Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Kenny van Hummel stopt met wielrennen

Gepost door Ger 
Ger 21 november 2014 14:49
Eazster 21 november 2014 15:05
Had ik toch niet verwacht . Heeft elk jaar wel z'n overwinningen in Verwegistan ergens ,en zou een ideale man zijn voor Roompot om hem als speerpunt te gebruiken in de kleinere Hollandse en Belgische koersen.
Eindhovuh 21 november 2014 15:23
Vreemd dat hij geen ploeg heeft kunnen vinden. Is toch een prima renner om erbij te hebben pakt ieder seizoen zijn overwinningen en ereplaatsen mee. Of zou hij teveel geld willen?
veluweracer 21 november 2014 17:57
Dat vind ik erg spijtig om te vernemen. Nu hebben we in Arnhem alleen nog Tjallingi als enige in het peloton. Ik begrijp niet dat vHummel geen ploeg heeft kunnen vinden. Was toch wel vaak goed van voren te vinden in de spurts. Jammer, erg jammer.
Quarantanove 21 november 2014 19:39
Goed nieuws ; iedere kamikaze sprinter weg uit het peloton is winst. (Helaas komt er meestal wel weer eentje voor in de plaats)
Blue 21 november 2014 21:00
Altijd met truukjes zijn sprints gewonnen, blij dat die kamikaze weg uit het peloton is. Heeft door zijn manier van rijden lekker veel vrienden gemaakt waarvoor hij nu de tol betaald.

Overigens wel een van de weinige nederlandse renners van de afgelopen jaren die het maximale uit zijn carriere/talent heeft weten te halen, daarvoor diep respect. Daar zou een Lars Boom een voorbeeld aan kunnen nemen.
Brieske 21 november 2014 21:56
Sprint is kamikaze, flikken en geflikt worden, trucjes ondernemen om daar te zitten waar je moet zitten. Tenzij je de aller rapste bent met een geweldige lead-out.
Treurige reactie's.

Ook onbegrijpelijk in mijn ogen dat hij geen team heeft kunnen vinden. Het peloton zit vol met 'vulling', en daar viel van Hummel lang niet altijd onder.

Groet
Andere Peter 22 november 2014 00:26
rustdag 22 november 2014 09:06
Jammer Kenny, veel suc6 verderthumbs up
El Chaba 22 november 2014 11:57
Blueprint 22 november 2014 12:41
Opvallend. Kan me ook niet voorstellen dat niemand Van Hummel in de ploeg zou willen hebben, maar misschien wil hij qua salaris te veel?
Linkebal 22 november 2014 14:08
Zonde, pakt best veel overwinningen en punten. Denk dat ie echt nog wel een ploeg vindt.

Als ie zich nou puur richt op het Belgische kermiskoerscircuit, dan pakt ie volgens mij zo 15-20 overwinningen per jaar. Kan je ook best goed van leven lijkt me?
Blue 23 november 2014 22:48
Tour van 2009... gaf toch wel de beperktheid van Kenny van Hummel aan. Altijd de makkelijke koersen uitgezocht, vermijden van Pro-tour wedstrijden. Tsja en dan zie je wat er gebeurd... dan rijdt je een keer een pro-tour wedstrijd (Tour de France) en wordt je kinderlijk uit de wielen gereden. Waar bijvoorbeeld een Steven de Jongh in het begin van zijn prof carrière ook grote moeite had met het pro-tour niveau (en ga nu niet zijn doping erbij halen) heeft een Steven de Jongh wel het lef gehad om daadwerkelijk in zichzelf te investeren en is hij daardoor een veel betere prof geworden.
Andere Peter 23 november 2014 23:17
Lekker is dat, om iemand 5 jaar later af te rekenen op een wedstrijd die hem niet ligt en die ook sportief niet zo goed ging. Zo was Joop Zoetemelk ook maar een matig sportman, want bij Sterrenslag (of zoiets) hing hij zielig aan de rekstok te spartelen.

Het omgekeerde is natuurlijk waar. Tour-2009 (en 2012) is een argument om Van Hummel een contract te geven. Zelfs in de race die jij noemt, een race waar hij verloor en een race die hem niet ligt, verdiende Van Hummel zowat zijn jaarsalaris in één week terug door onnoemelijk veel publiciteit. Het lijden in beeld.
Lucho Herrera 24 november 2014 12:41
Jaan Kirsipuu ging nog veel slechter tegen de bergen op dan Kenny. Kenny probeerde het in elk geval nog. Kirsipuu trok in de remmen zodra hij een berg zag opdoemen. Dus Kenny op de Tour afrekenen, vanwege zijn beperkte klimmerscapaciteiten is onzinnig. Voor een kleinere ploeg zou van Hummel op allerlei gebieden nog van waarde kunnen zien. Jammer dat hij zijn fiets aan de wilgen hangt
El Chaba 24 november 2014 13:18
Helemaal mee eens. thumbs up
Zelfs Mario Cipollini heeft de Tour nooit uitgereden en daar zeurt ook niemand over. Als je je zoals van Hummel kwetsbaar opstelt en het uit alle macht toch probeert krijg je hoon over je heen. Belachelijk en wellicht ook typisch Nederlands!
Massimo 24 november 2014 16:28
Cipollini won nog weleens wat. Vandaar waarschijnlijk.
Quarantanove 24 november 2014 19:15
Massimo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Cipollini won nog weleens wat. Vandaar
> waarschijnlijk.

Inderdaad , het komt bij sommige hier nog zover dat ze Jelle Wallays een grotere renner gaan vinden dan Eddy Merckx omdat de laatste nooit ParisTours heeft gewonnen en Wallays wel.
Lucho Herrera 24 november 2014 20:53
Uit welke spelonken van je getormenteerde ziel je deze uitspraak afleidt is me een waar raadsel. Zoals eigenlijk bij alles wat je zegt.
Eindhovuh 24 november 2014 21:04
En hoeveel etappes heeft Merckx gewonnen in de World Ports Classic? Precies...
Quarantanove 24 november 2014 22:59
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> En hoeveel etappes heeft Merckx gewonnen in de
> World Ports Classic? Precies...
thumbs up Gij zijt mee.
Andere Peter 25 november 2014 01:56
cambio 27 november 2014 19:43
hij had gewoon het niveau niet, met of zonder dope.... te weinig talent...
Andere Peter 29 november 2014 11:15
2004
ZLM Tour

2007
Ronde van Noord-Holland

2009
Ronde van Overijssel
Ronde van Drenthe
1e etappe Vierdaagse van Duinkerke
Batavus Prorace
Dutch Food Valley Classic
Tour de Rijke

2010
1e etappe Ronde van Picardië
2e etappe Ronde van België
4e, 5e, 7e en 9e etappe Ronde van Hainan

2011
1e, 2e etappe en eindklassement Ronde van Drenthe
8e etappe Ronde van Turkije
Memorial Rik Van Steenbergen
6e, 7e en 9e etappe Ronde van Hainan

2012
2e etappe Ronde van Picardië

2013
1e etappe Arctic Race of Norway

2014
6e etappe Ronde van Langkawi
1e etappe Ronde van Azerbeidzjan
10e etappe Ronde van Venezuela
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen