Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Kopmannen LottoNL-Jumbo

Gepost door Eindhovuh 
Eindhovuh 14 juni 2015 22:01
Even tijd voor een opportunistische discussie.
Hoe zouden ze bij de sponsors kijken naar het presteren van de kopmannen van LottoNl-Jumbo?
Gesink, Kelderman, Vanmarcke en in mindere mate Hofland verdienen salarissen waarvoor je ook andere kopmannen kan halen die een stuk meer presteren.
Is er een kans dat aan het einde van het seizoen er wordt ingegrepen? Op de cqranking staat nota bene Kriujswijk als beste geklasseerd op de 53ste plaats....
Er komt wel erg veel druk op de Tour zo.....
Sub Culture 14 juni 2015 22:06
Ingrijpen zal enkel gebeuren als één van de zogenaamde kopmannen einde contract is na dit seizoen.
El Chaba 14 juni 2015 22:16
Verkeerde plaats.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/06/2015 22:19 door El Chaba.
El Chaba 14 juni 2015 22:19
Nou ja, we zitten pas net op de helft van het seizoen, de balans opmaken aan het einde lijkt me zinvoller.
Cyclad 14 juni 2015 22:30
Wat een non issue.
De Tour moet nog worden verreden.
Kruijswijk doet het fantastsich, Gesink maakt vorderingen en Kelderman heeft een moeilijke Dauphiné achter de rug, maar om hem dan meteen af te schrijven...

Ook met Vanmarcke en Hofland komt het goed, talent te over.
Volledig eens met El Chaba, laten we aan het eind van het seizoen de balans opmaken.
Ed@ 14 juni 2015 22:32
Niet alleen de kopmannen presteren (om uiteenlopende redenen ) niet. Maar ook de rest van de renners presteert niet of nauwelijks naar vermogen.
Een enkele uitzondering daargelaten(Kruijswijk in de Giro). Het rommelt dan ook aan alle kanten binnen Lotto Jumbo.
Personeelsleden die wanhopig solliciteren bij andere ploegen en een sfeer die te snijden is. Het management is blijkbaar niet in staat de problemen
binnenskamers te houden , laat staan ze op te lossen. Ik hoop het niet maar vrees dat ook de Tour niet succesvol zal worden.
Als er de komende maanden geen betere resultaten worden behaald, en er is niets wat ook maar een beetje wijst op verbetering, dan vrees ik dat een
grote schoonmaak binnen zowel management als renners, de enigste mogelijkheid is om bestaanrecht van Lotto Jumbo te rechtvaardigen.
JW 14 juni 2015 22:33
Vrij opportunistisch, ja.
Als één van die kopmannen in de Tour goed presteert, en een ander in de Vuelta, dan zullen de sponsors al aardig tevreden zijn, denk ik.

En bovendien, wat zijn dan die aantrekkelijke alternatieven die voor het zelfde geld (gegarandeerd, want dat is dan wèl een eis !)) veel beter presteren ?

En acht je de kans groot dat deze sponsor zijn centen in buitenlandse kopmannen zou willen investeren ?
(Over het onderwerp dat het Nederlandse publiek m.i. voor een buitenlandse kopman veel minder enthousiasme opbrengt had ik hier in een ander draadje al een heel interessante discussie).
Cyclad 14 juni 2015 22:36
Te zwaar aangezet.
Ik zie Martijn Keizer en in de Giro ook Nick van der Lijke wel naar vermogen presteren. In België zag ik een prima Timo Roosen.
Ik zeg niet dat het goed gaat bij Lotto-Jumbo, maar zo'n Augiusstal als jij beschrijft is het nu ook weer niet.
Cyclad 14 juni 2015 22:36
Michael B. 14 juni 2015 22:38
Ten Dam is dit jaar een kat in de zak, die hadden ze beter weg kunnen laten gaan. Die ging bluffen, en kreeg uiteindelijk een mooi verbeterd contract. Geen idee tot wanneer Gesinks zijn contract loopt, maar die gaat flink inleveren, gezien zijn resultaten van de afgelopen jaren.

Denk overigens dat ze beter kunnen snijden in het begeleidingsteam. Nieuwe trainers, weg met die Matthieu Heyboer en Delahaye. Hebben al genoeg kansen gehad. Tijd om nieuwe trainers en dokters in dienst te nemen. Als die twee nog lange contracten hebben... intern laten bijstaan door de doktoren & trainers van de schaatstak. Wellicht dat Sven Kramer eens kan uitleggen hoe ze moeten pieken. Tot nu toe merken we nog maar weinig tussen de samenwerking met de schaatsploeg.

Lijkt er stilletjes op dat op dit moment Lotto Jumbo de braafste jongen is van het peloton. Grijs gebied mag ook hoorthumbs up
Heisenberg 14 juni 2015 22:50
Ik hoop dat er inmiddels wel wat paniek is bij de sponsors en de leiding. Wachten tot het eind van het seizoen is in het wielrennen eigenlijk het enige wat je kan doen (behalve als je Tinkoff heet), maar tussentijds evalueren mag toch wel?

Het is een bijzonder teleurstellend seizoen en de Dauphine en Keulen vandaag (als 1 van de 3 WT-teams niet eens een renner bij de top-20) sluiten daar maar weer eens bij aan. Kruijswijk reed een fantastische Giro, zonder al te veel steun van z'n ploeg, maar verder valt er niets positiefs te vermelden.

Gesink is geen wereldtopper (meer), Vanmarcke had een matig voorjaar, maar blijkt ook geen winnaar te zijn. Hofland is een redelijk sprinter, niet meer, niet minder. Kelderman is een talent, maar heeft een erelijst van bijna 0. Ten Dam kan a la Monfort een klassement rijden, maar daar koop je niet veel voor.

En dan de knechten. Nooit een uitschieter, zelden een renner die in de buurt komt van een ritzege of opvallend lang aan blijft haken in eenklassieker of zware etappe.

Mijn conclusie: er zitten veel renners die beter een niveau lager kunnen rijden en de tactiek mag wel eens besproken worden (wat aanvallender vanaf het begin, niet pas als het klassement verloren is).
Eindhovuh 14 juni 2015 22:52
De druk op de tour neemt wel erg toe zo. Vanmarcke(Belg JW) totaal gefaald, Gesink nog niets gepresteerd( door omstandigheden ik weet het) onzeker of dat goed komt. Ten Dam 1x per jaar top 15 in tour, Hofland groeit iig niet door, Kelderman idem.
Dan kan je zeggen ja maar 't komt allemaal goed, maar daar zie ik echt 0 aanwijzingen voor.
Kruijswijk is de positieve uitzondering.
Met 1goede sprinter zou je veel druk bv weg kunnen nemen.
D. Marrage 14 juni 2015 22:55
Michael B. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Lijkt er stilletjes op dat op dit moment Lotto Jumbo de braafste jongen is van het peloton. Grijs gebied mag ook hoor thumbs up

Vreemd om deze woorden te lezen van de user die vorige maand het volgende publiceerde:
Quote

Michael B. 27 mei 2015 21:50
Hiep hoi! De Tour de Iran (dope). In een van de weinige landen waar geen out of competition controles bestaan, laat staan gewone controles na de koers... Lang leven de Asian Tour! Voor doping controles schijnt niet genoeg geld voor te zijnspinning smiley sticking its tongue out. Tour de Iran.... niet zo serieus nemen, zie het maar meer als American Wrestling... 1 t/m5 in het eindklassement zullen wel Iraniers zijn spinning smiley sticking its tongue out
Heisenberg 14 juni 2015 22:55
[www.procyclingstats.com]
[www.procyclingstats.com]

Heb de ronde van Belgie niet goed kunnen volgen, maar de uitslagen van Roosen zijn nou niet bepaald indrukwekkend. Als je dan bekijkt hoeveel (jonge) Belgen het beter doen dan hij. Ligt de lat niet te laag voor de Nederlandse renners?
Michael B. 14 juni 2015 22:59
D. Marrage Schreef:
-------------------------------------------------------
> Michael B. Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Lijkt er stilletjes op dat op dit moment Lotto
> Jumbo de braafste jongen is van het peloton. Grijs
> gebied mag ook hoor thumbs up
>
> Vreemd om deze woorden te lezen van de user die
> vorige maand het volgende publiceerde:
>
Quote

> Michael B. 27 mei 2015 21:50
> Hiep hoi! De Tour de Iran (dope). In een van de
> weinige landen waar geen out of competition
> controles bestaan, laat staan gewone controles na
> de koers... Lang leven de Asian Tour! Voor doping
> controles schijnt niet genoeg geld voor te
> zijnspinning smiley sticking its tongue out. Tour
> de Iran.... niet zo serieus nemen, zie het maar
> meer als American Wrestling... 1 t/m5 in het
> eindklassement zullen wel Iraniers zijn spinning
> smiley sticking its tongue out
>

Grijs gebied is wat anders dan keihard aan de doping hoor. Als je kijkt naar die affaire van George Bennett (corticoiden) verhaal. Ging helemaal nergens over. Zal bij een team SKY of een Astana niet zo snel gebeuren hoor. En dan een Gesink die al een maand met tape om zijn knie rondrijdt...



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/06/2015 23:02 door Michael B..
Eindhovuh 14 juni 2015 23:03
Zijn ze nou braaf of niet, want ik volg je niet?
Lucho Herrera 14 juni 2015 23:17
Vanwaar die fabel dat Vanmarcke totaal gefaald heeft? Alleen in Vlaanderen ging het echt mis. In alle andere keien klassiekers zat hij erbij of was hij een van de betere van de koers.
Michael B. 14 juni 2015 23:22
Het feit dat Nederlandse renners 'stil' vallen is echter wel opvallend, want de progressie is in ieder geval ver te zoeken bij nagenoeg iedereen. Dat zou kunnen betekenen dat bij de profs iedereen gebruikt, maar het gekke is dat het vaak 1 a 2 seizoenen prima loopt bij de profs en daarna zelfs achteruit. Ook een Kelderman moet dit jaar al gaan oppassen dat het geen weggegooid jaar wordt bijvoorbeeld. De andere ploegen zullen wel de grenzen opzoeken van het toelaatbare, daar waar Lotto Jumbo zich er ver vandaan houdt. Buiten Lotto Jumbo... Als je bijvoorbeeld kijkt naar een Sebastiaan Langeveld of een Martijn Maaskant... die waren in hun eerste profjaren veel beter dan een Niki Terpstra.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/06/2015 23:25 door Michael B..
Eindhovuh 14 juni 2015 23:22
Omdat iemand die geacht wordt mee te strijden om de winst in de klassiekers en niet 1x top 3 rijdt in een grote koers dus faalt.
Zeker als je in de 2 belangrijkste zelfs niet in de top 10 eindigt.
veluweracer 14 juni 2015 23:25
Michael B. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ten Dam is dit jaar een kat in de zak, die hadden
> ze beter weg kunnen laten gaan. Die ging bluffen,
> en kreeg uiteindelijk een mooi verbeterd contract.
> Geen idee tot wanneer Gesinks zijn contract loopt,
> maar die gaat flink inleveren, gezien zijn
> resultaten van de afgelopen jaren.
>
> Denk overigens dat ze beter kunnen snijden in het
> begeleidingsteam. Nieuwe trainers, weg met die
> Matthieu Heyboer en Delahaye. Hebben al genoeg
> kansen gehad. Tijd om nieuwe trainers en dokters
> in dienst te nemen. Als die twee nog lange
> contracten hebben... intern laten bijstaan door de
> doktoren & trainers van de schaatstak. Wellicht
> dat Sven Kramer eens kan uitleggen hoe ze moeten
> pieken. Tot nu toe merken we nog maar weinig
> tussen de samenwerking met de schaatsploeg.
>
> Lijkt er stilletjes op dat op dit moment Lotto
> Jumbo de braafste jongen is van het peloton. Grijs
> gebied mag ook hoorthumbs up

Ik vond het uit de MPCC stappen toch niet zo,n brave keuze.
Tinuz 14 juni 2015 23:27
Naast vrij veel pech en tegenslag dit seizoen, vrees ik dat de (medische) begeleiding en het materiaal bij de meeste andere ploegen gewoon beter is.
Daarnaast heeft de ploeg momenteel net wat te weinig intrinsieke kwaliteit.

Nieuw materiaal (fiets + outfit) kan de komende Tour wellicht een boost geven.
nemo 14 juni 2015 23:28
Het is lastig objectief kijken als Nederlander naar deze ploeg. Heb er altijf veel sympathie voor en daar door praat je veel goed(merk ik aan me zelf).
Er zitten naar mijn mening te veel renners in die niet WT-team waardig zijn. Van andere teams zie je nog wel een paar keer dat kenchten wedstrijd winnen. Hier zelden of nooit. Te weinig renners van het niveau Keizer die gewoon in de middemoot binnen komen. Te vaak 6 van de 8 renners in de laatste bus.
Ook die kopmannen winnen te weinig, wat voor reden ook. Elke ploeg heeft zieken of andere ellende, maar die staan er wel beter voor over het algemeen. En die ploegen hoor ik er zelden over. Ook zelden hoor ik bij LottoNL-Jumbo dat het gewoon waardeloos was. Snel wordt er een excuus gevonden: ziekte, hoogtestage of valpartij. Prima, maar je wint gewoon niks. Morgen is alles beter. Blijft alleen morgen.....
malheur 14 juni 2015 23:31
Hopen op Kelderman en Gesink. ten Dam is geen leidende renner en Kruijswijk heeft de giro in des potens. Aanvankelijk had ik wel vertrouwen in Kelderman maar die Dauphine hebben ze niet helemaal jofel uitgevoerd. Te fanatiek, hard gevallen, daar last van erbovenop nog eens aanvallen? Raer!
malheur 14 juni 2015 23:32
Keizer prima en veelzijdig renner. Ik zou die als ploeg er wel bij willen hebben.
Bromertà 14 juni 2015 23:44
#Samenwinnen ?

Uit nieuwsgierigheid kijk ik regelmatig op Strava om te zien hoe het droomplan van high performance manager Delahaije wordt uitgevoerd. Langdurig op hoogte verblijven heeft als voordeel dat er lekker veel rode bloedlichaampjes worden gevormd, maar het nadeel is dat het volle arsenaal van de spierkracht nooit aangesproken wordt. De hartslagen van Ten Dam en Gesink, die welgeteld één keer samen hebben getraind, kwamen zelden of nooit boven de 170 slagen per minuut. Hun verblijf in het verre Amerika had dan ook meer de schijn van een fietsvakantietrip dan een trainingsstage voor 's werelds zwaarste wielerwedstrijd. De LottoJumbo-mannen rijden nu in de TdS vooral achter de feiten aan en heel erg in het rood (hf > 180). De reserves worden op deze manier nog voor de start van de Tour enorm op de proef gesteld; een belasting die in geen enkel opzicht in verhouding staat tot hun voorbereiding, maar misschien is dit juist de essentie van het droomplan. Alles hangt vervolgens af van amper twee weken herstel tussen TdS en TdF. Riskant, al te riskant?
utrecht 14 juni 2015 23:47
Ingrijpen? Arm om de schouder en vertellen hoe goed ze wel niet zijn en wat voor een pech ze weer hebben gehad.
Michael B. 14 juni 2015 23:56
Van Gesink zou ik niet teveel van verwachten, zolang ie nog met al dat ducktape om zijn knie rondrijdt hoef je hem voor de Tour de France geen kopman te maken. Wat dat betreft heeft Bromerta helemaal gelijk, die fiets vakantietrip in Amerika sloeg helemaal nergens op. Enigste wat ze daar hebben gedaan is uren lang solo trainingen uitgevoerd met de handjes op het stuur. Heb de strava's van Ten Dam zojuist bekeken, klopt helemaal. Zelfs in de strava comments van Ten Dam werd al geopperd waarom ze geen intensieve trainingen deden.

Bij team SKY geloven ze heilig in intensieve bloktrainingen, trainingen waarbij er maar 2uurtjes per dag wordt gefietst, maar wel 30 tot 40minuten maximaal een berg op wordt gereden.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/06/2015 23:58 door Michael B..
Keuteberg 15 juni 2015 00:12
Yep, de enige HIT trainingen die gesink deed waren bv blokken van 2 minuten maximaal.

Snap t ook niet helemaal. Lijkt me juist essentieel om lange intensieve blokken te doen om te wennen aan die Sky/Astana treinen die aan een enorm tempo omhoog vlammen...
Westfalen 15 juni 2015 00:31
Nou, dan is er in ieder geval nog ruimte voor verbetering, mochten ze te slap getraind hebben. winking smiley
Carlos Danger 15 juni 2015 00:59
Ducktape?? Heeft hij een eend aangereden op die hoogtestage?
Cyclad 15 juni 2015 06:45
Roosen reed er 2 sterke finales. Dat zie je niet als je louter scorebordjournalistiek bedrijft. ;-)
ton duk 15 juni 2015 08:38
Cyclad Schreef:
-------------------------------------------------------
> Roosen reed er 2 sterke finales. Dat zie je niet
> als je louter scorebordjournalistiek bedrijft. ;-)

jip....en bij die 1e sterke finale ging de lucht uit de band....was op weg naar een goed AK

Ik zie Keizer nu ook op de starlijst ZLM...geeft de zeer smalle basis aan (zou toch wel rust verdienen) ...zo zijn de contracten voor Bulgac en vWinden noodzakelijke zwaktebiedingen (waarom heeft bod geen meervoud boden eigenlijk ?)

Vanmarcke...ik zeg niks,het was ECHT LEUK in Antwerpen
Gesink en TenDam mogen 3 weken in Juli gaan knechten voor Kelderman die natuurlijk intrinsiek voor een feestronde kan gaan zorgen voor Lotto-Jumbo (ik twijfel inmiddels wel).....De reclamecampagne hier omheen heb ik trouwens nog niet kunnen ontdekken...dat is toch de branche van Brand Loyalty ?????
Hofland valt vooralsnog tegen...plek7sprinter...terwijl ik (we) op meer hoopten...

Blijft een Kruijswijk over met een zeer goede GIRO !!
Magertjes maar wet te verwachten gezien alles en iedereen er omheen...

Wippert,Ockeloen....Lammertink (hoewel die al 2x NEE zei,ook een teken ?)....bietje kwaliteitsimpuls kan men wel gebruiken
gr
Meneer 60% 15 juni 2015 09:28
Wat is het nou? Mogen we van Gesink niets verwachten vanwege de ducttape? Of vanwege slechte training?

Maar... elk jaar wordt hier de fout gemaakt om resultaten van de Dauphine en Zwitserland door te vertalen naar de Tour. Net zoals resultaten van de Omloop worden vertaald naar de RVV.
Kuiperinho 15 juni 2015 09:38
Laten we het seizoen maar even afwachten, maar als we de voortekenen mogen geloven dan wordt het niet veel in de tour. Dat onaantastbare vertrouwen in Gesink blijft natuurlijk wel heel raar. De kans dat die ooit nog wat gaat presteren lijkt me echt heel klein. Als je gisteren al weer moet lossen bij een groepje subtoppers dan moet je je toch diep schamen m.i.

Maar goed, het luistert allemaal heel nieuw binnen het wielrennen. Beetje pech, een procentje minder en je rijdt niet vooraan mee.
JW 15 juni 2015 09:53
"Dat het allemaal goed komt" hoor je me niet zeggen. Zoiets valt niet te voorspellen. Maar voor het omgekeerde geldt dat ook.

Al vòòr dat het seizoen begon was het m.i. realistisch te veronderstellen dat:
- doordat juist de meeste puntenpakkers naar andere (vooral meer betalende) teams waren verkast was het waarschijnlijk dat het team veel minder punten zou gaan halen dan afgelopen jaren;
- door de inkrimping van het team en het verdwijnen van veelwinnaar Bos zou deelname aan en succes in kleinere koersen veel minder worden.
Als je het voorseizoen op een rij zet komt daar ook nog (en dat is een niet te voorziene tegenvaller) een forse dosis pech bij. Geen excuus, wel een verklaring.

Overigens: een enkele uitzondering daargelaten zijn ook de vertrokken "puntenpakkers" (Mollema, Clement, Boom, Bos) nog niet echt succesvol. En ook dat had vooral met niet te voorziene tegenslag te maken. Als ze bij de ploeg waren gebleven had dat de huidige kritiek nauwelijks verminderd.

Puur op basis van het scorebord een oordeel vellen is wel erg simplisties in mijn ogen. Dan kun je (zoals ook gebeurde) Kruijswijk na die vierde Giro-etappe weghonen, en hem daarna weer even zo vrolijk op de schouders heffen....confused smiley

"1 goede sprinter erbij, en dan is de druk weg ?"
Welke buitenlandse topsprinter is haalbaar en betaalbaar ? Moet je dan ook niet een sprinttrein erbij kopen ? En wat als hij dan valt en een been breekt ? Etc. etc.

Ik blijf van mening dat de huidige ploeg de potentie heeft om in de rest van het seizoen nog mooie dingen te laten zien. Of dat eruit komt hangt van veel dingen af.

En zo niet, wat dan ?
Uithuilen en volgend jaar gewoon met frisse moed opnieuw aan de slag.
Met vooral Nederlandse renners, want dat willen de sponsors, en dat wil naar mijn mening ook het grote Nederlandse publiek.

Het meest verwerpelijk vind ik de voorzichtige pleidooien van een enkeling hier om in de begeleiding meer "grijs" te gaan kleuren.
Ik kan me nog herinneren dat er een periode is geweest dat de ploeg ook steeds meer werd weggehoond, omdat ze links en rechts voorbij werden gereden. En als gevolg daarvan ook steeds meer in het grijs, en zelfs donkerrood, ging. Dat drama hoeft van mij niet herhaald te worden.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/06/2015 09:54 door JW.
El Chaba 15 juni 2015 09:57
Tja, Gesink verliest uiteindelijk slechts tien seconden terwijl bijvoorbeeld Majka ruim een minuut verliest. Bij de laatste wordt dat - mijns inziens ook terecht - toegeschreven aan 'plausibel, want wil goed zijn in de tour', maar oh wee als het over Gesink gaat, die het nota bene nog een stuk beter doet, dan 'moet hij zich diep schamen?'
En Fuglsang, Moreno en Thomas zijn in kleine rondes wel meer dan subtoppers hoor, mits ze - zoals hier - niet voor hun absolute kopman hoeven te knechten.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/06/2015 09:58 door El Chaba.
El Chaba 15 juni 2015 10:06
Ik begrijp ook dat overdreven naar beneden halen, bekritiseren en zelfs helemaal afschrijven (het is toch wel duidelijk dat hij nooit meer op niveau komt) van Gesink niet. Wat heeft hij nou gereden dit jaar? Vrijwel niets. Na jaren van fysieke ellende en privé ellende pas weer twee koersen gereden en niet eens zo slecht ook, dat in aanmerking nemende.

En let wel, ik ben geen Gesink-fan maar zou het wel bijna worden als ik al die onzin hier keer op keer op het prikbord lees.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/06/2015 10:07 door El Chaba.
Eddy Veen 15 juni 2015 10:08
Gewoon Poels, Dumoulin en van der Poel contracteren en het probleem is opgelostwinking smiley
Bromertà 15 juni 2015 10:14
Voorbeeldje van het amateurisme in de omlijsting van de LottoJumbo-ploeg:

Ook ploegleider Jan Boven was blij met de prestatie van de klimmer. "Hij heeft het maximale eruit gehaald. Na de Tour of California heeft hij alleen maar getraind en vandaag moest hij een klimmetje van vier kilometer volle bak oprijden. Zo’n inspanning kan je in een training niet nabootsen.
[www.nu.nl]

Ben je ook zo benieuwd hoe het Quintana vergaat, die "alleen maar getraind heeft" in het nog verdere Columbia, "waardoor" hij dus dit soort inspanningen niet kan nabootsen? Hij mag hopen dat ze bij Movistar een "iets" andere benadering van hem verwachten.
Eindhovuh 15 juni 2015 10:21
Naar beneden halen van Gesink is ook onzin. Die heeft veel tegenslag gehad. Of hij ooit op het hoogste niveau terugkeert is natuurlijk onzeker. En zo zijn er wel heel veel onzekere factoren bij LottoNL.
El Chaba 15 juni 2015 10:24
Ik het volledig met je eens dat de omkadering bij Lotto-Jumbo ver beneden N.A.P. lijkt te zijn. Kun je nagaan hoe goed Gesink dus bij een ploeg als Movistar, Sky of Etixx-Quickstep zou zijn.
Meneer 60% 15 juni 2015 10:29
Dat Lotto-Jumbo qua training nogal conservatief is, dat wil ik wel geloven. Er gaan daar wel dingen mis. Ze rijden gewoon een slecht seizoen, tot nu toe. En het commentaar na afloop komt inderdaad vaak dommig over.

Maar om Gesink dan maar weer als zondebok aan te wijzen slaat natuurlijk nergens op. 25 seconden tijdverlies in een proloog, en de kopgroep nét niet kunnen volgen in een klim van vier kilometer, wat de laatste jaren nooit zijn dingen is geweest, is natuurlijk geen enkele reden tot paniek. Zeker niet gezien zijn achtergrond dit jaar. Denk ook niet dat het reëel is om van hem een top-10 plek in de Tour de verwachten.
bakfiets 15 juni 2015 11:03
Eens met eddy veen, maar is daar budget voor. v/d poel zal best veel verdienen bij bckp, idem poels en dumoulin. Betere knechten contracteren:
Mol, Lammertink, Wippert,Oeckeloen, Geatan Bille, Sinkeldam lijkt mij prima voor de kleine rondjes. timmer in de vorm van vorig jaar voor eigen kansen laten rijden. Lars van der Haar misschien voor de cross en op de weg verder ontwikkelen.
Tinuz 15 juni 2015 11:13
Het zijn veredelde recreanten bij die ploeg.
Men stapt op de fiets en toert een paar uurtjes door een bekoorlijk landschap - dat is ongeveer de formule binnen die ploeg...
malheur 15 juni 2015 11:23
Dat zou driemaal braaf plaatsnemen in een treintje bergop zijn.
william 15 juni 2015 11:30
Poels heeft ook tegenslag gehad, en als je ziet hoe die terug komt. Een veel groter talent als Kelderman steekt daar toch wel heel schril bij af. En dat ze Ten Dam maar een beetje aan laten klooien snap ik ook niet. Een knecht die zijn hele seizoen op de tour mag afstemmen....weird
Arsimo 15 juni 2015 11:31
Raar hoor. Dumoulin heeft ook niets anders gedaan dan trainen. Die wint wel meteen een proloog en kan (net aan, op zijn manier) wel mee op die klim.

Lijkt me pure nonsens dat zo'n inspanning niet op training is na te bootsen.

Ik geloof best dat Gesink zijn uiterste best doet om top te presteren, maar langzamerhand begint me ook het gevoel te bekruipen dat ze serieus iets niet goed doen bij die ploeg. Ik ben niet zo van de onderbuik (al is die van mij wel te groot, haha) maar ook nuchter rationeel bekeken lijkt het niet te kloppen.
Dennis 15 juni 2015 11:51
Ben heel blij dat er een Ned Protour is. Dan ligt er tenminste 1 ploeg onder een vergrootglas :-)
De resultaten vallen tegen. Ja en.... van de 200 man kan er maar 1 winnen.
Er zijn wel 10 redenen aan te wijzen dat het niet loopt. Het is een combinatie van.
Maar niet zo zuur allemaal.... Het kan alleen maar beter gaan.
Dennis 15 juni 2015 11:51
william Schreef:
-------------------------------------------------------
> Poels heeft ook tegenslag gehad, en als je ziet
> hoe die terug komt. Een veel groter talent als
> Kelderman steekt daar toch wel heel schril bij af.
> En dat ze Ten Dam maar een beetje aan laten
> klooien snap ik ook niet. Een knecht die zijn hele
> seizoen op de tour mag afstemmen....weird


Ik denk dat de Gees ook wel wat tegenslag heeft gehad en behoorlijk goed is teruggekomen!!
rustdag 15 juni 2015 11:58
Fijn dat dit soort topic's worden aan gemaakt. Om er dan toch elke keer weer achter tekomen, dat ik hier niet de enige randdebiel ben. thnx kusjes

Hup Holland
JW 15 juni 2015 13:08
Ik weet dat je "niet van de onderbuik" bent.
Maar laat je je nu niet te veel meeslepen met de waan van de dag ?

In het hele veld waren de eerste twee dagen meevallers en tegenvallers.
Gesink hoorde m.i. bij geen van beide, zo slecht was het helemaal niet.
Net als in de DL is het moeilijk in te schatten hoe goed of hoe slecht de prestaties van de Tourrenners moeten worden ingeschat.
Waarom allerlei zo genaamde "fans" voor de één heel andere maatstaven noteren dan voor de ander is me niet helemaal duidelijk.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/06/2015 13:11 door JW.
punt 15 juni 2015 13:28
Waan van de dag? We zijn inmiddels halverwege het seizoen en wat de ploeg al die maanden heeft laten zien is ronduit bedoevend. Welgeteld 1 overwinning, in de altijd aansprekende Yorkshire Classic. In de WT-ranking staan ze een na laatste, net boven IAM, dat eigenlijk niet naar WT zou gaan.

Iedere ploeg heeft inmiddels zijn portie pech gehad, LottoNL-Jumbo echt niet meer dan andere ploegen. Er is gewoon iets grondig mis bij die ploeg. Omkadering dat weg loopt, rare uitspraken van de ploegleiding, trainingsmethoden die echt helemaal nergens over gaan, allemaal aanwijzingen dat er structurele veranderingen nodig zijn.
ton duk 15 juni 2015 13:45
william Schreef:
-------------------------------------------------------
> Poels heeft ook tegenslag gehad, en als je ziet
> hoe die terug komt. Een veel groter talent als
> Kelderman steekt daar toch wel heel schril bij af.

Ik geloof niet dat Kelderman intrinsiek een groter talent is dan Poels was....

Kelderman heeft natuurlijk nog wat jaartjes om zijn groot intrinsiek talent te bevestigen
gr
Arsimo 15 juni 2015 14:27
Tja, gisteren heb ik de laatste keer van die klim goed bekeken.

In een toch matig deelnemersveld trekt o.a. Fugelsang een paar keer goed door. Dumoulin doet het verstandig en rijdt op een gelijkmatig tempo de gaatjes een paar keer dicht met een sliert aan renners in zijn wiel - de meeste van hen ook niet de allerbeste klimmers.

De eerste keer gaat Gesink met het groepje Dumoulin mee, de volgende keren kan hij het niet volgen. Sorry, ik vind dat echt een teken aan de wand. Dat Gesink (nog) niet met Fugelsang mee kan, okay, maar ook niet in het sliertje renners in het wiel van Dumoulin omhoog? Daar heeft-ie toch geen explosiviteit voor nodig? Gewoon op vermogen meedieselen tot boven in dat groepje B-klimmers. Kan die zelfs dat al niet meer terwijl hij wel hard getraind heeft en een top 10 tot doelstelling heeft? En dan Jan Boven geforceerd blij verkondigen dat hij tevreden is?

En dit laatste is er een uit velen. Het patroon dat zich al een paar jaar lijkt af te tekenen durf ik ook rationeel niet meer omheen.

Ik hoop dat ik (we) in de Tour enorm ongelijk gaan krijgen. Maar ik vrees ervoor.
sijbriskie 15 juni 2015 15:35
Blijkbaar suggereren de Strava-cijfers duidelijk anders, maar ik kan me simpelweg niet voorstellen dat 'ze' bij Lotto zó achterlijk zijn om uitsluitend op duurvermogen te trainen en niet ook op intensiteit. Zowel renners als begeleiding leven toch in 2015, zijn toch op de hoogte van de moderne trainingsleer, zijn redelijk geschoold of zelfs hoogopgeleid, weten toch wat de concurrentie doet, etcetera?
Vooralsnog ga ik er dan ook vanuit dat er over de trainingsvormen van Ten Dam en Gesink in Amerika is nagedacht, dat er dingen systematisch gepland zijn, en dat hun trainingsblokken in een of andere periodisering passen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/06/2015 15:38 door sijbriskie.
Goozzer 15 juni 2015 15:49
Het grote probleem is dat het aan alle kanten momenteel schuurt: het budget is te klein, de ploeg is te beperkt, er is te weinig know-how op alle vlakken, er waait al tijden geen frisse wind meer en er is ontzettend veel pech geweest. Het is m.i. dan ook serieus de vraag of deze ploeg, in de huidige vorm, nog een lang leven beschoren is.

Veel beter dan (direct) investeren in andere renners, voor zover dat überhaupt mogelijk is, die ook geen enkele garantie geven en die je als ploeg feitelijk weinig te bieden hebt momenteel, lijkt het me om samen met de huidige (of nieuwe) sponsors eens eerlijk om de tafel te gaan zitten en een lange termijn plan te maken naar de toekomst toe. Evident lijkt het me dat daarbij vooral de begeleidingsstaf op de schop moet. De ploeg schreeuwt m.i. om nieuwe mensen met andere inzichten. Vooral ook inzichten die in de praktijk zijn goed bevonden door absolute toprenners. Daarbij ontkom je er mogelijk niet aan om, juist in je begeleidingsstaf, eens over de eigen landsgrens heen te kijken. Zoveel Nederlanders zijn er niet die écht weten wat er bij komt kijken om een grote ronde te winnen, en waar een Kelderman (waarvan je aanneemt dat de ploeg in zijn talent gelooft en dat men met hem wil scoren) echt nog wat kan opsteken. Meest ideaal zou wat dat betreft Steven De Jongh zijn; in de keuken gekeken bij Sky en nu alweer bijna twee jaar in het zog van Contador. Dat soort ervaring is onbetaalbaar, en hoewel op korte termijn mogelijk ook onhaalbaar (in elk geval volgend jaar zit die nog goed bij Tinkoff), mogelijk vitaal voor de toekomst van het Nederlandse wielrennen...



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/06/2015 15:53 door Goozzer.
El Chaba 15 juni 2015 17:33
Helemaal met je eens maar de kans dat ze De Jongh met hun Roomser dan de Paus beleid willen aantrekken, lijkt me niet zo groot.
Lucho Herrera 15 juni 2015 18:33
Volgens mij heeft Vanmarcke overal meegespeeld voor de winst: omloop - kuurne - E3 - Gent Wevelgem - Strade Bianche - Parijs Roubaix. Alleen in Vlaanderen faalde hij. Maar zoals jij het beschrijft reed Vanmarcke als een natte krant. Terwijl in werkelijkheid Vanmarcke tot de sterkste 5 renners van het Vlaamse voorjaar hoorde. Dat het niet leidde tot winst was een teleurstelling, maar dat is iets heel anders dan falen.
sijbriskie 15 juni 2015 18:59
Goozzer 15 juni 2015 19:39
Toch niet helemaal, vind ik. Vanmarcke was al heel snel goed, waarschijnlijk te goed, en verbruikte vanaf zijn eerste koers énorm veel krachten zonder feitelijk resultaten te behalen. Op dat moment zou je m.i. iemand in de auto moeten hebben ziet dat dit mogelijk niet goed gaat. Dan komt het er op aan reeds dan voor resultaten te gaan, en dit wijselijk te doen (dus niet heel sterk rijden, maar feitelijk kansloos je reserves aantasten, in de Strade Bianche). Het is immers bepaald geen gegeven dat je die vorm zult kunnen doortrekken, laat staan dat je nog zult verbeteren - zoals de concurrenten die in het begin minder waren, maar vaak wel met betere uitslagen gingen lopen...
ton duk 15 juni 2015 21:02
ton duk Schreef:
-------------------------------------------------------.....De
> reclamecampagne hier omheen heb ik trouwens nog
> niet kunnen ontdekken...dat is toch de branche van
> Brand Loyalty ?????

> gr

Aha,ze lezen mee en zetten zelfs onze JOOP in smiling smiley
gr
PVW 15 juni 2015 22:01
Het beleid werd nodig geacht om te overleven en nieuwe sponsors aan te trekken (en terecht denk ik), maar de stap uit de MPCC is toch een soortement van trendbreuk.

Ik had het management van de ploeg niet echt ingeschat op een dergelijke stap. Wellicht is hier ook een hand van de sponsor in te zien. In zo'n scenario creeert dat ook ruimte voor personen met een krasje op het blazoen. Maar qua budget lijkt het voorlopig hoe dan ook onhaalbaar.
Andere Peter 16 juni 2015 01:28
Ben jij Colletje? Maar dan een paar jaar ouder?
Andere Peter 16 juni 2015 01:30
Tering. Een maand met tape om zijn knie. Het moet niet gekker worden zeg. Wanprestatie.
Andere Peter 16 juni 2015 01:31
Andere Peter 16 juni 2015 01:33
Het zou ook kunnen dat ze precies hetzelfde doen als al die anderen. Dat is waarschijnlijk in een mondiale sport waarin de naties niet gescheiden werken. Het zou ook kunnen dat de oorzaak van die vermeende stilstand zit in je eigen overdreven verwachting op het moment van doorbreken. En je eigen misvatting dat lineair doorgroeien daarna de norm is.
Andere Peter 16 juni 2015 01:34
Andere Peter 16 juni 2015 01:39
Wartaal. Weer eens zo'n citaatje uit zijn verband rukken. Het paard zelf achter de wagen spannen en dan bij de hand roepen dat-tie niet rijdt. Gesink is Quintana niet. Wat Quintana doet boeit niet voor de opbouw van Gesink. In dat citaatje staat eigenlijk dat Gesink wedstrijden nodig heeft.
PVW 16 juni 2015 06:05
Dat staat er nou dus juist net niet.
Mocht ie dat bedoelen dan heeft Boven het niet best verwoord.
JW 16 juni 2015 10:20
Ik heb geen zicht erop wat zich achter de deuren van de ploeg allemaal afspeelt. Net zo min als ik een idee heb van hoe het er bij vergelijkbare WT-teams toegaat.
Je kunt best gelijk hebben. Maar dan nog...

Bij elke uitslag waar de klassering van Jumbo-renners niet voldoet aan hooggespannen verwachtingen laait deze discussie op. Zelfs een beperkt tijdverlies in een Zwitserse etappe is al voldoende. Terwijl de beslissende etappe in die ronde nog moeten komen. En bovendien iedereen weet dat niet de DL of TdS het hoofddoel van de kopmannen is. Van allerhande andere renners worden wisselende resultaten als verklaarbaar uitgelegd... Met twee maten meten ?
Mensen zouden misschien allereerst es die verwachtingen mogen temperen.

Ten tweede: met het snelle afhaken van Belkin leek de ploeg ten dode opgeschreven.
Het is m.i. toch een klein wonder dat het gelukt is het team voort te zetten, met behoud van een aantal kopmannen.
Dat alles had een forse prijs: een behoorlijke inkrimping van het budget. Dat beperkt de mogelijkheden, in elk opzicht.
Dat lijkt voor veel prikkers moeilijk te accepteren. M.i. kun je dan beter fan worden van Astana, Etixx of Sky, dan heb je een gelukkiger leven...

Einde seizoen is het moment om dit wielerjaar te evalueren.
En niet nu, terwijl belangrijke hoofddoelen van de kopmannen (Tour, Vuelta) nog moeten komen.
En dan zal ook blijken in hoeverre de sponsors tevreden zijn.
punt 16 juni 2015 10:43
Ah daar is de dooddoener van de te hoge verwachtingen weer. Volstrekte onzin, je kunt gewoon naar de prestaties in de eerste helft van dit wielerjaar kijken en die zijn slecht. Punt. Dat heeft niets met verwachtingen te maken.

Want wat zijn dan reeele verwachtingen volgens jou? Had ik hier in januari moeten posten dat LottoNL-Jumbo een goed seizoen zou draaien als ze na vijf maanden koersen wel 1 overwinning zouden hebben behaald? In een c-koers? En niet stijf onderaan de WT ranking zouden staan, maar het voor elkaar hebben gekregen de een na laatste positie te bemachtigen?
Slimmerd 16 juni 2015 10:46
Je verwoord een deel van het probleem heel goed: bovendien weet iedereen dat niet de DL of TsS het hoofddoel is van de kopmannen.

Misschien zou er aan die inkijk eens iets gedaan kunnen/moeten worden. Drie kopmannen (Kelderman, Gesink en Ten Dam) mogen in deze koersen een beetje ritme op doen en straks in Frankrijk maken we de rekening op. Maar van een ploeg die dit jaar over het algemeen nog niet echt resultaten kan overleggen, zelfs een tijd kleurloos in de rondte wist te rijden in dat fraaie geel, zou een fraai klassement in een voorbereidingskoers meer dan welkom zijn.

Straks zitten we in etappe 16 van de Tour staan we misschien 7, 12 en 18 in het AK van de Tour en is alles dan koek en ei? Lijkt me niet en de kans lijkt me ook vrij nihil dat we er één gaan zien bij de eerste vijf in het AK. Deze ronde, Tour de Suisse, met Fuglsang, Majka, Pinot en Spilak als favorieten zou best een LottoJumbo-renner moeten aanspreken om dit als hoofddoel te zien!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/06/2015 10:48 door Slimmerd.
Bromertà 16 juni 2015 10:54
Allereerst blijkt keer op keer dat het kader van TLJ in de media vooral vaak zelf de oorzaak is voor het aanwakkeren van onrealistische verwachtingen. Daar komt bij dat de wens om een bepaald imago uit te stralen groter is dan de gedachte en helemaal verbleekt als het om daden gaat: #Samenwinnen. Het bekt lekker, en doet 't uitstekend in reclamecampagnes maar het aantoonbare gedrag van de renners en de vele individuele paden die bewandeld worden, wijzen heel anders uit. Los zand en ieder voor zich. Dit gaat een heel interessante Tour worden, vooral omdat er weer vooraf geen keuzes gemaakt zullen gaan worden - iedereen te vriend staat gelijk aan iedereen even weinig bescherming, en niet onbelangrijk, niemand het volle vertrouwen. Het laffe laissez-faire zal zo lang mogelijk stilzwijgend de boventoon blijven voeren. Leuk voor een campingtour zonder ambities maar in 's werelds zwaarste wielerwedstrijd een nogal bedompte dissonant.
Rudy t. 16 juni 2015 11:02
Grappig uit jouw mond, het verwijt met twee maten meten..

Vraag is natuurlijk of je ten aanzien van de kopmannen een lager verwachtingspatroon moet hebben bij een lager budget. Lijkt mij toch niet.

Maar goed, na de tour balans opmaken, dat ben ik wel met je eens.
Bromertà 16 juni 2015 11:05
ton duk 16 juni 2015 11:10
Die evaluatie 1e halfjaar is een makkie:

VanMarcke en Hofland gefaald..

Kruiswijk volledig aan zijn verwachting voldaan (en meer zelfs)

Bij Kelderman, Gesink en Ten Dam dient de evaluatie ergens in Parijs gemaakt te worden....

gr
JW 16 juni 2015 12:13
Yep.
Als ik DL of TdS kijk zie ik ze ook liever meedoen voor het podium.

Maar als je een planning maakt voor komende maanden stem je programma en training daarop af.
De Tour is jaarlijks hèt wielerevenement voor "het grote Nederlandse publiek" . Dit jaar des te meer, met start in Nederland.
Dan kan ik me voorstellen dat daar het zware accent ligt.
En gezien het jaarlijks grote aantal uitvallers in de Tour, alleen al in de eerste week, lijkt meerdere kopmannen me helemaal niet verkeerd.
Er eentje - en wie dan ? - van te voren al op te offeren door hem alles in te laten zetten op een grote ronde zou niet mijn keuze zijn.

Risico is natuurlijk dat als ze, om wat voor redenen dan ook, allemaal te kort schieten, het hele plan in duigen valt.
Maar zelfs dàn zou het waarschijnlijk zo veel publiciteit op kunnen leveren dat sponsors nog redelijk tevreden zijn.
Eindhovuh 16 juni 2015 13:45
Andere Peter 16 juni 2015 20:24
Ik parafraseerde in mijn laatste zin inderdaad slordig. Dat zat hem eigenlijk al in dat eigenlijk.

Dat neemt niet weg dat Bromerta's aanhalen van Quintana nergens op slaat. Er is niets mis met wat Boven zegt. Het is onzin om als vage tegenwerping`te wijzen op één totaal andere renner die traint in een totaal ander land en geheel andere voorgeschiedenis, opbouw, carrière etc heeft.
Andere Peter 16 juni 2015 20:26
Sjonge wat een onzin weer. Dit keer een reclameslogan uitvergroot en compleet uit de context gehaald.
Blueprint 17 juni 2015 10:29
Het probleem is dat er teveel Nederlanders in deze ploeg rijden. Kijk bijvoorbeeld naar Cannondale en Trek: ook met relatief veel Nederlanders en eveneens troosteloos onderaan bungelend in de World Tour. Dit even afgezien van IAM, maar van die ploeg kon m.i. sowieso niet zoveel verwacht worden.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen