bij de Belgen,
> zo diep dat dit label nu ook op een Brit wordt
> geplakt. Bedankt trainer.
> [sporza.be]
> dcock-gefileerd-zelfs-boven-2000-meter-veranderen-
> zijn-waardes-niet~1618931809458/
>
> En die Brit vertrouwt de (positie van de) AGR
> fotofinish voor geen micrometer. Hij is getergd.
> Morgen op de muur zal er geen foto nodig zijn.
> [sporza.be]
> laatste-fotofinish-nodig-pidcock-kijkt-met-prikje-
> vooruit-naar-waalse-pijl-maar-bedenkt-zich-snel~16
> 18911337180/

Zijn misplaced commentaar op twitter werd razendsnel wel door een follower opgepikt.
Prikdude 21 april 2021 01:12
Ok stukje watdat ik net tegen kwam.

Beuverie Rolodex en DuCasque
Door: Pascal Iverson

[Enkele namen in het artikel zijn gefingeerd]

De Amstel Gold Race betekent ook op De Belg jaarlijks een herinnering aan die Limburgse wielercommentator. "Jean.. Nelissen." Door enkel zijn naam eerzaam verzuchtend en doordrenkt van bourgondische melancholie uit te spreken schilderde José de Cauwer ons zondag 1001 drinkgelagen voor uit het leven van Jean.

Wuyts grabbelde in zijn geheugen en vond een anekdote over De Neel. Ooit deden beiden na afloop van een veldrit een borrel in een voetbalkantine. Ik ging er eens goed voor zitten. Dit werd een klassieke anekdote. Nadat ze een cognac genuttigd hadden apprecieerde Jean: "Nog eentje, Michel?" "Nee, helaas, ik moet zo nog rijden." "Ok, dan neem ik die van jou wel."

José zweeg en Wuyts bedacht dat het minder kostelijk was, nadat hij het hardop uitgesproken had. Ik was teleurgesteld. Niet alleen in de anekdote, maar vooral in Wuyts. Amoreus zuipen met Jean Nelissen in een aftandse, Vlaamse voetbalkantine tussen onverstaanbaar klappend en Tata Steel-jaloersmakend paffend veldritgeteisem, met ongetwijfeld een doorzakker in brasserie Ribbedebie in Scheldewindeke op de koop toe. Onmisbaar veldwerk voor de sterk verhalende wielercommentator.

De koers zat nog in driedubbele vergrendeling en dus hadden de gedachten vrij spel af te dommelen naar een andere editie van de Gold Race: 1997. Er won met Riis nog eens een huidig Tourwinnaar een voorjaarsklassieker en Boogerd zou voor het laatst in z'n carrière buiten de top 10 eindigen. Vers van de School voor Journalistiek en tikkend voor een kleinere krant wist ik wat quotes te schrapen van de tongen van Beat Zberg (3e), Johan Museeuw, Eddy Bouwmans en Andrei Teteriouk. "I like rain, but I don't like clouds", lees ik terug op het vergeelde kladblok. Er was echter een belangrijker reden waarom ik die dag was afgedaald naar het wormvormig aanhangsel van Nederland.

De Amstel volgde in die jaren op de Waalse Pijl en Luik-Bastenaken-Luik en sloot dus nog de voorjaarsklassiekers af. In de wandelgangen had ik eens vernomen dat journalisten en renners die gelegenheid jaarlijks met beide beugels aangrepen om na de Gold Race het wielervoorjaar feestelijk uit te luiden in Mestreech. Het moest de perfecte gelegenheid zijn om mijn nog schier maagdelijke Rolodex bij te werken.

Her en der in de druilerige stad ontwaarde ik plukjes renners, de meesten in neuktenue, een enkeling in een polo van de sponsor. Verdwaald ronddraaiend alsof er een waaierkoers zonder afzettingen gereden werd. Het epicentrum van dit festijn hing in nevelen en ik was te bleu om te vragen waar het te doen was. Ook tegen een groepje met o.a. Mattan, Peeters en Vandenbroucke. De laatste walste als een naar Mozart luisterende Abdel-Kader Zaaf door de straten voor zijn giechelende maten uit. Ik vernam later die avond dat Frank prematuur tijdens de koers in de remmen had geknepen vanwege het op handen zijnde bacchanaal en hij anders had kunnen winnen - gelet op de verkenning een dag eerder.

Op een overdekt terras zag ik een overwegend Nederlands groepje zitten met daarbij ook twee journalisten, waarvan er een als gastdocent wel eens goedkeurend naar me geknikt had. Al wandelend een paar bier en een snuif snel op, beval de staat niet veel betere kansen te krijgen. "Is deze stoel bezet?" "Dat ligt er aan hoelang Tristan (Hoffman) die serveerster nog uitwoont op de WC", antwoorde Bart Voskamp. "Ga lekker zitten", voegde Aart Vierhouten er aan toe.

"Eerste rondje is van mij." Dat kwam goed aan. "Jij mag blijven", knipoogde Boogerd, en hij bestelde voor iedereen een pul en een shot jenever. Naast Boogerd, Vierhouten, Voskamp, de twee journlisten en kennelijk Hoffman zaten ook Van Petegem, Michaelsen, Blaudzun, Jonker en Breukink aan. Ik loste m'n verlegen zelf op de flank van dit gezelschap als Pantani Abdoesjaparov. Veel bier, shots, een op het toilet met Blaudzun gedeelde lijn en een met open gulp terug gekeerde Hoffman later, ronkte de avond op volle toeren en vulde de Rolodex zich als vanzelf. Soms hielden enkele nieuwe renners staande voor een praatje of sloten zelfs aan. Massimo Donati en Dario Frigo gaven me hun telefoonnummer, onderwijl elkander ondersteunend en Hakuna Matata krijsend.

Het moet een uur of twaalf geweest zijn toen er een volledig afgedraaide coureur met een US Postal Service-shirt, zonder woorden neervlaaide op de plek van Hoffman - net vertrokken voor een tweede aflossing. Hij had zijn Festina-ploeggenoot van het jaar ervoor, Lars Michaelsen, herkend en als Lars niet "Heyyy Jean-Cyril!" had geroepen, was ik er niet op gekomen dat het Robin moest zijn. Het herkennen van Michaelsen leek evenwel de laatste lucide daad van Jean-Cyril. Stilzwijgend kokhalsde, rochelde en knikkebolde hij zich dieper in zijn stoel. Een sigaret rokend, keek ik teleurgesteld toe. De Rolodex was voor Robin nog ver.

Het enige wat hij continue uit bleef sputteren was "Du Casque" of "Je cherche du Casque." Monotoon en gekmakend. "Wat is djuu kaske?" kapte Boogerd na een half uur af. "Kan ‘ie daar niet mee nokken?" "Een casque is helm in het Frans", merkte iemand op. "Een helm?! Wil ie een helmpie? Dat kunnen we regelen." Boogerd verdween met Vierhouten en kwam vijf minuten later terug met een oranje Rabobank helm. Het werd op het hoofd van Robin gezet en vastgeklikt. Alsof een van de mannen hun verstandelijk beperkte broertje had meegenomen.

Plots rumoer vanuit de buik van de bar. Hoffman kwam met gestrekte draf naar buiten: "Aftikken en wegwezen!" Hij rende pardoes de Maastrichtse nacht in. Een serveerster volgde niet veel later: "Godverdomme, ik zei tot drie keer toe niet in mijn anus!" "Haha, in der reet", gniffelde Breukink krankjorum ingetogen op zijn gevlochten kansel. De inzamelingsactie voor een drankpot had net plaatsgevonden en Vierhouten riep naar de serveerster: "Daar!" en huppelde zo snel als hij kon achter Hoffman aan. De rest volgde als een kluit tegelijk aangestoken grondbloemen de Maastrichtse nacht in.

Zowel het hiaat in de Rolodex als een braak liggend veldje menselijkheid geboden me te ontfermen over Robin. Terwijl ik hem ondersteunde voegde hij voor het eerst l'Hotel toe aan DuCasque. Het helmhotel? Na wat rondvragen wisten hij, ik en het oranje helmpje de weg te vinden richting het desbetreffende Hotel DuCasque, vrijwel aan het Vrijthof. Het naar binnen begeleiden van Robin en hem met mijn handen op zijn keel dwingen zijn telefoonnummer te reciteren zou de laatste journalistieke daad van de avond worden.

Met in een hand een biertje van het vorige terras en de ander in de kraag van Robin kraken m'n kaken open voor het terras van Hotel DuCasque. Dat ding van die adressen en nummers waarvan ik de naam even niet meer weet klappert van euforie. Op het terras van genoemd hotel zit een groep renners waarbij de vorige verbleekt. Naast het US Postel van Robin blijken ook Telekom en Mapei er te overnachten en een groot deel is reeds voor een slaapmutsje (of 10) terug gekeerd. Erik Zabel staat met een laken om zijn hoofd gebonden op een tafel te dansen op ‘Alane’ van Wes. Aldag, Heppner en Bölts maken Indianen gebaren om hem heen. Een tafel er naast zit Vandenbroucke in zichzelf gekeerd mee te klappen, terwijl Mattan, Peeters en Tafi goedkeurend toekijken. Robin zwaait olijk naar Ekimov, Baffi en Baranowski. Ze zijn in goed gesprek met twee dames en hebben er geen gewag van.

Links van hen zie ik Jean Nelissen zitten. Nippend aan een glas sterk. Ik zet Robin tegenover zijn teamgenoten en ga zelf tegenover Nelissen zitten. “Bonsoir.” Ik zie die nacht hoe Jean Nelissen een soort Harry Mulisch van dit boekenbal is. De ceremoniemeester van het einde van de voorjaarklassiekers. Kennelijk is dit ook altijd het hotel waar het te doen is. Mart Smeets, Bart Jungmann, Raymond Kerckhoffs, Jan Raas, Cees Priem. Allemaal komen ze even op audiëntie bij De Neel. 1001 verhalen verder zitten alleen Jean, Robin en ik er nog. Tijd om te gaan. “Nee hoor”, zegt Nelissen. Als in een Sterkste Man competitie slinger ik Robin gelijk een zandzak de lobby in.

Hij komt niet ver. Na kort overleg mag ik hem naar zijn kamer brengen. Op de overloop blijkt dat hij zijn sleutel kwijt is en kamergenoot Baranowski geeft niet thuis. Dan wordt m’n aandacht gegrepen door een tafereel achter me. Heppner en een ploegdokter laten Riis uit als een hond. “Ein bisschen weiter, Bjarne”. In hun schouders hangend ijsbeert hij door de gang. Jean-Cyril is tegelijkertijd aan mijn aandacht ontvlucht. “Du hast es nicht gewusst”, fluistert Heppner terwijl ik weg been op zoek naar Robin. Ik zie de Fransman vanuit de eetzaal. In zijn bezopenheid denkt hij zijn kamer te kunnen bereiken vanaf het balkon grenzend aan de kaanschuur. “No, JC!”

Te laat. Robin flikkert van het balkon af en wordt enkel gered door de terrasoverkapping en het Rabobank-helmpje. Ik toon mezelf de betekenis van haast en raas naar het terras. Onder afstandelijk ochtendgetsjilp neemt Jean Nelissen al de staat op van Robin: “Die overleeft het wel.” Nelissen zet zichzelf in de stoel naast Robin en kucht: “Haal jij nog één cognac?”

Ik word wakker door het verbaal gesticuleer van Wuyts. Pidcock of Van Aert? Ik heb de hele koers gemist en ben nu overgeleverd aan de discussie over een foto die geen foto is. Een niet gekeken koers kent enkel verliezers. Ik tik de volledig uitgebrande sigaret af in de asbak en loop naar het toilet. Mijn blaas schreeuwt. Ik pis en kijk omhoog, naar de foto die daar nu al zo’n 10 jaar hangt. Van een in slaap gevallen Jean Nelissen met een sigaar in zijn mond en er naast Jean-Cyril Robin op de grond, oranje helm op. Eronder staat: Ivresse-a-deux-vitesses.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/04/2021 08:55 door Prikdude.
Nelis! 21 april 2021 06:28
Dat is geen stukje, dat is ware poëzie.
merijntje mortirolo 21 april 2021 08:19
Stukje dat, mofo.

Prachtstuk.

Waarvandaangetoverdhebjedat? Uit je eigen dikke (ja, ik weet: in Prikdudes geval...) duim?

#kusjes!
Curzio 21 april 2021 08:29
Kan je dat quoten ook achterwege laten? Het leest voor geen meter.
Clavan 21 april 2021 10:40
UAE start niet wegens 2 'corona gevallen' binnen het team.

WF: De Waalse Pijl moet het stellen zonder een van haar topfavorieten. Binnen UAE Emirates, de ploeg van Tadej Pogacar, zijn namelijk twee coronagevallen geconstateerd. Het betreft Diego Ulissi en een staflid. Hierdoor zal de gehele ploeg niet in de Waalse Pijl actief zijn.

In de dagen voordat het team naar België trok, leverden zowel Ulissi als het staflid negatieve tests af, zo schrijft de formatie in een statement op haar website. Na aankomst in België werd echter positief getest. Sindsdien hebben beide lieden opnieuw tests ondergaan, die allemaal een negatief resultaat gaven. Desondanks mag het team niet aan het vertrek van de Waalse Pijl staan.

“Het team is gefrustreerd door de uitspraak van de Belgische autoriteiten, maar we accepteren de beslissing”, vervolgt de ploeg. “We zullen nieuwe tests ondergaan met als doel om zondag deel te kunnen nemen aan Luik-Bastenaken-Luik.”
De zwarte trui 21 april 2021 10:54
Jammer dat Pogi niet mee kan doen aan de showdown op de muur!
Anony 21 april 2021 11:22
Roglic voodoo.
De zwarte trui 21 april 2021 11:26
Dames zijn nu live op nos.nl
Sub Culture 21 april 2021 11:28
Het mag eens ophouden de échte wielerliefhebber het vrouwenwielrennen op te dringen.
merijntje mortirolo 21 april 2021 11:38
11.32 start heren, meldt Sporza. (Voor de spelletjesfreaks).
Horsie is back 21 april 2021 11:50
Van kogelslingeraar naar keirinrijder; van schansspringer naar wielrenner; van voetballer (skiete dan, Komt dat schot) naar wielrenner; van BMX naar baanwielrenner; van veldrijder naar wegrenner; van wielrenster naar spraakwaterval met 15 seconden Wattage van 5w/kg, wil de échte wielerliefhebber van zijn bank opstaan om zich voor te stellen als ultieme wielerliefhebber.
Horsie is back 21 april 2021 11:52
Ruth Winder doet een poging de fotofinishapparatuur te ontwijken.
merijntje mortirolo 21 april 2021 11:55
En doet een Surplace zonder souplesse.

Edit: oh nee, dat was een andere dame.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/04/2021 12:00 door merijntje mortirolo.
merijntje mortirolo 21 april 2021 11:56
Oh kut, ik loop zeker voor? Ik kijk op Sporza.be
Clavan 21 april 2021 11:59
Lekker man, vrouwen op of naast de fiets...
De zwarte trui 21 april 2021 12:02
Koers van vandaag bewijst jouw ongelijk. Strijd ver voor de muur tussen de favorieten. Kom er maar eens om straks bij de mannen.
merijntje mortirolo 21 april 2021 12:05
Subke moet dan ook zijn lelijke muileke houden.

Er wordt niets opgedrongen, enkel een mededeling gedaan.

Ik begin dameskoers best te waarderen: geregeld spannender dan bij de heren. Ik zal er niet snel voor thuisblijven, dat niet.
Marc 21 april 2021 12:08
Kijk liever naar vrouwen dan mannen. Veelal spannender, zoals nu.

En nog wel in m’n favoriete koers van het jaar. En in de Ardennen (want da’s toch écht ‘n stuk fraaier van het Vlaamse Land).
Wanny 21 april 2021 12:15
VDB wint.

Mag flinke bos bloemen naar Vollering sturen.
Marc 21 april 2021 12:15
Heerlijk. Anna!
De zwarte trui 21 april 2021 12:17
Horsie is back 21 april 2021 12:18
Anna 7 keer WP en Eddy 7 keer MSR. Goed gezelschap. En wie is de andere zevenklapper?
merijntje mortirolo 21 april 2021 12:19
Lance de Tour, natuurlijk.
Marc 21 april 2021 12:19
Ja, leuk! Die zeeleeuwtjes weer hè.

Als ik hier vijf minuutjes de dijk oversteek en m’n kijker op de Razende Bol richt zie ik 400 zeehonden liggen. Maar dit is ook fijn.
merijntje mortirolo 21 april 2021 12:22
Quote
Marc
Kijk liever naar vrouwen dan mannen. Veelal spannender, zoals nu.

En nog wel in m’n favoriete koers van het jaar. En in de Ardennen (want da’s toch écht ‘n stuk fraaier van het Vlaamse Land).

Geheel met je eens. Als je

zoals nu.

En nog wel in m’n favoriete koers van het jaar. En in de Ardennen (want da’s toch écht ‘n stuk fraaier van het Vlaamse Land).


weg laat.
Marc 21 april 2021 12:26
Kan’t niet helpen Merijntje. Na Zwitserland heb ik ‘t meest in deze contreien met rugzak gebanjerd. En in het wand gehangen ook nog.

Hè, ècht blij voor zuster Anna.
merijntje mortirolo 21 april 2021 12:27
Dan doen we het anders.

Quote
Marc
Kijk liever naar vrouwen dan mannen. Veelal spannender

Geheel eens!
Marc 21 april 2021 12:30
Minus Spaanse vrouwen met snorretjes dan, uiteraard.


Welaan: dag kan weer niet stuk.
En om enigszins in de zelfde terminologie te blijven: vanochtend ook nog 7 beflijsters gezien.
Adieu!
Horsie is back 21 april 2021 12:36
Let wel op. 0,1 seconde is de bovengrens. Anders loop je grote kans te worden veranderd in een zoutpilaar. If you see Her, say Hello.
Horsie is back 21 april 2021 13:05
Anna reed uitermate efficiënt de Muur op, zoals een T. rex met wel een ton wegende staart ooit ook goed resoneerde als het beestje een blokjje om ging. Het dacht natuurlijk, ik heb geen Cadillac nodig als ik op elk moment een blokje om kan lopen.
ton duk 21 april 2021 14:21
Wanny Schreef:
-------------------------------------------------------
> VDB wint.
>
> Mag flinke bos bloemen naar Vollering sturen.

Vertel, Wanny... Ik zit ff koersloos
Gr
Ps:Mooi, deze is alvast binnen
Wanny 21 april 2021 14:28
Winner had een halve minuut op een kilometer of 5 van de meet. Daarachter werd vooral gekeken.
Toen offerde Vollering zich op door het gat dicht te rijden, zodat ze er onderaan de Muur bij waren.
Clavan 21 april 2021 14:31
Als ik hier over de heg kijk dan zie ik een walrus...
merijntje mortirolo 21 april 2021 14:32
Vollering offerde zich op voor VDB, omdat Winder nogal taai bleek. Zonder Vollering was die groep waarschijnlijk niet / 'misschien wel niet' teruggekomen.

Hier een redelijk accuraat verslag:

[nos.nl]

Ik ga nog even naar mijn mattie Mies (ik breng haar linzensoep). Jullie appen mij wel, als er iets spannends gebeurt toch?

Lieverds!
ton duk 21 april 2021 14:34
merijntje mortirolo 21 april 2021 15:25
Graag gedaan hè.
Wanny 21 april 2021 15:26
Gesinks explosiviteit is letterlijk 0 nu.
betuweracer 21 april 2021 15:27
smoking smiley

Wat een rancuneus mannetje is die duk toch. Gelovig, zeker?
Wanny 21 april 2021 15:27
Leuk voor Ton: Lammertink zit mee vooraan. Met 4 anderen die straks opgeraapt worden

Daarachter nu wat schermutselingen om een tegenaanval op te zetten net na de voorlaatse keer Muur
merijntje mortirolo 21 april 2021 15:31
Ik rook de vredespijp wel in mijn eentje.

Ugh.
Slimmerd 21 april 2021 15:32
Pidcock betrokken bij een valpartij.

Nog 27km
Slimmerd 21 april 2021 15:36
24km, Pidcock sluit weer aan.

Vijf koplopers hebben nog 50"
Wanny 21 april 2021 15:40
20km, nog 4 over vooraan waaronder Lammertink. 30 seconden nog maar.
Groupama op kop uitgedunde peloton. Gaudu zal zich goed voelen.
Wanny 21 april 2021 15:41
Tis wachten op de explosie van Ide.
Wanny 21 april 2021 15:42
Wordt hard gereden, want die mannen vooraan staan echt niet stil maar de seconden vliegen eraf.
ton duk 21 april 2021 15:49
Sorry, ik zit aan een IJ IPA, met uitzicht op het IJ
Ook uwes bedankt natuurlijk
Ga nu die link bekijken
Gr
Wanny 21 april 2021 15:50
Ze mogen nog heel even op kop blijven, 23 sec met nog 12 km.

Roglic al goed van voren.
Wanny 21 april 2021 15:53
Wellens in de tegenaanval op voorlaatste klim. Lammertink alleen op kop
Wanny 21 april 2021 15:55
Wellens, Fraille, Knox gaan zo Lammertink oprapen. Zou mooi zijn als ie nog ff kon aanpikken



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/04/2021 15:56 door Wanny.
Wanny 21 april 2021 15:57
Carapaz springt er naartoe, maar Oomen brengt alles terug.

Alleen Lammertink nog vooruit met 100 m voorsprong
Wanny 21 april 2021 15:57
Oomen langzaam maar zeker weer terug aan het komen
Wanny 21 april 2021 15:59
Lammertink loopt weer wat uit. 10 sec

Winnaar zit vooraan
Wanny 21 april 2021 16:00
Jose steekt nog wat veren in de achterste van Maurits
Wanny 21 april 2021 16:05
2km nog, Lammertink wordt nu gegrepen.

Chappoo
Wanny 21 april 2021 16:05
Dikke proficiat van De Cauwer en Wuyts.

Amai zelfs.
Wanny 21 april 2021 16:07
Bauke bij Roglic, Wout van verderop

Valverde op het stoepke
Wanny 21 april 2021 16:07
Mauri ook erbij. Sterk. Roglic gaat
Wanny 21 april 2021 16:09
1. Ala
2. Roglic
3. ValvPiti
4. Woods
5. Barguil
6. Pidcock
7. Gaudu
8. Chavez
9. Carapaz
10. Schachmann
11. BAUKE

Roglic met vroege aanval, maar overschatte zichzelf of onderschatte Ala



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/04/2021 16:23 door Wanny.
Wanny 21 april 2021 16:11
Roglic kijkt alsof ie niet had verwacht dat er nog iemand bij kwam
merijntje mortirolo 21 april 2021 16:16
Horsie is back 21 april 2021 16:17
Op 2,4 km van de meet kwam Horsie binnen. Wat een timing, beter dan Rogla, maar ala, debuterend met een tweede plaats.
merijntje mortirolo 21 april 2021 16:18
Deed je beter dan ik; ik worstelde mij door de laatste 22 km heen.

Volgend jaar ga ik beter timen.
Slimmerd 21 april 2021 16:22
Dubbele regenboogzege vandaag, fraaie beelden!


Helaas, maar niet onlogisch, slechts 500 meter boeiend.
Sub Culture 21 april 2021 18:49
Had het hem niet gegeven gezien zijn prestaties de voorbije weken.
Maar hele mooie zege!

#zegetrein
Horsie is back 21 april 2021 19:15
Terwijl de Fin en de Roemeen gelukkig alleen op het internet over elkaar heen buitelen over de vraag of Julian Alaphlippe en in zijn kielzog Primosz Roglic nu een nieuw record (2:40) voor de klim hebben gevestigd of "slechts" een evenaring van het record (2:41) van Alejandro Valverde, lag "ons aller" Anna van der Breggen virtueel pakweg 55 seconden achter (3:35). De ratio van 0,74419=74,419% is beter dan het verschil in spierkracht M/V (0,70=70%). Hiermee verklaart Horsie, Anna van der Breggen als virtuele winnaar van de Waalse Pijl. Julian Alaphilippe is in 3 dagen opgestaan, maar de klim is als zodanig nu eenmaal one-trick-pony werk en dat gaat niet snel teloor. Die bijna 41-jarige wielrenner verliest ook maar luttele seconden op zijn vorige edities. Op zulke klimmen kun je per definitie niet, zoals Rogla deed "exploderen", zonder daarvan onmiddellijk de gevolgen te moeten ondervinden. Maar dat sonore geluid van Primosz na afloop stelt nooit teleur.

Oh, ja, ik zag een foto van Kasia Niewiadoma, die op de grond zat.
Is dat nou, wat prikker Nomath recent bedoelde met winnaarsmentaliteit, die je doorgans bij normale mensen, zoals op deze prik, niet snel zult vinden. grinning smiley
Maar reed Kasia niet een tandje te groot?
Eqquipo 21 april 2021 19:32
Onbegrijpelijk rijden van Movistar, zowel afgelopen zondag als vandaag komt de kopman 1, of 2 renners te kort in de finale.
Allen opgerookt in de achtervolging en dan zit Valverde in het laatste (half) uur koers alleen. Had het hem geholpen in de uitslag? Dat is altijd lastig te zeggen, hij zinspeelde er vandaag wel op in het interview na afloop.
El Chaba 21 april 2021 23:49
Ach, ook Roglic en Alaphilippe zaten aan het begin van de klim nagenoeg alleen.
Slechts Pidcock had Adam Yates nog, die in het begin wat tempo maakte.
Maar uiteindelijk komt het op zo'n klim toch op jezelf aan.
El Chaba 21 april 2021 23:54
Zullen we vanaf nu 'de Fin' en 'de Roemeen' op dit prikbord tot persona non grata bestempelen, totdat jij een keer duidelijke uitleg geeft over wie dat zijn..?
Horsie is back 22 april 2021 00:13
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zullen we vanaf nu 'de Fin' en 'de Roemeen' op dit prikbord tot persona non grata bestempelen, totdat jij een keer duidelijke uitleg geeft over wie dat zijn..?

De Fin bij de naam van Ammattipyöräily heeft één der beste twitteraccounts op het vlak van wielrennen op de weg, afgezien van de wattages.
De Roemeen bij de naam van Mihai Simion, aka @faustocoppi60, is op zijn twitteraccount ook bijzonder kundig en benadert het wielrennen ook humoristisch, is allesbehalve een droogkloot. Nu ik toch bezig ben, de derde is, Antoine Vayer, aka @festinaboy, verwijzend naar zijn voormalig trainerschap van de dopingploeg Festina in de vorige eeuw. Brengt valide wattages, maar heeft zijn tekortkomingen als het gaat om het kundig interpreteren ervan. Heeft zeker wel hilarische optredens.

Kan dit door de beugel, poortwachter?
Koppizoektwachtwoord 22 april 2021 00:14
Dat had ik ook willen vragen. Zal vast eens uitgelegd zijn maar dat heb ik dan gemist. Snap het overigens wel, dat van 'de Fin'. Van het handjevol Finnen dat ik ken vergeet ik ook de naam. Die regisseur, die hardloper, die schaatser, die architect, die schansspringer die later alcoholist werd (was'ie maar gaan wielrennen) en Litmanen natuurlijk, verder kom ik niet. Om over Roemenen maar te zwijgen. Ceuaeoucescu en vast ook wel een voetballer. O ja, en Nastase natuurlijk, en dat turnwicht.

Edit: En daar kwam Horsie net met z'n uitleg. Ammattipyöräily, die vergeet ik nooit meer.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/04/2021 00:16 door Koppizoektwachtwoord.
Slimmerd 22 april 2021 05:57
En Kwiatkowski en Carapaz..

Opvallend was trouwens dat Pidcock zelf dramatisch gepositioneerd zat, namelijk nog achter Valverde met zijn drie teamgenoten wel op de eerste rij
betuweracer 22 april 2021 09:40
Bedankt voor de namen, paardmans. Ik ga ze volgen op twitter.
Eqquipo 22 april 2021 10:32
Of ik schrijf het niet goed op, of jij leest niet goed. Ik denk natuurlijk dat laatste.grinning smiley

Waar het om gaat is dat Movistar in beide koersen in de eerste uren heel veel kopwerk doet en Valverde vervolgens in het laatste (half) uur koers alleen zit. Kun je wel aankomen met de (niet kloppende) opmerking dat anderen in de laatste 3 minuten (ook) alleen zitten, maar dat is mijn punt helemaal niet.

Zondag had Movistart niemand meer in de groep, anders was het nog close geworden of de 3 vooruit waren gebleven. Gisteren zie je Valverde op de voorafgaande klim al zelf reageren en gaten dichten waar Roglic, Alaphillipe en co dat uiteraard aan ploeggenoten overlaten.
ton duk 22 april 2021 13:33
Movistar en alle voorgaande benamingen koersen zo al heel veel jaren . In "thuiswedstrijden" kan ik dat nog enigzins begrijpen. In alle andere koersen zelden
gr
El Chaba 23 april 2021 04:14
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen