Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Karl Vannieuwkerke getroffen door kwaadaardige speekselklierkanker

Gepost door Anony 
Anony 28 oktober 2014 16:47
Bij Sporza-presentator Karl Vannieuwkerke is speekselklierkanker vastgesteld. Vannieuwkerke (43) liet een tumor verwijderen en start een nabehandeling met radiotherapie. Zijn vooruitzichten zijn gunstig.

Vorige week werd bij Vannieuwkerke een tumor uit zijn speekselklier verwijderd. Die bracht een kwaadaardige kanker aan het licht. De tumor was wel nog niet uitgezaaid en werd vroeg ontdekt.

Vannieuwkerke laat zich in november behandelen met radiotherapie. Hij is wel van plan om bij de wedstrijden van de Rode Duivels (12 en 16 november tegen IJsland en Wales) zijn job als presentator gewoon uit te oefenen.

Daarna wordt het afwachten welke neveneffecten de bestralingen hebben om te bepalen of Vannieuwkerke presentatiewerk kan blijven doen.

"Ik ben getroffen door wat heel veel mensen meemaken en heb het geluk dat de tumor in een vroeg stadium is ontdekt. Daardoor zit ik onmiddellijk op het juiste traject", meldt Vannieuwkerke.

"Dat verhoogt de kansen op een volledige genezing aanzienlijk. Ik besef dat er nog een moeilijke periode wacht, maar zal er alles aan doen om gezond te worden en mijn job opnieuw volledig te kunnen uitoefenen."

Vannieuwkerke vraagt om zijn privacy te respecteren en wil in familiekring aan zijn revalidatie werken. Hij is niet beschikbaar voor interviews.



Niet echt wielernieuws, maar toch.
malheur 28 oktober 2014 17:25
Sterkte gewenst aan Vannieuwkerke die misschien wel mijn mínst favoriete wielerpresentator is maar hopelijk snel weer in blakende gezondheid mij tot een aangenaam zapmoment aanzet.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/10/2014 17:40 door malheur.
Cyclad 28 oktober 2014 18:47
Oei.
Gelukkig is het in een vroeg stadium ontdekt. Hopelijk verloopt het herstel voorspoedig.
rustdag 29 oktober 2014 10:21
Sterkte karl, deze strijd ga je winnen.thumbs up
Tinuz 29 oktober 2014 18:30
Karl is een goeie vent, naar mijn indruk. Sterkte!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen