Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Einde carrière Martijn Maaskant

Gepost door JCD 
JCD 29 oktober 2014 14:58
MARTIJN MAASKANT ZET PUNT ACHTER LOOPBAAN ALS WIELRENNER

AMSTERDAM - Wielrenner Martijn Maaskant heeft besloten zijn professionele carrière te beëindigen. Maaskant (31) kampt sinds zijn zware valpartij in Paris-Nice 2011 met fysieke problemen die hem keer op keer in de weg zitten tijdens trainingen en koersen.
''Sinds mijn val in 2011 heb ik geprobeerd weer op mijn oude niveau te komen. Ik heb er alles aan gedaan en voor gegeven, maar moet toch accepteren dat het me niet meer gaat lukken om terug te komen op het niveau wat ik denk nodig te hebben voor de top. Dan moet je realistisch zijn en kijken naar wat je nog kan en wil toevoegen aan het wielrennen. Het is een wel overwogen beslissing. Ik heb door alle problemen sinds eind april geen wedstrijd meer gereden, daardoor heb ik goed kunnen nadenken over mijn toekomst en komt het einde van mijn sportieve carrière minder abrupt.

Ondanks de blessures en problemen de laatste seizoenen ben ik toch trots op mijn professionele carrière. Ik heb voor grote ploegen gereden en op het hoogste niveau mee gedaan voor de overwinning. En dat in koersen waar ik als 'kleine jongen' van droomde. Ik heb zin in de toekomst en ben benieuwd wat mijn 'tweede' carrière gaat brengen. In samenwerking met SEG Cycling, NOC*NSF en Randstad oriënteer ik me nu op mijn verdere loopbaan en uitdagingen. Wellicht ligt mijn toekomst in het wielrennen, maar dat kan ook daar buiten zijn. Ik neem de tijd om dat te ontdekken.''

Martijn Maaskant reed van 2008 t/m 2013 voor de Amerikaanse Garmin formatie van Jonathan Vaughters. In 2014 was hij actief namens het eveneens Amerikaanse United-HealthCare. Maaskant reed drie keer de Tour de France en twee keer de Vuelta Espana. Zijn beste resultaten behaalde hij in Paris-Roubaix en de Ronde van Vlaanderen. In beide klassiekers behaalde hij de 4e plaats.

Ter info: Voor interview aanvragen en/of opmerkingen met betrekking tot Martijn Maaskant en de beëindiging van zijn loopbaan als wielrenner kunt u een mail sturen naar: cycling@seginternational.com

[www.seginternational.com]
Lucho Herrera 29 oktober 2014 16:41
Dit nieuws hing al een tijdje in de lucht, maar is nu dus officieel wereldkundig gemaakt. 2011 Omloop het Nieuwsblad. Daar maakte Maaskant in het beestenweer nog een uitstekende indruk. Hij werd uiteindelijk 7e in de door Langeveld gewonnen wedstrijd. Kort daarna in Parijs-Nice zeer zwaar gevallen. Erg jammer dat hij die klap fysiek gezien niet helemaal te boven is gekomen. Verstandig dat hij de knoop nu doorhakt en niet nog verder gaat aanmodderen.

Hopelijk vindt hij een mooie uitdaging op een ander vlak. Veel succes Martijn. Het ga je goed.
Linkebal 29 oktober 2014 19:07
Zonde, groot talent. Ooit winnaar van de Europe Tour toch? Of hoe heette dat, het klassement van het tweede niveau zeg maar?
El Mik 30 oktober 2014 10:16
Nee, Maaskant ging toen lang aan de leiding maar uiteindelijk gingen er wat Italianen overheen met al die najaarskoersen daar.
Eindhovuh 30 oktober 2014 12:02
Toch vreemd hoe een carrière kan lopen. in 2008 al 4de in Parijs-Roubaix en eigenlijk nooit meer dat topniveau gehaald, ook niet voor de valpartij. Stond ook bekend als een dromerig type, dus wellicht zat hem meer in de weg dan alleen die val?
Blue 30 oktober 2014 15:00
Pas op een later moment in zijn leven het 'goede' leven ontdekt, heeft daar helaas geen afscheid meer van kunnen nemen. Waar hij als amateur / beginnend prof nooit een cafe van binnen had gezien, was dat op het einde wel anders... Biertje!
veluweracer 01 november 2014 11:11
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen