Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Gele trui te koop van Joop

Gepost door veluweracer 
veluweracer 11 juni 2015 14:18
Geen kastruimte: Zoetemelk zet gele trui op Marktplaats

Opeens dook ie op, woensdag op Marktplaats. Een 'echte wollen Gele Trui uit de Tour de France met handige achterzakjes'. Te koop aangeboden door ene J. Zoetemelk uit Germigny l'Évêque nabij Parijs, met een Frans nummer erbij. De reden van verkoop: 'wegens tekort aan kastruimte'.
Het leek verdacht veel op een grap van een lolbroek, maar deze krant zocht contact met Joop Zoetemelk en de Tourwinnaar van 1980 bevestigde vanuit Frankrijk dat het daadwerkelijk om een trui van hem ging.
,,Ja, serieus, ik heb 'm zelf op internet gezet,'' aldus Zoetemelk. ,,Hij hing hier toch maar een beetje in de weg en ik heb er nog wel een paar over. Dit was de laatste die ik nog wel weg wilde geven.'' Hoogstwaarschijnlijk is de verkoop onderdeel van een publiciteitsstunt rond de Tourstart in Utrecht, maar dat wilde Zoetemelk gisteren niet hardop bevestigen.

De advertentie van de bijzondere wielertrui ('altijd zuinig op geweest, verkeert in goede staat') werd gisteravond al driftig rondgepompt op de sociale media. Tot een verkoop kwam het nog niet.

Zoetemelk: ,,Wat die trui moet kosten? O, geen idee, joh. Dat moeten jullie in Nederland maar bepalen. Trouwens, wil je 'm niet kopen?'' Over een mogelijke bestemming voor het geld wat de trui opbrengt, zweeg de Tourwinnaar. ,,Maar ik ben er zeker van dat ik wel wat leuks vind.''

bron: AD 11-6-15

Hier de link:
[www.marktplaats.nl]

Ludiek is de actie zeker.
Prikdude 11 juni 2015 14:45
Ik bied een bescheten gebit.
D. Marrage 11 juni 2015 15:41
Quote

De advertentie van de bijzondere wielertrui ('altijd zuinig op geweest, verkeert in goede staat') werd gisteravond al driftig rondgepompt op de sociale media.
Heel Nederland in rep en roer, derhalve!
Andere Peter 12 juni 2015 02:09
Effe voor mijn beeld: tot wanneer hebben renners echt nog in wollen truien gereden?
Koppi 12 juni 2015 09:14
Ik denk dat Joop geen verstand van kledingstof heeft. Dat pleit voor hem.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen