Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Karsten Kroon voegt wat toe bij Eurosport

Gepost door Baanfan 
Baanfan 15 juni 2015 21:00
Co-commentator Karsten Kroon deed het uitstekend bij Eurosport tijdens de Dauphine.
Naast Jose Been voegt Karsten echt wat toe.
Prettig om naar te luisteren. Deskundig ook.
Ik hoop dat hij vaste gast wordt bij Eurosport.
malheur 15 juni 2015 21:17
Brieske 15 juni 2015 21:24
Eens met baanfan, hup Karsten!

Groet
Eindhovuh 15 juni 2015 21:29
Eens, hup Kroon
Cyclad 15 juni 2015 21:53
Ook eens met Baanfan.
Nu is het ook niet echt moeilijk om wat toe te voegen aan het gekraai van miss Been, maar Karsten doet het met verve.
Ben 15 juni 2015 21:59
Eens met Cyclad, dankzij Karsten heb ik het geluid aan staan.
Slimmerd 15 juni 2015 22:02
Als ze nu de cabareteske stukjes nog even weglaten is het helemaal prima.

Overigens vind ik nu Michel Cornelisse nu met de Tour de Suisse ook niet vervelend, al komt dat ook dat daar Been al niet naast zit natuurlijk.
Cyclad 15 juni 2015 22:05
Ik moet zeggen dat Michel Cornelisse mij ook niet tegenstaat. 't Zou wel fijn zijn als hij iets duidelijker zou praten, maar hij blijft een Amsterdammer, hè.
Sub Culture 15 juni 2015 22:21
Ik vind die José Been wel meevallen.
Al maken zij en Kroon wel erg veel fouten.

Mss is het verschil met de combo Wuyts - De Cauwer wel te groot.


Ik vind de combo Been - Traksel nog beter.
Heb daar met plezier naar geluisterd ten tijde van de ronde van California.
Carlos Danger 15 juni 2015 22:32
Aan Been valt niets toe te voegen. Uitbenen is de enige oplossing.
malheur 15 juni 2015 22:59
Feitelijk heb ik Kroon nog niet helemaal kunnen testen vanwege het feit dat ik liever de Bask of Arabier opzet ipv naar Been te luisteren, ik weet niet wat ze gebruikt maar raad haar aan om te stoppen daarmee.

Wanneer Kroon iets (cyaankali) in haar thee stopt terwijl ze weer eens twittiedetwit kunnen we zeker van een aanwinst spreken!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/06/2015 23:00 door malheur.
Pyama 15 juni 2015 23:38
In de ronde van het Baskenland zat het duo nog vol fouten. Nu nog niks gehoord, vind Been namelijk niet om aan te horen. Dat eeuwige gekrijs als WOUTER POELS hier de etappe gaat winnen... Ieeuuww. Ook zo'n groot contrast met de Giro op den Belg.
sijbriskie 16 juni 2015 00:11
Er valt natuurlijk wel het een en ander op Been aan te merken, maar de afkeer van haar die hier geventileerd wordt vind ik volstrekt buiten proportie.

Overigens eens dat Kroon (maar zeker ook Cornelisse) een aanwinst is.
Massimo 16 juni 2015 00:17
veluweracer 16 juni 2015 00:42
Knelisse en Karst de Kroon zijn een verademing na het tenenkrommende taalgebruik in het commentaar van Bobby Verhaspel.
El Chaba 16 juni 2015 01:45
Helemaal eens met beide opmerkingen!
AK 16 juni 2015 02:48
Het commentaar op Been vind ik ook wat te ver gaan. Ze draaft idd soms wat door om zoveel mogelijk feitjes te noemen.
Ik kijk dit jaar veel naar Eurosport, wie er ook zit. Heb al meer Eurosport gekeken dan Sporza. En als Wuyts er zit bij de Belg zal ik waarschijnlijk veel naar Eurosport zappen tijdens de Tour.
Curzio 16 juni 2015 07:25
Laatst zag ik een stuk met de Engelse Eurosport commentatoren maar dat was ook niet best.

In een kopgroep van Nibali/Valverde/Rui Costa/T. Martin/Gallopin met finish bergop eerst voorspellen dat T. Martin gaat winnen, dan Valverde, dan Nibali, en uiteindelijk wint Rui Costa.
Maar dat kan natuurlijk gebeuren, is niet zo erg. Wat ik echt vervelend vind is wanneer men de koers niet volgt tijdens het commentaar en zo eigenlijk afbreuk doen aan de koers. Bijvoorbeeld door gewoon door te praten over het onderwerp waar je mee bezig bent tijdens een demarrage.

Been heeft ook de neiging om iets teveel bezig te zijn met haar eigen verhaal en het opvullen van de zendtijd, terwijl als ze iets minder aanwezig is en zich wat meer richt op de koers het prima zou kunnen zijn.
diravi 16 juni 2015 08:06
Been heeft in ieder geval meer respect voor haar co-commentator en zal niet snel onderbreken bij een futiliteit in de koers zoals Renaat Schotte bij het onbeschofte af presteert bij José De Cauwer.
JW 16 juni 2015 08:59
De koers niet volgen maar eigen verhaal doorbabbelen... dat is in mijn ogen dodelijk....
opperman 16 juni 2015 09:09
De Vlaamse commentator bij de R. v. Zwitserland was toch een verademing na José bij de Dauphiné. Die verlekkerde opwinding als iemand niet kan volgen of een inspanning moet betalen vind ik nogal respectloos. Kroon en Cornelissen zijn allebei prettige co's.
Eindhovuh 16 juni 2015 09:17
Walnoot 16 juni 2015 09:44
Vind ik ook, dood hoeft ze inderdaad niet. Als ze maar gewoon niet meer op mijn TV komt vind ik alles verder goed. Traksel idem. Luister persoonlijk veel naar die idioten van Britse Eurosport, die kunnen zelfs een vlakke etappe in de Tour spannend laten klinken. Of naar de gasten van de RTBF, die praten zulks binnensmonds Frans dat ik kan doen alsof ik ze niet versta. Is ook prima.
Sub Culture 16 juni 2015 09:57
Vlaamse commentator bij ronde van Zwitserland is een totale mongool.
sijbriskie 16 juni 2015 11:05
Maar is natuurlijk onzin dat ze dat voortdurend zou doen...
sijbriskie 16 juni 2015 11:06
Hoezo dan? Vind hem juist deskundig. Wellicht alleen wat te serieus en humorloos. En geregeld zijn co-commentator negerend. Maar toch vooral deskundig.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/06/2015 11:39 door sijbriskie.
malheur 16 juni 2015 12:05
Nee hoor, gewoon pure onversneden feiten.
malheur 16 juni 2015 12:06
Waals Frans is mooi Frans.
Walnoot 16 juni 2015 12:14
Als je uit Groningen komt, moet zo ongeveer iedere andere vorm van spraak hemels klinken.
sijbriskie 16 juni 2015 12:15
Jeanneman 16 juni 2015 13:04
Ben ik de enige die blij is met Been? Combinatie met Kroon is erg goed. Cornelisse vind ik juist vreselijk. Hij komt wat dommig over ("Die aankomst gaat helemaal nergens over" ) en trapt veel open deuren in. Vanbellegem troeft hem ook steeds af qua kennis, ook qua uitslagen die Cornelisse niet eens weet.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/06/2015 13:04 door Jeanneman.
sijbriskie 16 juni 2015 13:13
Uitslagen en namen van renners juist hebben is mijns inziens helemaal niet zo relevant voor een co-commentator. Inzicht in de koers daarentegen wel. En dat heeft Cornelisse volop. Bovendien zijn er verschillende vormen van intelligentie. Dat zijn taaluitingen wellicht soms wat 'dommig' overkomen zegt niks over zijn inzicht in het metier. Ook zijn smakelijke humor suggereert een behoorlijk grote intelligentie. In potentie de nieuwe Knetemann. Hup Michel!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/06/2015 13:13 door sijbriskie.
Cyclad 16 juni 2015 19:36
malheur 16 juni 2015 19:37
Ik woon/werk in stad maar kom er niet 'vandaan'.

Eens met dat Gronings een lelijk dialect is.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/06/2015 19:37 door malheur.
Leon 16 juni 2015 21:34
Curzio Schreef:
-------------------------------------------------------
> Laatst zag ik een stuk met de Engelse Eurosport
> commentatoren maar dat was ook niet best.
> Wat ik echt vervelend vind is wanneer men de koers niet volgt tijdens het commentaar en
> zo eigenlijk afbreuk doen aan de koers. Bijvoorbeeld door gewoon door te praten
> over het onderwerp waar je mee bezig bent tijdens een demarrage.

Da's inderdaad waar w.b. British Eurosport, afgelopen zaterdag tijdens de proloog in Zwitserland was het Britse commentaarduo vrolijk aan het dooremmeren over een triviaal onderwerp tot Dumoulin al over de streep was, en pas toen ontdekten ze dat de snelste tijd was neergezet. Vrij pijnlijk...

Qua Been: ik vind haar redelijk aan te horen, maar dan wel met de goede persoon ernaast. Vanbelleghem is te veel een Vlaams eigenwijs jongetje, Traksel is té berhaspelend, Dirk iets te saai, Cornelisse komt al in de buurt, maar Kroon is uitstekend.

Wie zat er trouwens vandaag naast José? Was dat Mouris? Ook iets te saaiig wat mij betreft...



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/06/2015 21:41 door Leon.
Leon 16 juni 2015 21:37
diravi Schreef:
-------------------------------------------------------
> Been heeft in ieder geval meer respect voor haar
> co-commentator en zal niet snel onderbreken bij
> een futiliteit in de koers zoals Renaat Schotte
> bij het onbeschofte af presteert bij José De
> Cauwer.

Dat is toch een spel? Renaat & José is de perfecte combi m.i.

btw: vorige week gedroomd dat José (Been) en José (De Cauwer) commentaar gaven bij de Ronde van Korea. Dat was raarrrr...
MarcoV 16 juni 2015 21:40
Leon Schreef:
-------------------------------------------------------
> Curzio Schreef:
>
>
> Wie zat er trouwens vandaag naast José? Was dat
> Mouris? Ook iets te saaiig wat mij betreft...

Reinier Honig ... maar die zat niet naast José ;-)

verder vind ik Cornelisse helemaal niet zo verkeerd, gewoon een Amsterdamse oom die naast je tv zit te kijken. Een co-commentator hoeft inderdaad niet Wikipedia na te doen.
Leon 16 juni 2015 21:46
MarcoV Schreef:
-------------------------------------------------------

> Reinier Honig ... maar die zat niet naast José
> ;-)
>
> verder vind ik Cornelisse helemaal niet zo
> verkeerd, gewoon een Amsterdamse oom die naast je
> tv zit te kijken. Een co-commentator hoeft
> inderdaad niet Wikipedia na te doen.

O ja, Van Bellegem was hoofdman...

Een co-commentator moet een hoofdverslaggever aanvullen. Als Smeets dat is, mag het liefst wel een uitslagenfetisjist zijn die namen wel lekker uit kan spreken, maar op Eurosport is sinds het vertrek van Danny Nelissen - vind ik nog steeds jammer - behoefte aan iemand die de koers van binnenuit kent en situaties kan duiden en inschatten, die niet al te genuanceerd hoeft te zijn vanwege belangen her en der, maar die liefst wel rennersnamen van buiten het Nederlandse taalgebied correct kan uitspreken.
Kroon is wat dat betreft ideaal, en Cornelisse heeft mooie verhalen van achter de MTN-schermen maar zal zich niet achter die schermen verschuilen...
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen