Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Rodríguez mikt op Tour de France en Vuelta a Espana

Gepost door Ron Meijers 
Ron Meijers 13 november 2014 18:19
Rodríguez to target Tour de France and Vuelta a Espana
Spaniard delighted with Tour de France route

Joaquim Rodríguez (Katusha) has confirmed that he will focus on the Tour de France and Vuelta a España in 2015. Rodríguez rode all three Grand Tours this season, in an attempt to find his form after a tough spring campaign. He had intended on returning to the Giro d’Italia next year, but the draw of the Tour de France route proved too much for him.

“I was thinking I would do the Giro and the Vuelta but with this Tour, in the end I will go to the Tour and the Vuelta,” he explained Spanish newspaper AS. “I like it [the Tour] a lot but it is very risky. If nothing happens, I will be there. It will be a Tour for climbers. If you told me to organise it, I could not have done better, because it is hard and has a small time trial. I think that maybe they’ve even done me a favour.”

Rodríguez suffered two heavy falls early this season at the Amstel Gold Race and the Giro d'Italia, which resulted in three broken ribs and a broken finger. The crashes left him scrambling for form and results, and he opted to ride the Tour de France in an attempt to find it. The Katusha rider battled with Rafal Majka (Tinkoff-Saxo) for the mountains classification but faded in the final week, allowing Majka to take it from him. Rodríguez thinks that his haste to come back from his injury had an adverse effect on his performance.

"Perhaps [it was] more than bad,” Rodríguez said of 2014. “It has been the hardest. It would be bad if it had not worked out. I think we've done everything right but I had a lot of bad luck in the crashes and in wanting to rush back into racing. Perhaps by being too eager, both me and the team, this led to missing some good results."

Despite a season that only yielded one victory at the Volta a Catalunya and saw him abandon a Grand Tour for the first time, Rodríguez is determined not to make any changes to his preparation. “The early season will be more or less like it was last year. After Liege-Bastogne-Liege, I will rest and after that I will start with the Dauphiné or Switzerland, I still haven’t decided. In February or March I will go to Teide, which is the only place that you can train at that time.

“[I will] approach it with the same enthusiasm as always. I repeat that 2014 wasn’t a bad year for work and the sensations were good, although I was missing some power... I won’t change anything about my training and my work, I won’t reinvent now.”

Next season is the last of Rodriguez's current contract with Katusha. He joined the Russian team in 2010 after spending several years in the service of Alejandro Valverde at Caisse d’Erpargne. The Spaniard says that he is keen to remain with them for the near future.

"It's true that I have just this year [on my contract], but I am relaxed because the team and I also want to continue together. Not that I'll stay around too long, a couple of years at most, but the relationship with Katusha is pretty good."

[ow.ly]
Walnoot 13 november 2014 19:59
Hup Rodriguez! Haalde in de Vuelta gewoon zijn niveau, dus gaat er volgend seizoen gewoon staan. Katusha misschien wel het sterkste blok in de Ardennen, zou leuk zijn als hij ook daar nog eens kan winnen.
malheur 13 november 2014 20:30
Gewezen non-favoriet van me maar als er iemand recht heeft op LBL is hij het zonder enige twijfel.
JW 13 november 2014 23:06
Het "dreigt" opnieuw een wel erg sterk deelnemersveld te worden. Met nòg sterkere bezetting dan vorig jaar.
Toen werd het door het uitvallen van de belangrijkste favorieten een wat eenzijdige vertoning. Die Tour werd in feite al voor de bergen beslist.
Dat zal geen twee jaar achtereen gebeuren. Alhoewel... bij de Tour weet je dat nooit....

Het zal voor iedereen, zelfs voor Froome en Contador, m.i. nog een hele hijs worden het podium te halen. Renners als Quintana en Rodriguez kunnen de orde toch aardig gaan verstoren.
Blueprint 13 november 2014 23:26
Rodriguez leek me toch wat minder dan in 2013, maar dat kan komen door te vroeg terugkeren na zijn valpartij in de Giro. Desalniettemin zouden de jaren langzaam moeten gaan tellen: hij is alweer 36 wanneer de Tour begint.
malheur 14 november 2014 10:05
Dat is echt 3 jaar ouder dan ik hem geschat had.
Prikdude 14 november 2014 10:37
Komt wellicht door het (te) lange luitenantschap waardoor zijn 'werkelijke' carriere pas 5 jaar oud is.
Eindhovuh 14 november 2014 11:40
Zou hem nog een grote vis gunnen. Maar wordt wel steeds meer pensioengerechtigd.
Heeft hij nog die felle eindsprint?
Eazster 14 november 2014 14:34
Het klimwerk in de Tour zou hem inderdaad erg goed liggen. Ook de aankomst in Huy is een kolfje naar zijn hand. Echter lijken voor de andere klassementsmannen de eerste paar etappes met de wind in Zeeland en de kasseien wat minder gevaar in petto hebben als iemand zoals Rodriguez.
Luik mist inderdaad wel op zijn erelijst ,die laatste vlakke kilometers nekken hem daar wel een beetje al kon hij in Lombardije wel goed doortrekken op het vlakke na die steile heuvel. Altijd een smaakmaker in ieder geval waarbij de tijd nog altijd geen vat op lijkt te hebben ,al vind ik Katusha maar een saaie ploeg opzich.
Massimo 14 november 2014 14:38
Rodriguez begint oud te worden en er zijn inmiddels een handvol jongere coureurs die zijn trucje (sterk eindschot) evenaren of overtreffen.
malheur 14 november 2014 15:11
Laatste kilometers zijn geen meter vlak in Luik, maar schots, scheef, over verschillende ondergronden, omlaag, omhoog en met een gemene laatste klim (misschien niet steil genoeg) van pakweg 1 km waar hij prima zijn trucje kan doen.

Sterker nog, ik heb hem hem daar al 2 x in extremis weg zien klappen van de rest maar de eerste keer was het voor plek 2 achter Schleck waar hij de tweede keer leeg stil viel zodat Dan Martin hem nog greep.

Hij is er in ieder geval niet gelukkig geweest, maar die finale is wel wat voor m



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/11/2014 15:12 door malheur.
Walnoot 14 november 2014 15:59
Tsja, praat maar recht wat krom is. Misschien teveel Andere Peter gelezen? Rodriguez kan het natuurlijk wel, die finale van Luik, maar het ligt hem echt een stuk minder goed dan pak 'm beet de Muur van Huy of Montelupone.
malheur 14 november 2014 16:13
Wanneer jij het vervolgens weer krom praat is die finale in ieder geval niet vlak meer en je braillelezer heeft (wellicht niet steil genoeg) vergeten mee te pakken.
Walnoot 14 november 2014 17:03
Deze lijkt meer van Vriend Velodroom: ben bang dat ik niet met je alternatieve grammatica overweg kan.

Maar dat het stuk tussen S-N en Ans te lang is voor Rodriguez om een eventueel op S-N gemaakt verschil te verdedigen moge duidelijk zijn. Dat Ans minder op zijn lijf geschreven is dan de steilere klimmetjes ook: types als Gerrans, Gilbert, Martin maar ook Valverde hebben simpelweg meer sprintpower dan Rodriguez. Slotconclusie moge duidelijk zijn: de finale van Luik is minder geschikt voor laatstgenoemde dan eerdergenoemde aankomsten.
malheur 14 november 2014 17:50
Gelukkig maar, want die andere 2 finales zijn een stuk saaier, zoals nagenoeg iedere finale waar Rodriguez als topfavoriet opdoemt.
Massimo 14 november 2014 18:26
Klets. Ik heb zat leuke finales gezien waar Rodriguez favoriet was (en ook vaak won).
malheur 14 november 2014 18:55
Walnoot 14 november 2014 19:37
Blabla.. De man wacht helemaal niet altijd tot de laatste kilometer. Selectief geheugen heet dat. In een van de mooiste grote-rondes-etappes van het afgelopen decennium bracht Rodriguez op 60km voor de streep de boel in gang door aan te vallen. Hoogerland reed vooruit in een mislukte pogingen de Cima Coppi te veroveren, Garzelli pakte hem, Nibali sprong aan 100km p/u over scheurtjes in het asfalt, Nieve won de rit. Kan me ook nog een Tour de Suisse herinneren waar Rodriguez meerdere ritten won door eerder op de slotklim aan te vallen.

Heeft je aversie misschien te maken met het feit dat Rodriguez vaak de concurrent was van je billenmaat Andy? Zou ook verklaren waarom je hem de laatste jaren beter trekt: jij trekt minder op Andy.
Velodroom 14 november 2014 22:00
Walnoot Schreef:
-------------------------------------------------------
> Deze lijkt meer van Vriend Velodroom: ben bang dat
> ik niet met je alternatieve grammatica overweg
> kan.
>
> Maar dat het stuk tussen S-N en Ans te lang is
> voor Rodriguez om een eventueel op S-N gemaakt
> verschil te verdedigen moge duidelijk zijn. Dat
> Ans minder op zijn lijf geschreven is dan de
> steilere klimmetjes ook: types als Gerrans,
> Gilbert, Martin maar ook Valverde hebben simpelweg
> meer sprintpower dan Rodriguez. Slotconclusie moge
> duidelijk zijn: de finale van Luik is minder
> geschikt voor laatstgenoemde dan eerdergenoemde
> aankomsten.

Uit bovenstaand proza moge duidelijk worden, dat je Vriend Velodroom maar beter niet te veel kunt lezen. smiling smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/11/2014 22:58 door Velodroom.
El Mik 14 november 2014 22:47
Walnoot Schreef:
-------------------------------------------------------
> Blabla.. De man wacht helemaal niet altijd tot de
> laatste kilometer. Selectief geheugen heet dat. In
> een van de mooiste grote-rondes-etappes van het
> afgelopen decennium bracht Rodriguez op 60km voor
> de streep de boel in gang door aan te vallen.
> Hoogerland reed vooruit in een mislukte pogingen
> de Cima Coppi te veroveren, Garzelli pakte hem,
> Nibali sprong aan 100km p/u over scheurtjes in het
> asfalt, Nieve won de rit. Kan me ook nog een Tour
> de Suisse herinneren waar Rodriguez meerdere
> ritten won door eerder op de slotklim aan te
> vallen.
>
> Heeft je aversie misschien te maken met het feit
> dat Rodriguez vaak de concurrent was van je
> billenmaat Andy? Zou ook verklaren waarom je hem
> de laatste jaren beter trekt: jij trekt minder op
> Andy.

Purito heeft volgens mij nooit een rit gewonnen in de Tour de Suisse, ik denk dat je doelt op de Dauphiné waar hij zo Gesink ook 2x klopte.

Niet dat ik het oneens ben overigens, ik vind hem 1 van de leukste kandidaat-grote-ronde-winnaars van de laatste jaren en jammer dat hij nooit een ronde won (bv die Giro van Hesjedal).



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/11/2014 22:48 door El Mik.
malheur 14 november 2014 23:21
OK, dan issie een 1 x toch weer wel chill.
Walnoot 15 november 2014 11:15
Dauphiné inderdaad thumbs up Was denk ik met de vorm van dezelfde Giro waar ik het eerder over had.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen