Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Mathieu van der Poel doet niet mee aan wegwedstrijd Europese Spelen

Gepost door Eddy Veen 
Eddy Veen 15 juni 2015 13:05
Een medaille minder:[nos.nl]
JW 15 juni 2015 13:10
Europese Spelen confused smiley
Wanneer zijn die ?
Robert Koopman 15 juni 2015 13:29
JW Schreef:
-------------------------------------------------------
> Europese Spelen confused smiley
> Wanneer zijn die ?

Nu
D. Marrage 15 juni 2015 13:38
Eddy Veen Schreef:
-------------------------------------------------------
> Een medaille minder

Ja? Was een medaille voor hem een garantie met tegenstanders als Alaphilippe, Boonen, Meersman, Benoot, Keukeleire, Nizzolo, Pozzato, Viviani, Hutarovitch, Zakarin, Luis León Sánchez, Barbero, Bystrøm en Stybar?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/06/2015 13:39 door D. Marrage.
Slimmerd 15 juni 2015 14:00
Als Bystrom een gevaarlijke renner is voor een medaille dan had Van der Poel dus ook gekund.

Is er trouwens ergens een complete startlijst te vinden?
Slimmerd 15 juni 2015 14:00
Als het je niet interesseert, reageer dan niet!
Straks niet gaan juichen bij een medaille ook of een geweldige koers, we weten inmiddels allemaal dat jij dit niks vindt!
D. Marrage 15 juni 2015 14:05
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Als Bystrom een gevaarlijke renner is voor een medaille dan had Van der Poel dus ook gekund.

Jij formuleert het al een tikkie anders dan de topicstarter, die beweert dat Van der Poel zéker een medaille gepakt zou hebben. En: Byström is natuurlijk wél drie jaar ouder en rijdt (en traint) al een half seizoen op WT-niveau.

Op 2cycle.be is er een topic over deze koers, met wat starters erin...
Snorfietser 15 juni 2015 14:06
Wat mij betreft niet eens een favoriet. Vond het een outsider vanwege zijn staat van dienst op kampioenschappen, bij de wegprofs moet hij het eerst nog laten zien (gaat op termijn overigens echt wel gebeuren).
El Chaba 15 juni 2015 14:19
Met die paar wegwedstrijden, die hij tot nu heeft gereden, heeft hij nú al laten zien dat hij ook op de weg een grote belofte is. Vorig jaar winnaar van de Ronde van Limburg (ter vergelijking, dit jaar Leukemans) en dit jaar als zesde geeindigd in de Ronde van België tussen allemaal gelouterde profs.
El Chaba 15 juni 2015 14:21
Quote
Slimmerd
Straks niet gaan juichen bij een medaille ook of een geweldige koers, we weten inmiddels allemaal dat jij dit niks vindt!

thumbs up
malheur 15 juni 2015 14:23
Vraag me af met wat voor ornamentje/helm de winnaar gaat rondrijden, wellicht voor het leven, bwoehahahahaha!
Snorfietser 15 juni 2015 14:25
Ben er ook absoluut van overtuigd dat het op de weg een grote belofte is (ik zie deze jongen in de toekomst monumenten winnen), daarom gaf ik ook aan dat hij het op termijn zeker gaat laten zien. Ik denk alleen dat er op dit moment voldoende deelnemers zijn waarvan je meer mag verwachten op basis van geleverde prestaties in world tour koersen. Terpstra, Stybar, Boonen, Alaphilippe zijn renners die ik op dit moment toch nog een stukje hoger inschat dan Van der Poel.
Slimmerd 15 juni 2015 14:31
Opvallend is inderdaad het aantal renners dat namens Etixx richting deze koers gaat!
Willen ze er weer graag een 'kampioen' bij in de gelederen?
D. Marrage 15 juni 2015 14:49
Deelnemers die al bekend zijn (met dank aan 2cycle.be):

Spanje: Luis León Sánchez (ook tijdrit), Jesús Herrada (ook tijdrit), Carlos Barbero, Lluis Mas en Ángel Vicioso
Italië: Giacomo Nizzolo, Filippo Pozzato, Alessandro Vanotti, Elia Viviani, Manuele Boaro en Dario Cataldo (laatste twee ook de tijdrit)
Nederland: Niki Terpstra, Pim Ligthart, Wouter Wippert, Nick van der Lijke, Stef Clement (die rijdt ook de TT)
België: Tom Boonen, Bart De Clerq, Tiesj Benoot, Jens Keukeleire, Stijn Vandenbergh en Maarten Wynants
Frankrijk: Julian Alaphilippe, Maxime Bouet, Thomas Boudat, Alexis Gougeard, Christophe Laporte en Kévin Ledanois
Portugal: Edgar Pinto, Fábio Silvestre (?), Filipe Cardoso, José Gonçalves en Rafael Reis
Noorwegen: Reidar Borgersen, Sven Erik Bystrøm, Odd Christian Eiking, Truls Engen Korsæth en Kristoffer Skjerping.
Tsjechië: Daniel Turek, Josef Černý, Zdeněk Štybar, Petr Vakoč, Alois Kaňkovský
Rusland: Ilnur Zakarin
Litouwen: Ignatas Konovalovas, Evaldas Šiškevičius, Žydrūnas Savickas
Zwitserland: Lukas Jaun, Martin Kohler, Simon Pellaud, Patrick Schelling, Simon Zahner
Ierland: Conor Dunne, Sean Downey, Eddie Dunbar, Jack Wilson
Wit-Rusland: Vasily Kiryienka, Konstantin Sivtsov (Siutsou), Evgeni Gutarovich (Hutarovitch)
Oekraine: Andriy Grivko, Vitali Buts, Andriy Vasilyuk, Mikhailo Kononenko, Denis Kostyuk, Oleksandr Polivoda
Letland: Gatis Smukulis, Aleksejs Saramotins en Andris Smirnovs (reserves: Flaksis en Skujiņš)
Albanië: Eugert Zhupa, Redi Halilaj
Bulgarije: Nikolay Michaylov, Stefan Christov
Oostenrijk: Andreas Hofer, Jan Sokol

(incl wijzigingen Slimmerd en Leon)



4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/06/2015 23:37 door D. Marrage.
Slimmerd 15 juni 2015 14:51
Meersman werd al vervangen door Vanendert die op zijn beurt is vervangen door De Clercq.
JW 15 juni 2015 15:48
Dat de ES begonnen zijn is uiteraard ook mij bekend.
Ik heb ergens een korte nieuwsflits over de opening gezien, en gelezen dat het thuisland goed voor de dag komt bij de vechtsporten.
Maar een compleet programma heb ik nog nergens gezien, en wanneer het wielrennen op de weg plaats vindt heb ik ook nog nergens gelezen.

En ik vraag me toch echt af of ik hiermee de enige ben, of dat dat bij heel veel lezers niet bekend is.
Maar goed, het was op deze wijze een flauwe vraag.
Ik zal de ES verder negeren sad smiley
El Chaba 15 juni 2015 17:35
Verkeerde draad.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/06/2015 17:36 door El Chaba.
El Chaba 15 juni 2015 17:37
Vanaf 18 (TT vrouwen) tot en met 21 juni (wegwedstrijd mannen).



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/06/2015 17:37 door El Chaba.
Velodroom 15 juni 2015 17:37
Eddy Veen Schreef:
-------------------------------------------------------
> Een medaille minder:[nos.nl]

Marianne Vos was ook ditmaal (helaas) de eerste.
Curzio 15 juni 2015 19:52
Ik sluit me aan bij JW: deze surrogaatspelen voor semi-winnaars leeft totaal niet, en laten we dat vooral zo houden.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/06/2015 19:53 door Curzio.
koos1 15 juni 2015 20:19
De Belgen gaan overigens in het weekend de wegkoersen live(?) op tv uitzenden.
Leon 15 juni 2015 22:36
Stef Clement rijdt toch ook mee? (of doet hij alleen de tijdrit?)
malheur 15 juni 2015 23:01
Ik moet het nog he-le-maal zien met die van der Poel. Genoeg megatalenten die harder vertrokken dan aankwamen.
JW 15 juni 2015 23:09
Voor alle duidelijkheid: Ook al vind ik het zelf drie keer niks, ik respecteer degenen die het allemaal wel een mooie sportmanifestatie vinden.
Eddy Veen 16 juni 2015 00:47
Ik heb ook weinig met de Europese Spelen, misschien net iets meer dan met de Paralympics en dat Mathieu van der Poel er niet kan schitteren maakt mij niet veel uit. Of hij een medaille gewonnen zou hebben weet ik ook niet, maar ik wilde mijn verwijzing naar het bericht inpakken met enkele woorden.
veluweracer 16 juni 2015 10:43
Aangezien het evenement betaald wordt door Brussel om de 'eenheid' te vergroten is het eenvoudigweg een politiek middel. Heeft dus werkelijk niets met sport te maken. Wel met verspilling.
El Chaba 16 juni 2015 11:20
Waar haal je dat verzinsel nou weer vandaan?
Sticky Bottle 16 juni 2015 14:07
Bystrøm? Die rijdt dan in Slovenie
Walnoot 16 juni 2015 14:50
Even los van de eerste onzin die je uitkraamt, is het bij de OS anders dan?
cyclingfreakske 25 juni 2015 16:44
veluwracer heeft een punt. niet toevallig dat het in een Russische republiek word georganiseerd na al dat gedoe met Rusland.
bovendien ligt de datum kompleet verkeerd... lijkt wel of het er zomaar ergens tussengegooit is om "iets" te organiseren.
als men iets prestigiues wil opstarten... men is alvast verkeerd begonnen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen