Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Davide Rebellin gaat nooit verloren?

Gepost door El Chaba 
El Chaba 29 oktober 2014 15:19
Op mijn dagje vrij leek het me wel eens leuk de CQ-ranking af te struinen naar opvallende prestaties. En wie dan eigenlijk al eerste bij mij opvalt is toch good old Davide Rebellin. Op drieënveertigjarige leeftijd presteert hij het toch maar eventjes om op die ranglijst als vierenveertigste te eindigen met maar liefst 832 CQ punten. Jaaaah, ik weet wel het is een dopingzondaar en misschien gebruikt hij nu nog maar ook met doping maak je van een ezel geen renpaard.

Volgens mij heeft er nog nooit iemand op die leeftijd zo goed gepresteerd. Althans zeker niet in het moderne wielrennen.
Iemand een verklaring voor zijn nog altijd fantastische prestaties?
Quarantanove 29 oktober 2014 15:55
Nee , maar je moet eigenlijk ook niet overal een verklaring voor willen zoeken.
Rudy t. 29 oktober 2014 16:18
Chris horner, precies even oud, won nog een grote ronde niet zo lang geleden
Walnoot 29 oktober 2014 16:22
Die was toen 41 toch? Op die leeftijd maakt twee jaar extra aftakeling wel een verschil.
Eindhovuh 29 oktober 2014 17:34
Gewoon een sluwe taaie klasbak. En zondaar.
Linkebal 29 oktober 2014 19:15
Toch kan ik me niet voorstellen dat iemand met zijn erelijst zich op die leeftijd nog helemaal volspuit om een Italiaanse semi-klassieker te winnen.
malheur 29 oktober 2014 19:57
Pure dedicatie en regelrechte onwil om niet mee te kunnen doen voor het eggie. Overtuigd knotterhard gedopepeerd omdat er maar één weg is die regelrecht naar Rome leidt, simpel. DiLuca is er genauwieso eentje, maar die vind ik toffer dan 'de bloedzuiger' nooit wat mee gehad dat vissig uit zijn oneerlijke doppen loerende leren mannetje.
Massimo 29 oktober 2014 21:35
Juist wel, niets te verliezen.
Velodroom 29 oktober 2014 21:56
Walnoot Schreef:
-------------------------------------------------------
> Die was toen 41 toch? Op die leeftijd maakt twee
> jaar extra aftakeling wel een verschil.

Ongetwijfeld ironisch grappig bedoeld door Walnoot.

Het absoluut menselijk prestatievermogen is verreweg het meest terug te vinden bij de leeftijdsgroep, die met een 2 begint.
De groep met een 3 is nog steeds erg spaarzaam vertegenwoordigd, laat staan de groep, die met een 4 begint, et cetera.

Maar of een 40 plusser nog met de wereldtop mee kan (relatief en niet noodzakelijkerwijs absoluut) hangt vaak veel minder af van zijn leeftijd dan wel van zijn
leefomstandigheden en dito maatschappelijke omstandigheden.

Kun jij je bijvoorbeeld voorstellen, dat mijn geliefde voorbeeld, Usain Bolt, op zijn veertigste nog op de 100m wil en kan excelleren (niet te verwarren met accelereren)? Denk alleen al aan al die kipnuggets, die hij dan moet opeten. grinning smiley
Blueprint 29 oktober 2014 22:17
Die presteerde natuurlijk wel iets meer dan Rebellin, ook relatief t.o.v. zijn eigen carrière.
Tinuz 29 oktober 2014 23:21
Rebellin weet dat er niet bijster veel aanlokkelijks is buiten het wielrennen, dus gaat hij net zolang door totdat het niet meer gaat.
Het lijkt me simpelweg een kwestie van realiseren dat er niet zoveel beters te doen is in deze wereld. Wat moet je anders?
Goozzer 30 oktober 2014 00:40
Zeker, al is dat volgens hemzelf wel de grote valkuil (geweest). Hij zou nu beseffen dat er meer is in het leven dan enkel die fiets, maar ik betwijfel dat enigszins. Ik denk dat hij nog steeds niet veel andere smaken kent...

[www.youtube.com]
bertD 31 oktober 2014 00:24
In tegenstelling tot de meesten hier neem ik m'n pet wel af voor Rebellin. Bij mijn weten is het zelden tot nooit gebeurt dat een renner meer dan 20 jaar achtereen bij de beste pakweg 50 renners ter wereld behoort. Al in 1992 bvb haalde hij top 10 in Lombardije (winnaar ene Rominger...). Niet te vergelijken met Horner, die net zo oud als Rebellin, maar een laatbloeier is, die pas na z'n 35e aansprekende resultaten neerzette.
Eindhovuh 31 oktober 2014 09:48
Velodroom 31 oktober 2014 12:47
bertD Schreef:
-------------------------------------------------------
> In tegenstelling tot de meesten hier neem ik m'n
> pet wel af voor Rebellin. Bij mijn weten is het
> zelden tot nooit gebeurt dat een renner meer dan
> 20 jaar achtereen bij de beste pakweg 50 renners
> ter wereld behoort. Al in 1992 bvb haalde hij top
> 10 in Lombardije (winnaar ene Rominger...). Niet
> te vergelijken met Horner, die net zo oud als
> Rebellin, maar een laatbloeier is, die pas na z'n
> 35e aansprekende resultaten neerzette.

Dit is prima, maar waarom zou een laatbloeier minder zijn dan een "dauerbrenner"?
Alsof we steeds te maken krijgen met laatbloeiers, die de wereldpodia bevolken.
Begin niet voor je 40ste met topsport, want dan ligt het podium voor het opstappen. cool smiley
Brieske 31 oktober 2014 12:48
Ook ik heb veel bewondering voor Rebellin, heel veel!

Groet
veluweracer 02 november 2014 10:29
Zal als dopingzondaar door mij herinnerd worden.
Gevaarlijke man voor de wielersport, zie hem niet graag straks een ploeg leiden.
Blueprint 03 november 2014 17:45
Idem voor zijn aartsrivaal Boogerd?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen