Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Drenthe / Groningen wil(len) WK 2020

Gepost door Prikdude 
Prikdude 12 november 2014 13:40
Drenthe en Groningen willen WK 2020, KNWU denkt ook aan WK 2028



De kans bestaat dat Groningen samen met Drenthe het wereldkampioenschap in 2020 organiseert. Een aantal noordelijke initiatiefnemers onder leiding van Dick Heuvelman spreekt volgens Cyclingonline met de KNWU over het plan. De interesse van Drenthe was eerder al bekend, maar nu voegt ook Groningen zich daarbij.

De coproductie is haalbaar, zo wees recent een studie uit. KNWU-directeur Huib Kloosterhuis stelt: "Nu is het aan de initiatiefnemers om geld en draagkracht te vinden voor een WK." De bond is bereid het plan te steunen. Drenthe en Groningen krijgen vermoedelijk concurrentie van Vicenza. La Gazetta dello Sport meldde eerder dat de Italiaanse stad zich kandidaat gaat stellen voor het WK in 2020.

De KNWU denkt bovendien aan de organisatie van het wereldkampioenschap in 2028. Dan viert de Nederlandse bond namelijk haar honderdjarig bestaan.

(bron: wielerflits)

Blueprint 12 november 2014 14:13
Mooie kans voor Phil Bauhaus om zijn eerste wereldtitel te veroveren.
Walnoot 12 november 2014 14:56
Hé Prikdude, vanwaar die anale fixatie op Matt Goss?
Massimo 12 november 2014 15:35
Wellicht een idee om eerst eens met een NK te beginnen i.p.v. meteen voor het allergrootste te gaan?
Volgerd 12 november 2014 15:51
Bij toewijzing van dit WK dus ook uitstekend geschikt voor het NK in 2018 of 2019.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/11/2014 15:53 door Volgerd.
Eindhovuh 12 november 2014 16:26
Lekker sprinten nee dank je
Linkebal 12 november 2014 18:43
Dan hoop ik op kaarsrechte polderwegen en een zware oktoberstorm smiling smiley
JW 12 november 2014 18:46
Groningen en Drenthe zeggen dat ze het willen organiseren, maar verklappen er nog niet bij in welke provincie ze dat willen doen.
Ik mag toch hopen dat dat ergens is waar wat meer reliëf is dan op de Hondsrug of de VAM-berg.
Quarantanove 12 november 2014 19:09
Linkebal Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dan hoop ik op kaarsrechte polderwegen en een
> zware oktoberstorm smiling smiley

En een aardbevinkje tijdens de koers.
Quarantanove 12 november 2014 19:12
Een herhaling van het WK in Gieten van 1991 lijkt me meer reëel en ook veel interessanter.
malheur 12 november 2014 19:34
Reliëf is overgewaardeerd, trap het hele zootje 12 keer rondom Lauwersmeer en ze komen halfdood aan.

2e optie is om ze over de Drentsche kasseienstroken te zenden, lang niet zo link als PR maar evengoed wel iets, indien er 16 x langskomend, waar een verschil gemaakt kan worden.
Leon 12 november 2014 23:15
Blueprint Schreef:
-------------------------------------------------------
> Mooie kans voor Phil Bauhaus om zijn eerste
> wereldtitel te veroveren.


Hear hear!
Noot 13 november 2014 10:10
Je vergeet de muur van oostum.
ton duk 13 november 2014 11:56
Ik ben voor ....waaierkoers of gewoon massasprint is voor een WK best uniek en mag best eens om de 10 jaar ...
HUP LOOIJ

gr Ton DUK
stoempert 13 november 2014 13:34
malheur Schreef:
-------------------------------------------------------
> Reliëf is overgewaardeerd, trap het hele zootje
> 12 keer rondom Lauwersmeer en ze komen halfdood
> aan.
>
> .........

Ik heb vroeger op school geleerd dat het Lauwersmeer doorsneden wordt door de provinciegrens tussen Friesland en Groningen. Drenthe komt niet eens in zicht, of je moet er wel hele lange rondjes van maken, maar dan haal je de 12 keer natuurlijk niet.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/11/2014 13:35 door stoempert.
JW 13 november 2014 15:05
Een waaierkoers kun je helaas niet plannen. Wind komt niet op bestelling.

Een wk is vaak al een vrij saaie koers. De hoge verwachtingen vooraf worden in de koers meestal niet waargemaakt.
Het enige dat nog voor wat spanning zorgt zijn de specifieke moeilijkheden in een parkoers, zoals de hellingen.
Een totaal vlak parkoers staat garant voor een dood- en doodsaaie koers, waarbij alleen de laatste paar kilometer voor wat vertier zorgen.
Ze gaan hun gang maar, het interesseert mij niet echt.
Vraag lijkt me wel of er voldoende belangstelling zal zijn van tv-zenders om urenlang "niets" uit te zenden.
Clavan 13 november 2014 16:44
Dat doen alle zenders altijd al. Behalve misschien Canvas, BBC2 en 4.
Prikdude 15 november 2014 11:13
JW Schreef:
-------------------------------------------------------
> Een wk is vaak al een vrij saaie koers.

Het kan niet elk decennium Duitama zijn.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen