Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

UCI keurt shirt Lotto/Jumbo af

Gepost door Marcos 
Marcos 03 november 2014 10:14
UCI keurt gele trui af

De UCI heeft het nieuwe wielershirt van de Nederlandse WorldTour-formatie TeamLottoNL-Jumbo afgekeurd.

Dit shirt werd onlangs in het Utrechtse TivoliVredenburg gepresenteerd door onder andere Robert Gesink, Wilco Kelderman en Laurens ten Dam.

De UCI vindt het shirt te geel, waardoor het regelmatig de herkenbaarheid van de gele leiderstrui in diverse rittenkoersen (waaronder de Tour de France) aantast.

Bron
Brieske 03 november 2014 10:18
Tja, ergens wel begrijpelijk.
Wel debiel dat zoiets noet eerst gecheckt wordt eerder het gepresenteerd wordt.

Groet
JW 03 november 2014 10:46
Ik kan me voorstellen dat die afkeuring geldt voor de rittenkoersen waar de leiderstrui geel is. Daarvoor zou het team dan - zoals al duidelijk leek v.w.b. de Tour - een andere uitrusting in reserve moeten hebben.
Maar om de kleur geel dan maar voor alle rittenkoersen en eendagskoersen te verbieden lijkt me wat overdreven.
Quarantanove 03 november 2014 10:56
Hoe een ploeg met kleurloze renners in een kleurendiscussie terecht komt.

[Spaak: je punt ten opzichte van de Rabo/Blanco/Belkin-ploeg is al duidelijk vanuit andere topics. Graag dit onderwerp niet laten verzanden in een bash-topic van deze ploeg.]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/11/2014 11:13 door Spaak.
Blueprint 03 november 2014 11:18
Er zijn behoorlijk veel koersen met gele leiderstruien. Ik kan me dus voorstellen dat de UCI dit doet om een ploeg niet de kans te geven om effectief met twee verschillende tenues door het seizoen te gaan.
Wanny 03 november 2014 11:21
Zo jaag je de sponsors ook wel een beetje weg natuurlijk. Lotto en Jumbo stoppen er miljoenen in en dan zien ze graag hun kleuren terug komen in het shirt neem ik aan.
Eazster 03 november 2014 11:23
Jammer voor de herkenbaarheid in het peloton en jammer voor de sponsor waarvan deze kleur duidelijk de huisstijl is ,maar dat ik het shirt mooi vind nou nee.
Misschien gele broeken ,met een zwart shirt met een gele rand of iets dergelijks.
Goozzer 03 november 2014 11:33
Ik snap het punt, maar daar hebben ze in het verleden ook nooit een punt van gemaakt. Tinkoff-Saxo vorig jaar nog, bijvoorbeeld...
ton duk 03 november 2014 11:56
We wijzen mbt deze miskleun gelijk een Zwarte Piet aan...
gr Ton DUK
malheur 03 november 2014 13:13
Dat wordt zwart en geel omdrááááiaáán!!!! Dus zwart boven geel onder.
veluweracer 03 november 2014 13:18
Wie neemt nu bij de UCI een keer de taak op zich om die eeuwige gele trui wat nieuw leven in te blazen. Moet hij persé geel blijven? Kan er ook daar eens wat veranderen bij die starre UCI?
Leon 03 november 2014 13:19
Gewoon zo aanpassen:
Brieske 03 november 2014 13:51
Het Jumbo groen is erg mooi (bewezen in een Engels lab), hopelijk doen ze daar wat mee.
Ook een relatief onbekende kleur in het peloton.

Groet
ton duk 03 november 2014 14:06
THEO!!!!
gr TW(ex)SAR
Massimo 03 november 2014 14:11
Daar gaat de UCI helemaal niet over. Schrijf een brief aan o.a. ASO als je een ander kleurtje wil.
Linkebal 03 november 2014 14:33
Theo een contract aanbieden als voedingsdeskundige?
Brieske 03 november 2014 15:18
[Spaak: reactie verwijderd. Een beetje provoceren is prima, ongefundeerd aanvallen niet.]

Hey, ik kan dit bericht wijzigen, hihi.
Misschien moet je daar nog iets aan doen Spaak.
Was overigens niet ongefundeerd.
Mass weerlegt een kat en muis spelletje naar het wielerprikbord, ik hap daar op met serieuze teksten wat ik niet hier had moeten doen. Sorry...

Groet



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/11/2014 20:44 door Brieske.
veluweracer 03 november 2014 18:22
Linkebal Schreef:
-------------------------------------------------------
> Theo een contract aanbieden als
> voedingsdeskundige?

Nee, daar kun je beter Jhonny van de Burgerking voor vragen.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/11/2014 01:28 door veluweracer.
Trevor 03 november 2014 19:43
En Tinkoff-Saxo is niet geel?
Massimo 04 november 2014 02:42
Ik reageerde niet op jou. Free tip: zet je instellingen op "uitklappen met draadjes" en lees de conversatie tussen Veluweracer en ondergetekende nog eens.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/11/2014 02:48 door Massimo.
bertD 04 november 2014 20:05
Wat een onzin, ze kunnen voor de Tour het shirt toch enigzins aanpassen (net als Tinkoff-Saxo deed)
Brieske 04 november 2014 21:33
Sorry, had die instelling niet (nooit) aanstaan, vindt het ook niet fijn lezen of is die optie er ook dat alle berichten wel opengeklapt zijn?

Groet
Massimo 05 november 2014 14:29
Je kan dit aanpassen in "mijn profiel" > foruminstellingen > en dan de optie "weergave discussielijn bij het lezen: Meerdere berichten per pagina in een discusielijn"

Leest prettiger dan wanneer alles onder elkaar staat zonder dat je in de gaten hebt wie op wie reageert.
JW 05 november 2014 17:15
Er bestond onduidelijkheid over, maar nu is het zeker: de renners van Team Lotto NL-Jumbo mogen 'gewoon' het gele tenue dragen. De ploeg meldt via sociale media dat de UCI het shirt officieel heeft goedgekeurd.

De Telegraaf schreef eerder deze week dat het tenue terug moet naar de tekentafel. Het shirt zou de herkenbaarheid van gele leiderstruien in verscheidene wedstrijden beschadigen. Maar nu blijkt dat de UCI toch geen problemen heeft met de outfit.

Het is echter nog steeds mogelijk dat de ploeg voor de Tour de France een ander shirt moet ontwerpen. Volgens de Tour-regels mag een tenue namelijk niet te veel lijken op de leiderstrui. Daarom moest ook Tinkoff-Saxo dit seizoen het shirt aanpassen.

[NU/nl]
Massimo 05 november 2014 18:47
Bij De Telegraaf moeten ze eens aan feiten checken doen.
JW 05 november 2014 19:42
Hun informant bij de UCI is blijkbaar niet altijd goed geïnformeerd. Ook het bericht over de wk-ploegentijdrit van afgelopen week was onjuist.
El Mik 05 november 2014 19:54
Jammer alleen dat er in deze modus geen "nieuw" staat bij de ongelezen posts.
Bij mij tenminste niet, in de standaard view wel.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen