Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Jetse Bol verruilt Belkin voor De Rijke

Gepost door Crocmaz 
Crocmaz 31 oktober 2014 15:07
Wielrenner Jetse Bol (25) vervolgt zijn loopbaan volgend seizoen bij het continentale Cyclingteam De Rijke. De Noord-Hollander, die vorig jaar niet ver was van de zege in Parijs-Tours, hoefde na drie seizoenen bij Belkin (volgend jaar Team LottoNL) niet meer te rekenen op contractverlenging.

Die boodschap kwam echter pas begin deze maand, waardoor hij nu noodgedwongen een stapje terug doet naar het continentale niveau omdat veel ploegen al vol waren voor seizoen 2015.

'Op het hoogste niveau actief blijven, zat er helaas niet meer in. Maar De Rijke is een mooie ploeg, waar ik één jaar lang de kans krijg om te bewijzen dat ik wél thuis hoor tussen de profs', vertelt Bol, die in het verleden tot de grootste talenten van Nederland behoorde.

'Ik weet dat ik m'n plafond nog niet bereikt heb. En als ik nu een stap terug moet zetten om er straks weer twee vooruit te zetten, dan is dat maar zo. Ik ben in ieder geval blij dat ik kan blijven fietsen in een mooie ploeg, waar ik vroeger ook vaak genoeg tegen gestreden heb. Een continentale ploeg, maar van oudsher wel een van de grootste continentale ploegen.'

Een ploeg ook, waar een andere wind waait, volgend seizoen. Manager Frank Kwanten en algemeen directeur Cor van der Wel bouwen aan een nieuw businessmodel waarin niet alleen sportieve doelen zijn opgenomen. 'We maken straks speciaal budget vrij om renners cursussen te laten volgen en om studie te stimuleren', aldus Van der Wel. 'Zo heeft iedere coureur naast een sportieve ook een maatschappelijk doelstelling.'

Heel toevallig is het daarom niet dat naast Bol ook voormalig Vacansoleil-renner Wouter Mol met al zijn routine voor De Rijke kiest. Met Bol is hij in 2015 een van de speerpunten. 'Mol & Bol, een mooi duo, hoor', lacht Bol, die na jaren in een dienbare rol weer zin heeft om voor eigen kansen te koersen. 'Het lijkt me tof om weer eens voor de zege te kunnen rijden.'

Bron: [www.ad.nl]
Eindhovuh 31 oktober 2014 15:12
Er is toch niet uitgekomen wat ik zelf verwacht had. Hopelijk voor hem kan hij het Lindeman scenario volgen.
Lucho Herrera 31 oktober 2014 15:54
Hoe is dit nieuws onthaald door J. de Groot uit Uden?
ton duk 31 oktober 2014 16:15
Menneke voelt zich de koning te....

Nu de Topcompetitie winnen en hij rijdt weer waar hij hoort...
gr Ton DUK
Massimo 31 oktober 2014 16:21
Hij heeft er anders weinig blijk van gegeven dat hij op een hoger niveau thuishoort dan CT.
Brieske 31 oktober 2014 16:38
Hup Bol!

Groet
Brieske 31 oktober 2014 16:39
Joep is tevreden.

Groet
Cyclad 31 oktober 2014 16:55
Ik ben dat helemaal met je eens.
Barolo di Angelo 31 oktober 2014 21:39
Jetse heeft echt wel wat in zijn mars. Maar is ook te vroeg met zijn neus in de Rabo-boter gevallen. Misschien is het nog niet te laat. Ik gun het hem wel want hij was altijd een leuk joch.
Eddy Veen 31 oktober 2014 22:29
Dat Rabo aan hem de voorkeur gaf boven Tom Dumoulin is met de kennis van nu toch opmerkelijk.
Brieske 31 oktober 2014 22:46
Nietszeggende opmerking Eddy.
Met de kennis van nu zijn vrijwel alle beslissingen uit het verleden onbegrijpelijk.
Bol was toen bij de belofte wereldtop, en beter dan Dumoulin.

Al die 'achteraf zeikers' snappen het m.i allemaal niet, het leven dan hè!

Groet
Cyclad 01 november 2014 10:59
Bol was zeker geen wereldtop als belofte (Dumoulin inderdaad ook niet), maar top in Nederland en subtop daarbuiten.
Brieske 01 november 2014 12:56
Bedoel te zeggen dat hij beter was dan Tom.

Groet
Cyclad 01 november 2014 13:41
Was als renner onvergelijkbaar met Dumoulin, omdat hij andere wedstrijden reed, maar met die stelling kan ik wel leven.
Goozzer 01 november 2014 13:47
Dat zou ik persoonlijk toch niet zeggen. Ik denk dat velen zijn potentie wel inzagen, zeker ook bij Rabo. Het was vooral ook Dumoulin zelf die snel de stap naar de profs wilde zetten, zekerheid wilde en besloot niet te wachten op Rabo. Hij deed dat nota bene al een jaar eerder, door bij Cervélo te tekenen, maar die ploeg stopte ermee...



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/11/2014 13:50 door Goozzer.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen