Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

De Gendt naar Lotto-Belisol

Gepost door Olano 
Olano 25 september 2014 10:16
nos.nl

Thomas De Gendt verhuist van Omega Pharma-Quick Step naar Lotto-Belisol. De voormalig renner van Vacansoleil-DCM heeft voor twee jaar getekend bij de Belgische ploeg.

De 28-jarige Belg eindigde in 2012 als derde in de Ronde van Italiƫ, mede dankzij winst in de koninginnenrit. Die lijn kon hij in de jaren daaropvolgend niet doortrekken.

De Gendt hoopt bij z'n nieuwe ploeg weer wat vaker voor eigen kans te kunnen rijden. "Ik kijk er vooral naar uit om erin te mogen vliegen. Het is duidelijk dat deze ploeg zijn renners graag kansen geeft en dan is het aan de renner om die te nemen."
Arsimo 25 september 2014 10:39
De op papier drie beste Belgische klassementsrenners in dezelfde ploeg. Nu afwachten of het de gok waard is. Maar een ploeg gesponsord door Lotto is daar bij uitstek de juiste plaats voor.
sijbriskie 25 september 2014 10:40
Zou het ooit nog (weer) wat worden met De Gendt? Wat is er toch allemaal mis gegaan met die jongen?
El Mik 25 september 2014 11:41
Arsimo Schreef:
-------------------------------------------------------
> De op papier drie beste Belgische
> klassementsrenners in dezelfde ploeg. Nu afwachten
> of het de gok waard is. Maar een ploeg gesponsord
> door Lotto is daar bij uitstek de juiste plaats
> voor.

Wat voor klassementen heeft deze "klassementsrenner" ooit gereden buiten die Giro?

Het is eerder een vrijbuiter met 1 hele grote toevalstreffer.
GillesEmanuel 25 september 2014 11:47
Lucho Herrera 25 september 2014 12:38
Een zeer wisselvallig winnaarstype met een grote motor. Een complexe, maar zeer interessante renner. Maar zeker geen renner, waar je een ploeg omheen kunt bouwen. Hij is geen garantie voor succes, maar als alles klopt tot veel moois in staat. Leve de grillige topsporter met hoge pieken en diepe dalen.
sijbriskie 25 september 2014 13:27
Ok: ik ben om. Leve De Gendt!
Wanny 25 september 2014 14:28
Toevalstreffer in een jaar waarin ze bij Vacansoleil allemaal als een speer reden. Dat niveau heeft daarna ook niemand van die ploeg meer gehaald.
GillesEmanuel 25 september 2014 15:26
Vergeet je even gemakshalve Lieuwe Westra...
El Mik 25 september 2014 15:50
Poels heeft bij tijd en wijlen na zijn blessure ook wel wat dingen laten zien.

De Gendt reed echter ook bij Vacansoleil buiten die ene Giro nooit ergens een klassement in een ronde met serieuze beklimmingen, 9e in de Algarve als enige noemenswaardige uitslagje.
Wanny 25 september 2014 16:08
Westra won in 2012 nog bijna Parijs-Nice, in hetzelfde jaar dat De Gendt derde werd in de giro en Marcato Parijs-Tours won. Die successen hebben genoemde renners nooit meer gehaald. En Vacansoleil daarna ook niet meer.
JW 25 september 2014 23:07
De Gendt hoopt bij z'n nieuwe ploeg weer wat vaker voor eigen kans te kunnen rijden. "Ik kijk er vooral naar uit om erin te mogen vliegen. Het is duidelijk dat deze ploeg zijn renners graag kansen geeft en dan is het aan de renner om die te nemen."

Tsja.. m.i. is hij nog altijd niet hersteld van de overdosis aan zelfvertrouwen na die uitschieter in de Giro.
Daarna leek hij te denken dat succes vanzelf tot stand kwam, in plaats van dat je er keihard voor moet werken.
Het zou mij verbazen als hij ooit weer terug komt op dat niveau.
OPQS heeft die gok genomen voor 2014, en dat bleek een miskleun. Het is geen beste binnenkomer bij een nieuwe ploeg als je dan denkt meteen maar een vrije rol te kunnen gaan spelen. Heel hard werken voor ploeggenoten, die bereidheid zou hij m.i. op moeten kunnen brengen.
Maar misschien zie ik het te somber ?
Sub Culture 26 september 2014 08:46
Lees ik hier tussen de lijnen door insinuaties omtrent collectief dopinggebruik bij Vacansoleil?
Kan dat feitelijk onderbouwd worden of is dat gewoon gratuit giswerk?

Eigenlijk weet ik het antwoord al, dus laat ook maar.
Wanny 26 september 2014 09:49
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Lees ik hier tussen de lijnen door insinuaties
> omtrent collectief dopinggebruik bij Vacansoleil?
> Kan dat feitelijk onderbouwd worden of is dat
> gewoon gratuit giswerk?
>
> Eigenlijk weet ik het antwoord al, dus laat ook
> maar.

Nee, ik duid aan dat naast De Gent ook in ieder geval een deel van de andere Vacansoleil renners het niveau van 2012 niet meer heeft kunnen halen. Dat hoeft niet aan doping te liggen, het kan wel.. Het ene jaar is het andere niet.
Bob 26 september 2014 18:51
De Gendt was ook nog wel aardig in de Giro dit jaar. Hij heeft wel heel veel pieken en dalen. Zal wel mentaal zijn..
Lucho Herrera 26 september 2014 19:07
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Lees ik hier tussen de lijnen door insinuaties
> omtrent collectief dopinggebruik bij Vacansoleil?
> Kan dat feitelijk onderbouwd worden of is dat
> gewoon gratuit giswerk?
>
> Eigenlijk weet ik het antwoord al, dus laat ook
> maar.


Feit is dat er in 2009 iemand vertrok uit de medische staf bij Vacansoleil. Ik weet de naam van de betreffende arts niet meer. Hij was het niet eens met de (medische) gang van zaken. Het was in de periode dat Bozic een Vuelta rit won en Hoogerland vriend en vijand verbaasde met een ongekende aanvalslust en 12e plek in de Vuelta. Nog eens gevolgd door een ereplaats in Lombardije. Zoals ik het zie heeft Hoogerland dat niveau nooit meer gehaald.
Leon 27 september 2014 11:04
Klopt, maar dan zie je dus meteen dat Hoogerland een heel andere piek had dan De Gendt en die weer anders dan Westra.
De Hoogerland-piek lijkt me verdachter dan die andere 2.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/09/2014 11:04 door Leon.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen