Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Lampre gaat niet door met Horner (43)

Gepost door Cecchini 
Cecchini 04 november 2014 16:48
Bron: ANP

Als Chris Horner besluit er nog een seizoen aan vast te plakken, moet de wielrenner op zoek naar een nieuwe ploeg. Zijn huidige werkgever Lampre-Merida heeft vandaag bekendgemaakt het contract van de 43-jarige Amerikaan niet te verlengen.

Horner won in dienst van RadioShack in 2013 de Ronde van Spanje, maar had dit jaar amper succes onder meer door blessureleed en andere pech. Ondanks zijn zege in de Vuelta vond hij pas op het laatste moment onderdak bij Lampre. De Italiaanse equipe heeft nu besloten dat de samenwerking bij een seizoen blijft.
Blueprint 04 november 2014 17:43
Wat blijft er eigenlijk nog over van die ploeg?
Massimo 04 november 2014 17:44
Blijft er nog iets over van Lampre?
Massimo 04 november 2014 17:54
Niet nog eens doen, Blueprint, is eng.
JW 04 november 2014 19:29
Ik vroeg me af of er nog wat van de ploeg over blijft nu na Cunego, Favilli, Palini, Wackermann, Winner Anacona ook Horner niet langer mag blijven.

Het aanblijven van Dodi, Mori, Pozzato, Ferrari en Xu is nog onzeker. Heel veel zal het niet maken.
De nieuwkomers Plaza Molina, Feng, Estrada en Pibernik lijken me alles bijeen geen versterking'. Als Duarte en Samsan er nog bij zouden komen komt er al iets meer evenwicht.

Maar toch, de blijvers zijn meer dan pelotonvulling.

Bonifazio, Bono, Cattaneo, Cimolai, Conti, Durasek, Oliveira, Polanc, Richeze, Serpa en Valls kunnen aardig fietsen.
En dan hebben ze ook nog Rui Costa, Modolo, Niemiec en Ulissi

Alles bijeen toch best nog een WT-waardig team, zou ik zeggen.

Sowieso lijkt het erop dat de kloof tussen rijke teams als b.v. Sky, Tinkov-Saxo, OPQS en Astana, en arme teams deze winter weer wat groter wordt.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/11/2014 19:31 door JW.
malheur 04 november 2014 20:08
Ulissi ligt er toch uit?
bertD 04 november 2014 20:08
Jammer, had hem nog graag willen zien in een WT team.
Blueprint 04 november 2014 20:22
Ik lees net dat Gasparotto en Agnoli nog geen ploeg hebben...
sijbriskie 04 november 2014 20:43
Ik ook. En wellicht is er ergens nog plaats voor hem? Op de momenten (ok: die waren inderdaad schaars) dat hij vorig seizoen niet ziek, geblesseerd of 'ongezond' was, behaalde hij nog steeds een zeer behoorlijk niveau.
JW 04 november 2014 20:43
Volgens mij is die zaak nog steeds niet afgehandeld (maar het kan ook dat ik iets gemist heb).
Dat hij geschorst wordt lijkt wel heel waarschijnlijk. Voor hoe lang lijkt me moeilijker voorspelbaar.
sijbriskie 04 november 2014 20:45
Die gaat een zware puf inhaleren.
malheur 04 november 2014 21:08
MBT Agnoli zou me dat ten zéérste verbazen want volgens mij Nibali's zwager?

Of is dat toen allemaal fout gegaan?
Brieske 04 november 2014 21:37
Hup Estrada!
Wordt dat eigenlijk de jongste prof in de WT volgend jaar?
En er komt ook nog een gekke Taiwanees bij.

Groet
Sub Culture 05 november 2014 08:41
Wat blijft er nog over van het Italiaanse wielrennen?
Blueprint 05 november 2014 09:28
Aru & Colbrelli, yo.
Eindhovuh 05 november 2014 09:49
Logisch besluit, Horner heeft niets(kunnen) laten zien. Daar verliest Lampre dus weinig aan.
Cunego is hetzelfde laken en pak, voor een vermoedelijk nog hoger salaris.

Lampre gaat er dus amper op achteruit, voor veel minder salaris.
El Mik 05 november 2014 10:13
JW Schreef:
-------------------------------------------------------
> De nieuwkomers Plaza Molina, Feng, Estrada en
> Pibernik lijken me alles bijeen geen versterking'.

Plaza is een betere renner dan heel wat namen die in het IAM topic als prima renners werden bestempeld.

Vraag is alleen of hij de knop weer kan omzetten na een paar jaar puur in dienst gereden te hebben.
JW 05 november 2014 11:07
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wat blijft er nog over van het Italiaanse
> wielrennen?

In een ander recent topic kwam die vraag aan de orde m.b.t. het Vlaamse wielrennen.
De realiteit is dat het wielerlandschap in de laatste decennia drastisch is veranderd.

De tijd dat slechts een paar grote Europese wielerlanden alle hoofdprijzen verdeelden is onverbiddelijk voorbij.
Als er één ding opvalt aan ranglijsten van tegenwoordig is dat wel het grote aantal nationaliteiten dat erop voorkomt.
De grote wielerlanden van weleer mogen al blij zijn als ze met enkele renners in de top-dertig van die lijsten voorkomen.

Dat uit zich ook in het aantal teams dat die landen nog in het hoogste segment vertegenwoordigt.
De oude dominantie komt alleen nog tot uiting op de kalender, waar die oude landen nog steeds meer dan oververtegenwoordigd zijn.

Natuurlijk zeg ik daarmee niets nieuws. Die veranderingen zijn hier al vaak genoeg aan de orde geweest.
Maar naar mijn idee hebben veel wielervolgers nog vaak de neiging om deze nieuwe werkelijkheid moeilijk te kunnen accepteren.
Als alleen winst telt ligt de lat onredelijk hoog.

In de breedte zijn de oude wielerlanden nog steeds goed vertegenwoordigd. En door de structuur (veel wielrenners, veel koersen enz.) denk ik ook dat dat zo zal blijven. Zoals Frankrijk weer duidelijk in opmars is na een zwakke periode, lijkt me een soortgelijk herstel in Italië ook meer dan waarschijnlijk.
sijbriskie 05 november 2014 11:27
Verschil tussen Cunego en Horner is wél dat de laatste een pechjaar heeft gehad, maar in gezonde staat af en toe wel degelijk zijn klasse heeft getoond. Cunego mankeerde voor zover bekend niets, maar haalt 'gewoon' zijn 'oude' niveau niet meer.
Eindhovuh 05 november 2014 11:34
Daarom schreef ik ook (kunnen) laten zien. Conclusie blijft dat Lampre een dikke rekening minder heeft en vergeleken met 2014 geen prestaties inlevert.
sijbriskie 05 november 2014 11:38
Maar als Horner vorig jaar door pech niks heeft kunnen laten zien, dan zou hij dat dit jaar zonder pech toch eventueel wél kunnen? Ik snap zowel de logica van Lampre als jou niet.
Blueprint 05 november 2014 11:51
Volgens mij heeft Lampre volgend jaar gewoon minder budget en kan de ploeg Horner niet betalen. Of wil de ploeg Horner niet betalen, omdat men het risico op blessures van deze notoire brokkenpiloot te groot acht.
Eindhovuh 05 november 2014 12:04
sijbriskie 05 november 2014 12:06
Prima. En zou best kunnen, maar zijn niet eerder genoemde redenen.
Blueprint 05 november 2014 12:20
Horner schijnt naar een Europees PCT met een goed programma te kunnen. Wordt dat toch niks, dan gaat hij voor een Amerikaanse ploeg rijden. CCC Polsat schijnt het niet te worden, dus zal het wel Caja Rural zijn.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/11/2014 18:57 door Blueprint.
JW 05 november 2014 17:19
De sponsor schijnt bij Lampre ook een vinger in de pap te hebben

[www.cyclingnews.com]
sijbriskie 05 november 2014 18:21
Interessant. Mijn verbazing blijkt dus inderdaad niet zó raar te zijn.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen