Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Wielrenner mishandelt zwangere

Gepost door tvm 
tvm 09 november 2014 19:34
Klik hier voor de bron.
sijbriskie 09 november 2014 20:38
Die kop (ook die van de brontekst) suggereert een paar dingen. Ten eerste dat het blijkbaar niet erg is of veel minder erg een niet-zwangere vrouw te mishandelen. En ten tweede dat die mishandelaar min of meer bewust, willens en wetens, een zwangere vrouw mishandelde. Terwijl uit het bericht blijkt dat hij juist schrok toen hij hoorde dat ze zwanger was en haar uit de sloot hielp. Kortom: suggestieve, tendentieuze, misleidende kop. Wat natuurlijk overlet laat dat...etcetera.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/11/2014 20:39 door sijbriskie.
Linkebal 09 november 2014 20:47
Ik vind wielertoeristen best vaak agressief in het verkeer. Vooral de types die ten koste van alle verkeersregels hun Strava-record willen verbeteren.
Quarantanove 09 november 2014 20:55
Dit was waarschijnlijk zo'n opgefokte pseudowielrenner waar er helaas te veel van zijn.
Walnoot 09 november 2014 21:07
Wat niet onverlet laat dat dit soort types in een gesticht thuis hoort? Als hij achterop klapt is het natuurlijk 100% zijn eigen schuld, moet gewoon afstand houden. Hij is zelf het gevaar op de weg. Mag hopen dat het miezerige mannetje zich alsnog zelf bij de politie gaat melden.
sijbriskie 09 november 2014 22:39
Ja, nee...vanzelfsprekend.
Zorro 10 november 2014 07:51
De recherche heeft een signalement uitgegeven.
De man is rond de 40, is lang en slank en heeft een donker baardje van een paar dagen.
Hij droeg een groen, lichtgevend hesje, een zwarte rugzak, een bril en een zwarte helm met reflecterende strepen.


Gezien het tijdstip en rugzak, waarschijnlijk een fietforens. Moet toch niet heel lastig zijn deze in de kraag te vatten.
Sub Culture 10 november 2014 08:55
De eerstvolgende keer dat deze man op zijn fiets springt zal hij gladgeschoren zijn, geen groen lichtgevend hesje aanhebben met zwarte rugzag en de helm met reflecterende strepen zal allicht ook ingeruild worden voor een ander exemplaar.

Soit, dat is een bedenking die ik me maak mocht ik de betreffende wielertoerist zijn en ik las dit artikel.
Ik zou mij ook een paar weken afzijdig houden van mijn koersfiets.

En door die paar agressieve enkelingen krijgen wielertoeristen dus een slechte naam.
Heb ook al ervaringen met dat soort lui, ze lappen alle verkeersregels aan hun laars en hebben achteraf nog de pretentie om jou de huid vol te schelden.
queceracera 10 november 2014 12:05
Waarom is het relevant dat het hier een wielrenner/wielertoerist/fietsforens betreft? Elk ander type verkeersdeelnemer had evengoed gekund. Tendentieus bericht.
PS goed om te weten dat hier alleen echte wielrenners met respect voor verkeersregels prikken!
Velodroom 10 november 2014 12:44
Ligt Leiden in een andere tijdzone? Om 18.00 uur is het toch al gewoon donker. Typisch een gevalletje van werkstress. Was het afgelopen week niet de week van de werkstress? Wie heeft afgelopen week Leontien van Moorsel-Zijlaard niet gezien, die zonder met de ogen te knipperen Jeroen Pauw aanhoorde, toen hij verwees naar de tijd, dat zij nog maar 43, 44, 45 kilogram woog en succesvol wielrenster was. Pauw, die kennelijk geen 45kg durfde te zeggen (want dat getal was eerder in de uitzending genoemd) uit een bepaald soort gêne. Deze man had dus ook bij Pauw moeten zitten. Ter lering ende vermaeck!
Velodroom 10 november 2014 12:47
Iedereen snapt natuurlijk wel, dat de uitzending een vervolg zou moeten zijn op...
predator 10 november 2014 12:53
sijbriskie Schreef:
-------------------------------------------------------
> Die kop (ook die van de brontekst) suggereert een
> paar dingen. Ten eerste dat het blijkbaar
> niet erg is of veel minder erg een
> niet-zwangere vrouw te mishandelen. En ten tweede
> dat die mishandelaar min of meer bewust,
> willens en wetens, een zwangere vrouw
> mishandelde. Terwijl uit het bericht blijkt dat
> hij juist schrok toen hij hoorde dat ze zwanger
> was en haar uit de sloot hielp. Kortom:
> suggestieve, tendentieuze, misleidende kop. Wat
> natuurlijk overlet laat dat...etcetera.

Wat had er dan boven het stuk moeten staan? Wielrenner mishandelt vrouw, waarvan hij niet wist dat ze zwanger was?

Overigens ongelofelijk bizar gedrag. Dat je iemand verrot scheldt is tot daar aan toe.....
sijbriskie 10 november 2014 13:26
'Wielrenner mishandelt vrouw' bijvoorbeeld. Dat ze zwanger was is een toeval en was onbekend aan de mishandelaar en daarmee volstrekt secundair wat mij betreft.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/11/2014 13:28 door sijbriskie.
sijbriskie 10 november 2014 13:37
Wat zou die gene van Pauw dan behelsd kunnen hebben, denk je? Dat ie die 45 kilo tóch wat aan de zware kant vond?
Velodroom 10 november 2014 14:11
sijbriskie Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wat zou die gene van Pauw dan behelsd kunnen
> hebben, denk je? Dat ie die 45 kilo tóch wat aan
> de zware kant vond?

Als je iets niet sec wilt zeggen kun je dat ook heel omslachtig met meer cijfers in dit geval doen. Dan lijkt het net minder erg.
Ik begrijp heel goed wat je bedoelt natuurlijk, maar ik had dat stellige gevoel toen Pauw deze woorden uitsprak. Vandaar, dat ik het opschreef.
Stel dat jij 110kg weegt daarentegen, dan zullen mijn woorden je weegt nu 108, 109, 110 kg minder hard aankomen.
Zoals sommige weegschalen ook alvast rekening houden met degenen, die er op staan, door maar langzaam het hele gewicht visueel zichtbaar te maken. grinning smiley
Begrijpend lezen gaat je overigens heel goed af. Maar lees ik nou, dat zwanger zijn een toeval is. grinning smiley
sijbriskie 10 november 2014 16:08
Hoe weet jij dat ik 110 kg weeg? (vooruit: 105 dan...) grinning smiley

Ik snap geloof ik wel wat je bedoelt, maar 44, 43 of 42 kilo lijkt toch nog erger dan 45? Dan had ie 46 of 47 moeten noemen, maar wellicht ontschoot de rekenkundige logica hem op zijn kleine momentje van ongemakkelijkheid, zou kunnen...



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/11/2014 16:09 door sijbriskie.
zumsteg 10 november 2014 16:23
Walnoot Schreef:
-------------------------------------------------------
> Als hij achterop klapt is
> het natuurlijk 100% zijn eigen schuld, moet gewoon
> afstand houden.

Dat durf ik te betwijfelen. In het nieuwsbericht staat dat ze hem inhaalde en 'even later' moest remmen voor een van rechts komende fietser. Dat 'even later' kan natuurlijk te kort zijn geweest om voldoende te kunnen remmen voor de agressieve idioot.

Het komt regelmatig voor dat een auto een fietser inhaalt en te snel naar rechts gaat (en de fietser dus van de weg duwt) vanwege tegenliggers (dus er kon op dat moment niet ingehaald worden) of op de rem trapt om wat voor reden dan ook. Dat is mijns inziens de enige 'logische' verklaring voor dit buitensporige agressieve gedrag.

Maar, inderdaad, de standaardregel is 'achteropkomend verkeer is fout bij botsingen'.
sijbriskie 10 november 2014 16:41
Eh...haar zwangerschap an sich is wellicht inderdaad geen toevalligheid, als wel het feit dat ze gedurende het onverkwikkelijke gebeuren zwanger bleek te zijn. De kern van de zaak is in mijn ogen de mishandeling, de zwangerschap een bijkomstigheid. Maar dat had je zelf ook al begrepen. winking smiley
Massimo 10 november 2014 18:29
Vrouwen verdienen af en toe een corrigerende tik. En als ze die thuis niet krijgen dan moet een andere man dat maar doen. Zo, en nu ben ik helemaal klaar met wielrenner, lees: toerfietser, doet zus of zo. Heeft helemaal niets met de sport of dit wielerforum te maken.
Walnoot 10 november 2014 18:51
Kan natuurlijk, maar in dat geval zou de wielrenner inderdaad van de weg gereden zijn, en niet achterop geklapt. Tenzij hij te ver richting het midden van de weg zat, en de vrouw precies na de voltooide inhaalmanoeuvre op de rem heeft getrapt. In dat geval zitten ze beiden fout.
stoempert 10 november 2014 23:38
Ben ik ouderwets als ik zeg dat je als man zijnde niet een vrouw op de bek hoort te timmeren? Tenzij misschien in een vreemd geval van zelfverdediging of iemand anders verdedigen. Veel opgefokte figuren tegenwoordig.
JW 11 november 2014 09:57
Walnoot 11 november 2014 10:10
Je bent ouderwets als je vindt dat het bij een vrouw alleen bij extreme uitzondering mag, maar bij een kerel wel al snel oké is.
Prikdude 11 november 2014 12:12
Fietser slaat vrouw had hier natuurlijk de kop moeten zijn. Hadden wij het hier ook niet hoeven bespreken en veel mensen zich dom geleuter kunnen besparen.
sijbriskie 11 november 2014 13:46
Andere Peter 11 november 2014 17:41
Tsja. Vrouw overdramatiseert terechte corrigerende tik door middel van zwangerschap. Subkop: Attente wielrenner voorkomt slootvervuiling door haar te redden.
Andere Peter 11 november 2014 17:45
In een rechtszaak zou dit bijzaak zijn, ja. In het plaatselijke sufferdje mag het gewoon de hoofdzaak worden. Zij roept het, dus het maakt deel uit van de kwestie. En hij verandert zijn houding daarna, dus het is kennelijk relevant.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen