Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Schadevergoeding Hoogerland voor val in prikkeldraad

Gepost door Cecchini 
Cecchini 05 november 2014 10:49
Johnny Hoogerland heeft een schikking getroffen met AIG. Een auto van dat bedrijf was verantwoordelijk voor zijn beroemde valpartij in het prikkeldraad tijdens de Tour de France van 2011. De wielrenner krijgt een schadevergoeding. Het bedrag is niet bekendgemaakt.

'Het heeft heel lang geduurd, maar ik ben blij dat het allemaal achter de rug is', vertelt Hoogerland aan Helden Online. 'Ik heb begrepen dat verzekeringskwesties vaak nog veel langer duren. Het doet er niet toe, het is nu opgelost.'

Tijdens de Touretappe maakte een volgauto een onverwachte manoeuvre en werkte een deel van de kopgroep tegen de grond. Juan Antonio Flecha kwam ten val en nam Hoogerland mee, die over de kop sloeg en in het prikkeldraad belandde. Hoogerland werd met bebloede benen snel ingelopen door het peloton en eindigde op flinke achterstand. Wel mocht hij het podium op, omdat hij de bolletjestrui had veroverd. Huilend nam hij die in ontvangst.

Moe
Drie jaar later wordt de Zeeuw nog vaak aan het voorval herinnerd. 'Mensen roepen dingen als: 'Hé, hier is geen prikkeldraad, hoor.' Geen idee waarom ze dat doen. Ik heb al vaak genoeg gezegd dat ik er een beetje moe van word, maar mensen vinden het blijkbaar leuk om er steeds over te beginnen. Meestal reageer ik er gewoon niet op. Ik ben er inmiddels aan gewend geraakt, het doet me niet zo veel meer.'

Littekens
Los van de littekens op de achterkant van zijn benen, ondervindt hij geen lichamelijke ongemakken meer van de crash. 'Bij warm weer willen die littekens nog wel eens jeuken. Dat is geen fijn gevoel, maar het belemmert me totaal niet met fietsen.'
sijbriskie 05 november 2014 11:20
Fijn voor Johnny! Eindelijk wat gerechtigheid voor hem.thumbs up
Linkebal 05 november 2014 11:28
AIG is de verzekeraar neem ik aan? De auto was van de Franse Televisie.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen