Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Cannondale-Garmin Pro Cycling heeft team compleet

Gepost door JW 
JW 15 november 2014 18:15
Fusie van Garmin-Sharp en Cannondale: 27 renners, 14 nationaliteiten
Vandaag Om 17u40 -
Door jvh
Bron: BELGA


De fusie van de WorldTourploegen Garmin-Sharp en Cannondale heeft geleid tot een team van 27 renners die 14 verschillende nationaliteiten vertegenwoordigen. Dat heeft de formatie, die in 2015 uitkomt als Cannondale-Garmin Pro Cycling, van manager Jonathan Vaughters bekendgemaakt. In de fusieploeg is, zoals bekend was, geen plaats voor Nick Nuyens en Johan Vansummeren, die naar AG2R overstapt.


De fusieploeg behoudt als kopstukken de Ier Daniel Martin, winnaar van de Ronde van Lombardije, de Canadeen Ryder Hesjedal, de laureaat van de Giro 2012 en de Amerikaan Andrew Talansky, winnaar in juni van de Dauphiné.

Naast zestien renners van Garmin, maken acht renners van Cannondale de overstap, onder meer de Italianen Davide Formolo en Moreno Moser. De drie nieuwkomers zijn de Amerikaan Joe Dombrowski (Team Sky), de Noor Kristoffer Skjerping (Team Joker) en de Duitser Ruben Zepuntke (Bissell Development Team).

Het team start de voorbereiding van het seizoen 2015 met een vierdaagse zeilstage op de Britse Maagdeneilanden.

Het team in 2015:

Janier Acevedo (Col), Jack Bauer (NZe), Alberto Bettiol (Ita), Nathan Brown (VSt), André Cardoso (Por), Tom Danielson (VSt), Joe Dombrowski (VSt), Davide Formolo (Ita), Nathan Haas (Aus), Lasse Hansen (Den), Ryder Hesjedal (Can), Alex Howes (VSt), Ben King (VSt), Ted King (VSt), Kristjian Koren (Sln), Sebastian Langeveld (Ned), Alan Marangoni (Ita), Daniel Martin (Ier), Matej Mohoric (Sln), Moreno Moser (Ita), Ramunas Navardauskas (Lit), Kristoffer Skjerping (Noo), Tom Jelte Slagter (Ned), Andrew Talansky (VSt), Dylan Van Baarle (Ned), Davide Villella (Ita), Ruben Zepuntke (Dui).
Tinuz 15 november 2014 18:53
Sterk team, hoor.
Walnoot 15 november 2014 19:34
Zeker, vooral in kleine rondes en lastige eendagswedstrijden. Vraag me wel af of Langeveld nog iemand bij zich gaat hebben in de laatste 100km van Vlaanderen en Roubiax.
Eindhovuh 15 november 2014 19:51
Erg veel sterke renners. Net geen top 3 favorieten maar een heel stel net daaronder.
JW 15 november 2014 22:14
In vergelijking met afgelopen seizoen zijn ze er beslist nog stevig op vooruitgegaan.
Moeten in veel heuvelkoersen en kleine rondes voor de winst mee kunnen doen.

Wat ze missen is een sterke sprinter.
En een renner die in de grote rondes voor een plek op of kort achter het podium mee kan doen.
Zo blijft er, ondanks de versterkingen, toch een groot gat met teams als Sky, Tinkov-Saxo, Movistar en waarschijnlijk ook Astana.
Maar zonder meer een mooie ploeg, waar volgend jaar veel mooi aanvalswerk van mag worden verwacht.
Eazster 15 november 2014 22:40
Met Martin,Moser en Slagter hebben ze toch een leuk trio voor de heuvels. Martin kan dan aansluiten bij Talansky en Hesjedal voor het kopmanschap in de grote rondes. Vilella en Acevedo zullen wel weer leuke uitslagen rijden in het hooggebergte . Missen een echte sprinter ,maar met Navardauskas en Formolo hebben ze voor de kleinere koersen toch ook kanshebbers.

verder veel sterke goede knechten met veel tijdrijders en ben benieuwd of van Baarle zijn ding mag doen in de wat kleinere Rittenkoersen van een week met een Proloog-Tijdrit na zijn winst in Brittanie. Zeker een leuk team die vind ik op een positieve aanvallende manier koersen.
Pyama 15 november 2014 23:48
Villella en Formolo omgedraaid zeker? Verwacht vooral veel van die laatste.
Blueprint 16 november 2014 01:18
Vooral een jongere ploeg dan die ouwe dopingbrigade van Vaughters. Langeveld zal veel finales alleen moeten rijden, precies waarom hij bij Orica is vertrokken. Verder natuurlijk een ijzersterke ploeg in de heuvelklassiekers en in de breedte heel sterk in het rondewerk. Kopmannen lijken me Martin en Talansky, hopelijk kunnen Slagter en Formolo zich daarbij aansluiten.
Sub Culture 16 november 2014 09:17
Op Daniel Martin na toch veeleer een matige ploeg.
JW 16 november 2014 12:17
Het Garmin van vorig jaar eindigde als 11e in de WT-stand. Vanuit scorebord-optiek m.i. niet goed, maar ook niet slecht.
De renners die vertrokken bezorgden de ploeg weinig punten.
Daarentegen mag m.i. van (een deel van) de nieuw aangetrokken renners (zoals Dombrovski, Formolo, Koren, Mohoric, Moser, Villella, Zepuntke) verwacht worden dat ze het team sterker maken.

Er is geen kunst aan om met een onbeperkt budget de beste renners binnen te halen, en daarmee een superploeg te creëren.
Heel wat moeilijker is het om met een beperkt budget toch een attractieve aanvallende rol in het peloton te vervullen. En dàt verwacht ik van deze ploeg ook volgend jaar.

De kwalificatie "matige ploeg" vind ik dan toch wat mager.
Eazster 16 november 2014 14:40
Precies ,Vaughters bouwt echt aan een ploeg anders dan Tinkoff-Saxo ,Sky & Astana en geeft ook veel jonge renners een kans.
Lucho Herrera 16 november 2014 22:16
Ik verwacht veel van Dylan van Baarle, maar hopelijk wordt er nog niet teveel druk op hem gelegd. Ik vermoed dat hij naast Langeveld een vrije rol krijgt in het Vlaamse werk. Benieuwd hoever hij kan komen op de kasseien. In de breedte is de ploeg op dat terrein niet echt sterk.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen